Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:07

SVRL schreef:
Dat ergens anders bewaren is een probleem. Het heeft in mijn kelder gestaan, maar daar is het te vochtig en komt er schimmel op het zadel. Vandaar dat het dus in mijn voorraad staat. Ging goed, tot nu dus. Heb zelf geen idee waar ik het nog zou kunnen bewaren. :(

In de schuur, op zolder, tussen je spijkerbroeken :+ . Als t maar niet tussen je muizen is.

Wehebben net een korte maar hevige plensbui gehad. Beetje vocht kon geen kwaad.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:19

Hier is de eerste bui over gegaan, enkel wat spetters ipv een stortbui. Wel onweer nu.

Ik zou het zadel ook bewaren als ik de ruimte had maar zo niet zou ik hem op marktplaats zetten en wachten tot ik er genoeg voor krijg en hem dan alsnog weg doen, komt de prijs niet in de buurt hen je hem alsnog.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:23

Heb net een lading nieuwe sproeiers gehaald :D

Gisteren 2 weides gemaaid, nieuw hek geverfd en de oprit/berm gemaaid en schoongeblazen, voortuin en rond de bak gemaaid, dus vandaag alles even sproeien en nog een stukje verven...

Zou het zadel ook nog even houden en idd ergens anders bewaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:25

Fabster schreef:
SVRL schreef:
Dat ergens anders bewaren is een probleem. Het heeft in mijn kelder gestaan, maar daar is het te vochtig en komt er schimmel op het zadel. Vandaar dat het dus in mijn voorraad staat. Ging goed, tot nu dus. Heb zelf geen idee waar ik het nog zou kunnen bewaren. :(

In de schuur, op zolder, tussen je spijkerbroeken :+ . Als t maar niet tussen je muizen is.

Wehebben net een korte maar hevige plensbui gehad. Beetje vocht kon geen kwaad.

1 week op zolder en ik heb geen zadel meer. Mijn zolder lijkt de plaatselijke disco voor ratten en muizen te zijn. Het zadel staat nu op de plek die dienst doet als schuur/voorraad en er is geen plaats voor in huis.

belle_boef: het heeft al een paar keer te koop gestaan, maar ik kreeg mijn vraagprijs nooit. Probleem is dat dit nog een hand gemaakte Billy Coock is, veel duurder dus als hun moderne lijn, maar dat iedereen mijn vraagprijs vergelijkt met de prijs die nu een nieuw zadel kost. Ze houden er dus geen rekening mee dat dit zadel duurder was in aankoop destijds en kwalitatief veel beter is. Heb het nu al zo'n 2 jaar te koop. Had info voor de aankoop gezocht en toen zei men dat zo'n zadel steeds verkoopbaar is. Mooi niet dus en nu zit ik ermee. -O-

Brittjuh97

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:45

Zo de Pioenen zijn er af, ik kan me weer gaan focussen op Fayah :) ze is wel erg dik geworden de afgelopen weken ;(

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:48

Eindelijk regen! Scheelt weer een rondje bak sproeien :+

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:22

Ik hoop ook op regen. Tot nu toe geen druppeltje gehad de afgelopen dagen. Nu komt er toch een bui aan, maar gelijk ook zware onweer er bij en die hoef ik dan weer niet....
Alles staat/loopt/zit binnen met extra voer, maar toch. Altijd naar idee dat onweer.

Zonde van je zadel SVRL... Ik heb dat heel lang geleden gehad met een kalf. Zadel over een hek gehangen, gingen de kalveren eraan lopen schrapen met hun tanden. zo zonde...
Muizenvallen zetten? Gebed zonder einde misschien,maar alle beetjes helpen...

Hier ook vliegen in huis. irritant. Manlief is erg obsessief met ramen open zetten. Boven een aantal ramen voorzien van horren; die mogen open. Maar hij zet ze nu ook beneden open en daar geen horren. Kan er iets van zeggen, maar heeft geen effect _-:( . Vooral met warme weer; bloten armen en benen, steeds die kriebelbeesten om me heen. bah... Ik ben me nog aan het beraden op een oplossing.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:04

Wij hebben zelfgemaakte horren. We hadden een "mannetje" laten komen die voor horren kon zorgen....waren we gewoon €1000 kwijt om overal horren te plaatsen. Maar nu hebben we zelf horren gemaakt, de spullen hiervoor bij Hornbach gehaald en ik denk dat we €100 kwijt waren :D . Voor de deuren hebben we een vliegengordijn hangen. Af en toe hebben we wel eens een vlieg binnen (denk zo 5 op een dag of zo...). In de garage hebben we van die plakstrips hangen dat helpt wel (mijn husband is niet zo blij met vliegenpoep op zijn auto 8-)

Bha, een wespennest. Wij hebben dat een paar jaar geleden gehad. We hebben toen wel vergif gespoten (regenjas aan, duikbril op horgordijn over het hoofd :+ en toch nog gestoken). Maar ze waren wel weg gelukkig.Ik wil eigenlijk ook niet te veel vergif spuiten.
Vanmorgen is mijn draver gevallen of niet goed opgekomen toen hij was gaan liggen of zo. Ik heb geen idee maar er zaten 2 diepe sporen in de tegels buiten, de drempel vd stal zat helemaal los, zijn knieen waren geschaafd en ook op zijn borstkast zat een schram... ;( geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heef.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:10

Hier hebben we op dit moment geen last van vliegen. Dazenlijm heb ik wel besteld voor een val buiten.
Hoe staat jullie gras ervoor?
Het gras is nu zo lang dat het deels gaat liggen door de wind.
Door de droogte hebben wij veel gesproeide de afgelopen dagen.
Moet ik nu al bang zijn voor schimmel?
De paardjes komen morgen en dan is het nog maar de vraag hoe snel ze het kort hebben.

