Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:56

Mag ik even een supertrots momentje tussendoor gooien??

Heb twix vandaag gezadeld meegenomen voor haar wekelijkse boswandeling. En jullie raden het vast al.... na een paar kilometer rustig opgestapt. Lang stuk gestapt, paar keer gedraafd. Beetje wiebelig maar dat mag nog, geen stap verkeerd gedaan. En toen ik in de verte een auto naast het ruiterpad zag staan rustig afgestapt en weer verder gewandeld. Ik ben blij en trots *\o/* *\o/* *\o/*

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:29

Oh dat kan ik me voorstellen dat je hier heel trots op bent Nathalie.
Anke jij zal ook heel trots zijn op dochter en paard.
Ik hoop dat ik morgen die kindertjes ook een leuke wedstrijd kan geven.... Ik jureer in Waarland.

Vandaag voor het eerst op mijn bareback naar buiten, Ps ik heb er wel kunststof beugels aan.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 09-04-16 21:36, in het totaal 4 keer bewerkt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:29

Citaat:
Niemand online, allemaal lekker aan het rijden, klussen of tuinen?
nope....communiekleding aan het shoppen voor mijn zoontje. Het was giga druk in de stad, de terrasjes zaten bomvol. Maar gelukkig wel geslaagd voor kleren. Ook nog even een bezoekje gebracht aan cranenbroek aangezien het wiel van mijn kruiwagen kapot was. Zo maar €15 goedkoper dan ergens anders.....Helaas blijft me bij Cranenbroek uiteindelijk zo veel aan mijn vingers plakken dat ik uiteindelijk toch een stuk duurder uit ben 8-)

Hé die onkruidborstel ziet er wel erg handig uit!

kvulden, fijn plekje voor de trailer!

Anke, wat fijn dat het zo goed gegaan is, wat een mooie foto trouwens (en van de goede (schone) kant genomen :D )

natalie36, geniet maar lekker van jouw momentje :j

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:30

Monmaster, wat een leuke poowny heb je toch! (hoe groot is hij eigenlijk?)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:32

Mijn pony is 1.36... Minimi bijna, moest ook erg wennen in het begin mijn vorige was 1.75

Tuurlijk ben ik helemaal verliefd op haar, maar ik kan ook werkelijk alles met haar. Dat is wel een verschil met die kwpners die ik altijd had.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:08

Ik zal het onthouden DD, Riri hoest ook vaak onder het rijden. Eigenlijk irritant.. hmm.

Over breed zitten. Ik heb op Riri gewoon (barok type kwpn) de beugels gewoon twee gaten langer dan op de smal gebouwde tuiger. Eigenlijk wel heel grappig. Vind beide wel fijn rijden.

Hoop dat het wegzakkende paard geen ijzers onder heeft.. die is deze gegarandeerd kwijt. Als het land hier te nat is doe ik ze gewoon in de bak. Hebben ze pech..

Balen Spatter, hopen dat het nu snel opknapt. Wel fijn nu om te weten wat het is.

Fabster.. fijn dat je er nu gewoon een échte hoefsmid bij haalt, dacht het meteen. Die van ons snijdt de stralen ook gewoon altijd bij. Mijn vriend in het drukke seizoen.. 4 á 5 weken met ijzers. Soms 3 weken..

AB: heb even gemist.. Bronco op bokt markt, waarom? Als ik het zo lees, verkocht en nu de nieuwe eigenaar hem weer te koop staan?

Hier erg druk met werken en vriend die de avond dat ik les had weg moest, dus ben niet gegaan. Dus weinig gedaan met de paarden.

Vandaag lekker in huis gerommeld en opgeruimd, beetje weer naar mijn zin. Ff naar winkel en nog even bij bonus dochter kijken, die had zwemwedstrijd, rest aan het voetballen. Lekker gegeten samen en nu even lekker zitten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:21

Lynn_Nikita schreef:
Ga je ook naar bixie in Posterholt Anke over 3 wkn?

Als het aan Dunya ligt wel. Welke datum is dat ook alweer?
Kon het op FB niet meer terug vinden.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:23

Monmaster, hé zelfde grootte als mijn fjord (vermoedde al zoiets), hier ook nogal een overgang, mijn kwpn-er zal ook zo rond de 1.70 zijn. Dat lijkt nu enorm, als ik er nog wel eens op ga zitten. Kleintje is zo lekker handzaam (en kleinere mesthopen, dat scheelt ook)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:27

Is dat een zoutewelle monmaster?
Lijkt me heerlijk zitten!

Ik heb vanavond nog lekker gereden. Verder de tuin aan de kant gemaakt. Gewinkeld. Stal gemest. En op de bank gelegen hihi

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:28

MM dat lijkt erg lekker te zitten. Leuk maatje en idd beter dan de doorsnee KWPNer!

Knappe Twix!

