Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:28

Dat vind ik zo geweldig lief van MiniMe; die hinnikt altijd naar mij, zodra ze mij ziet. En ja natuurlijk heeft dit ook met eten krijgen te maken en het liefst zo snel mogelijk, maar zij deed het ook, alleen naar mij trouwens, toen ze op volpension stond en ik niet eens voerde.... <3 <3 <3
Dus of ik nu s'ochtends de stal in kom, of smiddags mijn huis uitloop, hinniken doet die kleine echt altijd naar mij, zelfs als ik in mijn auto het terrein op kom rijden, echt zo geniaal van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:38

Liseef schreef:
Mooie stallen komen er voorbij! :)

Hier staan ze nog steeds 24/7 op de wei :) Zowel wei als de bak zijn helemaal droog. Ik haal ze pas 's nachts binnen zodra dat voor de paarden comfortabeler wordt door de weersomstandigheden. Het land kan ze met gemak de hele winter ook aan. Lang leve zandgrond :D En de bak is daarbij ook gedraineerd, dus die blijft ook goed droog.

Wordt wel het weekend even het hoge stuk wat ik voor de winter heb opgespaard in tweeën delen, want er staat nu wel erg veel gras op :P

Vandaag toen ik thuiskwam stonden de paardjes alle 4 op een rijtje naast elkaar naar me te kijken en hinnikte er een ook <3

Oh jaaaaa ik wil ook zandgrond. Zit op keileem en dat houdt een keer op.....

Ik laat ze ook zo lang mogelijk buiten. Net nog even een rondje weiland gedaan, maar het valt erg mee. Dus merrie haar pyama aan en wat hooi in het land gekiept. Ze eten er niets van, maar dat is voor mijn eigen idee.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:40

Ik ben blij, de mais naast ons is eraf, daar kan de mest vanaf morgen mooi op, niet meer dat gedoe met karretjes en wegbrengen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:45

fokfanaat schreef:
Ik ben blij, de mais naast ons is eraf, daar kan de mest vanaf morgen mooi op, niet meer dat gedoe met karretjes en wegbrengen

Hier zijn ze om 6 uur begonnen... als ze het vanavond niet afkrijgen dan morgenochtend wel.Makkelijk he...zo'n grote mestplek :D

Hier wordt er ook heel lief naar mij gehinnekt hoor...als ze het tijd vinden dat het draadje naar het gras open moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:50

Hahaha, laat mij dat nou toch blijven denken, dat het niet alleen maar om het eten is.... :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:16

fokfanaat schreef:

Nou ik zat dus bijna vast in de blubber naar de mest bult...gelukkig kwam er iemand langs. Is nogal afgelegen :(

Boer gebeld of ik het op het aangrenzende land mocht gooien. Dan kan de auto op het harde blijven staan. Gelukkig Mocht dat. Winter en paard aan huis is niet altijd feest..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:22

ohjajoh6 schreef:
Hahaha, laat mij dat nou toch blijven denken, dat het niet alleen maar om het eten is.... :')

Ze houden vast heel veel van je :+ :D

Karev...vervelend is dat...en fijn dat je ook zo kwijt kan.

Mag hier ook zonder problemen storten...als het maar niet op een bult is omdat de ploeg er anders niet doorkomt.
Ik "wandel" dan ook altijd tijdens het legen...mooi laagje en de ploeg merkt er niets van :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:08

Onze buurboer heeft ook zijn mais eraf (al twee weken). Maisland ligt echt tegen de track aan, dus de mest van dat stuk track kiepen we zo over het hek. De mest van de rest van de track brengen we in de kruiwagen het maisland op, echt ideaal.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:04

Hier zak ik nu gewoon tot over mijn enkels weg in de blubber. Echt niet grappig als je al niet zo veel grond hebt. Ze kunnen wel altijd droog staan, maar toch het beperkt zij behoorlijk en het ziet er ook niet uit. Ik hoop dat ik het met de drainage beter ga krijgen. ;-)

Ik heb mijn eigen mest bultje en die word steeds wel weer weg gehaald door de hobby tuinnierders uit de buurt. De berg was nu weer flink en vrijdag is die weer weg als het goed is. Dit gaat om altijd nog goed. En heb ik eens te veel dan even op Marktplaats en ik ben er ook weer af. Niks geen gesleep of gekrui. Ideaal.

