Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:58

Hooi raken ze hier nog niet aan, staat nog wat gras op de wei en bij het hooi is geen schaduw, alleen van het dak van de ruif.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:03

Karin, die sleep heb ik voor mijn bak! Kan achter een zitmaaier, ik heb 'm meestal achter de trekker. Werkt prima en bak blijft mooi los maar niet te diep. Moet er wel bijzeggen dat ik bijna elke dag even sleep dus ik bou het wel goed bij.
Ik sleep er ook mijn weides mee, met de tandjes de andere kant op (je kunt 'm omdraaien) om alle poep en dode/gemaaide gras goed te verspreiden. Trekt de grond ook mooi iets open. Ik gebruik 'm ook na het inzaaien om graszaad goed te verspreiden, echt een heel handig ding!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:12

Wat eng brand zo dicht bij je wei en huis! Laatst was mijn man graszaad aan het dorsen en toen begon het ook te smeulen. Zelf geblust en even aangekeken, maar hij vertrouwde het niet dus brandweer gebeld. Begon toen ook te branden, maar toen was de brandweer er gelukkig al.

Hier eten ze nog geen hooi. Ik heb nog best veel hoog gras. Iedere dag krijgen ze een strookje erbij.

Ohhh die sleep ga ik ook even onthouden! Lijkt me fijn voor achter de zitmaaier.

Hier heeft het vanavond even goed geregend. Gisterenochtend ook al. Ben ik blij mee voor de paardjes. Ze lopen hier op een paddock paradise en de zandpaden waren enorm droog en stoffig. Ze begonnen vorige week beide met af en toe even flink hoesten.
Dus even een luchtweg kruidenkuurtje over de vitaminebrokjes. Na 3 dagen gelukkig geen gehoest meer gehoord. Blij ook dat nu de paden even goed natgeregend zijn.

Hadden/hebben jullie paarden hier ook wel eens last van? Hier zijn het 2 shetjes, dus staan al lager bij de grond.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:16

Hier net even een kuurtje SandClear gehaald... paarden vinden dat korte droge gras schijnbaar zo lekker dat ze tot op de grond afgrazen op sommige plekjes...

Chasey, het zit jullie niet mee zeg! Hoop dat alles mooi opbloeit als het weer wat gaat regenen! Hier ook veel jonge aanplant, blijf druk bezig met de waterslang, maar groeit niet zo hard met de hitte.

Pff moet zo werken, 3 nachtdiesten van 12 uur, dan 1 nachtje vrij en dan weer 3 achter elkaar aan... Paardjes zullen mij dus weinig zien tot volgende week...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:23

Jemig Chasey, dat is schrikken. Fijn dat je er was en gelukkig dat het snel onder controle was.

Wat een dorre boel Lynn Nikita. Dat valt hier dan nog redelijk mee. Heb ze 1 week op 1 stuk gehad waar ze normaal de helft van het seizoen mee doen. Nu naar ander stukje. Kan dan nog 1x op een klein stuk zetten en dan is alles op. Eerste stuk ziet er wel zo uit als bij jou. Gisteren belde mijn paps enthousiast over de vele regen. Is hier 8 km vandaan. Hier slechts een klein buitje helaas. Apart toch hoe de buien die volgens buienradar moeten vallen dan niet komen. Vannacht ook gewoon 24 graden buiten. Pff.

Pittig Libera, sterkte.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:04

Bah dat is pittig werken.

Vond het erg warm vannacht.
Ik ga zo lesgeven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:06

Dochter is vandaag jarig. Dus retevroeg op, paarden doen, cadeaus inpakken enhuis versieren enzo en dan zitten we vandaag voornamelijk in de airco, denk ik. Het is nu al warm.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:10

@Libera, pittig rooster, sterkte!!
Ongezond ook met die ene vrije dag, je bent amper van ritme geswitcht en je mag weer!

@Delphi, mijn shet lijkt er juist minder last van te hebben dan mn d-tje!
Maar mn shet heeft wel een greenguard masker op, misschien scheelt dat.

