Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:48

Bij mij gaat normaal alles weg naar moestuinen ed. In het voorjaar en najaar komt ik te kort en moeten ze wachten tot de paarden weer genoeg gepoept hebben haha. Heb veel vaste mensen. Sommigen halen 3 aanhangers en anderen halen het in een paar vuilniszakken. Haha. Dus normaal gaat alles lekker op.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:10

Ik ben er niet zeker van dat alles daar het land opgaat. Het kan best zijn dat hij een gedeelte laat ophalen want zoveel mest lag er niet van de week. Maar dit is zo'n beetje de goedkoopste optie dus ik ben allang blij dat ik van mijn mest af ben :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:19

joehoe net een nieuw stro adres gevonden waar ik ook gratis mest naartoe kan brengen. ben ik van het probleem af. ik hoef maar 1 x op te scheppen aangezien ik een kieper heb dus als ik elke maand stro haal en meteen volle aanhanger wegkiep hoef ik dus ook mijn mest niet meer te laten halen vermoed ik, scheelt weer 150- op jaarbasis. Stro betaal ik op jaarbasis minder aan
1 aanhanger paar maand scheppen lukt wel

Er komt dus stro in de stallen :D

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:16

wat leuk een oplossing voor de mest, ik geraak het hier echt niet kwijt, is mooie mest zonder strooisel maar geen reactie op advertenties :-(
nu wil ik in de schuilstal matten hebben, iemand een idee welke goed zijn en betaalbaar? ik zag puzzels van 50 op 50 maar zijn die niet te licht? heb erge slopers en spelers, halflege watertonnen gaan over heel de paddock

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:01

Ik weet niet hoe je met de mest adverteerder, maar ik heb altijd reactie. Bij mij willen ze ook graag zonder stro en hooi. Maar veel mensen willen nou juist weer graag met. Ik zet het ook altijd op fb. Werkt ook goed.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:22

hier in België misschien minder hobbyboeren? geen idee maar ook op facebook geen reactie en op Kapaza ook niet (soort Marktplaats). ik probeer zoveel mogelijk zelf te gebruiken als mest voor de weide maar lukt niet met alles.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:21

Waaslander, ik heb rubber tegels in de schuilstal liggen. 50x50 maar dan niet de puzzel stukjes maar vierkante matten. Je krijgt daar pinnen bij waardoor het 1 grote mat wordt. En omdat ik aan de voorkant al een betonnen rand had zitten ligt alles lekker ingeklemd. Ze zijn 6,5 cm dik dus lekker zacht.
Het zijn trouwens geen officiële paardenmarkten maar oude speelplaatstegels die we van marktplaats geplukt hebben. Kost ongeveer 12 euro de m2 tegen 80 euro als je voor echte paardenmarkten gaat. Mogen ze best een keer iets voor slopen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:39

Waaslander is het hit-actief matrassen en op zich was ik er wel tevreden over, ze zijn lekker dik, echt matrasserig zeg maar. Alleen nu is bij één matras het stiksel aan het loslaten grrr (en mijn garantie is natuurlijk al verlopen) nu gaat hij steeds verder open. Nog geen idee hoe ik dat ga oplossen.
voor de rest weinig paardennieuws hier....onder het motto geen nieuws is goed nieuws. Eindelijk de tijd gevonden mijn zadel maar eens in te vetten, dus toch een beetje goed bezig.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:20

Natalie36 schreef:
Waaslander, ik heb rubber tegels in de schuilstal liggen. 50x50 maar dan niet de puzzel stukjes maar vierkante matten. Je krijgt daar pinnen bij waardoor het 1 grote mat wordt. En omdat ik aan de voorkant al een betonnen rand had zitten ligt alles lekker ingeklemd. Ze zijn 6,5 cm dik dus lekker zacht.
Het zijn trouwens geen officiële paardenmarkten maar oude speelplaatstegels die we van marktplaats geplukt hebben. Kost ongeveer 12 euro de m2 tegen 80 euro als je voor echte paardenmarkten gaat. Mogen ze best een keer iets voor slopen.