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:21

ah wat sneu zoefie. Misschien bij het opstaan uitgegleden?

carika, zou mij geen zorgen maken. Wij hebben een keer lang gewacht met hooien (juli) en toen lag het gras ook plat op meerdere plaatsen maar hier is mooi hooi vanaf gekomen. Nu worden de platte stukken ook gewoon gegeten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:26

Hier nog steeds maar 3 druppels regen. Het gaat er continue net langs, heel vervelend.

Wat vervelend van je draver, zoefie! Hopelijk valt het mee.

Mooi zadel, jammer dat het niet past. Misschien komt dat nog. Kan je geen kist kopen/maken wat luchtdicht afgesloten kan worden, zodat er geen ongedierte bij kan komen?

carika, Ik ben bang dat ze nu ook veel zullen plat trappen en niet meer opeten. Die van ons staan nu ook 30 min per dag in hoog gras, zoals op jou foto. Langer niet, want ze worden er modder vet van. Haf en shet. Die hebben geen stop knop. En vervreten zich..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:37

Hier is het lekker afgekoeld door de regen en onweer.
Kon gelijk merken dat mn katten nog geen doorgewinterde buitenkatten zijn. 2 zaten er verzopen onder de buitentafel en 1tje sjeesde zo af en toe heen en weer.
Duurde ffv voordat ze allemaal bedacht hadden gewoon de stallen in te gaan en daar te slapen :+

Heb een spray op plantaardige basis gehaald bij de boerenbond vanmiddag.
Gespoten en alles is dood en weg nu :Y)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:40

Je kunt voor luizen en dat soort beesten zelf brandnetelgierst maken. Dat werkt heel goed. Misschien werkt dat ook wel tegen vliegen.
Brandnetels in een emmer water doen, paar dagen laten staan. Gaat vreselijk stinken, maar als je dat over je moestuin spuit, gaat alle ongedierte dood en het is biologisch. Geen chemische zooi :D
Maar of je dat in huis moet doen weet ik niet hoor, het ruikt niet zo lekker :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:47

Yeuh, mijn bak staat blank! *\o/*

Meestal ben ik daar niet blij mee, maar vandaag wel :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:50

Dat wordt zwemmen met het paard! :) Kan je mooi oefenen.

Ik heb nog steeds geen regen gezien. Maar vanmiddag had ik wel mijn eigen bui gecreëerd, met regenboog.
Afbeelding

Als hier nou verdorie ook even de hemel los breekt, dan heb ik morgen ook een zwembad. Want die paddock is nog steeds niet klaar, dus die staat mooi laag uitgegraven, klaar om gevuld te worden met water. _O- _O-

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:03

@selka en chasey
Dank jullie wel. We zullen het zien. Ik laat wel even weten hoe goed/slecht ze het opeten.

Hier staat de bak nog lang niet blank maar er is wel regen gevallen. Beter iets dan niets.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:14

Citaat:
Yeuh, mijn bak staat blank

Hier ook!!! Wat ook betekent dat het gras weer groen is ipv geel *\o/*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:28

Nou hier geen druppel en dat nog wel met code weetikveel..

Morgen maar eens een regendansje doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:39

Code oranje nu gelukkig geen last van gehad. Vorige week alles blank overal.
Bij de club staat nog steeds water in de binnenbak.

Oh wat sneu voor Dirkje.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:43

Hier ook veeeel regen en plassen in de bak, weg stof! Paarden vonden het ook fijn, bleven heerlijk buiten staan, ook weer schoon gespoeld. :D Morgen de bak ff goed slepen en ik ga om 8 u een rondje bos doen.

@zoefie wat gek! Hopen dat het gewoon oppervlakkig is en dat de vliegen niet teveel op de schaafplekken gaan zitten.

En balen van t zadel. Ik zou ‘m ook houden. Kun je geen kist of kast in de opslag plaatsen waar het zadel in kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:12

Net met mijn vriend gesproken, we gaan kijken of we in huis plaats kunnen maken voor het zadel. :-)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:23

Hier ook alles blank tegen 10u maar meeste is al weer de grond in getrokken.
Paardjes bleven hier ook vol in de regen staan. En na de bui uiteraard rollen in het zand dus ze zijn echt mega goor allemaal nu.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:57

SVRL schreef:
Net met mijn vriend gesproken, we gaan kijken of we in huis plaats kunnen maken voor het zadel. :-)

Slim plan.
Veels te zonde van zo'n zadel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:59

Fjord en halsdeken...drukt de manenboog plat.
Grrr....wil een vliegendeken die ook goed op de fjord kan. Zonder haar boog te pletten.
Iemand tips?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:50

Idaza wilde vandaag ook al vroeg weer van de wei af door de steek beestjes/vliegen/etc. Om 5 uur al op stal gezet, ging ze mooi in de deuropening staan kijken totdat het etenstijd was...Afbeelding