Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:02

Gebruik je de bokt upload? Die was alweer vol :+ _O-
He ja, wat een originele foto die eerste :P

Whoops spatter, hij had er in ieder geval zin in :+
Met bosal geen goed rem? Ik reed juist heel graag met bosal, maar mijn paard was dan ook nooit té voorwaarts, wel omdraaien en dan was bosal met een hand erg fijn te corrigeren.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:03

Ik verveel me, merken jullie het al? :+ :P :P

Wie van jullie is/was er nou Beertje aanhanger hier?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:18

Thanx allemaal!

Vandaag met haar naar de club geweest. Langs de kermis. Ze gaf geen krimp. In dat soort dingen is ze zo braaf. (Kermis draaide overgens niet ik ben niet volslagen idioot)
Daarna lekker met de ruin door het bos gereden, was zo goed als de enige! Ik snap mensen niet.

Jeetje palousa wat een werk! Ik heb gister 5 struiken uitgegraven en ben daar voorlopig wel weer klaar mee.

Goede tip van de onkruidborstel voor de bosmaaier! Heb hem gelijk doorgegeven aan mijn vriend :D

Herkenbaar ohjajoh, ik neem me elke maand voor de hoeven vaker te controleren en verzorgen. Doe het echter nooit :o

Fijn dat blue er weer zin in heeft! En leuk dat er nog iemand met een bosal rijd. Doe ik met de ruin in de dressuur. Mischien ooit ook wel in het bos.

Ga je topic lezen caily!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:22

Vanmorgen de kindertjes blij gemaakt... Laten er toch drie aflazeren... Nog voor de proef, dus een tranendal. Ik vond het wel leuk voor een keertje om te doen.
Als bedankje een enorme door chocolade... Nah, hier werkt mijn dieet dus niet.

Nog ff in de tuin gewerkt, de paddock om geharkt.... Morgen kan ik ws niet meer lopen van de spierpijn.

Vanavond nog een rondje gereden... Dan toch weer gek,op een gewoon zadel. Die BB zit toch wel heel comfortabel...en lekker zacht aan je billenkees.

Die foto's zagen er leuk uit... Dat mis ik hier wel... Bos!
Ik zit wel overal in de buurt, ongeveer 30/40 minuten met de trailer rijden, maar ja daar heb ik ook niet altijd zin en tijd voor.

Rij momenteel toch wat rustiger in verband met vachtwisseling... Ze lijken er toch wel wat last van te hebben. Gek genoeg komt er nog niet heel veel af.... Ene dag meer dan de andere. Ik had juist nu wel verwacht dat ze veel haar zou verliezen ivm temperatuur...

Mijn veldje kleurt aardig groen, ik wacht nu op dat het graszaad gaat ontkiemen...... Voordat de eenden het opvreten....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:33

Hier nog weer lekker in het tuintje gewerkt, we zijn op de helft. Bramen worden juist geplant. :D

Vandaag naar de bios geweest, gaat de parkeergarage om half 7 dicht! Wat een dorp, Etten Leur! -:(-

Dus collega gebeld die in de buurt woont, zij ons een lift naar huis gegeven. Dus morgen de auto ophalen... Tssss

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:38

Wat leuk over de Kermis! Ik heb juistheid advies gekregen om de hoeven wat minder uit te krabben etc. Ik maakte juist lekker plek voor steentjes en dergelijke :p

Ik zit ook te twijfelen of ik wat aan de vacht ga doen. Heb malibu voorheen wel geschoren maar nu staat hij 24/7 buiten en ik wil ook niet met dekens slepen omdat het ineens nog gaat vriezen. April doet wat ie wil..

Dit stuk weide wil ik nog laten bemesten eerdaags. Het pad af naar achteren dan niet meer. Dan kan ik achter beginnen met opbouwen van het zomerseizoen :)

Afbeelding
Afbeelding

Wat absurd dat het dan al is gesloten. Beetje dom ook. Kunnen ze geld krijgen voor bioscoopgangers gaan ze dicht..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:47

Ook voor mensen die uit eten gaan. Is t erg handig.... Not...

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:50

Huh wacht.. staat de auto er nog in??!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:51

Je mag van mij de bramen komen halen hoor, en een vrachtwagen vol laden :P staat genoeg.
Uitgraven ga ik maar niet aan beginnen.

