Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 19:55

Akshay schreef:
Ziet er gezellig uit belker! Blijft dat goed zitten?

Nog een scheve vlastoren gezien, hoop dat ie niet omvalt

Dat winddoek moeten wij ook maar eens naar gaan kijken denk ik.

Vriendlief gaat zo proberen zoveel mogelijk voertuigen binnen te zetten. En de sneeuwschuif nog aan de trekker maken geloof ik :')

Wij hebben de grondbak er scheren zitten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:06

Geen idee of het goed blijft zitten, maar het werd geadviseerd. We gaan het zien. Anders moet ik zelf sneeuwringen maken met ijzerdraad en tuinslang.

Mooie tent DF. Vrachtwagen zeil is ook nog een idee voor een afdekzeil.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:15

Heb ruim de helft van het vlas naar binnen gekregen. De rest afgedekt met 2 zeilen.
Kan over 1 a 1.5week naar binnen als er wat meer hooi op is en wat ruimte vrij is.
Maar hij is iig niet zo scheef meer nu :D

Hier vanmiddag de paarden nog even flink laten razen en bokken in de bak.

Straks nog een dikkere deken op en zout strooien en dan hopen dat ik morgen om 06.00 kan vertrekken naar mn werk :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:29

Brrr sterkte morgenvroeg!
Hier is het net begonnen met sneeuwen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:55

Peppy had even wat overtuiging nodig om langs het winddoek zijn stal in te gaan, maar het voer was sterker dan de angst :) Het hielp ook niet dat Boon stond te knorren als een varken :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:55

Ohja iemand vroeg over ijzers, mijn merrie heeft voor ijzers, maar met leren zooltje waar de straal uitgesneden is, dus ik denk dat dat goed gaat. Zo niet kan ik altijd de ductape nog pakken

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:57

Hier nog niet, geloof ik. Zal zo eens uit het raam kijken, zit nu lui op de bank.
Pony heeft een halsdeken erbij gekregen en een extra dekentje. Ruin doet het maar met z’n normale deken, die heeft geen PPID (de merrie wel).

Verder wat meer waterbakken gevuld en verdeeld neergezet, kijken welke het beste open blijft. In de schuilstallen hangen netten klaar om hooi in te gooien, baal ligt in de kruiwagen. Maar dat doe ik rond 21u, als de pony medicatie krijgt.

Merrie heeft kunststof plakbeslag. Ik heb ducttape en vetwrap klaar liggen. In de zomer had ik al geoefend:

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:25

Plakijzers zijn toch van kunststof, dan heb je toch minder kans op samen klonterend sneeuw?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:32

@hilary: ook al zo'n kleurig kunstwerkje :)

Peppy zijn voerbak was leeg, maar hij had net geen zin om binnen te gaan staan. Dus moet ie het zelf maar weten. Boon heeft een dikker dekentje op en het is net begonnen met sneeuwen; kleine vlokjes met een hoop wind er bij.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:57

Hier blijft nog niks liggen hoor :n laat dat maar vooral zo blijven

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 22:07

Hier nog geen sneeuw. Wel dikke wind en volgens mij ook al wat vorst in de grond

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:08

hier nattigheid, regen maar klinkt soms iets harder dan regen, hgel?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:11

Hier nog niks uit de lucht, alleen echt harde wind.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:14

net natgeregend om te kijken waar ze staan. Normaal staan ze in de eerste stal gepropt met 3en maar daar waren ze niet. De nieuwe pony heeft geen deken op, w\is wel fluffy maar is ook gewend om in de nacht binnen te staan ( wel buitenstal) en die staat dus in de regen ( terwijl er een open stal 10 meter naast hem staat) maar mijn andere 3 staan naast het draadje bij hem terwijl ze normaal binnen staan. Ondanks dat ze nog geen vrienden zijn is dit wel een goed teken, al twijfel ik nu of ik die pony niet op de stal die dicht kan moet zetten en op moet sluiten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:16

Wat een vrolijke pootjes en vlastoren komen er voorbij :D

We hebben een deal gesloten, de vader en ik. Mijn kosten door de helft en hij heeft de geschatte schade van de fiets eraf gehaald. Van zijn helft dus. Puntje bij paaltje, het kost me nog geld, maar minder dan het had kunnen zijn. Blijft zonde en zuur. Maar goed.