@Fabster, gefeliciteerd met je dochter *\o/*

Ik ga straks even naar stal een aai geven en lekker met mn voeten in het zwembad daar.
Qua temp maakt het amper uit om vroeg te gaan dus ik blijf nog even liggen voor mn ventilator :Y)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:11

Wow wat veel om bij te lezen! Merk wel dat ik daar minder tijd voor maak nu met de pup :o

[***] wat balen van de kont van je ruin, lastig ook dat je niet weet wat het is.
Wat is boviclip?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:17

Wat een ellende chasey! Jullie krijgen het echt enorm te verduren! :(:)

Verder zag ik een hoop paarden met vervelende wonen voorbij komen. Ik smeer altijd Mesitran. Is gewoon in de apotheek verkrijgbaar en is voor mensen.. honingzalf. Heb er al veel goede resultaten van gezien. Zowel bij mens als bij dier.

Pompen die het doen is fijn! Hier is het grondwaterpijl te laag. Mijn put zit niet zo diep en de overbuurman heeft een enorm kanon aangezwengeld op het land. Ik krijg nu onvoldoende druk, dus de pomp valt steeds uit. -O- Vrees dat hier het groene gras dus ook snel einde verhaal is.

Wij gaan morgen voor drie weken op vakantie. Vandaag maar extra vrij genomen en ik moet nog een heleboel doen! Vakantiestress alom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:30

MizzMontana schreef:
Wow wat veel om bij te lezen! Merk wel dat ik daar minder tijd voor maak nu met de pup :o

[***] wat balen van de kont van je ruin, lastig ook dat je niet weet wat het is.
Wat is boviclip?

Dat zijn een soort schijven die aan oormerken bij koeien vastgemaakt kunnen worden. Schijnt te werken tegen vliegen. Ik wil er 1 in zijn manen knopen en 1 in zijn staart. Misschien dat dat hem iets helpt.
https://www.boerenwinkel.nl/nl/product/ ... eg-nl-vrij

Billen lijken nu weer wat rustiger te worden, het geneest goed. Nu hopen dat hij straks geen jeuk krijgt van de korsten.

Mesitran ken ik. Vergelijkbaar met Vetramil volgens mij.

Ik heb nu bij Antheman, propoliszalf besteld. Hopelijk helpt dat ook nog wat.

Hier vanmorgen een miniscuul buitje van 5 min. Dat voelde heerlijk!!! Het is nog wel bloedheet, maar hopelijk vanaf morgen een stukje koeler.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:42

Libera, wat een uren draai jij zeg 12 uurs diensten en moet je dsn echt de hele tijd werken of is het een (slaap-wacht) dienst?

Namiro fijne vankantie, die van mij zit er (gelukkig) bijna op....ik hoop morgen mijn paardjes weer te zien. Ik mis ze

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:55

Chasey schreef:
Hier is alle regen eruit gekomen ja. Wateroverlast in de stad en onze vijver is naar de kloten. Zijkanten weggespoeld. Zoveel water in een keer.
Moestuin weggespoeld, niks waard zoveel water in een keer. Doet meer kwaad dan goed....

Oh wat zonde zeg... hopelijk kan het nog enigszins hersteld worden.

Edit: jemig Chasey, het zit bij jou echt niet mee!! Lees nu het verhaal van de brand, wat schrikken zeg.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:24

belle_boef schreef:
Onze pomp werkt. We kunnen nog makkelijker sproeien. Nu nog wat extra sproeiers kopen want hij heeft wel heel veel druk. *\o/*

Geen regen, nauwelijks wind, thermometers gaven uit de wind in de zon bijna 40 graden aan. Vanmiddag de honden naar de slaapkamer getild en daar voor de airco gaan liggen. Was nergens in huist e houden. Vanavond een van de honden in de auto mee voor de airco. Die was helemaal blij.

Eten jullie paarden ook zoveel hooi, ik heb het idee dat ze op dit moment echt bergen hooi eten.

Hier eten ze ook mega veel hooi! Ik heb het idee dat ze nog meer eten dan met de koude dagen. Hoop dan ook dat ik genoeg heb ingeslagen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:30

Fabster schreef:
Dochter is vandaag jarig. Dus retevroeg op, paarden doen, cadeaus inpakken enhuis versieren enzo en dan zitten we vandaag voornamelijk in de airco, denk ik. Het is nu al warm.

Gefeliciteerd! Leuk vanavond naar de bloedmaan kijken :)

[***] laat je weten of het werkt met die boviclip en of je het handig in de manen en staart kan bevestigen/vlechten? Zou wel handig zijn als dat werkt. Hier zijn echt zo ontzettend veel vliegen en degene hier die er het meeste last van heeft kan geen kap op. Laatst zat er een vliegje onder de kap, ze werd helemaal gek, een rodeo stier is er niets bij.

