Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:58

@Jade, gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed??

@DF, Chasey, Akshay. Hij is idd al een poos niet meer naar buiten geweest dus dat zal helpen.
Hij krijgt nu 1x per dag 680 gram (1 schep) Pavo Sportsfit waar hij volgens de richtlijn eigenlijk 2.25kg van zou moeten krijgen :=
Ik heb niet perse het idee dat hij "dol" wordt van het krachtvoer. Hij zit verder ook mooi in zijn velletje en zijn lijntje is vrij strak, hij mag eigenlijk nog wat bijkomen maar zeker niet afvallen (krijgt al extra hooi tov de merries).
Hij schrikt overal van maar doet dit wel braaf hoor @Akshay :D
Hij schrikt "op de plaats" of maakt een stapje opzij.
Niets tov mn merrie vroeger waar ik toch ook wel eens mee in een sloot heb gelegen of bovenop een auto :=

@ik weet niet meer wie het vroeg, ik gebruik de shires vastzethaken om mn hooinetten aan de palen te hangen.

https://www.agradi.nl/shires-hooinet-va ... QjEALw_wcB

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weer even geleden maar jullie hadden nog foto’s tegoed van de aanplant, je ziet er nog niet veel van

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:30

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb hooinetten in mijn bakken vastgezet met een musketonhaak werkt voor ons prima.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:38

@karin & chasey, dankjewel, voel me prima, soms wat erger moe, maar verder nergens last van.
als ik naar pavo sportsfit kijk, vind ik die zelf nog vrij hoog in zetmeel & suiker (30%). Je voert niet zoveel, maar dan krijgt hij mogelijk niet genoeg vitaminen binnen. Misschien een overweging om naar iets te kijken wat lager in energiewaarde is waar je wat meer van kan geven dat hij voldoende vitaminen binnenkrijgt?

miepmier, daar zie je inderdaad nog niet veel van, maar wordt vast een mooie heg volgend jaar :D

Wij hebben nu voor het huis een stukje uitgegraven voor een heg en nieuw wildgaas erachter. In de kerstvakantie wat meer gaatjes graven en kijken of we vast kunnen beginnen met verven van het huis binnen.
Mijn lompe bozo's hebben van de week de bevestiging van het hooinet gewoon uit de boom getrokken := hij hangt nu maar weer op z'n oude plek, om een tak heen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:32

Leuk al die nieuwe aanplant bij iedereen, benieuwd naar de foto's in de lente als alles in bloei en blad staat!

Hier ook thuiswerk sinds maart, in het begin was dat wel fijn, maar nu begint het strontvervelend te worden. Enige voordeel is dat je soms overdag tussendoor klussen kan doen bij daglicht.

Mijn vader kwam woensdag nog helpen het dak van één van de schuilstallen terug te leggen, dat was gaan vliegen met de storm, en de draagbalk van het dak was ook scheefgezakt := het wint geen schoonheidsprijs maar de boel is weer waterdicht :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:35

Een schuilstaldak met echte dakpannen :) Dat zie je niet veel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:44

Het was ook een behoorlijke klus om ze terug goed te leggen, waren er een heel deel halverwege het dak verschoven/gaan vliegen, dus uiteindelijk moesten we het hele dak vanaf de voorkant afbreken en daarna weer opbouwen :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:49

Gelukkig zijn ze wel makkelijker te hanteren dan die zware golfplaten van 2x1 die ik op de stal heb liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:54

Mooi! Wij hebben ook 1 overkapping met echte pannen en aangezien ik net mijn zorgbonus binnen heb ben ik aan het sparen geslagen voor een extra schuilstal :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:06

Mijn schuilstal had ook dakpannen toen we dit huis kochten, maar dat was te zwaar ten opzichte van de constructie. We hebben dus alle pannen eraf gehaald en platen op het dak gelegd. Iets minder mooi, wel veiliger.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:10

Dakpannen zijn idd erg zwaar.

