Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:09

Oh ik zie ook zo op tegen de klok verzetten. Heb echt weken nodig om er aan te wennen. Van mij mag het dan zo weet april worden. Kan echt slecht tegen de donkere dagen. Heb dan ook veel meer slaap nodig.

Hier nog druk opzoek naar een kleine ploeg om te huren. Kan in de buurt nog niks vinden. Wel een frees.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:14

Je kan mijn ploeg wel huren :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:16

Haha, ik heb nog wel een cultivator te leen :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:31

Hier op klei grond vreemd genoeg nog kurkdroog? Zal wel niet lang meer duren :')

Mijn hooikisten zijn gearriveerd. Simpele houten palletkisten.

Voor de gebruikers van hooikisten: leggen jullie er nog iets in van steen bv om te zorgen dat hij op z'n plaats blijft? Heb twee brave paarden en één speelse sloopkogel...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:37

Pff wintertijd, ik heb ook helemaal geen zin in die donkere dagen...

Als het goed is wordt volgende week gestart met het vervangen van het zand in mijn bak :D :D Ben nog even in afwachting van de zeefanalyse van het nieuwe zand.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:42

@Solleke_Noah : die van mij blijft aardig op zijn plek staan behalve als het hooi wat vastloopt in de mazen, dan wil die wel eens van zijn plek getild worden.

Lekker ritje gedaan. Op het pad naar huis op het militaire opslagterrein waren ze een oefening 'in bedwang houden van een meute' aan het oefenen, kompleet met ratels en knallen. Die van mij werd er helemaal wakker van :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:46

Kom weer even uit de meeleesmodus.. Heb me hier al wel eens vaker gemeld en lees nog altijd mee. Heb mijn pony nog steeds niet aan huis, nog altijd bij mijn vader (10 minuten met de auto). Maar nu gaat mijn pony op korte termijn naar mijn schoonouders, 5 minuten op de fiets van mijn huis! Echter moet hier nog een stal komen en heb ondertussen meerdere offertes aangevraagd, maar een standaard box ligt toch gewoon rond de 2.000 euro. Nu had ik zelf wel een goed gevoel bij Rutjes uit Enter, zijn er hier toevallig mensen die ervaring hier mee hebben? Of eventueel nog een andere? Woon zelf vlakbij Assen en zou het fijn vinden om vantevoren toch nog even te zien wat ik bestel. Aan de andere kant wil ik mijn pony z.s.m. verhuizen dus eentje die alles op voorraad heeft zou fijn zijn. Dit was bij Rutjes dus het geval.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:52

Rutjes heeft de omheining hier gezet. Bij de vorige eigenaren, ik weet dus niet precies hoe lang deze al staat, maar hij blijft mooi :j
We willen binnenkort contact met de opnemen om er een stuk bij aan te zetten....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:56

Ben dus niet de enige die een pesthekel heeft aan wintertijd en donkere dagen :r

Wel gek om nu de winter met 2.5 paard door te gaan , na jaren 4 en 5.

Zag nog een erge mooie stal met een fries er in.

Hier zakt het water gelukkig snel weer dus redelijk droge paddock.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:15

Ik wil echt een winterslaap houden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:19

Naath86 schreef:
Kom weer even uit de meeleesmodus.. Heb me hier al wel eens vaker gemeld en lees nog altijd mee. Heb mijn pony nog steeds niet aan huis, nog altijd bij mijn vader (10 minuten met de auto). Maar nu gaat mijn pony op korte termijn naar mijn schoonouders, 5 minuten op de fiets van mijn huis! Echter moet hier nog een stal komen en heb ondertussen meerdere offertes aangevraagd, maar een standaard box ligt toch gewoon rond de 2.000 euro. Nu had ik zelf wel een goed gevoel bij Rutjes uit Enter, zijn er hier toevallig mensen die ervaring hier mee hebben? Of eventueel nog een andere? Woon zelf vlakbij Assen en zou het fijn vinden om vantevoren toch nog even te zien wat ik bestel. Aan de andere kant wil ik mijn pony z.s.m. verhuizen dus eentje die alles op voorraad heeft zou fijn zijn. Dit was bij Rutjes dus het geval.

ik heb hiervan 3 stallen
http://www.horsestables.nl/showroom-paa ... el-1-stal/

je kan flink onderhandelen en was in een paar uur gezet
ben er alleszins erg tevreden over als " tussenoplossing "

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:21

DubbelDun schreef:
@Solleke_Noah : die van mij blijft aardig op zijn plek staan behalve als het hooi wat vastloopt in de mazen, dan wil die wel eens van zijn plek getild worden.