Wij zijn de hele dag druk geweest. Maar het resultaat mag er zijn. Ben super happy. Met de kraan hebben we de hele track gevlakt en daarna de paarden op stal. Het gaat nu strak opvriezen dus dat is, ondanks de natheid, een zorg minder.
Afbeelding

En crea oplossing voor de stal. Isolatieplaten er tegen gezet zodat ze uit de Oosten wind kunnen staan.
Afbeelding
Afbeelding

Maar die oplossing van DF is helemaal geniaal! Die plaats je alleen met dit type weer? Wij zaten aan luiken te denken bij de definitieve staldeuren straks. Die je dan kan ophijsen of laten zakken indien nodig (zoals nu).

Poehee. Hier al wel beginnende vorst. Verder nog niks. Ik voel me een sukkel maar denk dat ik wel even een wekker zet. De berichten zijn zo wisselend. En krijg steeds van die peeuw peeuw paniek berichten van de weerapp. >;)

Zou ik wel doen Lynn-Nikita...op stal zetten dus.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:28

Hier in ZO Brabant wordt het al wit, blijf stiekem hopen dat het toch mee gaat vallen :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:32

Ik baal dat ik de paarden met oosten wind geen schuilplek kan geven op het moment. Maar ze hebben een dikke deken op en heel veel hooi. Dus ze moeten het maar redden zo. De jerrycans met water staan nu bij ons in de doucheruimte van de caravan. En gelukkig mag ik ze nog in de buurt bijvullen bij iemand in de keuken. Ik ben echt blij als we volgende winter een stal en stromend water hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:39

Hij staat op stal, bleef aan twijfelen en een vriendin zei het ook, wel bovenluik dichtgemaakt aangezien hij wat onrustig werd en ik niet zou willen dat die probeert te springen. Het oudje ging meteen het tuinhuis in en de andere 2 onder het afdak toen hij binnen stond dus ze hebben hem wel gezelschap gehouden

Die heuvel is zo leuk in de track! jaloers!!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:44

Olympia, jij hebt toch echt wel by far de mooiste plek vind ik. Zeker qua stallen, je stalgebouw vind ik echt zo mooi van opbouw. Héél net. En dan is het nog niet eens af, lees ik.

Hier de schuilstal vol hooi gehangen en daar staan de dames nu in te bunkeren. Wij hebben geen dichte stallen. Het idee van Dubbelfun is superleuk, dacht er even aan voor hier ook wanneer de wind verkeerd staat, maar de dames kunnen de stal in en uit en gaan dat dus uiteraard gewoon slopen. Weer of geen weer, sloopwerken zijn altijd dringend.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:06

Nou, hier ook net vers hooi gevoerd. Normaal krijgen ze nat hooi, maar dat worden natuurlijk ijsjes nu, dus ze mogen droog. Feest!
In elke bak van de paddock een netje met 6-7 kg, half onder het afdak ook 7 kg en in de stallen 5-6 kg per stal. Morgenochtend zien we wel weer verder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:11

Hier is het ondertussen flink wit. |(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:20

Hier ook steeds witter... leuk voor de kids morgen denk ik dan maar. Ik word er zelf erg ongelukkig van

Hier kunnen ze met z’n allen in de schuilstal gaan staan, maar zelfs in de stromende regen of snijdende wind kiezen ze er voor buiten te gaan staan... ze gaan vooral naar binnen om te drinken, niet om te schuilen :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:08

Hier in Noord Holland nog niets, wel harde koude wind brrrr

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:12

Hier in Twente ligt de eerste sneeuw al, maar het waait vooral hard. Als het dan toch sneeuwt, wil ik morgen ook wel bloed sneeuw, ziet er gaaf uit op de foto’s :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:15

Jade schreef:
Hier in Twente ligt de eerste sneeuw al, maar het waait vooral hard. Als het dan toch sneeuwt, wil ik morgen ook wel bloed sneeuw, ziet er gaaf uit op de foto’s :))

:Y) is dat Twentese traditie? Bloedsneeuw?

Gele sneeuw die weet ik ;)

Hier is de paddock al vol besneeuwd. Gaat best hard. We zijn het eerste huis in meer dan een km uit de windrichting dus het spookt ook behoorlijk..