Zo ik ben weer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:33

Ja ik doe verslag! Persoonlijk heb ik er niet zoveel vertrouwen in, maar goed, al zou het maar 5 vliegen schelen...…

Wij hebben hier nog nooit zoveel vliegen gehad als nu. Het is gewoon eng als ik bij mijn paarden kom. Ze zitten meteen overal, in mijn oor, mond, neus en blijven ook zo irritant vlak bij je gezicht vliegen. Mmmm misschien maar een boviclip in mijn eigen haar vlechten???

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:39

I feel you!
Ben echt in staat om mezelf in te spuiten met veerust voordat ik me tussen de paarden begeef.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:03

Hier kun je ook bijna niet in de buurt van de paarden komen, zoveel vliegen. Gewoon Afrikaanse toestanden, die vliegen zitten ook in mijn oren, ogen en neus :r .

Dank u voor de felicitaties. Ze ligt nog te snurken. De paarden zijn wel al gedaan. Ook wel lekker. Nu wachten tot de avond, dat t hopelijk iets afkoelt en op de maansverduistering wachten. Er is wel kans op regen, zei de weeronline. Zal wel weer hier niet, maar als t wel bewolkt is, zien we nog niks. Zou wel jammer zijn. Je kan mars ook zien onder de maan. Dus ben benieuwd.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:11

Fabster fijne verjaardag alvast!! Y)(^)

Iemand tips voor een hoestend paard :(
Melle hoest af en toe als kettingrokende opa.
Puur door de droogte.
Geen snot oid geen koorts, verder hartstikke goed te pas.
Vind het zo sneu voor m.
Heb al een aantal keer de paddock gesproeid maar er is geen beginnen aan.
Evt afwachten tot het minder droog wordt/ regen gaat vallen of toch iets halen (geen idee of hij daar wat aan heeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:17

Ik geef vaak wat luchtwegsiroop voor een paar dagen. Van de paardendrogist. Helpt goed bij mijn oudje

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:25

Felies voor de dochter van Fabster, sterkte voor Chasey!

Ook ik heb vanmorgen alle vliegenmaskers uit de zakken getrokken, ik had er eerst 1 met een masker lopen, maar nu vrijwel allemaal. Niet leuk meer.

Voordeel van dit weer is dat mijn ponies afvallen. Erg fijn! Ik kan ze nu geen beweging geven en toch vallen ze af door het hebben van zo goed als geen gras. Charly loopt wel met een greenguard om.

Hopenlijk is de regen op de juiste plekken gevallen gisteren. Hier is het langs ons huis gegaan, jammer. Zoals op de meeste plekken. :+

Overigens is mijn peesoperatie goed gegaan, alleen was mijn pees toch niet door, vertelde de arts toen ik weer wakker werd :+ ok dan. Voordeel is geen gips en geen krukken. Daar word ik dan weer erg blij van.

Sterkte iedereen *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:26

Lekker Antheman. Geluk bij een ongeluk dus.

Hier ook hoestende paarden van t stof.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:33

Ik zal eens kijken naar die siroop. Hoe geef je dat?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:38

Dat van het afvallen meende ik ook te zien ondanks de hoeveelheid hooi die er in gaat.

Fabster gefeliciteerd met je dochter.

Ik stond gisteren al naar de maan re kijken zat er een dag naast :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:38

Gefeliciteerd met je dochter Fabster
Lesgeven Anke? Nu alleen in de ochtend hoop ik toch, pfff het is hier nu al bloedheet
Antheman wat fijn dat het positiever was dan gedacht!!
Heb je er nog veel last van?

Net schrikken, paarden voeren en opruimen, normaal snel snel omdat ik op vrijdag werk maar ik had geen oppas dus ging ik later werken en dan ook langer dan 5 minuten daar.
Marron bleef zijn staart schuren aan de schuurpaal wat hij normaal amper doet, rollen, schrapen en onder het liggen naar zijn koker bijten. Vliegendeken opgedaan en ingespoten maar hij bleef vrij onrustig.
Arts gebeld en was vrij snel heir gelukkig. Ondertussen werd hij weer rustig en begon te eten. Alles nagekeken en op wat gas na klinisch goed. Mest meteen gecontroleerd en geen zand erin ( altijd fijn) dus nu een spuitje en aankijken. Gelukkig. Koliek kan zo verraderlijk zijn en na het overlijden van onze Welsh 1.5 jaar geleden ben ik er zo huiverig voor
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-07-18 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt