Prairy schreef:4 palen in de grond, paar balken erop, dakpanplaten en een dakgoot met een gat erin, klaar. Paar uurtjes werk en een paar tientjes. Of kijk even op marktplaats, daar staan ook vaak zat dingen gratis of bijna gratis af te halen.
Dat gevaarte op het ibc vat lijkt me erg lastig te maken en met een beetje wind is het pleite denk ik.
ik kan me hier geen beeld bij voorstellen? heb je hier een plaatje van?
die 'paraplu' heb ik ook ooit op Pinterest gezien. Leek mij ook wel handig, maar met die storm van gisteren denk ik ook dat hij snel weg is. Ben ook benieuwd hoeveel je er mee op kan vangen. Wij vangen nu water op van ons 4x6 dak en moeten in de zomer vaak bijvullen. 1 paard drinkt ongeveer 30 liter per dag. Dus met 1000 liter vat doe je 1 maand voor 1 paard.
Wat betreft de mest vraag. Dat mag niet overal. Wij composteren op eigen land. Dus niet alleen eigen mest. Maar met mest gaat het snel hard. We hebben 1 kuub per paard al snel. De rest doen we op een aanhanger. Die moeten we iedere 2 weken legen. Verkijk je niet op mest, je hebt snel heel veel.
Als je het toch aan huis wil kijk dan ook vooral waar je de mesthoop wil. Het laatste wat je wil is buren die klagen over stank...