Lekker ritje gedaan. Op het pad naar huis op het militaire opslagterrein waren ze een oefening 'in bedwang houden van een meute' aan het oefenen, kompleet met ratels en knallen. Die van mij werd er helemaal wakker van :D

Jij legt er niks in dan om te verzwaren?

Of waren dat de betonblokken die versleept werden? :P

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:22

Yontheke schreef:
Ik wil echt een winterslaap houden.

ik ook ... al moet ik wel zeggen dat als die rottige feestdagen eenmaal voorbij zijn dan gaat het wel weer een beetje :o
Verdorie was de paddock van de sportpony eindelijk een beetje droger geworden heeft die doos d'r waterbak omgeknikkerd, misschien staat ze toch liever in de modder dan 8)7

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:32

Fijn dat het goed gaat met Rosie!

Wintertijd is ook echt niet mijn ding... Sowieso de donkere dagen niet. Gelukkig is het hier wel goed verlicht allemaal. Mijn vader heeft knoppen gemaakt bij de bak, kan nu 't baklicht aan en uitdoen door gewoon op een knopje bij de bak te drukken, is wel het makkelijkst :)

Sterkte met de dag doorkomen, Yontheke.

kristelhans: Oeh jaloers! Veel plezier! Hier staat vanmiddag de hoefsmid op de planning, dus even geen bosritten :P

Fijn dat je je wat beter voelt, Kirrr!

Solleke_Noah: Toen ik op een pensionstal hooikisten gebruikte, deed ik bij de ijzeren er geen in, die was zwaar genoeg. Bij de plastic boxen deed ik wel stenen erin. Het is niet echt handig als ze ermee aan de haal gaan, maar je zou het eventueel eerst zonder kunnen proberen denk ik.

Daan_O: leuk! Altijd fijn als je bak dan weer opgeknapt is :)

Naath86: Hier geen ervaring met Rutjes, maar je zou nog op marktplaats o.i.d. kunnen kijken naar tweedehands stallen, misschien staat daar iets voor je tussen.

Morgen komt het trekkertje met baksleep! Zin in *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:40

Ze zijn 50 kg elk, niet mega zwaar dus. Ga het eerst maar even zonder proberen dan :)

Oef, trekkertje met sleep lijkt me zo handig! Fijn hoor :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:48

Hier net een "oeps"-momentje...

Fax en Kjarni aan het dollen...acheterop heen,-en weer rennen,bokken,steigeren...totdat ze recht uitgingen...doen ze ook vaak,gaan ze hier voor verder.
Hmjaaaa...Kjarni wilde heul rondje maken...dat kon niet want de baan is aan die kant afgesloten en wat krijg je dan als je vol in de ankers gaat in de bagger?? :+

Een hopeloze poging om tijdens een sliding stop een sprong willen nemen over het draad.Bijna gelukt....bijna :roll:
Dus maar snel naar buiten gehobbeld...stroom van de draad.Jongens van stuk afgeschopt en draad maar weer gerepareerd.

Zag gelukkig gebeuren,verder geen enge dingen...wel snuitjes zachtjes prikken in mijn nek en rug....(voor degene die de taal niet machtig zijn...betekend:"Draadje open...opschieten" :Y) :D )
Stelletje vandalen... >;)

Lang leve de camere...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:59

Wendy bedankt voor je reactie. Wat ik zo lees op internet is de kwaliteit inderdaad wel goed.

Besita, is me iets te ver weg om ook even te gaan kijken. Wil toch eigenlijk ook eerst wel zien wat ik werkelijk ga kopen.

Liseef, had al op marktplaats gekeken. Maar staat hier in de buurt niet veel op..

