Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 03:06

Ik heb bij mijn verharding rondom grindtegels omdat die een stuk steviger zijn dan stoeptegels. Heb er geen gebroken, die dingen zijn zo zwaar dat dat ook niet zomaar gebeurt denk ik.

Roosters zien er ook niet verkeerd uit, dat ga ik onthouden!

Hier de paarden snachts op stal momenteel, wie had dat ooit van mij gedacht :=

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:58

Stoeptegels heb ik gehad op een stuk pad van de oprit naar achter toe. Die lagen er binnen een paar weken al schots en scheef uit omdat mijn knollen ze gewoon opwipten. Als ik ooit nog tegels ga halen worden het hele grote, maar ik ben ook aan het kijken voor grote betonplaten. Hoewel ik die roosters er ook wel goed uit vind zien!
In de stal heb ik varkensroosters liggen. Lagen er al van de vorige bewoner. Ideaal.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:02

Wat voor afmeting grindtegels heb jij Caily?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:20

AbbyBlues schreef:
Stoeptegels heb ik gehad op een stuk pad van de oprit naar achter toe. Die lagen er binnen een paar weken al schots en scheef uit omdat mijn knollen ze gewoon opwipten. Als ik ooit nog tegels ga halen worden het hele grote, maar ik ben ook aan het kijken voor grote betonplaten. Hoewel ik die roosters er ook wel goed uit vind zien!
In de stal heb ik varkensroosters liggen. Lagen er al van de vorige bewoner. Ideaal.

Had je ze wel vastliggen tussen bandjes? Dat ligt hier muurvast

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:32

Lynn_Nikita schreef:
Had je ze wel vastliggen tussen bandjes? Dat ligt hier muurvast

Ja, maar ik geloof niet dat ze erg strak lagen.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:42

die stalroosters zijn een goed idee!! zie ze in België helaas niet tweedehands staan, enkel de betonnen maar die zijn niet hanteerbaar denk ik door gewicht

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 20:17

Hier een mooie verharding maar toch ook komen de stoeptegels langzaam beetje los. Met nat weer als grond vochtig is dan veren de door onder gewicht van de paarden.

Afmetingen grindtegels moet ik meten, langwerpig iig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:11

Waaslander schreef:
die stalroosters zijn een goed idee!! zie ze in België helaas niet tweedehands staan, enkel de betonnen maar die zijn niet hanteerbaar denk ik door gewicht

Die betonnen zijn inderdaad heel zwaar. Die krijg ik niet in mijn eentje versleept.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:20

Hier ook stoeptegels, wel gelegd met een bandje. De tegels blijven prima liggen. Die roosters zien er niet verkeerd uit...

bijzondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:09

nou zalig!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:34

Ik heb vandaag een anatomische rugdeken gekocht, met keramische laag van Fedimax. Zou goed zijn voor spieren, paarden met kissing spines, etc. Aangezien ik Sjaak in de winter steeds niet kan rijden, dacht ik dit eens te proberen. Voorheen kon ik in de winter helemaal niks met Sjaak, maar tegenwoordig (nu ik hem dik in de dekens heb staan) gaat dat eigenlijk best goed en trainen we gewoon door. Dus ik hoop eigenlijk met die deken ook weer te kunnen rijden. Het is eigenlijk een soort lange sjabrak, die doorloopt tot aan zijn kont. Er zitten ook singellussen op. Ik ben echt heel benieuwd of het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 07:58

Ik hoop dat het wat voor Sjaak doet. Ik heb voor mezelf een coltrui met keramische laag gekocht vanwege mijn schouder, maar ik merk geen enkel verschil -O- -O- -O- . Op de site staat zelfs dat je het in het begin rustig moet opbouwen en de trui max 4 uur mag dragen..... Ik heb hem aangedaan en gewacht tot ik iets ging voelen, maar na een uurtje of 12 merkte ik helemaal niets. Gebruik hem nog wel maar meer dan een lekkere trui om in te rijden is het niet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:11

Ik hoop ook dat het wat doet. Anders is het een mooie uitrijdeken geworden... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:14

Hij zal in ieder geval lekker warm zijn! Ik had zelf gehoopt op een serieus effect van het keramische "gedoe", maar dat valt bij mij gewoon erg tegen. Als ik de beoordelingen mag geloven zijn er wel veel mensen die wel degelijk verschil merken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:33

Ik heb in mijn paddock betonklinkers. Opgesloten met zware banden. Ligt al 4 jaar en nog heel strak.
Heb geen ervaring met keramische lagen. Maar hoop voor je dat het wat doet.

ff paar kiekjes showen van mij nieuwe soort van paarden aan huis stekkie vanaf 1 april...

Het huisje
Afbeelding
Afbeelding

Tuintje met nu nog de rommel van de oude huurders..
Afbeelding

2 hectare weiland met inloopstal voor de paardjes
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:42

Dat ziet er heel gezellig uit Sure_Lee +:)+ +:)+ +:)+ . En natuurlijk geweldig dat je je paardjes nog steeds aan huis hebt.

Balen dat er 2 weg moeten, maar daar vindt je vast een mooi plekje voor.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:05

Dat ziet er echt fantastisch uit! Kunnen er geen 4 op die 2 hectare?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:08

Fabster schreef:
Dat ziet er echt fantastisch uit! Kunnen er geen 4 op die 2 hectare?