wat bedoel je met pinnen? metalen pinnen die in de grond gaan? zal het nog eens uitzoeken, had een advertentie gezien van rubbermatten op rol, kost 15 euro per m² maar is wel dun denk ik
wil het wel betaalbaar houden gezien er binnenkort ook een nieuw stuk wei moet omheind worden

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:26

Ik had eigenlijk al best wel sneeuw foto's verwacht hier!
Heb er heeeeeeel veel gemaakt. Want hier ligt veel!
Bij wie nog meer? :)
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:28

Chasey schreef:
Ik had eigenlijk al best wel sneeuw foto's verwacht hier!
Heb er heeeeeeel veel gemaakt. Want hier ligt veel!
Bij wie nog meer? :)
[ [url=m/EioTn8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw echt?
Hier verwachtte ze 10cm sneeuw maar er blijven ongeveer 3 vlokken liggen dus (gelukkig) hoef ik geen sneeuw te schuiven :Y)

Wat doen jullie eigenlijk tegen de sneeuw op de verharding? Laten liggen, schuiven, iets anders?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:31

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:32

:wow: Chasey, wat veel sneeuw! Wij hebben ongeveer ehm, 0-2 cm. Het blijft niet overal even lekker liggen, zeg maar.
Op de verharding vegen wij het weg (of schuiven / scheppen, afhankelijk van de hoeveelheid). Als je de sneeuw platloopt wordt het glad en dat wil je niet. Duurt ook langer voordat het weggesmolten is als het aangestampt is.

Edit: oh Wendy, jij hebt ook veel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:43

Ik zit hemelsbreed ook maar een kilometer of 25 van Chasey af denk ik. Het is hier ook flink aan het dooien, echt drekbende al.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:49

Noordijk is inderdaad niet zo ver weg. Denk nog geen 25 km. Ik ging met James regelmatig naar de Needse kuil! :) Tegen de bult op scheuren.
edit. Maar toen woonden we nog in Borculo en stond James in Geesteren. Kon er stappend naar toe.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:50

Hier zijn vanochtend ook een paar vlokken gevallen, maar niets wat de moeite was. De afgelopen dagen is er wel best veel regen gevallen dus alles is een grote modderbende.

Eergisteren nieuw hooi gehaald, hadden nog 3 balen liggen, maar heb het liever op tijd binnen :D nu halen we het wel tot de zomer, maar heb meteen maar afgesproken om in maart nog wat hooi te halen. Dan gaan we weer met een volle zolder door de zomer en kunnen we weer voeren als het weer zo lang droog blijft.

rubber mat op rol zal denk ik idd dunner zijn dan zo'n hit bed bijvoorbeeld. Vaak worden die rollen gebruikt om de wanden van een box mee te bekleden of om de gang minder glad te maken. Houd er wel rekening mee dan zo'n rol niet te tillen is..

Betalen om de mest op te laten halen is niet zo gek, de boer moet er toch weer tijd aan besteden voor een klein vrachtje mest, en de diesel etc moet ook betaald worden ;)
Hier blijft de mest in de wei liggen en af en toe haal ik er wat uit voor onze groentetuin of voor kennissen, maar anders ga ik er gewoon met de sleep overheen af en toe.
Stal hebben we niet dus ook geen stalmest, op een kruiwagen die bij de kippen of konijnen vandaan komt na. Dat gooi ik in de wei en voordat de volgende kruiwagen er weer bij komt is de andere al half verrot.
Vorig jaar is daar wat prut van pompoenen tussen gekomen en die groeide er erg goed :+ laat het dit jaar ook maar weer gaan daar, en hopen dat de paarden niet op de pompoenen gaan staan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:51

