Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:45

Horrorbevalling! :oo En dan zó lang uit de running.. oh my, arme jij! :oo

Oh, wat jammer dat ze niets heeft laten weten.. misschien toch net te ver weg...
Ja! Ben erg benieuwd of het inderdaad wat is, ze komt strakjes voor de tweede keer. Eerste keer even kennis gemaakt en nu gaan we 'm 'echt' oppakken. Rustig beetje wennen en dan later eens kijken of rijden er misschien ook in zit voor d'r :D

Haha Aurelia boos := :P :D _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:46

Leuk een paardenmeisje Natasja. Hier werd dat niet zo'n succes. Maar misschien ben ik daar wel gewoon ongeschikt voor :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:48

Hahaha :') We gaan 't zien, zo lang ze niet ineens rare dingen gaat doen en blijft luisteren := Komt 't vast wel goed. Ze gaf zelf al aan alleen hier te willen komen als ik thuis ben en erbij kan zijn, dat vond ik al een fijne opmerking :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:48

Oh dat is zeker fijn. Ben je alleen niet bang dat je daar in de praktijk dan ook alsnog te weinig tijd voor hebt? Dat bleek hier wel zo en 'mijn' meisje kon echt nog vrij weinig dus moest ik constant bij zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:50

Paardenmeisjes moet je het mee treffen! Mijn bijrijdster was 17 toen ze hier begon en heel verantwoordelijk en netjes.
Baal nog steeds dat ze gestopt is ivm drukte en geen klik met de ruin.

Speaking off de ruin. Gekocht als verkeersmak maar vraag mij echt af hoe dan :=
Net gewandeld met hoofdstel en hij vind werkelijk alles eng. Van struiken tot stapels stenen tot geiten tot vrachtwagens..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:57

@karin: hoelang is het geleden dat ie langs de weg geweest is, want ontwenning treedt snel in zeker als het vreemd terrein is voor hem.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:59

boemel schreef:
Ha ha dat leuk blijven voor je omgeving herken ik wel.

Toen mijn paard 3 jaar geleden overleed, zei mn vriend "schat" ik vond je echt leuker met paard". Al rijden we heel Nederland af... er gaat weer een paard komen ".

Dat was dan ook de reden dat er heel snel een paard bijkwam toen mn andere paard langdurig geblesseerd raakte.

ik had geen partner in die tijd, maar na een jaar heeft mijn moeder heel lief aangeboden om een stukje nieuw paard mee te betalen :o was en ben ik heel blij mee :o
wat een vervelende start van de verbouwing. wij hebben het ook meegemaakt met een asbest plafond, maar het is toch even een domper.

belker, heftige periode voor jou. ik hoorde dat er verpleegkundigen zijn die er op het moment de voorkeur aan geven om op de corona afdeling te werken, omdat je daar tenminste helemaal beschermd bent ingepakt en ze van mening zijn dat het besmettingsgevaar daardoor lager is. weet niet of het waar is, maar kan me er wel iets bij voorstellen :o

tarzan, wat vervelend dat het zo'n lange nasleep heeft :(:) is de verwachting wel dat je langzaam maar zeker ook weer opknapt?

lynn_nikita, lastig, helemaal als je partner net een nieuwe baan heeft. denk dat het voor meer collega's bij jou schipperen is in deze tijd? mijn werkgever is wel heel flexibel in wat haalbaar is.

silly, nog geen nachtmerries over uitvallende tanden? :')

utopia, fijn dat je iemand hebt die mee kan helpen. Ik probeer mijn moeder te trainen om met de pony te gaan mennen :7 heb wel over een bijrijdster nagedacht, maar ben bang dat ik te kieskeurig ben :+

marloes, balen dat enkel langzamer gaat dan verwacht, hopelijk kan fysio iets doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:01

Mijn pensionklanten zijn nu mijn bijrijders en 1 vriendin. Maar ik probeer er dus zelf ook meer op te stappen omdat ik uiteindelijk met dit paard wel weer meer richting dressuur wil gaan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:12

Karin_deB schreef:
Paardenmeisjes moet je het mee treffen! Mijn bijrijdster was 17 toen ze hier begon en heel verantwoordelijk en netjes.
Baal nog steeds dat ze gestopt is ivm drukte en geen klik met de ruin.

Speaking off de ruin. Gekocht als verkeersmak maar vraag mij echt af hoe dan :=
Net gewandeld met hoofdstel en hij vind werkelijk alles eng. Van struiken tot stapels stenen tot geiten tot vrachtwagens..

Oh help, en die gaat mee t bos in? :+ ;)

Balen van langdurige geblesseerde enkel. Is er zicht op verbetering op termijn?

Leuk dat er een meisje komt helpen Utopia!

Veel over cruciale en intense beroepen en risicogroepen. Lijkt me zwaar, je moet er zelf met zo'n beroep ook nog maar "weg mee kunnen" mentaal.. wat dat aangaat vrees ik dat er na corona golven nog andere golven gaan komen...