Ja super trotse mama.
en kreeg een 9 voor verzorging/uiterlijk van ruiter en pony! (Enige 9 op het blaadje)
Dus wel trots. Maakt die 5 x wassen weer goed!
Ook super dat mijn verzorgster het meerennen zo goed deed.

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:00

Sorry zit even in de lappenmand. Honden gevecht uit elkaar getrokken en er niet ongeschonden vanaf gekomen.
Bronco is niet terug naar de vorige eigenaar, dat was fysiek te veel belastend voor haar. Dus toch via ons in de verkoop.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:04

Ze ziet er ook mooi uit, het witte is echt wit! Keurig. Leuk idd om je eigen kinderen je sport te zien doen.

Die onkruidborstel lijkt mij ook wel wat! Ik zou daarna er nog wel wat vergif over spuiten denk ik. Om de wortels ook dood te maken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:29

Huh Elan? Een echte hoefsmid? Ik heb gewoon een echte hoefsmid hoor. Alleen 3 verschillende. :D

Natalie! Stoer!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:34

lynn leuke foto :j

kvulden mooi plekje voor je trailer +:)+

anke wat een prachtige foto <3

natalie jeeee! *\%/*

abby sterkte :(:)

Gisteravond at Blue weer normaal *\o/*
Wat een goede DA en wat antibiotica al niet kan doen.
Ze heeft ook het plekje op zijn tong 2 x leeggedrukt en ook al kwam er geen vies ontstekingsspul uit, ik denk toch dat ze de boel verbettert heeft
Vandaag was hij weer aardig de oude, at goed, denderde de rijbak weer rond met Nina omdat Tika bekapt werd en heeft lekker grasjes geknabbelt op de boswei.

Zelf stallen schoon gemaakt en met manlief plavon platen bevestigd in mijn praktijkruimte.
Ziet er gelijk zoveel mooier uit :):)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:03

Ik gisteren niets vermoedend naar de welkoop om te vragen naar sputolysin. Mevrouw had er nog nooit van gehoord maar ging even in het systeem kijken. Ze konden het wel bestellen a 45 euro per pot. Eeh. Ietsjes te duur om te proberen, Lola kucht een keer als ze een sprintje trekt, verder hoor ik haar nooit. Wat zouden jullie doen? Ze is nog niet eens 2 dus wil ook dat ene kuchje wel weg hebben... Het is begonnen door voeren van stoffig hooi begin maart, toen was het veel erger. Kan ik afwachten of het nog helemaal verdwijnt nu ze dat hooi niet meer krijgt (al langere tijd niet meer hoor), of is het wel tijd voor actie. Even terug gezocht wat ventipulmin kostte, dat was 70 euro ongeveer, dus dan valt die sputolysin wel weer mee.

Wat fijn dat de DA zo mee denkt ohjajoh, wel even hier vermelden welke als beste uit de test komt he?

Ah Solleke_Noah, als jullie nu huren en willen kopen snap ik de reden van verhuizen, als heb je nu ook een mooi stuk :D

Sure_Lee, iemand heeft hier eens de tip gegeven van hooinet in container, waterkoker heet water erover heen en dan 15 min met deksel goed dicht laten staan, dan stoom je het hooi ahw, is nog beter ook. Zelf nog niet nodig geweest om te proberen. Maar vond die tips toen wel een om te houden voor het geval dat :)

Weken tegen hoesten zei mijn DA tegen eigenaresse van ander paard wat hoest ook minimaal 30 of zelfs 60 (?) min, Pauline?

Gypsy, kom maar een paar balen naar hier brengen dan :D

Ik denk dat ik vandaag ook maar weer eens de hoeven van mn paarden ga uitkrabben, kan de vorige keer niet echt meer herinneren. Ze hebben beide prima hoeven en 24/7 buiten dus weinig troep

Wat fijn kvulden, camera in de trailer!

Dit filmpje is gemaakt met een helmcamera

Op de vosbonte Tinker (engels) is Pauline met Malibu, op de zwartbonte Tinker (western) ben ik met Bo

Borstel op de bosmaaier is handig!

Knappe Dunya en brave Roosje!
Op die laatste foto lijkt het wel een blanke vulkaan op de achtergrond :+

Nathalie *\o/*

BB met beugels monmaster, ben je dan niet bang voor drukplekken?

Jeej, wat fijn dat Blue weer zichzelf is!! Top! :D

Hier vandaag een vriendin op bezoek. Ooit kocht zij mijn eerste Tinkermerrie, 4 jaar geleden. We zijn toen nog twee jaar op dezelfde stal blijven staan en trokken gezellig veel samen op. 2 jaar geleden allebei verhuisd, we wonen nu ruim een uur uit elkaar maar spreken en zien elkaar nog geregeld, erg leuk! Ze heeft ook heeft de hele dag haar camera bij zich gehad en kreeg al twee foto's toegestuurd

Afbeelding

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 06:51

Caily...E45,- is duur...ze zijn ook voor E36,95 te koop bij Agradi.Als je nog iets bijneemt zodat je op de E39,- uitkomt,ben je altijd nog E6,- goedkoper uit ;)

Zag mooie foto's voorbij komen maar ben te moe om overal op te reageren,mijn excuses.