Vandaag een eerste mini wandeling gemaakt met Rosie het veulen. Wel grappig dat mijn merrie het maar niks vond dat ik haar meenam. Op de straat werd terug gehinnekt. En toen vond Rosie dat ze ook wel ver genoeg bij ze vandaan was. We zijn al grazend terug gegaan en nog een stukje de andere kant op. Veel groot verkeer voorbij gekomen, maar daar gaf ze echt helemaal niks om.

Gisteren kreeg Rosie zelfs al een hapje van de brokken van mijn merrie Marinka mee. Wat een verandering met 2 weken geleden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 06:24

Fijn om te horen dat het veulen nu goed in de groep ligt...
Die bagger is een verschrikking...hopelijk na vandaag even een poosje droog.
Ook handig als je zo de mest kwijt kunt raken...hier geen hobbytuinders en MP werkt ook niet :P maar mijn plek om mest te storten is sinds gisteravond weer vergroot met ruin 2,5 hectare...dat red ik nét :D

Om even voor 10 uur waren ze klaar...tenminste volgens mij is alles er nu af en ik hoor niets,anders waren ze hier om 6 uur wel weer begonnen.
Straks even checken of mijn hekwerk nog in orde is,einde van mijn land zit een nare bocht voor ze en ze hebben het hekwerk daar al eerder aangetikt.
Nou ja,jongens stonden toch in de paddock dus niet zo druk gemaakt,doe ik wel bij daglicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 06:47

Ah Tinky is ook alweer vroeg wakker! Mogguh...

Blij dat het goed gaat met Rosie.

Ik heb gelukkig gewoon veel ruimte voor de mesthoop. Jij nu ook als ik het zo lees. Op mijn pensionstal stonden ze in de winter overdag ook zeker tot over hun kogels in de zware prut. Daarom ben ik nu zo ontzettend blij met mijn paddock. Ik heb gisteravond nog even een rondje over het land gedaan en het viel mij erg mee met de nattigheid. Hopelijk valt er vandaag niet te veel bij ons (betekent automatisch dat het bij één van jullie gaat vallen, is niet persoonlijk bedoeld ;) ) en dan kunnen ze nog een tijdje buiten slapen.

Als ik buienradar mag geloven dan valt het aantal mm bij mij in de regio erg mee :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 06:54

Tink rolt om kwart voor 6 uit bed om vervolgens naar de bank te kruipen en bij te komen :+

Fijn he als ze droog kunnen staan...of iig niet tot aan de koten in de bagger :)
Misschien manoeuvreren de buien tussen onze paddocks en weilanden door :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:04

Ook ik ben weer al in de running jammer genoeg.

Hier staan ze elk jaar in de prut. Paddock is kletsnat en ze zakken tot iets boven hun hoeven er in. Ze kunnen onder het afdak en in de stal droog staan gelukkig. Ze krijgen vanaf volgende week de piste ook bij en die blijft een lange tijd relatief droog maar is uiteindelijk hetzelfde lot beschoren als de paddock.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:05

Het blijft letterlijk aanmodderen in dit seizoen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:09

Oh bah Tink dat is niet leuk. Ik stapte om 5.15 mijn bedje uit en ben als een razende aan het soppen. Manlief is vroeg naar zijn werk en dan kan ik lekker effe mijn gang gaan.

Ik ga de buien gewoon weg "beamen". Kennen jullie dat, Matthew Star? :D

http://i161.photobucket.com/albums/t226 ... 1249970676

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:20

[***]...ik moet alles is fasen doen..."comes with the package" zolang ik maar in mijn eigen tempo werk,gaat het meestal wel.

