Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:31

Akshay schreef:
DubbelFun schreef:
Opstapje is altijd beter, maakt niet uit hoe hoog het is :)

Klopt het is beter. Maar ik kan anders ook gewoon écht lopend naar huis omdat ik er niet meer op kom. Dat is kak :D

1,37 valt minder hoog maar ondanks dat, én zijn bomproof lief karakter zijn we al samen gaan koprollen (Ik mocht onderop) en ben ik er vanuit galop af gelanceerd. Als je dan niet fatsoenlijk neerkomt ga je alsnog stuk :')

Gut wat een leuke hobby *\o/* ;) :+

Autsj :=

Zo leuk, dat paardrijden _O-

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:32

Akshay schreef:
Irene793 schreef:
Hoe hangen jullie hooinetten op? Ik heb envelopnetten tussen palen. Aan de palen handvatten, waar ik de netten aan bevestig met karabijnhaken. Maar die stomme handvatten breken steeds of ze worden losgerukt.

Ik heb ze vastgevlochten met glad ijzerdraad door het net en rond de paal.
Bovenop haak ik hem over 2 koord oogjes om open en dicht te doen.

Heb je hier een foto van?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:37

Karin, wat balen dat je ruin alles eng vindt. Ze veel krachtvoer? Als Nick wordt overvoerd, gaat ie ook overal spoken zien. Terwijl ie echt wel bomproof is.
Wordt het een heel ander paard van. Ook als hij een tijdje 'niks' gedaan heeft.

edit. Ligt er trouwens ook heel erg aan wie er op zijn rug zit. Als iemand twijfelt op Nick, of bang is, wordt Nick dat ook. Als je nergens wat op uit doet, doet Nick dat ook niet.

Irene793, Ik heb nog wat fruitbomen in de 'de wei' staan. (Staat geen grasspriet meer in). Maar daar hang in de netten in. Gewoon aan een tak.
En in de stal hang ik het net aan de tralies.
Ik maak ze vast met een dubbele knoop.
Nick, de Haflinger, trekt er soms heel hard aan, maar ze gaan niet los.

Ik stap altijd op met een krukje, ookal is Nick maar 145cm. :') Kom er makkelijk op zonder, maar dat doe ik hem niet aan.

Net een rondje gewandeld, kind mee op het paard.
Lol voor 10 :')
Afbeelding

_Tarzan

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:39

Akshay Hahah snap je helemaal hoor, denk dat ik ook niet op die hoogte zou komen :+
Ai Robijn, beenlengte verschil lijkt mij nog lastiger inderdaad.
En ja nadenken voor je iets doet wat je voorheen gewoon deed is ook een dingetje :')

Zonder opstapje kom ik er ook gewoon echt niet op hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:40

Leuke foto <3

Hahaha ja weet je wat het aparte is, mijn gebroken poot is korter terwijl daar extra bot tussen is gegroeid _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:43

Dus eigenlijk was je pootje eerst nog korter dan die andere??

Akshay, je omschrijft het wel leuk die koprol :') maar dat zal zeker zeer gedaan hebben.

Chasey leuke foto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:45

Nee :+
Hoe leg ik dit uit...

Mijn breuk zat in niet de heupkop maar de dikste knobbel in je been zeg maar. Die is er weer scheef opgezet als het ware waardoor je niet alleen de draaïng in rotatie hebt maar ook in scheefheid doordat dat stuk rond is. Dus aan alle kanten scheef zeg maar.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:47

Jeetje, jullie breuken klinken heftig. Sterkte.

Ook hier beperkt, maar ik red me meestal wel. Het leven is wel simpeler als manlief mest, dat scheelt mij veel energie en pijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:48

Irene793 schreef:
Akshay schreef:
Ik heb ze vastgevlochten met glad ijzerdraad door het net en rond de paal.
Bovenop haak ik hem over 2 koord oogjes om open en dicht te doen.

Heb je hier een foto van?

Is dit duidelijk genoeg?

Afbeelding

@belker; zoiets simpels helpen scheelt inderdaad vaak al een hoop. Als mijn vriend door krijgt dat ik gaar ben helpt hij vaak ook al met uitmesten. Heel fijn <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:56

Die hond staat er wel héél apart op :+

@irene: als de schroeven loskomen kun je langere/dikkere schroeven gebruiken (het hout kan een losse structuur hebben gekregen door het vocht. En ander door-en-door boren en vastzetten met een schroefbout en moer.