Robijntjah gediscussieerd met puppypaard. Haha. Zolang het regeltjes aftasten en afspreken is, en je er zelf comfortabel bij bent hoort het er ook wel bij gok ik?

Mijn ijsco trapte maandagavond naar de zweep. Ik vroeg of hij om wilde, en hij had een alternatief bedacht. Dat is me er ook wel eentje geloof ik..

Hier momenteel al heel blij als ik 2 tot 3x in de week iets met de paarden wil doen. Iets bij mij is dan grondwerk/aan de hand/lange teugel of longeren in geval van Diddle. Dat is écht al een verbetering.. na mijn burn-out heb ik echt een hele tijd "niks gewild" met Diddle, en daarna kwam de hernia en wou ik wel maar kon niet. Heel blij dat ik met het werken aan de hand in elk geval weer iets heb wat wel gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:15

Oh het was ook zeker geen spektakel, ze dacht echt even na en toen kreeg ik een zeer beheerste steiger van een cm of maximaal 20 denk ik _O-
Dus nee, ik was niet echt onder de indruk en ben vrolijk verder gegaan hahaha.

Oh dat is een lastige tijd geweest dan akshay. Frustrerend he, als je zelf niet meer van je hobby kan genieten....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:21

Robijntjah schreef:
Oh het was ook zeker geen spektakel, ze dacht echt even na en toen kreeg ik een zeer beheerste steiger van een cm of maximaal 20 denk ik _O-
Dus nee, ik was niet echt onder de indruk en ben vrolijk verder gegaan hahaha.

Oh dat is een lastige tijd geweest dan akshay. Frustrerend he, als je zelf niet meer van je hobby kan genieten....

Met de burn-out dacht mijn fjord ; hier..ga..ik..niet..aan..mee..doen!
En die negeerde me volkomen. Heb zijn verzorging toen wel gedaan maar we hadden ff niks meer met elkaar :7

En nu kan ik niet fatsoenlijk zitten/rijden En krijg ik wel eens de vraag wat mijn ijsco hier dan doet en dan antwoord ik altijd maar dat zijn leven ook compleet is als ik er nooit op kan gaan zitten. Zolang hij maar andere uitdagingen heeft. (Al heb ik goede hoop hoor, dat ik mezelf weer werkend krijg :P

Maar dat is jou niet vreemd denk ik, jij hebt jaren terug toch flink in de lappenmand gezeten ivm breuk in je heup (of bovenbeen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:31

Nee zeker niet vreemd, zowel mentaal als lichamelijk inderdaad.

Ben zelf bekend met depressieve periodes (gelukkig al behoorlijke tijd stabiel) en dan kun je ook echt nergens van genieten en is alles moeten en zwaar en boos als het niet lukt wat niet meehelpt _O-

Ik heb inderdaad in 2012 mijn heup gebroken door een val van Modesta. 1,5 jaar op krukken gelopen en ben nog steeds stuk in die zin dus ja. Aurelia zit gelukkig heel erg fijn, dat was wel een dingetje toen ik haar onbeleerd kocht, dat weet je natuurlijk niet maar echt perfect!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:36

Een heup breken is dan ook wel heel heftig.
Dat is dan idd wel een gok om zo een paard te kopen. Ik weet uit mijn engelse dressuurverleden nog wel hoe verschillend paarden kunnen zitten. Het was altijd weer afwachten wat je op de manege krijgt toebedeeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:39

Ja, nu is het nog hopen dat ze niet te breed voor me wordt maar goed dat gaan we zien _O-

Paarden zitten echt heel verschillend, ik vermoed dat Aurelia echt heel spaans zit, lichtrijden kost meer moeite dan doorzitten :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:02

leuk dat het dan met je jonkie gelukkig zo lijkt te matchen qua comfort!

Ik heb met Fjölnir zijn mama door de Ardennen mogen rijden, en echt dat paard was zó vertrouwd en fijn meteen. Dat ik dacht -als ie op zijn mama gaat lijken.
En inderdaad, je weet het nooit..
Weet wel zeker dat Fjordlief met zijn huppelende konijnengangen het niet beter maakt :')

Afbeelding

Iemand hier ervaring met de equestic saddle clip?

