Monmaster schreef:Rij momenteel toch wat rustiger in verband met vachtwisseling... Ze lijken er toch wel wat last van te hebben. Gek genoeg komt er nog niet heel veel af.... Ene dag meer dan de andere. Ik had juist nu wel verwacht dat ze veel haar zou verliezen ivm temperatuur...
Ik heb vandaag zowel bij de Shet als bij de KWPN'er hun buik geschoren. Bij de shet ook een deel van haar hals. Ze kunnen gewoon hun warmte niet kwijt en de KWPN'er kreeg klitten in haar oksels die dan weer gingen zweten en irriteren. Haar rug en zijkanten zijn al goed verhaard, maar haar buik bleef een beetje achter. Zoals elk jaar, eigenlijk. Dus nu maar even een handje geholpen. De Shet had ik een week of drie geleden al een stukje geschoren, borst en tussen haar voorbenen, en net achter haar voorbenen. Maar nu had ze het nog steeds te warm; ging steeds in haar stalletje staan in het koelste hoekje. Hopelijk heeft ze nu wat meer lucht.
Ook nog even een rondje gestept met mijn Welsh. Die had er gepast zin in; lekker tempo, maar ook goed af te remmen. Als ze heel enthousiast is, wil de rem nog wel eens haperen, maar blijkbaar was de wandeling van 10 km van gisteren ook vermoeiend genoeg.
En praaaaaat me niet over bramen
Ik ben vrijdag twee uurtjes bezig geweest, met de hand (en hele dikke handschoenen), want er liggen wat zware dingen daar nogal in de weg (zo'n ijzeren paal van heras hekwerk met een enorme betonnen voet eraan; als iemand ze kan gebruiken: verlos ons!). Ik kan dus ook niet goed bij de wortels om die uit te graven. Hopelijk krijgen we dat deze zomer voor elkaar, even onze verhuurster overtuigen dat een andere plek voor die zware dingen echt handiger is. De braam zit deels dwars door de klimop gevlochten, maar die wil ik juist wel behouden. Dus stukje bij beetje die braam eruit knippen.