Las iets over nat hooi...ik maak het nat in een rechthoek kuip en laat het uitlekken in spoelkratten,daarna kieper ik het pas in de netten.
Ik gebruik hier een oude wasmand voor waar ik het net indoe (oude vuilnisbak zou het ook doen,heb je die gaten niet waar je net in kan blijven hangen :P )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:16

Caily ik zou eens van marstal de muesli proberen. Speciaal voor paarden met luchtwegirritaties. Is ook geloof ik 18,- per zak. Dus niet goedkoop, wel gelijk voer ipv supplement.

Blue gaat goed. Super!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:50

Blue weer beter! Gelukkig maar.

Leuk filmpje, Caily! Maar ik moet toch altijd gniffelen om die witte staarten. Heb zelf ook een bonte staan, maar wat ben ik blij dat hij een zwarte staart heeft :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:12

Anke schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Opgeven voor dr 17e. De week na officiële. Zoek zo wel ff op. Vandaar uit zie je mijn paarden staan als je goed kijkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:23

Vier hoesten kun je ook knoflook en fenegriek geven over het voet. Ik heb nog een tijdje muesli gegeven van havens met extra luchtweg suplimenten en belangrijkste veel buiten zetten. Hooi nat en geen stoffige stalbedekking

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:29

Als iets anders ook werkt, zou ik de ventipulmin nog lekker in de winkel laten staan. Ten eerste is het troep, en daarbij is het meer symptoombestrijding dan dat het echt geneest.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:29

Anke schreef:
Lynn_Nikita schreef:
om

Staat op site ook.rcenpcposterholt is dat meen ik. 24-4 bixie en impuls. Twijfelde nog om met mijn jonkie heen te gaan voor ervaring

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:35

Oh spatter dat is fijn dat het nu echt opknapt... Problemen met eten geeft zoveel stress.

Caily: je mag gewoon niet lichtrijden.... Bovendien is hij zo dik.... Die van mij is een christi.... Een van de weinige geschikt voor rijden met beugels.
Leuk filmpje

Mijn hoefsmid komt morgen...

Zo alles is weer schoon, nu maar op pad. Had nog ff schrik toen ik het adres opzocht, je hebt ook een waarland onder Rotterdam....dat is twee uur rijden voor mij. Gelukkig was dat niet het geval.

Een brutale kraai op mijn paardje haartjes te trekken, ze bleef gewoon liggen. Probeerde een foto te maken, maar door de zon mislukt.

Veel paardenplezier vandaag... Zonnetje is al lekker warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:03

Pfff zit ik hier van de week nog te schrijven dat ik niet zo veel meer naar de hoeven staar als vroeger, vond ik lona net op buitenritje toch niet fijn lopen op het harde. Zit er toch een steentje vrij diep en muurvast in het begin van de witte lijn , ben een half uur bezig geweest en wilde al bijna hs gaan bellen van ellende, maar een rugfractuur en flink wat zweet verder er toch uitgekregen! Paard leek gewoon opgelucht , zo braaf als dat ze mij maar liet porren/snijden en klooien.
Dus voortaan na het rijden verplicht hoeven uitkrabben weer... :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:13

Na het rijden kijken wij ook wel even, maar die paar keer per jaar dat we rijden :) dat maakt niet echt verschil.

Wel fijn dat het snel en simpel op te lossen was.

Hier vanmorgen nog even gebruik gemaakt van het droge weer.
"Lekker" op de grote wei aan het maaien geweest.
1 stuk van ongeveer 1ha waar al jaren niets mee gedaan is dus veel dood gras stond. Kende dit stukje nog niet zo goed kwa obstakels (bronnen/water en grote keien) dus wat rustig aan gedaan.
Maar het viel niet tegen, in het midden een paar sporen getrokken omdat het wat nat was. Had ook al een spuitbus verf meegenomen om eventuele keien te markeren maar die heb ik niet nodig gehad.

Ook nog wat grote bramenstruiken gekortwiekt. Sommige delen daar was het zo hoog dat het boven de trekker uit kwam. Maar denk dat ik hiermee toch weer bijna 200m2 wei begaanbaar heb gemaakt.
Uiteraard staat er niet direct gras (helaas) maar ik kan er iig weer wat mee.
Een keer de troep bij elkaar harken en het stuk nog een keer nalopen met de bosmaaier. Dan kan komend najaar alles in de fik en is het weer opgeruimd *\o/*
Daarna maar eens kijken hoe we er weer gras op gaan krijgen.

Later weer verder met bramen temmen.