Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 23:01

Veel enge verhalen over gebroken hoofdstellen :brr:

De lesdag met de Ijslanders was nogal... nat :') ik vond het even niet zo erg dat ik het rijden aan een vriendin moest overlaten _O-

_Lorette_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:35

Wij hebben hier ook een stalcontainer staan. Het was onze noodstal toen we hier kwamen wonen en hij had al lang weg moeten zijn, maar hij is er nog steeds. Te praktisch. :P
Die van ons is ruim 12 meter lang en heeft drie boxen. Hier aan vast zit een overstek met zijwanden van 10 x 4 meter. Het is een ideale schuilplaats voor de paarden.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:54

Ik kijk heeeel erg uit naar een paar droge weken.
Onze mesthoop is voller dan vol en we moeten echt de oude hopen uit gaan rijden over het weiland, om plaats te maken.. Maar het weiland is te nat. Als we daar met ons minitrekkertjes over heen gaan rijden, rijden we alles kapot...

En we wachten ook nog steeds op het plaatsen van de nieuwe omheining, maar ook daar is het te nat voor. De schapen ontsnappen regelmatig uit hun toegewezen landjes, niet erg, maar wel onhandig.

Ik denk dat mijn merrie schimmel heeft. Ze had al hele grote kale plekken op haar hoofd en die heb ik behandeld met een antischimmelmiddel voor mensen. Dat is nu over en er begint weer haar te groeien. Maar ik zag nu ook overal op de rest van haar lichaam kale plekjes en korstjes en jeuk. Maar het is toch echt niet te doen om haar te wassen met dit weer...

Bennie heeft dan schijnbaar weer nergens last van, gelukkig.

Goede nieuws is wel dat één van de kipjes haar eerste eitje van dit jaar heeft gelegd. Ze zijn een tikje aan de late kant, dus ik begon me al zorgen te maken ;-). Nu de rest nog.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:01

Greendragon, inderdaad overduidelijk... je bent aan lente toe.
Irritant hè dat t zo lang nat blijft.

Ik ben met gebruikte rijplaten bezig, zodat de mestcontainer leeg gemaakt kan worden.

Ze moeten nml een klein stukje de wei in .

Schimmel is vervelend. Ik zou Imaverol halen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:08

@greendragon: ik denk dat je niet ontkomt aan wassen, maar met een paar emmers warm water kom je ook een heel eind en van het weekend krijgen we veel zon.
Lekker eitjes van de eigen kipjes.

Hier nu ook volop zon al is het vannacht wel fris geweest. Volgens BR moet de regen ons nét gaan missen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:11

je hoeft niet volledig te wassen met imaverol, ik doe het met een plantenspuit op de plekken

Maar is het wel schimmel of ius het meer rainrot of iets? Dan moet je wassen met etadine

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 10:13

Het is gelukkig ook niet echt koud. Dus inderdaad de plekken zelf wassen en even op stal/schuilstal zetten tot ze droog is? Wel balen :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:26

En als voorzorg ook je kleding die er mee in kontakt geweest is, evt halsters en borstels behandelen. Schimmel kan behoorlijk hardnekkig en besmettelijk zijn!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:04

Je hebt ook injectie tegen schimmel, hoef je met dit weer niet te gaan wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:15

Ik ben blij als de regen van vandaag er op zit, dan lijkt het idd eindelijk beter te worden.

Lekker aanpakken.

Ik ga vanavond 1 avondje carnavallen en dan lekker bijkomen dit weekend. Hopelijk weer wat meer rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:46

Carnaval ze :)
Dat is nu werkelijk iets wat bij mij nooit iets gedaan heeft :)

Hier net toch wat regen gehad.
Jasmijn was weer wat aan de dunne en de hele staart zat weer onder ;( Het meeste kreeg ik er uit geborsteld, dus als dat droog is maar weer een vlecht er in maken, dat scheelt aanzienlijk in de viezigheid. Als ik nu nog wist waardoor het kwam....

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:05

Veel plezier met de carnaval Robijntjah. Ik vind alleen de optocht kijken leuk :D

Ai, niet fijn DubbelFun!

Vanmorgen lekker in het zonnetje Tess getoileteerd. Er kwam een mooi paard tevoorschijn ha ha.

Ik zat buiten op een krukje de benen bij te scheren. Tess stond los, kat op schoot en Diekke stond achter me aan oren te friemelen. Heerlijk zo'n momentje met de beestenbende.