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:12

Hoe hangen jullie hooinetten op? Ik heb envelopnetten tussen palen. Aan de palen handvatten, waar ik de netten aan bevestig met karabijnhaken. Maar die stomme handvatten breken steeds of ze worden losgerukt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:32

Utopia, ja helaas bestaat het ook dat je zelf onder de bevalling kan lijden :') Na 4 uur lang een ‘spoed’ keizersnede krijgen is niet zo goed voor je onderstel :=

Jade, ja er is zicht op verbetering maar hoelang dat duurt kan niemand mij zeggen, en het kan net zo goed zijn dat ik m’n leven lang toch last blijf houden, niet leuk voor iemand die haar werk altijd heel graag deed.. :\

M’n vriend vroeg toevallig van het weekend wat ik zou doen als m’n paard er niet meer zou zijn, ik zo dan koop ik een nieuwe, was geloof ik niet het antwoord wat hij wilde horen _O-
Of ik houd gewoon 2 of 3 pony’s of er komt tzt weer een grote maargoed dat is iets voor de toekomst :D

Robijtjah, voor mijn bekkeninstabiliteit is het juist goed dat mijn paard zo breed is (toen ik nog sporadisch reed) omdat de druk dan juist beter verdeeld wordt en m’n lijf beter in balans kon blijven door het grotere draagoppervlak (ofzoiets zei m’n fysio toen!) Bekken en heup zijn dan wel verschillend maar toch Haha!
Heup breken lijkt mij ook geen pretje :(:)

Ik hoop dat ik misschien komend voorjaar nog eens een buitenritje kan maken met m’n ruin, voor nu is hij mij te fris _O- Hij geniet lekker van z’n pensioen en mocht het weer mooi weer worden klim ik er misschien weer eens op :D Voor nu geniet ik ook van het knuffelen, poetsen en hem gelukkig zien <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:35

Ik heb helaas een bewegingsbeperking naar buiten over gehouden doordat ik 5 afwijkingen in mijn beenstand heb. Dus teveel mijn been naar buiten moeten draaien is een ding :+

Oh men, nog een reden om geen kinderen te willen :=

Wel een knap fjordenkind <3
Saddle clip ook wel eens over nagedacht. Wie weet in de toekomst.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:37

Oei dat klinkt niet fijn :=
Nouja ik heb geen stabiliteit meer, als ik op 1 been sta kiep ik letterlijk om, heel naar gevoel! :=
Edit: opstappen kan ik ook niet, been zover omhoog houden lukt echt niet en afzetten met 1 been ook niet (been there _O- gelukkig braaf paard whahaha!) moet altijd via een verhoging opstappen dus :+

Haha ach ik zou m’n zoontje voor geen goud willen missen maar dit had ik inderdaad liever niet erbij gehad :=
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 17-12-20 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:38

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:57

Irene793 schreef:
Hoe hangen jullie hooinetten op? Ik heb envelopnetten tussen palen. Aan de palen handvatten, waar ik de netten aan bevestig met karabijnhaken. Maar die stomme handvatten breken steeds of ze worden losgerukt.

Ik heb ze vastgevlochten met glad ijzerdraad door het net en rond de paal.
Bovenop haak ik hem over 2 koord oogjes om open en dicht te doen.

@robijntjah; beenlengteverschil lijkt me helemaal lastig in de, dat maakt álles complexer om recht te doen. Ik heb alleen nog krachtverlies rechts. Maar kan inmiddels wel weer een beetje op mijn tenen staan (En de doorbloeding lijkt ook weer te kloppen, been wordt gewoon weer rood in kou/warm ipv wit te blijven).

Ik kan overigens ook alleen met opstapje op paard komen.
Die gele harige dino van me is 1,37 :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:01

Opstapje is altijd beter, maakt niet uit hoe hoog het is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:03

_Tarzan schreef:
Oei dat klinkt niet fijn :=
Nouja ik heb geen stabiliteit meer, als ik op 1 been sta kiep ik letterlijk om, heel naar gevoel! :=
Edit: opstappen kan ik ook niet, been zover omhoog houden lukt echt niet en afzetten met 1 been ook niet (been there _O- gelukkig braaf paard whahaha!) moet altijd via een verhoging opstappen dus :+

Haha ach ik zou m’n zoontje voor geen goud willen missen maar dit had ik inderdaad liever niet erbij gehad :=

hahahaha dat begrijp ik _O-

Ik heb nog obstacle runs gelopen en toen moest ik altijd nadenken dat ik met mijn andere been dan gewend opstapte in een obstakel :+

Beenlengteverschil is sowieso een ding ja. Ik voel ook gewoon niet meer wat recht is. Zeer irritant.
Krachtverlies is hier ook zeker aanwezig en op slechte dagen een heel doof buitenkant van mijn been van mijn enkel tot mijn heup of zenuwpijn :=

1.37, val je wel van minder hoog _O-

Mijn 16 jarige stap ik nooit met krukje op vanwege veiligheidsoverwegingen, ik probeer het mezelf wel aan te wennen met mijn jonge paard.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:06

DubbelFun schreef:
Opstapje is altijd beter, maakt niet uit hoe hoog het is :)

Klopt het is beter. Maar ik kan anders ook gewoon écht lopend naar huis omdat ik er niet meer op kom. Dat is kak :D

1,37 valt minder hoog maar ondanks dat, én zijn bomproof lief karakter zijn we al samen gaan koprollen (Ik mocht onderop) en ben ik er vanuit galop af gelanceerd. Als je dan niet fatsoenlijk neerkomt ga je alsnog stuk :')

Gut wat een leuke hobby *\o/* ;) :+

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:31