Etten-Leur, vet gezellig dorp :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:56

Monmaster schreef:
Rij momenteel toch wat rustiger in verband met vachtwisseling... Ze lijken er toch wel wat last van te hebben. Gek genoeg komt er nog niet heel veel af.... Ene dag meer dan de andere. Ik had juist nu wel verwacht dat ze veel haar zou verliezen ivm temperatuur...

Ik heb vandaag zowel bij de Shet als bij de KWPN'er hun buik geschoren. Bij de shet ook een deel van haar hals. Ze kunnen gewoon hun warmte niet kwijt en de KWPN'er kreeg klitten in haar oksels die dan weer gingen zweten en irriteren. Haar rug en zijkanten zijn al goed verhaard, maar haar buik bleef een beetje achter. Zoals elk jaar, eigenlijk. Dus nu maar even een handje geholpen. De Shet had ik een week of drie geleden al een stukje geschoren, borst en tussen haar voorbenen, en net achter haar voorbenen. Maar nu had ze het nog steeds te warm; ging steeds in haar stalletje staan in het koelste hoekje. Hopelijk heeft ze nu wat meer lucht.

Ook nog even een rondje gestept met mijn Welsh. Die had er gepast zin in; lekker tempo, maar ook goed af te remmen. Als ze heel enthousiast is, wil de rem nog wel eens haperen, maar blijkbaar was de wandeling van 10 km van gisteren ook vermoeiend genoeg.

En praaaaaat me niet over bramen _-:( Ik ben vrijdag twee uurtjes bezig geweest, met de hand (en hele dikke handschoenen), want er liggen wat zware dingen daar nogal in de weg (zo'n ijzeren paal van heras hekwerk met een enorme betonnen voet eraan; als iemand ze kan gebruiken: verlos ons!). Ik kan dus ook niet goed bij de wortels om die uit te graven. Hopelijk krijgen we dat deze zomer voor elkaar, even onze verhuurster overtuigen dat een andere plek voor die zware dingen echt handiger is. De braam zit deels dwars door de klimop gevlochten, maar die wil ik juist wel behouden. Dus stukje bij beetje die braam eruit knippen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:03

Voor de hooinatmakers onder ons: dit is ons systeem. Sakvis heeft het gisteren (eergisteren??) al beschreven.

Afbeelding
IBC-vat, bovenkant eraf gezaagd. De uitlekpallet staat tegen de muur.

Afbeelding
Twee hooinetten aan het zwemmen. Waterniveau niet te hoog. We laten het zo een minuut of 10 liggen en draaien het net dan om zodat de andere helft ook nat wordt.

Afbeelding
Dan rollen we één hooinet op de andere om het meeste water eruit te laten lopen. Derde hooinet erin. 10 min laten liggen, dan het bovenste hooinet op de pallet rollen, etc. etc. Voor het laatste hooinet zetten we een speciekuip ondersteboven in het IBC-vat. Daar rol je dan het laatste net op.

Zoals je ziet zit er een muur naast het vat; we willen kijken of we daar nog een keer een lier op kunnen maken, met een soort overbrugsysteempje. Het idee zit in m'n hoofd, nu de uitvoering nog :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:16

Wij hebben ons goed vermaakt vandaag. Kwpn'er en shet hebben weer wat vacht afgestaan.
De kwpn'er before (door Hilary omgedoopt tot 'de gorilla' )
Afbeelding
After, gelijk een aantal jaar jonger;
Afbeelding
En mijn shet, die kan je in iedere positie parkeren;
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:24

Ja, auto staat nig in de garage. Ik
Vond Etten Keur al niks, maar nu helemaal niet meer. Maar de film draaide daar op een goeie tijd. Meestal gaan we naar Antwerpen, maar aangezien ze daar patrouieren met machinegeweren, werd bet toch Etten Leur. Doe je duidelijk niet voor je lol....

Die shet! _O-

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:25

Hihi die shet!

Pauline woon je op cailys oude stek?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:30

Het andere been deden we net zo. En toen moest ik nog een stukje onder haar hals *do not try this at home*
Afbeelding

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:31

Ooh bah dat klinkt niet zo fijn daar in antwerpen! Wat stom zeg dat de auto opgesloten staat:(

Wat een leuke shet zeg; ook superhandig zo!

