Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:32

belle_boef schreef:
Of ze drinken minder met grof hooi en daardoor droger. Niet perse logisch maar dat zijn paarden ook niet altijd.

Ik moest hier echt om lachen maar zo waar!
:))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 01:11

Belker schreef:
Zou het door de structuur kunnen komen? Grover hooi en daardoor lossere mest?

Dat moet het wel zijn denk ik. Het is ook niet echt natte mest ofzo verder, maar hun dagelijkse hooi is vrij zacht en fijn. Misschien moeten de darmen gewoon nog even aanpassen aan dit wat grover spul.

Hutcherson

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 01:35

Wij hebben eindelijk de verwarmde drinkbak opgehangen met verwarmde waterleiding. Toch een fijn idee.
Kan eindelijk die te grote weidedrinkbak weg. Zat te weinig doorloop in en schoonmaken was een kriem.

Vandaag weer hooi gehaald, twee grote balen. Altijd zoon lekker gevoel als het er weer staat.

Morgen ga ik gaas maken aan de buitenkant van de paddock met extra stroomdraden aan de buitenkant. Ik wil alles zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor een potentiele wolf. Ze zijn hier niet in het dorp zelf gezien (ik zit in de dorpskern) maar wel direct daarbuiten. Binnenkort komen er ook van die flappen tegen inwaai en regen voor de stalopening. Als echt blijkt dat ze toch in het dorp komen (de wolf) dan doe ik de deur dicht in de nacht en maak ik mn schuur van voren dicht. Maar vind de ruimte dan echt te klein. Dus ga dan wel kijken om extra ruimte bij de stal te trekken.

Nog een hoop te doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:52

Hutcherson, ja, gek he dat je zo blij kan zijn van een gevulde opslag, even niet nadenken maar gewoon kunnen pakken
Mijn man heeft vrij dus die stuur ik op pad met de mestkar en mag hij erna hooi halen
Mijn nieuwe hooi eten ze slecht en meng ik nu maar met de voordroog. Het is heel grof, bijna stro. Ze eten er wel iets van maar pikken het er echt tussenuit en maken rommel ervan.

Succes met al je plannen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:02

Ha ha ik ken het gevoel van rust bij een volle opslag.
We veranderen iedere keer de schuur een beetje. Inmiddels kunnen we 8 grote balen kwijt.
En ben zo blij als ze er allemaal staan. :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:26

Ik heb momenteel heel veel stress omwille van hooi.

Nadat mijn vorige levering van Venhorst heel slecht was, hebben ze me uit coulance een tegoedbon gegeven. Tegen beter in wellicht nieuw hooi besteld en het is gisteren geleverd. Mijn oude hooi was net op dus dat kwam qua timing mooi uit, lekker de opslag ook kunnen schoonmaken (stof/takken/rotzooi).

Wat denk je? Leveren ze echt rotzooi. De paarden eten het dan ook niet. Als je het zelf pakt dan voel je gewoon door het stof uiteindelijk ook zand in je mond. De brokken klei liggen overal. En de structuur is echt flutspul. Alsof ze ergens nog snel een derde snede hebben gereden incl. wortelgestel en klei.

Drama, 4 paarden en niks meer te eten hebben voor ze.

Ze staan nu buiten met de allerlaatste hooinetten van het vorige hooi. Dat zat dan wel vol zuring, maar dat hooi aten ze wel.

Ik moet vandaag werken, maar ik ga maar een paar uur naar kantoor en dan bij boerderijen in omstreken vragen of zij wat hebben.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:35

Dat is een hele vervelende situatie. Levert veel stress op. Hopelijk vind je iets.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:36

Wat vervelend Dais. En slecht!
Heb je Marktplaats al gecheckt? Hier staat echt enorm veel hooi te koop.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:55

He Dais wat een stress zeg!
Zou sowieso ook wel Venhorst weer bellen en je beklag doen! En het weer laten ophalen anders zit jij met de rommel..
Hopelijk vindt je gauw wat vandaag!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:24

Wat een ellende Dais. Ik lees weinig positiefs over Venhorst. Die stress wil je echt niet hebben. Hopelijk vind je hooi vandaag

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:25

Het standaard riedeltje begint weer. Ik moet eerst foto's maken.

Maar ik heb NÚ GEEN HOOI!!!

