Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol013 schreef:Elena: ik snap dat je dat als vervelend hebt ervaren. Maar:
1: het is dus wel een keuze tussen je eigen gemak en dat van je paard. Die had er geen last van dat jij hem moest gaan zoeken.
2. een duidelijk overzicht van waar je paard stond zou al veel geholpen hebben
3. reflecterende elementen op deken/halster, een hoofdlampje en regenlaarzen zijn heel simpele oplossingen voor het probleem.
.
pol013 schreef:Hier een overzicht van onze huisvesting. Even snel tegen de schemering geschoten. [ Video ]
Dit was gisteren na al die regen van de afgelopen dagen. De bak blijft altijd helemaal droog. Het stukje voor de stallen heeft (na 4 jaar gebruik) een halve dag een plas en trekt dan weer weg. We proberen verschillende dingen om dit ook droger te krijgen. Dat vergt even wat puzzelen en onderhoud maar ook dat gaat weer lukken.
Als het heel natter of onder 0 is is ligt er stro in 2 stallen. Toch liggen de paarden altijd liever buiten. Maar goed dan hebben ze de gelegenheid. Als het droger wordt veeg ik het stro naar de kanten omdat ze het anders alleen gebruiken om in te gaan plassen. Ik wil nog een apart hok van 5 x 3 vrij gaan maken voor het stro. Dan kan daar altijd een dik pal stro liggen en kan het dat open en dicht zetten afhankelijk van het weer. Dan kan ik de stallen zonder bedekking laten en alleen gebruiken voor het voeren.
Hier wonen mijn 2 warmbloeden (en de shet) waarmee in in de basissport rijd. Mijn oudje loopt Z2 en B/L eventing. Mijn jonkie nog niets maar daar heb ik wel plannen mee. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden wat de combi van 24/7 buiten en sport in de weg moet zitten.
sanne83 schreef:Mooi overzicht Pol013! Wat heb je in de bak/paddock liggen? Ben heel benieuwd hoe vaak je moet slepen om er een beetje fatsoenlijk in te kunnen blijven rijden.
pol013 schreef:Hier een overzicht van onze huisvesting. Even snel tegen de schemering geschoten. [ Video ]
Dit was gisteren na al die regen van de afgelopen dagen. De bak blijft altijd helemaal droog. Het stukje voor de stallen heeft (na 4 jaar gebruik) een halve dag een plas en trekt dan weer weg. We proberen verschillende dingen om dit ook droger te krijgen. Dat vergt even wat puzzelen en onderhoud maar ook dat gaat weer lukken.
Als het heel natter of onder 0 is is ligt er stro in 2 stallen. Toch liggen de paarden altijd liever buiten. Maar goed dan hebben ze de gelegenheid. Als het droger wordt veeg ik het stro naar de kanten omdat ze het anders alleen gebruiken om in te gaan plassen. Ik wil nog een apart hok van 5 x 3 vrij gaan maken voor het stro. Dan kan daar altijd een dik pal stro liggen en kan het dat open en dicht zetten afhankelijk van het weer. Dan kan ik de stallen zonder bedekking laten en alleen gebruiken voor het voeren.
Hier wonen mijn 2 warmbloeden (en de shet) waarmee in in de basissport rijd. Mijn oudje loopt Z2 en B/L eventing. Mijn jonkie nog niets maar daar heb ik wel plannen mee. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden wat de combi van 24/7 buiten en sport in de weg moet zitten.
Zuchini schreef:pol013 schreef:Hier een overzicht van onze huisvesting. Even snel tegen de schemering geschoten. [ Video ]
Jullie hebben het hartstikke fijn ingericht voor de paardjes! Het ziet er ook allemaal droog uit, dat valt echt niet tegen. 1 vraagje, vind je het niet 'vervelend' dat de paarden dan ook mesten in je rijbak?
elenaMM77 schreef:maar dat is dan wel jouw paard natuurlijk.. ik kan mij heel goed voorstellen dat een pensionhouder of boer (die hoogstwaarschijnlijk ook nog heel veel andere dingen te doen hebben ) daar nu echt geen trek in hebben. En ik ben daar ook blij mee.. stel dat die van mij niet aan het hek zou staan tegen de avond met de groep mee, dan is er serieus iets mis.. en dan zou ik willen dat hij gelijk gevonden wordt, of asap.. in plaats van misschien uren in het donker moeten zoeken. dus persoonlijk vind ik het ook een hele fijne gedachte dat ze bij t laatste daglicht naar binnenkomen (bij normaal weer melden ze zich ongeveer een half uurtje van te voren).
ik heb in het verleden gereden bij een manege, die eigenlijk alleen kinderlessen had + pensiongastlessen voor volwassenen... gelukkig waren er twee grote ponies die ik kon gebruiken.. Daar stond alles gedurende de middag op stal voor de lessen en daarna ging het de wei op.. Ik moest dus de helft van het jaar idd de pony zoeken met zaklantaarn.. Moest echt wel zorgen dat ik een uur voor mijn les aanwezig was. Helemaal knudde als ze vergeten waren om te melden dat ze in de andere wei stonden.. net in het donker helemaal naar het einde van de ene sompige wei gestrompeld.. stonden ze in de weide aan de achterzijde (en voor je door hebt dat ze niet in de ene achterhoek maar ook niet in de andere stonden).. was echt geen grapje soms. Alle begrip voor, zeer zeker omdat ik de enige was die 1x per week s avonds een pony nodig had.. Maar als rond die tijd alles naar binnen zou moeten en er zou er 1 missen, begrijp ik wel heel goed dat je dan liever niet gaat zoeken en met die ervaring op zak dus ook heel blij dat de mijne binnengehaald wordt als t nog licht is.
eenmaal gehad dat toen ik de lespony eenmaal bij de bak had om te gaan poetsen, bleek dat ze een scheur in haar hoef had opgelopen die avond op de weide.. pony dus op de box gezet want daar moest een hoefsmid bij komen.. En de les maar afgezegd.. want zelfs met een uur van te voren daar zijn (nog 20 minuten over), had ik echt geen tijd meer om weer de wei af te gaan op zoek naar nr 2