@Robijntjah: als het echt te gek wordt die pijn kan in dat deel ook een kunstkop gefabriekt worden. Hoe het dan met het paardrijden gaat durf ik niet te zeggen.

Net met de bolle maar even naar de brievenbus gewandeld (op en naar is hier toch al snel 1.5 km :D ) en een brommer had pas door wat een op-en-neer handbeweging betekend als je er gewoon voor springt |o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:59

Ik had gewoon muur ringen
Afbeelding

En dan karabijnhaken met zo'n draaiend rolletjes zodat ze niet open konden gaan vanzelf.
Afbeelding

De haken aan het net en dan klikte ik het geheel aan zo'n ring

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:05

Het is toch wat hè DF... De moeite om andere weggebruikers vaart te laten mindere doe ik niet eens meer, doen ze toch niet. Tenzij je letterijk midden op straat blijft lopen... Maarja. Daar zitten ook weer risico's aan vast. Dus ik laat het maar en denk altijd maar zo 'Nick is verkeershufters proof' en dat is een hele geruststelling.

edit. Die onderstaande karabijnhaak had ik aan de trekhaak voor de noodbreekkabel, of hoe heet dat ding, van de trailer. Maar die is een tijdje terug ineens verdwenen... :Y) :Y) Ik kan niks anders bedenken dat dat iemand 'm eraf gehaald heeft. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:09

Boon is meestal ook wel hufterproef, maar soms heeft ze weinig nodig en nu is hij een keertje goed geschrokken }>

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:16

Robijntjah schreef:
Oh men, nog een reden om geen kinderen te willen :=

te laat, ik ben eind juni aan de beurt :+ gelukkig gaat het in veel gevallen ook gewoon goed denken we dan maar :=

akshay, die hond _O- prachtig

ik heb mijn merrie ook gekocht zonder erop te stappen :+ ik had 2 jaar niet gereden en er had net 3x iemand opgezeten, heb het nog even aan de fokker voorgesteld, maar leek hem ook niet zo'n puik plan :)) heb toen 2x op een manegeknol rondgehobbeld en ik mocht heel lief bij de fokker nog 2x op hun 'chocoladepaardje' (omdat het net het toetje was om te rijden :)) ) en toen heb ik daar nog een keer of 2-3 op haar gezeten en toen is het veulen afgespeend en heb ik haar meegenomen.
heb ook een keer op een ijslander van een vriendin gezeten, braaf met krukje.. alleen.. die ijsjes zijn zo klein (of ik ben zo lang) dat ik gewoon mijn been erover kon zwaaien _O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:19

Ijsjes zijn klein, maar wel fijn :D
Hier loopt ook een ijsco. Wat een lol heb ik met hem.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:25

Wat gaan jullie weer snel. Beterschap met je enkel Karin. Heb bij een ongeval eens mijn enkel (talus) gebarsten en ik voel dat nu 9 jaar later nog steeds. Wel al lang blij dat ik alles weer kan.

Ik raak hier ook altijd gemotiveerd en geïnspireerd van jullie projecten en herken ook het gedeelte dat het verzorgen en klussen boven het rijden wordt verkozen.

Morgen leveren ze extra paddock platen die ik tekort kwam voor mijn project en zaterdag de dakplaten die ze vergeten waren tijdens de levering van de schuilstal.

Dubbelfun: Ja je hebt sofa's en zoals ze in het frans zeggen 'tappe cul' kontstampers lol , maar ook de kwaliteit van het zadel speelt mee en dan nog de onstpannenheid van de rug. Mijn jonge merrie zat als jong paard prima, maar nu als 13 jarige is ze echt niet comfortabel te noemen. Op goede dagen dan weer wel, maar echt zacht gaat ze nooit meer zitten vrees is. Ik ben zelf sinds kind al een stijve tante dus we sluiten heel mooi aan op elkaar :D Na een buitenrit van 3 uur moeten we beiden een dagje of 2 bekomen :=

Akshay: Wat een schattige fjord heb jij <3 Wel tonnetje rond }>

Chasey: Je dochter is wel een durval zo buiten in galop.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:37

Jade schreef:
te laat, ik ben eind juni aan de beurt :+ gelukkig gaat het in veel gevallen ook gewoon goed denken we dan maar :=

Leuk! *\o/*

Ik heb 2 kinders. De eerste was horror bevalling, die ik bijna niet heb kunnen navertellen. 2 liter bloed verloren...
En de tweede was met 2 vingers in de neus, tijdens het wachten op de weeën pudding broodjes vreten. _O- _O- en toen het kind er was zelf met maxicosi naar huis lopen alsof ik je naar de winkel was geweest. :') (Moest in het ziekenhuis vanwege bevalling nr 1)

Betadine,
Haha, ja ze heeft het crossen ontdekt. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:42

@Chasey: wel fijn dat de 2e zoveel makkelijker kwam.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:53

betadine schreef:
Akshay: Wat een schattige fjord heb jij <3 Wel tonnetje rond }> .

