Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:22

Als ik al die horrorverhalen en blessures zo lees, valt het met mijn rug nog best mee. Hoewel ik daar al sinds m'n 14e ofzo last van heb, dus ook al een jaar of ehh, bijna 20. Meestal is het een zeikerige pijn waar ik wel mee door blijf lopen, maar vorig jaar november kwam ik na het volschuiven van een mestboy niet meer rechtop Heeft uiteindelijk 1,5 maand geduurd voordat ik weer een beetje normaal functioneerde.

Iemand vroeg iets over de Equestic Saddle Clip, ik heb er eentje.

Ik werk grotendeels thuis ook. Tijdens de eerste paar weken in maart volledig thuis, toen 1 dag per week op kantoor, toen 2, toen weer 1 en nu even 0 tot het nieuwe jaar. Ik werk in een ziekenhuis, ik vind mezelf niet cruciaal genoeg om 'in huis' (ziekenhuis) te moeten werken, thuis kan ook prima met wat meer telefonisch overleggen en vergaderen via Teams of WebEx.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:52

Wat een heftige blessures!

Ik heb enkel een litteken op mn kin door een trap van een paard, mn sleutelbeen gebroken gehad bij een val met paard en een enkel blessure... ook door een val met paard. Gelukkig niets blijvends aan overgehouden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:54

Oh ja, iemand typte over dat leuke Fjordje dat je van 1.37m niet zo hoog kan vallen... een schoolvriendinnetje dook een keer van een Shetlander af. Door het gebrek aan hoogte kon ze haar salto niet afmaken: sleutelbeen gebroken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:00

Hilary schreef:
Oh ja, iemand typte over dat leuke Fjordje dat je van 1.37m niet zo hoog kan vallen... een schoolvriendinnetje dook een keer van een Shetlander af. Door het gebrek aan hoogte kon ze haar salto niet afmaken: sleutelbeen gebroken.

Vroeger toen ik nog een dun sprietje was zat ik met mijn 174cm wel eens op de pony van mn zusje van 120cm om m braaf te houden.

Mijn moeder vond dan ook dat ik de pony eerst in t bos moest testen voor mn zusje ermee naar t bos ging.

Pony was geweldig braaf. Wel had ik pijn in mn kont van t harde zadel. Ik besloot in de beugels te staan en galopeerde lekker rond.

Pony stond ineens stil, hoofd naar beneden en ik ben ongelooflijk hard gevallen. Recht op mn snoet.
Dus ook van een pony van 120cm kan je hard vallen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:03

Heup was ook van mijn pony van 1.50 m :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:04

Hilary schreef:

Zie, minionpaarden zijn óók stom om vanaf te vallen ;)

Hoe bevalt de equestic jou? Ik overweeg hem aan mezelf te geven voor kerst ( :') )

@betadine; nog een foto van vanavond waarop te zien is hoe groot volle fjord zijn fluff-aura is

Afbeelding
;)

Lekker met allebei even aan gekloot in de bak. Vriendlief had een veegmachine opgehaald bij iemand, dus die heeft intussen de paddock snoepjes geveegd. Zei ik al dat die jongen goud waard is? Zat een dikke vettige laag klei op van bijna 5 cm dik

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:08

Woooww

Afbeelding

Die van mij doet niet aan een wintervacht dit jaar...

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:18

wow dat is fluffy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:20

Zo fluffy is mijn pre ook Hahaha. Daarom scheer ik, is niet tegenop te stappen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:23

Ik dacht dat Bliksem fluffy was haha!
Maar jouw Fjord is nóg fluffiër!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:24

Als ik mijn IJslander niet zou scheren en geen lichten ‘s avonds aan laat in de stal ook zo’n schattige vacht hebben. En dat is echt niet te doen. Mijn warmbloed heeft ietsjes meer haar dan die van Lorette maar veel scheelt het niet.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:38

Chasey schreef:
Ik dacht dat Bliksem fluffy was haha!
Maar jouw Fjord is nóg fluffiër!

:Y)
Dids draagt al jaren de bijnaam schaap in de winter.. Ik maak me ook nooit zorgen of hij het koud krijgt

Ijsco is inderdaad ook fluffy maar meer een dubbeldik geveerd matras, ipv lang fluffy haar net Dids.

Ik vind het zo normaal, vind normale wintervachten haast kaal :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:49

Ijsco hier ook fluffy met dubbeldikke vacht. En toch heeft hij nu een deken op. Een man op leeftijd mag dat. :o
De merrie heeft iets meer dan die van Lorette.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:58

Bolle hier denkt ook dat ze nog steeds door een Canadese winter heen moet, maar ik merk wel een verschil met de vacht van Peppy die is korter maar wel veel dichter.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:15

Oh jee wat gaan jullie hard.

Veel blessures die niet fijn zijn. Lastige perikelen met de corona. Zelf ben ik er nog van herstellende. Nu alleen nog vermoeid. Ik ben zelfstandige en werk nu veel online, maar ga bij cliënten die alleen zijn wel langs.

En de schaapjes in de wei. We gaan het zien. De man vertelde mij dat ze onkruid de voorkeur geven met uitzondering van brandnetel en distel. Ik krijg ze te leen, dus kan het mooi even aan zien. Moet alleen wat extra schrikdraad om de wei zetten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:46

:wow: wat een haar die fjord. En het is nog geeneens heel erg koud geweest _O-
Mijn paard ziet er uit als die van Lorette, superstrak velletje.
Ook wel een nadeel want zodra het onder de 8 graden komt gaat hij bibberen.
Hij staat nu dan ook ongeschoren onder een 150 grams.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:42

Afbeelding

Bliksem heeft het ook niet koud ;)

Ik heb trouwens best wel last van rode, pijnlijke handen door het vele wassen.
Hoe doen jullie dat?

