Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:39

Oohh. Ik krijg ook weer helemaal zin om aan de slag te gaan.

Die clydsdale is enorm opgeknapt nu zijn manen gelijke lengte zijn. Ziet er veel beter uit.

Ik kwam vandaag weer een filmpne van de budwiser clydsdale tegen. Die zijn toch ook prachtig he <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:57

Die zijn zeker prachtig! Zitten alleen ook veel stiekeme shires tussen haha :=
Dankjewel!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:06

Varekaj schreef:
S_en_Z hahaha wat een modder! Dan heb je wel eer van je werk als die weer netjes is.

Ja vind tutten heel niet erg hoor maar als je m 3x per week doet en 2x zit ie vol bagger is t wel "jammer" dat je niet "ff snel" kan rijden _O-

De vacht zit zo vol met klonten maar ook onder zn buik en tussen zn voorbenen. Borstelen lukt echt niet meer dan hahaha.

Het is binnenkort gelukkig weer prima tijd voor een (dun) dekentje. Dat scheelt al de helft.

Ik heb een eczeemdeken geopperd met hals en benen _O- (als een geintje natuurlijk)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:27

S en v: dat vind ik geen geintje hoor.Ik heb die van mij niet alleen onder een vliegendeken tegen de vliegen.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:13

Ik gebruik dermil wondspray voor het plekje van jovi en het gaat gelukkig de goede kant op!

Wat een knapperds allemaal, heerlijk zo netjes en strak geschoren, kan ik echt zo blij van worden :')

Ik heb een aantal weken terug op het WK jonge paarden dressuuur NAF paint it clear gekocht en NAF braid it up.. wat een fijn spul is dat zeg!!

Alleen vind ik dat de paint it clear toch wel snel dof word, meer mensen die dat ook hebben?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:23

ambre schreef:
S en v: dat vind ik geen geintje hoor.Ik heb die van mij niet alleen onder een vliegendeken tegen de vliegen.

Nee onder een dun dekentje zou ook wel prettig zijn.

Maar ingepakt van hoofd tot aan de koten alleen omdat ie anders vies wordt is wel wat overdreven natuurlijk.

Poown was vanmorgen godzijdank nog schoon, op de hoefjes na. Gelukkig is hij op stal iets minder varken.

Eigenaar heeft keurige proefjes gereden met dikke punten, prijs en 2 mooie 8en voor verzorging :) Toch niet voor niets zo lang bezig geweest gisteren!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:37

Ik ben blij dat mijn jonkie een hekel heeft aan modder, natte voetjes, en regen :') enige nadeel daarentegen is dat hij zich op stal echt smerig maakt.. kan dan letterlijk de oliebol uit zn oortjes halen :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:47

Haha ja mijn vos vond dat ook een sport. Zn kop vol met s.tront en dan op zn reet ook nog een hele dikke aangekoekte plakaat.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:23

Afbeelding

Afbeelding

Mijn haflinger jaarling.
In de opfok, vies en overtollig haar :+

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:24

Wat een leuke haf! Vind zo'n verwilderde bos ook heerlijk om tegenaan te kijken :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 06:31

De manen van mijn rooie vriend waren wel erg lang..... help me even eraan herinneren dat ik nooit, nooit weer manen ga kortwieken als er zoveel vliegen zijn -O-
Schud schud... hap :( ( ik doe het met de solocomb ) gelukkig groeien ze snel en het is nu nog een flinke handbreedte, maar door zijn gespierde nek gaan zn manen met rijden een beetje afstaan... ;(
Ach het groeit wel weer, maar vind ze nu wel erg kort...

Afbeelding

En gister met binnen zetten zagen we een enorme pluk vosse staart liggen.... ws gesteigerd en erop gestaan, of een ander paard heeft het eruit geplukt, wie zal het zeggen, maar hij mist een plukje nu -O- .... en k ben er altijd zo zuinig op :roll:

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 06:49

Dat met die staart is mij ook een keer gebeurd. Maar dat was niet 1 plukje. Nee.... het hele weiland lag vol. Zijn staart is nooit meer helemaal terug aangegroeid. ;( ik vind zijn manen wel mooi zo trouwens!

Ik ben gisteren ook even aan de gang geweest. Benen, baard, 3e oor, oortjes geschoren. Vandaag nog even wassen en vanmiddag naar de hei om foto's te maken. Het is zo mooi paars nu <3

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:06

Die van mij heb ik gister weer helemaal opnieuw gevlochten. :D Ik vlecht het elke week opnieuw. Ze vond het alleen iets minder leuk om 2x haar stal uit te moeten voor een stomme foto .. Haha
Afbeelding
Zo lastig om die manen een beetje goed op de foto te krijgen -O-

Afbeelding
Afbeelding
Deze fotos zijn van vorige week, zie je het iets beter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding *\o/*

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:56

Gisteren lekker getut, gelakt en geknot.. wit dekje op en al het tuig gepoetst <3 knap paard!

