Het is hier een beetje druilerig, maar op zich prima om buiten te zijn. Ben een beetje in de tuin aan t rommelen geweest. Al een hoop stekken van de framboos en braam verzameld.
De zwarte framboos heeft ook mooi bijgejongt
Voor de paarden vanmorgen wat fruitbomen takken neergelegd. Ze vinden het nog niet eens de moeite waard om te kijken.
Ik heb eens wat gesnoeide beukentakken in de paddock gelegd. Boon dacht dat ze olifant geworden was en probeerde een tak van 4 cm dik naar binnen te werken Dat vond ik iets te link worden, dus ik heb ze maar weer weggehaald
Straks met voeren een baal houtkrul erbij gooien en bij Jasmijn een minischopstok maken in de hoop dat de houtkrul wat meer binnen blijft terwijl zij er toch nog overheen kan zonder op haar snufferd te gaan.
Ha ha dat is niet handig van Boon. Ik ben benieuwd naar je schopstok. Hoe hoog wordt ie?
horsii
Geplaatst: 12-03-23 16:58
Dar eruit lopen is niet fijn nee.
Vriend is weer nieuwe muizen klemmen halen. Dan dit x aan ketting bevestigen want elke x zijn de klemmen foetsie.. Ook lokdozen staan maar vangen we ook niets mee. Vriend bijna zover om een kat te nemen als de aanbouw en dus de bijkeuken verder af is. Hier redelijk weer vandaag, vanmorgen veel regen.
Oh Horsie, wat een enorme piepzooi. Zonde en wat een paasei werk heb je er van. Ik zou die kat nemen. En een bult muizenvallen.
DubbelFun
Geplaatst: 12-03-23 18:18
Kennen jullie dat , je denkt 'even' iets te doen. De schopstok was zo gemaakt, want ik heb er nl altijd al 2 gehad. De lage zat in Boon haar stal dus die omgewisseld, dat was ook het probleem niet. Ook meteen beide randjes voor de zichtbaarheid maar wit geverfd, so far zo good. Maar dan denk je dus klaar te zijn, alleen bleek toen de deur niet meer dicht te gaan omdat de onderkant van de waterbak tegen de schopstok aan klotste En dan begint de ellende; je denkt even 4 schroeven losdraaien, 2 nieuwe gaten boren en de schroeven een gat hoger weer vast draaien. Was het maar zo simpel; één van de schroeven draaide dus dol en wilde niet meer los. Na wat wrikken en wat woorden die paarden toch niet verstaan de boel weer vast kunnen zetten en het werkt weer zoals de bedoeling was én Jasmijn liep zo naar binnen. Wel héél bedachtzaam
belle_boef
Geplaatst: 12-03-23 18:28
Hoe heb je die stok gemaakt. Is het gewoon een plank of ook nog iets van borstel?
Mijn 8km gingen mega soepel! Ik ben met oefenen nooit verder gekomen dan 6.3km en afgelopen vrijdag ging zo rot dat ik na 2.8km gestopt bent van ellende. Zag er dus wel tegenop maar ging mega lekker! En droog
Ik kreeg vanmiddag een appje of ik zin had in een buitenrit. Fiesta ingeladen en lekker een rondje in Gorssel gedaan. De jonge net zadelmakke was ook mee dus die zat mooi tussen de 2 dames opgesloten. Was een fijn ritje. Verder vandaag alleen nog de laatste wandeling met de hond en dan slapen. Morgen weer vergaderen……..
Dais_
Geplaatst: 12-03-23 20:14
Knap hoor Karin, zo ver hardlopen. Petje af!
LN, gefeliciteerd met je verjaardag!
Horsii, jeetje wat een bende maken de muizen er van!! Ik heb zelf hele fijne klemmen (vind ik). Ik heb er 6 en als ik ze neerzet (ik vul ze met pindakaas) zitten ze vaak de volgende dag allemaal vol.
Buienradar is vaak mis met wind, ik kijk voor de wind naar weeronline en voor regen naar buienradar
@dais: dat zijn mooie vallen. Hier heb ik minder effect met pindakaas, de echte kaas (liefst geschimmeld) en duopenotti doen het beter
Er staat hier flink wat wind (maar lang niet zo erg als aan de kust blijkbaar) en het lijkt wel of je in een warme deken terecht komt als je naar buiten loopt.
De schopstok van Jasmijn werkt, alle houtkrul lag nog netjes binnen. Ze heeft wel een paar witte haartjes op de neus nu... zo lief