Ja hoor dat past wel. Maar niet in mijn portomonnee helaas -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:29

Zonde. Maar soms is het zoals het is. En je hebt een prachtige plek gevonden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:31

@waaslander: ik heb onlangs 40 m2 aan rubberen tegels op de kopen weten te tikken voor 10 euro per m2. er zitten plastik pinnen aan zijkant tegels zodat je ze aan elkaar kunt leggen.

@sure lee: je nieuwe stekje ziet er leuk uit. genoeg ruimte in ieder geval

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:10

[***] schreef:
Hij zal in ieder geval lekker warm zijn! Ik had zelf gehoopt op een serieus effect van het keramische "gedoe", maar dat valt bij mij gewoon erg tegen. Als ik de beoordelingen mag geloven zijn er wel veel mensen die wel degelijk verschil merken.

Hoe heet dat merk? Volgens mij ben ik hiervoor aan het kijken geweest voor sokken en handschoenen ivm mijn raynoud.
Zonde van het geld als het niet werk, is niet bepaald goedkoop

helaas gaat mijn buitenrit weer niet door te koud en de grond is te hard. Zondag doen wij mee aan een bitfitclinic in Venlo, hoop dat dat goed gaat, in een binnenbak met publiek, ik schijt nu al 7 kleuren daarvoor

Sure lee wat een leuk huisje!! Is evt tijdelijke huisvesting niet mogelijk tot evt wel wat anders te regelen is? bv een rijke man aan de haak slaan? :P
De shet zou evt wel tijdelijk hier terecht kunnen mits het klikt met die van mij. Een grotere gaat helaas niet passen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 18-01-17 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:18

Zooooo mooi Shirley! En dat je in je uppie 2 paarden toch een soort van aan huis kan houden is echt luxe en te gek. En zo snel ook geregeld! Via Bokt toch? Handig heur! Penny de shet blijft toch? En Roos. Indy en Anton gaan op zoek naar een nieuw huis. Penny zou ideaal zijn voor kleine K hihi, echt een gouden paardje he. <3

Wat is het moooooi buiten he? Mijn merrie heeft alleen echt zere voeten en daardoor ook stijf in het lijf.. ze gaat zelf op stal staan haha dus ik hou haar maar even van het maanlandschap af. Man heeft de stallen gemest vanmorgen en als ik straks terug ben uit mijn werk mogen ze nog even op het zachtere gras.. moet maar even zo.. ik wil ze niet de hele dag op het gras met deze temperaturen.

Iemand had een anatomische deken die de rug verwarmd, merk je al iets?

Las ook over roosters en tegels, handig dat het werkt. Hier gelukkig niet nodig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:37

@shirley: klinkt als een fijne oplossing zo, dat huisje. Het is ook echt schattig, alleen de rommel is minder schattig :+ Nemen de huurders dat wel even mee, of heb je er afspraken over gemaakt met de verhuurder?
@kristel: het is hier idd ook zo mooi vandaag! Kan me goed voorstellen dat je het zo doet, je luistert gewoon naar wat je paard aangeeft ;)
@lynn: dat is ook gewoon spannend! Maar wat moet ik van van zo'n clinic voorstellen? Ik heb er echt totaal geen beeld bij :n

Hier gaat het z'n gangetje. Heb zo'n H2O bag besteld, nu alleen nog even uitvissen hoe ik die binnen makkelijk kan vullen. Dan kan ik in ieder geval meer water ineens naar de wei slepen met de vorst.
Mijn oude dame is nogal enthousiast met de sneeuw. Normaal gesproken neem ik beide paarden gewoon samen mee uit de stal naar de wei, maar de eerste dag kon dat echt niet, had mijn handen vol aan alleen de oude merrie :') Vanmorgen was ze ook weer zo enthousiast om de wei op te gaan. Niet dat ze gras vinden onder de sneeuw, ze eten gewoon hooi.
Nou ja, kuil. Heb dit keer wat anders dan anders (hooiboer ligt in het ziekenhuis) maar ben er nog niet zo heel blij mee :n

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:41

Hahah een rijke man aan de haak slaan zou wel een goede optie zijn.
Maar ik heb met deze constructie met 2 paarden echt geen geld over om ze ergens anders te zetten en
Dan bijvoorbeeld wel de DA kosten te moeten betalen.
Met mijn berekening houd ik ongeveer 200 euro per maand over om te sparen, kleding van te kopen en leuke dingen te doen... -O- Ik heb het wel ruim berekend dus het kan mee vallen.
Voor Penny heb ik wel veel aanbiedingen gehad. Maar haar houd ik zelf. Met roos rijd ik en met Penny men ik. Dat is een leuke afwisseling. En daarbij scheelt Penny stallen of bijvoorbeeld Anton of Indy ook weer 75 euro in de maand. Dus alles in afweging genomen is dit de beste keuze in mijn ogen.

Het is inderdaad heel mooi buiten. Die van mij hebben net het harde modder ijspad getrotseerd om bij de wei te komen. Wat lopen ze dan geconcentreerd voorzichtig. Echt leuk om te zien.

@Wendy. Zij leveren het gewoon netjes op. En anders... het is allemaal haardhout... dat krijg ik wel verkocht haha
Ik heb ook zo'n zak. Ik heb een tuinslag aan de wasmachine koppeling gemaakt en de slang dan door het raam naar buiten en de zak eronder in de kruiwagen. heb je ook niet ergens een kraantje in de buurt van het raam?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:49

Ik dacht idd ook al aan de kraan van de wasmachine. En anders die op het toilet, maar daar kun je zo makkelijk geen tuinslang aan koppelen :+