Wat goed gezien karev, wij waren buren en nu is ze dus verhuisd ;)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:37

Die shet is geweldig!
Spatter, balen dat je paardje zo fris was, wel fijn dat hij weer in orde lijkt :j
Net nog even een rondje met mijn fjordje gegaan. Heerlijk weer lekker een rondje het bos in. Fijn kunnen galopperen op de heenweg, en op de terugweg was het ook goed te doen deze keer. Al gaat het op de heenweg fijn met een lang teugeltje, en op de terugweg moet ik toch vaker aan de teugels zitten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:53

Lekker Zoefie

Geloof dat bijna iedereen vandaag zowat een buitenrit heeft gemaakt.
Verzorgstee is geloof ik ook iets van twee uur met Roosje weggeweest.
Normaal gaat ze niet zo lang. Dus waren wel een beetje ongerust. Misschien toch maar even afspreken dat ze het meldt als ze verwacht langer dan een uur weg te blijven. En wellicht ook even een richting doorgeven. Dat als we moeten zoeken dat we weten waar ongeveer.

Hier vanochtend heel vroeg al gereden met Bubbles. Dat is er steeds bij ingeschoten. Daarna gemest, gevoerd. En met de kids gaan zwemmen. Lange dag. Nu ff op de bank en dan naar bed.

Hooi dompelen, dat is met voordroog wel lekker makkelijk.
Echter reageert niet iedereen daar goed op (teveel voeding)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:56

Hier geen rit gemaakt. Doe ik eigenlijk nooit in het weekend. Veel te druk. Dinsdag ga ik weer op pad. Morgen wil ik nog wel even spelen met 2 paardjes. De kinderen hebben ook les en willen WE. Kan ik mooi alvast een parcourtje maken en oefenen met mijn jonkie. Heb de smaak te pakken om op hem te rijden, zo nu het zadel past :D

Maar eerst mijn auto maar eens ophalen, morgen.... <<)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:10

Anke, via bepaalde Apps kan je anderen volgen. Wij hebben de app 'zoek vrienden' en ook met Endomondo kunnen we elkaar volgen. Op deze manier kunnen we elkaar in de gaten houden als iemand op rit gaat. Enorm handig en het geeft een veilig gevoel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:11

Dat klinkt idd wel heeel handig!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:18

Endomondo is erg grappig. Als mijn stalgenoten in het bos lopen of rijden terwijl ik op mijn werk zit, kan ik ze aanmoedigen. Maar ook even roepen dat ze bij het vorige knooppunt links hadden gemoeten in plaats van rechts :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:28

Balen van je auto fabstet, is ook wel erg vroeg.....tis me ook al eens gelukt in maastricht

Endomomondo klinkt goed, die ga ik eens bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:42

Hahaha Hilary! Ik weet gelijk waarom ik geen vrienden heb toegevoegd op endomondo, die zouden dat ook rustig uithalen bij mij, hoewel dat vroege zondagochtend ritje wat ik doe, zijn de meiden nog niet eens wakker denk ik.

En nog even over het hoevenkrabben: ik ben er ook niet blij mee, want grote heeft nu terwijl ze al jaren ijzerloos is, nog altijd zwak en zachte hoeven, waar dus idd alles in gaat zitten.
Maar ik weet ook dat bijrijdster haar handen vol heeft aan grote buiten, want ik wil dat ze gaat rijden en gaat leiden ipv meeliften en wat voor mij na jaren 2e natuur is ( ik ruik losse steentjes tegenwoordig en kan ze dan ook redelijk goed ontwijken) is dat voor haar niet zo, dus dan maar even krabben na een rit.
We gaan deze week 3x op pad en als dat goed gaat ga ik de afstanden vergroten. Hoop dat ze over een jaar weer een stuk gestroomlijnder zullen zijn die van mij...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:12

Caily schreef:
Ah ohjajoh, fijn dat ze zo alert is!

Nou volgens mij hoef je op kleigrond niet echt te puzzelen. In natte periode niet erop, of drainage en zand of verhard. De theorie is erg simpel :')

Amen :') ik zou je hele stuk betegelen hoor _O- (hier ook kleigrond nachtmerries)