Lorette die van jou heeft een zomervacht haha.

Kirr, je zegt dat je meer wil focussen op rijden als de dringende klusjes meer af zijn, maar soms moet je gewoon tijd maken om te rijden :) de klusjes wachten dan wel even.

Tijdje terug had ikzelf al heel lang niks met Nick gedaan, kwam er niet aan toe. Had de kinderen naar school gebracht en op de terug weg dacht ik ‘ik zadel Nick gelijk op als ik thuis ben!’ Terwijl ik nog best veel andere dingen moest doen.
Want anders komt het er weer niet van.
Dus thuis aangekomen gelijk Nick opgezadeld en heb een hele fijne buitenrit van 2 uur gemaakt! En weer vol energie om de klusjes daarna te doen. Voelde goed!
Die spontane acties wil ik vaker doen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:50

Gebruik je een fijne handcrème Chasey? Dat doet hier de truc. Kijk bijvoorbeeld naar eentje van O´Keeffe´s. :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:58

Chasey, het is inderdaad belangrijk om een terugvetter te gebruiken. Wij wassen op het werk altijd al vaak onze handen (10+ x per dag is geen uitzondering) eerst met zeep en vervolgens met sterillium ontsmetten. In het ontsmettingsmiddel zit ook een terugvetter wat ervoor zorgt dat je handen niet zo droog worden.
Omdat ikzelf eczeem heb smeer ik zo min mogelijk op mijn handen (werkt het best) maar als ik wat smeer is het een hele simpele vaseline cetamacrogol zalf. Wel niet echt handig als je een snel intrekkende zalf wilt want dat is het niet :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:18

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:31

Geweldig al die wintervachtjes <3 Diddle wint!

De ijslanders hier maken ook zo'n hele dichte vacht. Mijn warmbloed lijkt daartegenover bijna een zomervachtje :')

Verder alles meegelezen maar de helft alweer vergeten, sorry :D

Voor koude verwassen handen gebruik ik vooral veel handschoenen tijdens het werk rond de paarden en inderdaad soms wat erop smeren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:39

Ah oke, dan moet ik vandaag maar eens kijken of ik het nog ergens kan halen voor de handen om in te smeren. Vettig te houden. Heb ergens wel Nivea liggen, maar dat helpt niet echt.
Draag meestal ook wel handschoenen, maar het vele gebruik van zeep is echt funest.
Ik gebruik normaal black soap / as zeep (ivm eczeem), maar de winkel waar ik dat voorheen haalde is niet meer in de buurt en nu sowieso gesloten.
Deze is dat:
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:07

Malenka schreef:
Tarzan, wat rot dat het al zo lang duurt. Ik ben nu ook twee jaar ziek thuis. Re-integratie en solliciteren lukte niet goed. Mede door Covid-19. Nu ben ik aan het wachten op het verdere WIA proces.

Ik stond voor dit gedoe voor de klas als docent biologie en agrarische vakken. En ik mis mijn werk enorm. Hopelijk krijg ik de kans om door te studeren en ergens aan de slag te gaan als onderwijskundige. Al is een studie wel lastig te combineren met de bouw van het huis en mijn kinderwens. Ik ben ook al 33 dus een kindje krijgen moet niet al te lang meer duren.

(Sorry dat ik niet op de rest in ga... Ik heb niet zo veel energie. Maar wel alles gelezen. )

Dan staan we op hetzelfde punt, ook jij veel succes :(:)
Edit: ik bakte broodjes bij de AH maar god wat mis ik mijn werk, ik deed het echt met heel m'n passie, dus ik begrijp je heel goed!

Wow lekker fluffy fjord :wow:
Rocky is ook mega fluffy en mijn warmbloed is ook altijd een halve shetlander, die overdrijft ook altijd met z'n vacht _O-
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 18-12-20 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:07

Naar voor jullie dames :(:)

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:23

Ik zit in de mee-lees modus, erg druk op werk maar volg wel nog alles. Veel nare blessures zie ik voorbij komen sterkte daarmee.
Een fluffy wintervacht krijgt mijn friesje ook ieder jaar heerlijk is dat :).

Laatste tijd weer veel regen....de bak had het lange tijd goed gehouden eigenlijk alleen nu deze week wel onderwater gelopen.... overal wat drassig en lijkt niet te zakken, maar is ook al langer niet getrokken dus denk dat ik toch maar de door de plassen de grond lostrek in de hoop dat het dan zakt.
Ik ken het wel geen tijd om iets te doen door de klusjes en drukke baan en het vroege donker zijn. Maar inderdaad door spontaan toch lekker te longeren geeft daarna zo een goed gevoel :).

Ik heb ook een tijdje thuis gewerkt gedurende de eerste golf (onderzoek), maar nu sinds 3 maanden weer werkzaam in het ziekenhuis, en ben toch veel liever op werk dan thuis, muren kwamen op me af, en mijn motivatie was thuis toch echt wel een dingetje :P Wel merk ik nu dat veel collega's uitvallen door COVID-19 en het steeds drukker wordt.....komt toch wel akelig kortbij zo op de werkvloer, ook merk ik dat patientenstroom steeds groter wordt door COVID-19 (werk in de psychiatrie). Mentaal doet dit ook heel veel met mensen.