het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:05

Wat heerlijk Belker!

Goede oefening Audesta.

Hebben jullie tips voor het geven van psyllium husk? De Shetlander van 160 kg heeft zand in de mest. Jammere is dat ze als ik teveel door de slobber doe ze het niet eet..35 gram husk gaat goed. Had dit nu gegeven en half uur later nog een keer. Daarna zit ze vol. Heeft het nut om het ‘s avonds nog een keer te geven of zit er dan te veel tijd tussen? Lees ook dat je van husk wat minder zou kunnen geven dan van de zaadjes. 160 gram per dag gaat m niet worden, maar er moet wel het nodige zand uit.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:17

Die husk moesten ze hier ook niet. De vezels gaan er veel beter in. Mja, heb je weinig aan nu. Heb je eventueel nog andere brok die je nat kunt maken om het doorheen te mengen?

Clorr, ik dacht even een fancy product voor het een of ander in huis :') Jullie verbouwen ook veel dus ik dacht nog wat nieuws te leren, maar helaas hahaha.

Hier weinig gedaan tot nu toe. Ruzie met 3 waterpassen die allemaal iets anders zeggen waardoor ik nu een wand heb die niet recht is en ik heb geen idee hoe ik dit nu moet corrigeren en of ik daar überhaupt moeite in ga steken.

Verder heb ik mijn tuig gepoetst in de schaduw en nog wat opgeruimd en dat was het wel. Dadelijk nog eens een poging wagen met die wand recht te krijgen :=.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:21

Succes :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:22

Ik ben druk aan het kozijnen schuren dus reageer even niet uitgebreid op iedereen.

Maar voor psyllium pak ik zaadjes. Marineer die in lijnzaadolie en geef die dan door niet al te natte slobber. Ook gelijk voeren als je het gemengd hebt. Maar wellicht kan je met zo’n kleintje ook gewoon brokjes pakken en die in een hogere dosering voeren. Met die hoeveelheid ga je niet falliet gelukkig

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:24

Ik pak altijd wat anders in de hoop ze te foppen :+
Op het moment de bus van de welkoop, als laatste op lekkere slobber en snel onder de neus schuiven. Het gaat er bij alle 3 goed in op dit moment!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:25

Het zou hier ook paard aan huis en klustopic kunnen heten :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:02

Nou idd, wel met m’n opstapkrukje :+
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:10

Eigenlijk is het te warm of buiten te schilderen... de verf kan té snel drogen zonder dat de onderlaag goed mee droogt.

Ik voer de psyllium husk door de Seniores Priores zodat het er net aan blijft kleven.
Bij slechte eters kun je wat droge brokjes er door roeren en desnoods wat vanille-extract om de smaak te maskeren.

@dais: balen van de scheve muur en de slechte waterpassen. Net als bij afwijkende rolmaten geldt helaas goedkoop is duurkoop.
Als de muur iets uit het lood staat en er hoeft geen deur in zou ik er niets aan doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:14

rover_ schreef:
Wat heerlijk Belker!

Goede oefening Audesta.

Hebben jullie tips voor het geven van psyllium husk? De Shetlander van 160 kg heeft zand in de mest. Jammere is dat ze als ik teveel door de slobber doe ze het niet eet..35 gram husk gaat goed. Had dit nu gegeven en half uur later nog een keer. Daarna zit ze vol. Heeft het nut om het ‘s avonds nog een keer te geven of zit er dan te veel tijd tussen? Lees ook dat je van husk wat minder zou kunnen geven dan van de zaadjes. 160 gram per dag gaat m niet worden, maar er moet wel het nodige zand uit.

Ik meng op het laatste moment door de slobber heen, te vroeg gaat het plakken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:26

DubbelFun schreef:
Eigenlijk is het te warm of buiten te schilderen... de verf kan té snel drogen zonder dat de onderlaag goed mee droogt.

Ik voer de psyllium husk door de Seniores Priores zodat het er net aan blijft kleven.
Bij slechte eters kun je wat droge brokjes er door roeren en desnoods wat vanille-extract om de smaak te maskeren.

@dais: balen van de scheve muur en de slechte waterpassen. Net als bij afwijkende rolmaten geldt helaas goedkoop is duurkoop.
Als de muur iets uit het lood staat en er hoeft geen deur in zou ik er niets aan doen.

Daarom nu al het voorbereidend werk zodat we later kunnen schilderen :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:28

Hier is alles scheef en mij boeit het niet. Mijn man daarintegen... kan uren bezig zijn om iets wat je niet eens ziet recht te krijgen

Clorr, nee sorry geen fancy iets gewoon te snel willen typen van mij en krijg je nieuwe woorden van.

