Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:14

Chasey schreef:
Zapje, ja hoor. Maar die kat die spoort niet. Want die gaat ook rustig mee onder de douche en kan je ook in bad doen. En loopt mee aan een riem. Is net een hond :') Maar dan in een kattenjasje. Luistert als je hem roept, kan miauwen op commando :') Gek beest. Gaat mee fietsen. In zo'n mandje.

Ben voorzichtig positief, nieuwe afspraak, vrijdag middag en zaterdag de hele dag komt de loonwerker. Nou ja eerst zien natuurlijk!

Karin, haha Zorro (de kat) zag er net na het scheren ook niet uit. Zat geen vorm meer aan. WAt een lelijkerd. Maar hij voelde zich zooooooveel beter. Hij leefde helemaal op. Had ook een hele dikke vacht, dat terwijl het gewoon een HTK is. Nu de vacht weer wat gegroeid is, is hij veel knapper dan met die dikke vacht! Lijkt zowaar weer een jonge kat. Meneer is 11.

Heb net even met Nick en de tuinslang gespeeld. Met de Nickrope door de water straal. Niet zo'n mega harde straal maar meer zo'n vernevel stand.
Daarna rolde hij in de modder, man wat ziet dat beest er nu uit :') Laat die bui daar vanavond maar over heen gaan.
Ik snap echt niks van dat paard. Hij was zojuist weer de braafheid zelf. Luisterde keurig. Heel gehoorzaam.
Terwijl dat hij zaterdag nog compleet over de toeren ging, toen hij schrok van Oscar zijn kap. In blinde paniek kletterde hij over straat. Dan kan je gewoon niet meer tot hem doordringen.
Ze zijn nu in ieder geval wel gewend aan de kap. De ene dag kan je het niet zo gek bedenken en hij is nergens van onder de indruk. (opblaas krokodillen, zeil, vlaggetjes, plastic zakken... noem maar op).
En de andere dag schrikt ie van iedere scheet. Herkent iemand dit van zijn paard?
Waar zal dat aan liggen? Voer? Het weer? Mijn eigen gemoedstoestand terwijl ik dat niet door heb?

Ik heb 3 van dat soort paarden. Went vanzelf. Heb wel gemerkt dat magnesium en monnikspeper wel wat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:19

Ik herken het wel een beetje van mijn jonge merrie Chasey. Zij is over het algemeen zeer flegmatiek en een beetje naïef. Loopt op grote wapperende zeilen af om zich vervolgens het apezuur te schrikken. Of ze duikt met haar hoofd in de openstaande kofferbak van de auto, schrikt, knalt met haar kop tegen de klep en kijkt mij aan met een blik: "wat doe jij nou trut?!". Maar dan raakt ze niet over de zeik.

Laatst bij de manege ziet ze aan de overkant van de weg een man met een hond lopen en dan is ze compleet in de war, bonkende hartslag, compleet strak van de spanning en dan hoeft er maar iets te gebeuren of ze wil wegrennen, steigeren enz. Vooral het feit dat je dan niet meer tot haar doordringt is herkenbaar. Het gaat wel steeds beter, maar soms is het erg lastig om iets vinden waarmee ze weer bij zinnen komt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:30

Vliegen: gewoon die plakslingers. Goedkoop en werken het beste.
Verder van die stroomlampen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:31

Ja dat klinkt inderdaad wel herkenbaar. Nick kan ook zo extreem gefoccussed op iets zijn er op af lopen en dan wegrennen. Kop hoog in de lucht en kijken, snuiven. En maakt zichzelf dan helemaal bang. Enige waarmee ik dan zijn aandacht terug krijg is hem in de achteruit zetten. En geen meter, maar wel 20 meter. of meer. En niet lief, maar echt dwingen. Zo snel mogelijk achteruit laten lopen. En weer meenemen en weer achteruit als hij weer niet op mij gefocussed is. Dat werkt bij hem het beste. Gelukkig is het niet vaak nodig. Die rare buien heeft hij af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:38

Chasey schreef:
Ja dat klinkt inderdaad wel herkenbaar. Nick kan ook zo extreem gefoccussed op iets zijn er op af lopen en dan wegrennen. Kop hoog in de lucht en kijken, snuiven. En maakt zichzelf dan helemaal bang. Enige waarmee ik dan zijn aandacht terug krijg is hem in de achteruit zetten. En geen meter, maar wel 20 meter. of meer. En niet lief, maar echt dwingen. Zo snel mogelijk achteruit laten lopen. En weer meenemen en weer achteruit als hij weer niet op mij gefocussed is. Dat werkt bij hem het beste. Gelukkig is het niet vaak nodig. Die rare buien heeft hij af en toe.

Achteruit werkt bij mijn merrie niet..... Dan komt ze omhoog. Vooral dat groot maken en kop omhoog is zeer herkenbaar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:45

Oh omhoog is heel lastig, dat doet Nick gelukkig niet. Tenminste, dat heeft ie wel eens gedaan hoor, maar ik oefen achteruit lopen wel vaker met 'terug!'. Dus als ik wil dat hij in de achteruit gaat als hij uit die focus moet, dan roep ik 'TERUG!' En dan tik ik met het halstertouw tegen zijn borst, als ik niet over kom wat harder. Tot nu toe werkt dat voor hem het beste om hem uit die focus te krijgen.

Plaatje van net. Net zo braaf. Gek paard is het ook.
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:48

Leuk plaatje!