Zaterdag gaan we even bij Rutjes kijken en met een beetje geluk wordt die dan volgende week geleverd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:10

@tinky: toch schrikken... gelukkig geen enge dingen gebeurd.
@Solleke_Noah : dit is de grote kunststof bak.
Bij één van de hooinetten gingen idd de betonnen tegels opgetild worden :D Overigens ligt er nu 100 kilo op en blijft de boel liggen :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:34

de feestdagen slepen mij juist door die donkere dagen heen.
Eerst Sinterklaas, dan 2 verjaardagen en dan kersttijd, heerlijk, nieuwjaar en vervolgens kan het niet snel genoeg lichter worden.

Wij hebben op veel plaatsen op het erf van die slangverlichting hangen.
Kun je meestal na kerst goedkoop kopen en je kunt er meters pad mee verlichten.
Gaat jaren mee :j

Zou het eigenlijk ook om de rijbak heen moeten maken :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:42

Ik heb het idd al jaren in de schuiltent hangen. Geeft genoeg licht om te voeren en uit te mesten.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:56

Jaaah ik wil ook slangverlichtig langs de bak! Niet voor het licht maar voor de sfeer. Ben alleen bang dat het knaagdierpaard van mijn vriend haar tanden erin zet. Doet ze werkelijk met alles

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:08

Ik vind de feestdagen juist ook het leuke van de donkere dagen. November vind ik altijd een *piep* maand, december dan wel weer leuk met alle kerstversiering etc en januari is ook weer *piep* :P Na de kerst mag het van mij gelijk april zijn :D

Je kan inderdaad ook voor stellen kijken op marktplaats, als je geluk hebt staat er net zo’n “bouwpakket” stal op.

Tinky getsie wel eng dat hij door het draad ging, gelukkig zag je het gebeuren en geen gewonden. Eigenwijsjes!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:13

Feestdagen heb ik niet zo heel veel mee. Altijd weer gezeur bij wie je gaat eten met kerst enzo..
Ik werkte altijd liever met de feestdagen :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:17

Hallo,

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben Emmy, eigenaresse van 2 paarden: een 11 jarige tinkermerrie Iowa en een 4 jarige welsh cob x tinker Pastis. Toen ik nog thuis woonde, hadden we de paarden vlak aan huis. Helaas zijn de huizenprijzen hier in de buurt verschrikkelijk hoog dus toen ik en mijn vriend een eigen huisje kochten bleek het niet mogelijk om dit verder te zetten. Gelukkig heb ik wel mijn eigen stukje wei van 5000m² en hebben we een klein huisje op 2,5 km van mijn weide gevonden. Het is niet hetzelfde maar ik prijs me erg gelukkig dat ik dit allemaal heb!

Voor constant gras is mijn weide te klein voor mijn 2 paarden, daarom dat ik het heb ingedeeld als soort van paddock paradise. Op het pad mogen ze altijd zomer en winter staan. In de zomer staan ze ook afwisselend op de gras delen.

Afbeelding

Dit is de schuilstal + hooiopslag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is geen super de luxe maar ik en mijn paarden zijn er erg blij mee :)
Het enigste moeilijke vind ik dat ik met 2 totaal verschillende eters zit, mijn tinker is erg moeilijk op gewicht te houden terwijl mijn andere erg snel aankomt. Meer mensen dat met dit probleem zitten?

Verder is het soms wel wat geregel om 2x per dag de paarden te doen naast 2 jobs, huishouden, hond en vriend dat aandacht willen, sociaal leven, familie enz. Nu lukt het wel maar ik vraag me soms af hoe ik dit allemaal ga bolwerken als er ooit in de verre toekomst kinderen gaan komen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:21

Ze staan nu hun zonden te overdenken op het gras O:)

Ik heb de pest aan de feestdagen...donker,koud...gezeik met de jaarwisseling.Hier geen geneuzel waar er gegeten wordt...namelijk gewoon thuis.Ouders/schoonouders zien er ook geen heil in...je kunt ook op een andere dag gezellig samen zijn.

Zit nu al tegen sneeuwruimen op te kijken...bah en slepen met emmers water.Hooi natmaken in ijswater en hooi vervolgens in je handen bevriezen... :x

Ik houd van het voor-,en het najaar...zacht weer,minste last van mijn lijf ook.