Goed bezig marjan, leuk krukje ook!
Belker heerlijk om zo af te koelen

Ik blijf twijfelen, het hele huis heeft een eigen stijl, is een Opgeknapt huis met knipoog naar hoe het ooit was. Mintgroene deuren met zwarte klinken, blauwe badkamertegels half hoog en erboven gestuct en de keuken heeft een schouw bij het fornuis met ouderwetse tegeltjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is de bijkeuken aan de beurt, man wil gewoon stucen en verven, ik wil tegels en ik win meestal.
Nu wild eik eerst gewoon goedkope witte ivm budget en groot deel zie je niet door de apparaten en kasten die ervoor staan
nu heb ik in mijn hoofd gehaald om vierkante beige te doen met een zwarte tegelstreep. Is iets meer werk met tegelen en iets duurder in aanschaf en denk dat veel mensen het te ouderwets vinden maar wit past verder ook niet bij het huis
kwam toevallig op funda een huis tegen die het op de badkamer hebben
, alleen dan met 80 x 80 grote dondere tegels, die heb ik ook in de keuken en badkamer

zoiets, alleen dan in de bijkeuken en de wc die er komt

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:31

hier ook zaadjes door de slobber, geeft geen enkel probleem met voeren. De haflinger laat het wel staan als het te veel is, maar dat doet ze met al haar eten dus ligt niet aan de zaadjes. Die krijgt het in 3 porties.
Op het laatste moment door de slobber roeren en klaar. En de slobber hier is gewoon van hooibrokjes :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:35

Afbeelding
Ik vind net een oude foto van de wc, ook diezelfde tegels zie ik dan ik in gedachte heb.

Zulke wil ik terug maar dan volledig tot aan het plafonfd en in midden een zwarte rand.
Nieuwe ruimte, met oa een modernere vloer etc maar wel die knipoog naar wat er was.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:36

rover_ schreef:
Wat heerlijk Belker!

Goede oefening Audesta.

Geen husk geven.

Of zaadjes of de pellets van Floris pharma.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:39

@lyn: Ik vind het netjes en een lichte art-deco stijl hebben.
Zoveel mensen zoveel smaken :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:05

Leuke stijl LN!

De zaadjes eet ze niet helaas. Dat lukte de vorige x al niet best dus daarom nu de husk.
Klopt het dat je daar minder van nodig hebt voor hetzelfde effect? En werkt het nog verdeeld over de dag of moet je de dagdosering echt binnen 1 uur geven....Dat lukt dus voor 0,5 gram per kg.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:11

DubbelFun schreef:

Waar staat dat we goedkoop gereedschap gebruiken? :+

En wat is scheef. Voor de 1 is het prima, voor de ander is het een drama. Het wijkt 2mm af op 1 meter. Voor mij helemaal prima, maar mijn man zijn ocd is helemaal getriggerd. Ik geloof dat hij het nu voor de 4de keer aan het corrigeren is, ik ben afgehaakt. Ik werd er zo chagrijnig van. Was hij bij mij in dienst dan had ik hem ontslagen, maar zo werkt het niet als je getrouwd bent :')

Lynn, wij hadden zulke tegels ook in de wc. Was jaren 60 dacht ik? Ik ben juist blij dat het weg is :') maar je moet doen wat jij leuk vind! :D

Afbeelding

Voor en na :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:50

Dat is wel een behoorlijk verschil :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:33

Grappig om te zien hoeveel verschil er zit in waar men voor kiest. :))
Er is maar weinig dat ik echt niet mooi vind.

Voor de psyllium. Je hebt tegenwoordig brokjes waar al psyllium in zit, pellets. Is dat een optie?

Hier is de herfst momenteel in volle gang.
De bladeren verkleuren al, dus druk bezig om de laatste voorbereidingen voor de winter in gang te zetten.

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:01

Waar zit jij ergens, Polar? Wel mooi zo met die verkleurende bomen, maar we hebben nu pas 3 weken zomer en ik ben echt nog niet klaar voor herfst :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:13

In Zweden, maar ik moet zeggen dat de herfst er dit jaar een aantal weken eerder is dan voorgaande jaren.
Ik heb geen idee waar dat aan ligt.

Dat gevoel had ik vorig jaar heel erg, alsof er nog helemaal geen zomer geweest was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:37

Ik gok de droogte ??
Hier is de berk ook al voluit bezig zijn blad te verliezen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:39

Droogte?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:44

Het is hier ook absoluut niet droog geweest.
Het is een vrij nat jaar zelfs.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:54