Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:47

Jeetje MM gecondoleerd...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:50

Gecondoleerd....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:07

Gecondoleerd MM.

Hier ook de eerste dazen gespot, m'n ruin staat nu weer onder zijn vliegendeken. Ik vind het toch altijd een lastige afweging met dat warme weer, ik denk dat hij van de dazen/vliegen meer last heeft dan van de warmte, dus ik heb toch de deken er maar op gegooid.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:23

Gecondoleerd!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:51

Hier nog geen dazen, maar wij zitten ook aardig dicht bij de kust, dus misschien ligt dat daaraan?

Ik heb inmiddels een hooi leverancier gevonden. En ik schrok gewoon van de goedkope prijzen hier in het Noorden :+ in provincie Utrecht betaal ik voor een baal van 700 kg minimaal 85,- tot 100,- euro excl. Bezorging. Hier betaal ik voor een baal van 700 kg onbespoten en onbemeste hooi 35,- euro inclusief bezorgkosten! :oo

Ik voel mij nu wel redelijk afgezet de afgelopen jaren :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:05

Gecondoleerd MM :(

Wat een prijsverschil!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:07

Poeh dat is inderdaad een prijsverschil :=

Zucht... mijn weide had absoluut wat water nodig na zoveel droogte, maar waarom moet dat nu weer zo overdreven worden := Het hoost wederom en het water van gisteren was nog niet eens weggezakt := Mijn IBC tanks zijn iig wel weer vol... Alles staat onder water zo.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:09

Ik wacht nog steeds op water.
Daan had begin van de week een ibc tank opgehaald en aangesloten op de regenpijp. Zit nog geen drup in.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:10

Ja echt he :oo ik zei al tegen hem, je had ons zo op kunnen lichten en dan hadden wij niks doorgehad :')

Hier is het zo droog, dat mijn hele gazon lichtgeel is -O- dus stuur deze kant maar op! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:13

Bij ons lijkt het over een uur of 2 even heel heftig te worden. Als ik buienradar mag geloven......
Code oranje voor noord west nederland.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:18

Wij hebben / hadden code geel/oranje, bui is nu over gelukkig! maar wat een water. Ik zit in Lelystad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:20

Mer1980 schreef:
Wij hebben / hadden code geel/oranje, bui is nu over gelukkig! maar wat een water. Ik zit in Lelystad.

Oh dat komt nu mijn kant op. Zit in de buurt van [***]....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:26

Hier is het nog droog. Als ik jullie verhalen hoor moet ik de wei maar snel gaan uitmesten.

Jeetje Djoena. We fijn nu natuurlijk! Ik word ook altijd jaloers van de prijzen genoemd in dit topic. Mijn hooileverancier vraagt met droge ogen € 6,25 per kleine baal.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:40

Wij mesten de wei bijna iedere dag uit :=

[***], ik denk dat het ieder moment los kan gaan bij jullie. Hier is het net over.

Niwla: Ik denk dat De Groot Diervoeders ook wel in Ede wil leveren, naar ons is het ook een uur rijden voor ze. Vanaf 18 baaltjes hooi krijg je pallet korting. Je betaalt dan €4,84 per baaltje. (normaal €5,50 als je minder bestelt) Dit is incl. levering.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:44

Afbeelding
Ik dacht kijk het even na... niks noppes nada vandaag |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:45

Mer1980 schreef:
Wij mesten de wei bijna iedere dag uit :=

[***], ik denk dat het ieder moment los kan gaan bij jullie. Hier is het net over.

Niwla: Ik denk dat De Groot Diervoeders ook wel in Ede wil leveren, naar ons is het ook een uur rijden voor ze. Vanaf 18 baaltjes hooi krijg je pallet korting. Je betaalt dan €4,84 per baaltje. (normaal €5,50 als je minder bestelt) Dit is incl. levering.

Hoop dat snel voorbij is.... Wil graag een beetje water, maar hou niet zo van dat extreme weer.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:47

Niwla schreef:
Hier is het nog droog. Als ik jullie verhalen hoor moet ik de wei maar snel gaan uitmesten.

Jeetje Djoena. We fijn nu natuurlijk! Ik word ook altijd jaloers van de prijzen genoemd in dit topic. Mijn hooileverancier vraagt met droge ogen € 6,25 per kleine baal.

Welke leverancier heb jij? En zijn dat die baaltjes van 20-25 kg?