Hihi...fijn als ze vroeg opwieberen naar werk...effies rust :D

O...en je beamd maar een eind weg...ik ben voor :j en nu ga ik maar eens mijn "werkbroek"aandoen en zachtjes aan naar buiten.Tegen de tijd dat ik daar ben,is het al wat aan het schemeren.Blij als de klok weer een uur verzet is,tenminste weer wat eerder licht 's morgens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:24

Komend week toch?

Nou succes vandaag. Ik ga even stevig beamen.......

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:03

Dit weekend wordt de klok weer verzet.. Ik heb daar altijd zo verschrikkelijk veel last van.
Ik kan echt niet goed tegen de donkere dagen. Ben sowieso altijd heel snel moe maar dan is het echt verschrikkelijk. Dankzij het babysitten gisterenavond sta ik ook weer in overlevingsmodus ipv leven en dat maakt alle klussen bij de paarden er niet fijner op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:13

Hier is het land nog droog... de plassen die er stonden zijn alweer weg, het voordeel van zandgrond idd :j Ondanks dat mijn paarden altijd in Twente stonden, heb ik nog nooit zo'n droog plekje gehad als hier, daar zit toch ook nog wel verschil in van plaats tot plaats.
De paarden staan sinds een weekje wel weer 's nachts op stal, dat geven ze zelf aan prettig te vinden weer :D

Ondanks dat we de donkere dagen weer in gaan, had ik gisterenavond toch wel even een geluksmomentje tijdens het rijden... ik was aan het uitstappen in de bak en toen zag ik weer allemaal sterren door een gat in de wolken schijnen, prachtig! Daar kan ik echt van genieten, in mijn eentje op mijn paard in een prachtige omgeving. Heerlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:17

Morgen..

@yontheke: als je echt last van de donkere dagen hebt, moet je eens een daglichtlamp aanschaffen. Die helpen echt !!

De regen komt vandaag uit het westen, dus ik heb nog even voor het hier is.

@kvulden: fijn dat het veulen helemaal geaccepteerd is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:23

Dubbeldun: Dat moet ik inderdaad eens echt gaan proberen. Ik zit er echt telkens zo doorheen. Vandaag is echt weer een dag dat ik niet weet hoe ik het hier op het werk tot 17u ga trekken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:41

@Wendy, ik snap je helemaal! Van die heerlijke genietmomentjes.
@Yontheke, mijn vader heeft er ook zo'n last van en die volgt sinds 2 jaar 'lichttherapie'. Hij heeft ook zo'n lamp thuis maar is ook wel eens naar iemand (studio?) toe geweest en hij heeft er ook baat bij. Volgens zijn huisarts is het een gebrek aan een stofje in je hersenen. (weet niet meer welke.. serotonine of zo?) Met dat licht trigger je iets in je lijf om het weer aan te maken waardoor je je weer fijner voelt. Misschien vertel ik het wel helemaal verkeerd haha maar zo begreep ik het in ieder geval.. ongeveer. :+

Ik ga zo het bos in met mijn ruin, heerlijk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:58

@kristelhans: ik ga je goede voorbeeld maar volgen, maar dan met een merrie :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:13

Fijn dat Rosie eindelijk tot bij de groep hoort!

Veel plezier bij het rijden DD en Kristel.

yontheke, ik heb ook altijd even tijd nodig om te wennen. Hopelijk helpt zo'n lichtding jou.

Voel me vandaag eindelijk wat beter. Lang geleden dat ik nog zolang ziek geweest ben. Paarden heb ik al gedaan, zo nog even langs de winkel en dan hopelijk straks rijden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:18

Ik ben toch erg blij met het feit dat ik de binnenpiste ga huren. Gisteren toch maar thuis gereden maar er viel niet veel in te doen. Paard was meer bezig met evenwicht houden en niet op zijn snoet te gaan dan dat ik er iets nuttig mee kon doen. :)

Net de DA maar een smsje gedaan voor controle in November voor zijn voeten. Dan is de laatste inspuiting weer meer dan een half jaar geleden en de echt onstekingsremmers meer dan een jaar. We gaan dus op dat gebied wel de goede kant op.