Ja het is heel gek met zulke paarden. Ik was laatst bij de manege en toen waren ze met minikranen en kettingzagen een boom aan het weghalen op het parkeerterrein. Alle paarden in de stress en mijne staat doodkalm bij de trailer om opgezadeld te worden, kijkt eventjes om, maar doet verder niets...... Snap jij het?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:56

Oh jakkes teken. Die ga ik straks ook krijgen ben ik bang, combinatie van bosgebied (met processierups) en weide op mijn perceel.

Ik haat teken :') En heb nu 2 langharige katten (mogen naar buiten in een ren) en 2 halflanghaar honden straks. Ik kan mijn lol op straks dus. Bah...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:01

[***] schreef:
ClaudiaHS schreef:
Voor vliegen in huis gebruik ik Ardap spuitbussen.
Spuit je rond de kozijnen en werkt tot ongeveer 6 weken

Spuit je dat aan de buitenkant van je huis of in huis?

In huis. Vorig jaar ook wel wat op de voordeur gespoten maar dan gaan alle beestjes dood die er op komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:04

Geeft dat geen vlekken?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:11

Heerlijk overal insecten en kriebelbeestjes. Hier vooral last van muggen dankzij al dat water overal. Ben helemaal lek geprikt.

Wie had er ook alweer een adres voor 2dehands Stihl spullen? Kettingzaag nummer 2 is kapot en nu ben ik het zat. Ik zag dat ze er nu eentje hebben voor €204 maar als dat minder kan graag zo veel gebruik ik dat ding niet :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:21

Ik lees hier niet meer mee maar wil jullie toch even dit slimme idee van een vriendin meegeven, kosten 45 euro.
Babyfoon als camera in de trailer en auto, filmpje!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:37

Jeeehj, ik werk in Zwolle en as we speak regent het, ook wat onweer.. :D In Dalfsen, waar ik woon nog niks en het lijkt er langs te gaan.. meh.. land kan wel wat water gebruiken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:59

spatter schreef:
Ik lees hier niet meer mee maar wil jullie toch even dit slimme idee van een vriendin meegeven, kosten 45 euro.
Babyfoon als camera in de trailer en auto, filmpje!
[ Video ]

Dan was ik goedkoper uit met de achteruit rijcamera

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:15

[***] schreef:
Geeft dat geen vlekken?

Op de kozijnen niet.
Als je op het raam spuit wel. Dan krijg je een witte vlek.
Poets je ook zo weer weg.

Hier nog steeds droog.
Onstaan wel elke keer buien maar komt niks..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:18

Hier koelde het vanaf 2 uur heerlijk af en het regent nu ook al een half uurtje *\o/*

Vervelend is dat als ze zich zo opfokken, hier doen ze dat gelukkig alleen als ze hengstig zijn of gescheiden worden maar het blijft irritant.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:27

Mmmm, net goede hoop: gerommel en wat spatjes. Er zou een flinke bui aan komen, drijft ie langs ;( . Schiet ook niet op zo. Nog steeds bloedheet en kurkdroog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:42

Chasey, balen van de loonwerker en ik hoop dat Oskar snel terug de oude is.

Voor de mensen met breuken, spoedig herstel.

Anke, leuke foto's van je kids met hun pony's.

Hier ook last van de hitte, maar wij krijgen regelmatig onweders, dus het is nog vochtig ook. En we hebben dus al dazen. Is zo balen zo vroeg op het jaar, pff. >;)

Vanmorgen wilde ik verkoopsfoto's maken voor mijn westernzadel. Kom ik tot de ontdekking dat het beschadigd is door muizen. Er is gewoon aan het leder gevreten, bah. _-:( Zadel toch maar op mijn uk gelegd, blijkt dat uk langer geworden is de laatste maanden.
Zo zag het eruit een dik half jaar geleden

Afbeelding

En zo was het plaatje deze ochtend

Afbeelding

Hij lijkt dus toch stilletjes aan in het zadel te groeien. Ben nu aan het twijfelen of ik het verkoop of niet. Met die beschadigingen aan het leder, is het natuur niet veel meer waard. En een nieuw zadel kost mega veel geld. Zucht, weet even niet meer wat het beste is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:21

Gewoon even houden. Weg doen kan altijd nog en mss is t helemaal niet nodig. Wel op een andere plek bewaren dan, want anders heb je straks helemaal geen zadel meer.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:25

Hier eindelijk een half uurtje regen gehad en het is nog bewolkt en afgekoeld *\o/*

Ik zal het zadel ook nog even houden :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:31

Fabster schreef:
Mmmm, net goede hoop: gerommel en wat spatjes. Er zou een flinke bui aan komen, drijft ie langs ;( . Schiet ook niet op zo. Nog steeds bloedheet en kurkdroog...

Hier ook. We zitten op zandgrond, ben bang dat het straks een woestijn is hier.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:38

Heb net een lading nieuwe sproeiers gehaald :D

Gisteren 2 weides gemaaid, nieuw hek geverfd en de oprit/berm gemaaid en schoongeblazen, voortuin en rond de bak gemaaid, dus vandaag alles even sproeien en nog een stukje verven...

Zou het zadel ook nog even houden en idd ergens anders bewaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:00

Dat ergens anders bewaren is een probleem. Het heeft in mijn kelder gestaan, maar daar is het te vochtig en komt er schimmel op het zadel. Vandaar dat het dus in mijn voorraad staat. Ging goed, tot nu dus. Heb zelf geen idee waar ik het nog zou kunnen bewaren. :(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:02

Hier regent het ook. 3 kwartier duurt ie ongeveer.
Heb nu een vijver naast de serre :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:06

Hier nog steeds kurkdroog, maaaaaar het lijkt over een half uur even flink te gaan regenen.

Zou wel lekker zijn, maar hoop dat het niet te heftig word.