Ik heb hiervoor in Leusden gewoond en wij hebben het hooi toen laten bezorgen door Eemland diervoeders in Soest, de Groot uit Dronten? en de Greef uit Woudenberg, welke voor ons het goedkoopste was.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:06

Djoena, wat goedkoop!! Dat betaal je hier in het Zuiden ook niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:23

Sterkte MM

Hier is het al een week regelmatig hevig aan het regenen. Wil gerust wat doorsturen.

Hebben jullie ook zoveel teken? Heb er vanmorgen 3 van mijn jonkie en 1 van mijn oudste geplukt. Moet nu nog mijn shet controleren. Hou niet van die beesten, oudste is al met Lyme besmet geweest.

Ben vanmorgen een cap en een singel voor mijn Engels zadel gaan kopen. Heb alles getest en ben dan maar voor de 2de keer op mijn uk gestapt. Beest maalt er niet om en staat lekker met de oortjes naar voor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:31

Mooie cap svrl, fijn dat je uk zo makkelijk is!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:36

Gecondoleerd MM...

Noodweer bij sommigen al geweest dus!
Wat een mooie cap en je paard is ook zo leuk, mooie kleur! En braaf dus <3

En wat een prijsverschil in hooi zeg!

Hier alle tuinkussens binnen en de bak gesleept onder geflits en gerommel en het regent nu net zie ik! Kind ligt op bed, man is de hort op dus ik lig op de bank met Netflix! Lekkerrrrr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:44

Quick is echt wel braaf. Mocht aansingelen terwijl ik erop zat (had ik vorige keer bij mijn pad niet gedaan) en ik kon mijn halster rustig beter knopen vanop zijn rug. De eerste keer mocht hij van mij niet rond stappen, wilde toen gewoon even erop en eraf. Nu heb ik hem wel even aangemoedigd om te stappen. Eerst begreep hij er niets van, maar na goed belonen voor ieder pasje, viel het kwartje wel. Hij is niet alleen mooi, hij zit ook zalig! Nu moet ik mezelf weer verplichten om er minstens 3 weken niet op te gaan. Hij is pas 3 en ik wil hem niet rijden voor hij 4 is. Nu hou ik het gewoon bij max 5 minuten zitten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:40

MM gecondoleerd :(:)

De mijne hebben op de wei sinds een dag of 3 hun vliegendeken ook weer op. Vindt het altijd wel sneu want het is wel warm, maar goed anders wordt ze helemaal gek van de vliegen.

Hier vanmorgen al een aardig buitje gehad, hoop straks nog even. Koelt het wat af, inmiddels 25graden in huis dus zit aardig te puffen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:09

Djoena schreef:
Niwla schreef:

Welke leverancier heb jij? En zijn dat die baaltjes van 20-25 kg?

Ik heb hiervoor in Leusden gewoond en wij hebben het hooi toen laten bezorgen door Eemland diervoeders in Soest, de Groot uit Dronten? en de Greef uit Woudenberg, welke voor ons het goedkoopste was.

Gerritse uit Ederveen, maar dat is puur gemakzucht omdat die zo dichtbij zit. De Greef is ook nog wel te rijden, ik ga eens kijken. Bedankt voor de tip! Edit: inderdaad voor die 20/25 kg baaltjes. Wat betaalde jij bij de Greef als ik zo vrij mag zijn? Wij kunnen trouwens max. 40 baaltjes kwijt, dan wordt het vaak ook wel duurder natuurlijk.

Wat moet dat genieten zijn, die eerste pasjes SVRL! Leuke foto's!

De wei is schoon en het waait al de hele dag een beetje, maar het is tot nu toe nog droog. Van mij mag er ook wel een buitje vallen.

Lekker kristel!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:11

SVRL schreef:
Quick is echt wel braaf. Mocht aansingelen terwijl ik erop zat (had ik vorige keer bij mijn pad niet gedaan) en ik kon mijn halster rustig beter knopen vanop zijn rug. De eerste keer mocht hij van mij niet rond stappen, wilde toen gewoon even erop en eraf. Nu heb ik hem wel even aangemoedigd om te stappen. Eerst begreep hij er niets van, maar na goed belonen voor ieder pasje, viel het kwartje wel. Hij is niet alleen mooi, hij zit ook zalig! Nu moet ik mezelf weer verplichten om er minstens 3 weken niet op te gaan. Hij is pas 3 en ik wil hem niet rijden voor hij 4 is. Nu hou ik het gewoon bij max 5 minuten zitten.

Lekker joh, zo heb ik het ook gedaan en heb er toch een degelijk rijpaard mee gekregen ondanks haar mega sterke eigen wil :Y)