Ik verveelde me en vond in de kast nog een ongebruikt niet-HACCP houten snijplankje liggen, dus dat is nu een simpel keukenklokje geworden :)

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:05

Ik heb platen met nep pannen erop, veiliger dan echte pannen maar van veraf lijken het echte pannen

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:08

Wij hebben nu nog epdm, maar op termijn moet dat een groendak worden. Is ook zwaar, maar hebben we de constructie op gemaakt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:22

We hebben geïsoleerde sandwichplaten met een golf in bestelling.

Wel even gedacht aan dakpannen, want t is mooier, maar inderdaad... daar gaat sneller wat aan kapot en dan moet t ook nog eens nageïsoleerd worden.

Ben heel benieuwd hoe het lijkt straks.
De oude vergroende asbestplaten eraf en een nieuw strak dak erop.

Idealiter hadden we de hele stal gesloopt en een nieuwe stal geplaatst, maar we mogen alleen renoveren en niet nieuw bouwen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:38

Ik had ook graag echte pannetjes gehad, maar ben nu wel blij met de sandwichpanelen die we nog hadden te hergebruiken. Ooit vervang ik ze wel door panelen met panreliëf...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:41

neile schreef:
Ik had ook graag echte pannetjes gehad, maar ben nu wel blij met de sandwichpanelen die we nog hadden te hergebruiken. Ooit vervang ik ze wel door panelen met panreliëf...

We hebben nu op het gastenverblijf dakpanplaten.Je ziet toch best goed dat het geen echte pannen zijn. Daarom daar nu niet weer voor gekozen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:42

Ik zag laatst een plaatje van iemands stal met die metalen dakpanplaten en die dingen was de verf deels van losgekomen. Het zag er niet uit iig; de vellen hingen er bij.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:48

Wij gaan een erbindingsdak, 2m2 met die geisoleerde dakpanplaten doen. Wij zien het niet liggen het dak is dusdanig dat er verkeerd gemaakt dat de pannen nu niet goed afdekken bij hevige regenval.......

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:58

Wat was t trouwens fantastisch weer vandaag!

Lekker lang staan poetsen en tutten in t zonnetje. Heerlijk!

Mijn jonge geblesseerde merrie staat zonder deken en ze heeft een inloopstal. Ze zit niet eens echt dik in t haar. Ze heeft een beetje een gekke vacht. Beetje fluffy met van die lange haren tussendoor ha ha.

Mn andere merrie heeft een 200grams deken op en staat s nachts op stal.
Ze is redelijk kort in t haar, maar heeft wel echt wollige oortjes. Erg schattig :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:16

Karin_deB schreef:
@Jade, gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed??

wat stom, ik lees jouw reactie en dacht echt huh , terig gaan lezen eik heb er helemaal overheen gelezen gefeliciteerd
Bevallen is voor iedereen en per zwangerschap anders, nr 1 was prima te doen tot alle weeen wegvielen en hij vastzat en eruit getrokken is alsof ik een }:0 koe was Nr 2 was 1 keer persen en floepte eruit
alles is mogelijk dus laat je niet gek maken door die verhalen :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:50

Zijn jullie schuilstallen geïsoleerd?

Bij ons komen er pannen op een mogelijk zonnepanelen, later gaan we aan de binnenkant nog isoleren.

Wij hebben dakpanplaten op de garage liggen, lelijke dingen vind ik het.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:51

ik heb nu een buitenstal die ik als open stal gebruik, maar nee, niet geïsoleerd. Voorheen toen ik een echte open schuilstal had ook niet

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 01:41

Die dakpanplaten nog nooit in het echt gezien maar op plaatjes lijken ze wel oke.
Maar dat valt in real life tegen begrijp ik :D

Om even aan te tonen dat het niet alleen maar kommer en kwel met de ruin is :D
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:26

Dat ziet er braaf uit. Leuk een appie!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:59

Een schuilstal lijkt me zo fijn, maar ik denk dat er geen vergunning voor komt. De wei is niet in ons bouwblok.

Wel denk ik er over de schuur om te bouwen tot inloopstal. Er staan nu 5 boxen en ik heb maar 2 paarden. Het idee is om 2 stallen weg te halen en een deel van de gang ertussen op te offeren als inloopstal.

Ik merk dat ik ze sommige ochtenden echt buiten moet dwingen, en dan lijkt vrije keus me veel beter.