Hier wel sneeuw, daar was ik al blij mee. Maar daarvóór was er al 20 cm water gevallen. Ik had geen paden meer maar sloten in mijn paddock. Dus de sneeuw blijft niet zo goed liggen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:54

Wat veel sneeuw hier niets, het sneeuwt nu wel maar er blijft niets liggen. Tis echt koud winderig en nat buiten, niet echt mijn type weer zeg maar.
Rol rubber zal inderdaad vrij dun zijn, daarom heb ik destijds voor de hitmatrassen gekozen. Ze zijn lekker dik

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:01

Hier is het eigenlijk pas sinds vanochtend echt aan het sneeuwen dat het ook blijft liggen. Maar gisteren heeft het hier geregend dus de grond is hartstikke nat. Het begint nu al een grote blubberbende te worden. Maar het sneeuwt hier nog steeds... Maar 10 km verderop bij ons andere huis blijft het niet liggen dus het is volgens mij zeer lokaal dat het hier blijft liggen. Zo had ik in eens een bonte IJslander ipv een zwarte :P

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:10

Hier ook niets -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:10

@chasey: Needse kuil en berg kan ik idd ook stappend naartoe :j Vanaf hier door het dorp heen en dan rijd je zo richting de berg. Maar ik rijd ook veel in de Bollert hierachter en de kant van Diepenheim op :) James heeft hier dan echt vlakbij gestaan :D Maar ik woon hier dan ook nog maar iets meer dan 2 jaar. Weinig echte buitenrijders hier trouwens. Meeste mensen zijn toch wedstrijd gericht bezig.

Ik heb ook voor andere matten gekozen, zijn van oorsprong bedoeld voor koeien en komen in de nieuwe stal. Maar die is nog niet af, dus kan nog niet aangeven hoe goed ze bevallen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:37

Wendy, ja Bollert ook veel gereden! Leuk! En ja klopt. Ik was ook altijd zo'n einzelganger daar... allemaal wedstrijdruiters inderdaad... Jammer dat we elkaar misgelopen zijn.

Sneeuw spam! :D
Afbeelding

Omdat ik gek ben op sneeuw.
Afbeelding

Nick schrikt van Marloes :P
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:11

Ik geniet er niet echt van, helaas. Gisteren is hier eerst 20 cm regen gevallen en toen ging het sneeuwen. Ik heb gewoon sloten ipv paden :( . Normaal loopt het water wel weg en zijn er in ieder geval delen droog waar ze kunnen liggen. Door de sneeuw is het water ingesloten en is echt álles onder water. Ze kunnen nergens liggen. Dus ik benvandaag nog wel even bezig om de boel begaanbaar te maken, vóór het straks ook nog gaat vriezen. Dan kunnen we hier letterlijk een rondje schaatsen....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:21

Ja balen is dat!
Ik ben bang dat ik hier straks ook een ijsbak heb ipv een paddock. Ligt nu vol sneeuw. Denk dat ik de paarden tijdens het vriezen maar in de weide laat. Maar daar hebben ze geen schuilstal. Weet niet zo goed wat ik nu moet doen met de aankomende vorst. Want ben bang dat die sneeuw niet weg is voor de tijd. Maar de paddock zal niet heel fijn voor ze zijn denk ik. Moet ook zien dat ik hem iets glad gestreken krijg, voordat het gaat vriezsen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:54

Sneeuw en dan vriezen gaat wel, denk ik. Zeker zo n dikke laag als bij jullie is gevallen. Dus ik den (en hoop voor jou) dat het mee gaat vallen.

Hier doe ik echt alles verkeerd vandaag. Was net een mooi zonnetje en in de wei was alleen sneeuw. Dus ik dacht: als ik straks terug ben (eten en dochter ophalen) zet ik de wei even open. Kunnen ze tenminste even rollen. Gaat t nu regenen! {:)-:( . Tjonge jonge! Te laat! Ik hoop maar dat het mee valt en dat ze zo nog even kunnen. Voer ik ze wel op de wei.