Kat Puck heeft eindelijk het huisje in de krabpaal ontdekt. Ze kijkt echt heel blij.
Afbeelding

Ik denk dat 1 van onze buitenkatten drachtig is. Leuk! Ik hoop dat ze er genoeg krijgt, want deze kat is nogal populair in de buurt en bij vrienden en van de 3 mensen die ik vertelde dat ze waarschijnlijk jongen krijgt, kreeg ik 3x een reactie dat ze er waarschijnlijk 1 willen ha ha.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:29

hmm, dank voor de tips over Imaverol. Ik had al beelden voor me van een tuinslang met ijskoud water, een bibberend kletsnat paard met een gevoelstemparatuur van 5 graden ofzo. maar een spons en een emmer warm water kan ik dit weekend wel eens aan de slag.
Het is geen rainrot, want ze staat altijd onder een waterdichte deken.

Boemel, wat een super lieve foto. Die kijkt inderdaad best tevreden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:00

Poes kijkt idd heel tevreden :)

Hier wisselen fikse buien en zon elkaar af.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:31

Tevreden poes!

Ik moest precies in de enorme hagelbui hier de kinderen van school halen :+ ben blij dat er een week droog aan komt want ik ben het zooooo zat
Maar… lente komt er aan!

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:13

Hier ook al de nodige takken die aan het uitlopen zijn én ook nat geregend bij het in/uitladen bij het voer halen. Ik heb mezelf overigens ook getrakteerd op een nieuwe Kjelvik Kevan Softshell met 70% korting voor €18 !!

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:40

Zo voor dat geld had ik ook geen seconde getwijfeld!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:51

Ik dus ook niet :) Het is een herenmodel, maar wel maat S. Voordeel van 'heren' is dat de mouwen lekker lang zijn, er geen taillesnit in zit en ze lekker over de kont vallen :D (en vaak meer zakken :D )

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:32

Oh softshell is zo fijn! Vorig jaar had ik ook zo'n aanbieding met 90% korting voor 15 euro, dus ook meteen mee genomen. :))
Helaas nog maar 1 in de juiste maat, anders waren er meer meegegaan.

Ik heb ook nog een echt suuuuper fijn zomer jasje van Uhip, die was helaas niet zo goedkoop. _O-
Maar de rits is na een paar jaar nu niet zo goed meer (soms gaat ie meteen weer open), dus moet die eigenlijk vervangen. Ik durf het zelf alleen niet zo goed. :+

Vandaag wel lekker weer en de ganzen zijn al terug, ze zeggen dat dat dan een vroeg voorjaar betekend. Ik hoop het!

Sneeuw is ook alweer een heel eind weg.

Afbeelding

Afbeelding

En de appelboom helaas helemaal om, dus vanochtend heeft de buurman m met de bos tractor weg gehaald. Ziet er ineens zo kaal uit. -O-

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:26

Ik vind die 'standaard' roodbruine kleur altijd zo rustgevend.

Overigens zijn het hier ook meestal de (kunststof) ritsen die het als eerste begeven, maar ijzeren ritsen zie je haast niet meer. En ik heb ook bij dure jassen meegemaakt dat de rits het begeeft. Dus ik koop per definitie geen dure jassen meer :)
Voordeel van een dure jas is wel dat een nieuwe rits in (laten) zetten prijstechnisch nog uit kan, maar bij goedkope jassen dus niet óf je moet het zelf kunnen :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:42

Malenka schreef:
Natuurlijk Karin. Deze heeft €3500,- gekost. Het grote nadeel van zo'n container is wel dat de boxen klein zijn. Zo'n 2,5 x 3 meter. Dat is ook wel waarom ik een uitloopje er aan eigenlijk wel belangrijk vindt. Maar voor nood werkt het nog net voor Nilay (iets meer dan 1,60 schofthoogte).

Dank! Dat valt inderdaad niet tegen!

Hier wilde ik na het werk rondje wandelen met de ruin maar het plenste..
Nu ben ik dus in bad beland :D

Vanavond even het oude hoofdstel van mn merrie schimmelvrij maken.
Morgen een buitenrit samen met mn zusje maken. Nooit gedacht dat nog eens te gaan doen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:11

Wat een blub Quir := dat is waarom ik zo’n hekel heb aan sneeuw. En wat zonde van de appelboom!

Oh lekker in bad Karin! Goed idee :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:47

heerlijk zo`n jas, ook een leuke kleur

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:54

Her is wit en koud buiten.
Wit van mist en vorst.

Bleh de modder na sneeuw.
Dan doe mij maar regen.

Fijne jas.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:01

Ziet er mooi uit maar dat is ook alles. Ik heb gevoerd en verder wacht ik maar af tot alles weer de normale kleur heeft buiten