Ik heb een buurman gevraagd met veel connecties. Hij ging 2 adressen vragen, dus ik wacht nog heel even op hem, maar dit kost me wederom een halve dag verlof.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:26

belle_boef schreef:
Wat een ellende Dais. Ik lees weinig positiefs over Venhorst. Die stress wil je echt niet hebben. Hopelijk vind je hooi vandaag

Gewoon stom van me. Ik kreeg voor mijn vorige partij geen geld terug, maar een tegoedbon. Tegen beter weten in opnieuw besteld en wederom is het slecht!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:28

Dais_ schreef:
belle_boef schreef:

Gewoon stom van me. Ik kreeg voor mijn vorige partij geen geld terug, maar een tegoedbon. Tegen beter weten in opnieuw besteld en wederom is het slecht!

Ik snap het wel. Ze zijn nou eenmaal niet goed koop. Maar ik zou nu toch echt geld terug eisen.

Vraag mij serieus af waar ze zulke zooi kopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:42

Wat slecht!
En dan 2 keer.

Staat er niks op mp in de buurt?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:50

Hooistress is bekend hier, hoe is bij iedereen de kwaliteit dit jaar?

Ik ben best zoekende, mijn droge hooi is naar mijn zin stoffig en veel onkruid ertussen. Verpakte balen is standaard schimmelplekken eruit halen. Ik vraag me dan af of ik pech heb met de lichtingen of dat het algemeen ruk is dit jaar.
Mijn veldbeemd is dan wel weer mooi spul. En voor mij is het de eerste keer dat ik ook verpakt voer dus wellicht sla ik het onhandig op ofzo, maar naar aanleiding van mijn mailtje over 2 compleet verrotte balen krijg ik ook gewoon geen respons. Ik vind het maar gedoe soms.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:10

@dais: waardeloos!! Ik zou idd voet bij stuk houden en nu wel geld terug eisen.
Misschien kun je hier iets mee:
https://www.ictrecht.nl/juridisch-advie ... %20opgeeft.

Ik heb ze hier maar binnen hooi gegeven want de buitenbakken waren onbereikbaar geworden; er heeft zich vannacht zeer plotseling een nieuw meer op de Veluwe geopenbaard 8-)
En ik wil de pomp alleen aan hebben staan als ik er bij ben en ik had nog niet gegeten :)

Hier nog mensen last van stormschade?? Het tentje van de buren hangt weer dubbelgeklapt, dat was wel te verwachten nadat we het de vorige keer moesten 'redden' voor het bij ons de tuin in woei....

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:48

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan..
Dais_ ik woon in Drenthe bij Meppel, als dat voor jou aan te rijden is, heb ik wel paar pakken hooi over voor je

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:48

Hier in het bosje een boom om, wat takken bij de paarden en gewoon veel water.

Balen die hooi stress.
Ik heb fijn hooi. Vaste leverancier die weet wat ik wil. De baal die ik nu open heb is op 15cm gesneden en is wat stoffiger. Ik heb nog 6 balen met lange stengel en nog 5 wel gesneden. Hopelijk red ik het. Zoniet dan haal ik hooi in Vorden. Dat is altijd goed hooi.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:53

Desi_2409 schreef:
Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan..
Dais_ ik woon in Drenthe bij Meppel, als dat voor jou aan te rijden is, heb ik wel paar pakken hooi over voor je

Helaas woon ik niet in de buurt, ik woon in Zeeuws Vlaanderen :o

Wel héél lief aangeboden, dankjewel!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:56

Dais, os er geen hooi oer die hooi uit frankrijk levert?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:17

Ik heb nooit hooi uit Frankrijk gehad... wat is daar zo bijzonder aan ?? Drogere omstandigheden/meer zon ??

Hier is iig één plas weer leeg (die nu weer vol regent), maar het werd me té bar buiten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:50

Iemand attendeerde me op hooi uit frankrijk, maar dat gaat gelijk per vrachtwagen en dat kan ik niet kwijt.

Venhorst liet me net weten dat ze het einde van de dag nog komen omruilen voor ander hooi. Ik ben benieuwd!

Vanmiddag moet ik alsnog op hooi jacht want hun eten is rond 12 uur op en ik wil ze niet uren zonder laten staan. En... wie weet hoe deze partij zal zijn :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:52

Ik hoop voor je dat het beter hooi is, maar ik heb zo mijn twijfels.
Ik zou het iig eerst testen als het nog op de wagen staat...als het niet beter is hoeven ze maar 1x te laden }> (je oude hooi...)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:12

Ja, dat is een slim idee dan DF.

Hier altijd tevreden over mijn hooi.
Muv de laatste baal.
Snap nog niet waarom niet. Lijkt perfect.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:36

Hier hooi van corsten, prima kwaliteit.