Inderdaad is het van buitenaf inscharen lastiger omdat je het paard nog niet kent, maar gelukkig staan er steeds meer intern op de wachtlijst dus dat maakt het voor ons makkelijker

Maar juist die paarden/eigenaren die je het wel gunt, waarvan je denkt: 75% kans dat het lukt en dan zou het echt heel erg fijn zijn voor dat paard. Maar ook van te voren al 25% kans dat het niet lukt. Laat je dan toch diegene voorgaan zonder 'contra-indicaties' ? Ja, dat vind ik ( vooral met bestaande klanten) lastig. En daar ga ik wel harder in worden denk ik.
Als pensionstalhouder is het ook een proces, dit soort keuzes hoef ik pas sinds 1.5 jaar te maken. Hetzelfde geld voor hoe we de introductie doen, daar hebben nu veel meer mensen een mening over, in de andere groepen die op het land staan of in de paddock zonder ruwvoer heb ik dat heel niet. Qua klantcontact in het begin is de loopstal veel intensiever.
Ik kan natuurlijk beide vormen naast elkaar leggen en ik denk dat als je als pensionstalhouder start met groepshuisvesting: je het lastiger hebt dan met individuele stalling.
Ook qua onderhoud moet je veel meer doen.
Qua dagelijkse arbeid gaan we er op vooruit.
Dus je mag arbeid afstrepen tegen denkwerk, opknappen en klantcontact.
Denk dat veel pensionstalhouders liever arbeid hebben hahaha