Tonnetje rond klopt, dat is zijn bouw. Slechte bespiering, veel haar, extreem kort, dat maakt het niet beter voor het zicht. Maar te dik is hij niet. Schouder mooi vrij, staartaanzet geen vetkussentjes.

Stoere dochter Chasey!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:13

Ik ben een beetje jong voor een kunstkop :o
Gaan ze echt niet aan beginnen bij mij. Dus dat wordt nog een ding :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:36

Tarzan, wat rot dat het al zo lang duurt. Ik ben nu ook twee jaar ziek thuis. Re-integratie en solliciteren lukte niet goed. Mede door Covid-19. Nu ben ik aan het wachten op het verdere WIA proces.

Ik stond voor dit gedoe voor de klas als docent biologie en agrarische vakken. En ik mis mijn werk enorm. Hopelijk krijg ik de kans om door te studeren en ergens aan de slag te gaan als onderwijskundige. Al is een studie wel lastig te combineren met de bouw van het huis en mijn kinderwens. Ik ben ook al 33 dus een kindje krijgen moet niet al te lang meer duren.

(Sorry dat ik niet op de rest in ga... Ik heb niet zo veel energie. Maar wel alles gelezen. )

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:59

Oef , wat een rottige blessures hebben jullie opgelopen zeg.
Ik heb ik 30 jaar paarden nauwelijks iets gehad; een bloedneus en een dikke knie en meer kan ik niet bedenken. Nu rijd ik ook al 25 jaar hetzelfde paard; een EV, dus die ging voor me door het vuur., en ik ben misschien gewoon een schijterd dus ik haak snel af...

Ik werk ook al vanaf maart thuis, 2 keer op kantoor geweest. Heerlijk om gewoon tussendoor de paarden te doen, maar nu het zo lang donker is, is dat voordeel ook wel beetje weg. Alleen tijdens de lunch nog even voeren en om de hoek kijken is wel super fijn... Verder ben ik wel veeel relaxter, geen openbaar vervoer stress meer, wat meer slaap....

Als mijn paard overlijdt, riep ik altijd dat er niets nieuws voor in de plek komt, maar nu mijn buurmeisje regelmatig met de shet komt spelen, ben ik stiekum toch beetje aan het nadenken. Iets waar ik ook nog op kan stappen, maar niet te groot is voor buurmeisje.. Ach, wie weet is die liefde tussen shet en buurmeisje over een paar maanden ook wel weer over.. En mijn paard gaat nog lang niet dood, die wordt gewoon 35 minstens...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:16

Robijntjah schreef:
Ik ben een beetje jong voor een kunstkop :o
Gaan ze echt niet aan beginnen bij mij. Dus dat wordt nog een ding :+

Vroeger konden ze maar 1x zo'n operatie uitvoeren, dus moest je al op een bepaalde leeftijd zijn zodat je de 2e keer 'niet haalde'...
Nu is dat anders en kunnen ze vaker een nieuwe kop plaatsen (ander materiaal en andere werkwijze), dus leeftijd zou geen ding meer mogen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:18

In de praktijk is het dat nog wel helaas.

Ik ben 35 dus moet nog heel wat jaren voor uit....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:48

Leuk dat jullie het plaatje zo herkenbaar vonden. Als de dringendste klusjes af geraken, wil ik echt meer focussen op rijden.

Beton ligt erin, had nog 1kuub bijbesteld vanochtend, gelukkig want kwam net uit nu.
Ook hebben de betonblokken al geleverd en vlakbij kunnen afladen. Ideaal dus.

Ik ben zelfstandige in de verzekeringen, dus ook altijd blijven doorwerken. 1e lockdown veel van thuis, maar nu vooral vanop kantoor. Kan uiteraard agenda wel zelf bepalen, wat wat flexibiliteit toe laat.

Afbeelding
Afbeelding

Enkel horrorverhalen en blessures tegen gekomen. Vooral jammer als je niet volledig hersteld/ last blijft hebben.