Al zijn mijn knot skills echt waardeloos :')
Maaaar het gaat wel een stuk makkelijker met braid it up van NAF !
Afbeelding
Afbeelding

En dit was vanmorgen
Afbeelding

El heeft bij de schoft hele dunne manen,in het midden super dik en bij dr derde oor perfecte manen.. nu heb ik gisteren geprobeerd om het midden wat uit te dunnen maar het heeft weinig zijn gehad.. iemand tips?

Mooi die lange manen joelle!
En mooi strak geknipt die vos, wel zonde van zn staart :(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:49

Dat probleem heb ik ook Eldora!
Knotten zijn nooit gelijk en in het begin zijn er veel dicht tegen elkaar aan.

Naf braid it up werkt op zich prima. Voorkomt natuurlijk niet alle plukjes maar het blijft goed zitten.
Alleen tussendoor wel handen wassen want die worden er zoo Plakkerig van.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:26

In een gekk bui knotten gemaakt. Maar met super schone manen gaat dan niet zo heel erg goed...

Afbeelding
Afbeelding
Pootjes geschoren
Afbeelding
Lange schone manen
Afbeelding
Hoe lang zijn de puntjes van zijn manen? Zoooooo lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:44

_Joelle schreef:
Die van mij heb ik gister weer helemaal opnieuw gevlochten. :D Ik vlecht het elke week opnieuw. Ze vond het alleen iets minder leuk om 2x haar stal uit te moeten voor een stomme foto .. Haha
[ [url=m/Aou8gb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo lastig om die manen een beetje goed op de foto te krijgen -O-

[ [url=m/yWlaxD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O9fISk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze fotos zijn van vorige week, zie je het iets beter

[ [url=m/KOcsgf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6j1lpj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wooZn1.jpg]Afbeelding[/url] ] *\o/*

Wauw, dat zijn de enige lange manen die ik tot nu toe in het topic heb gezien die ik echt mooi vind! Knap paard :).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:44

Hier vanavond tijd uitgetrokken voor de pony's en ze beide even lekker gewassen. :)

Puzzle
Afbeelding
Ik heb voor Puzzle nog geen zweetdeken dus die heb ik een uitrijdeken omgeknoopt. :))
Afbeelding
Normaal na het wassen gaat meneer altijd meteen rollen op de wei, dit keer hoopte ik slimmer te zijn, en dat is gelukt. *\o/*
Ik heb eerst de draad in de wei verzet voor ik ze los liet, en het gras was belangrijker dan rollen. *\o/*
Afbeelding

Vooral Olivia is altijd goed te zien dat ze vies is met haar blonde staart en manen.
Afbeelding
Afbeelding
Olivia moet nog wat in haar deken groeien. Ik hoop nog steeds dat ze groot genoeg wordt zodat ze de dekens van mijn vorige paard past. :))
Afbeelding
Ik heb nog een poging gedaan tot vlechten in de manen, meestal zijn er binnen 1 dag alweer een aantal uit, ik gaf daar Puzzle de schuld van dus nu antibijt in de manen gedaan, echter begon ik na vanavond te twijfelen of Puzzle het wel is...
Afbeelding
Afbeelding
Dit keer staart en manen met de zilvershampoo van de kruidvat gewassen, vind het niet echt super werken.
Dus volgende keer de tea tree shampoo is uitproberen.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:23

Echt heerlijk om te zien

@peelie echt super leuk !

Gisteren weer foto's gemaakt met Mn knappie Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:45

Papilio schreef:
Echt heerlijk om te zien

@peelie echt super leuk !

Gisteren weer foto's gemaakt met Mn knappie [ [url=m/4Lkfrf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh de set staat zo mooi <3

En wat heb je toch een knap paard :~

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:53

Xziva dankjewel !! Jaa ben zo blij met de set! Alleen is t wel weer een stof die snel vies wordt !

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:21

Mooie kleur voor op een palomino!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:44

Renske_W schreef:
Hier vanavond tijd uitgetrokken voor de pony's en ze beide even lekker gewassen. :)

Puzzle
[ [url=m/3rmcTa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb voor Puzzle nog geen zweetdeken dus die heb ik een uitrijdeken omgeknoopt. :))
[ [url=m/FGY0gJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Normaal na het wassen gaat meneer altijd meteen rollen op de wei, dit keer hoopte ik slimmer te zijn, en dat is gelukt. *\o/*
Ik heb eerst de draad in de wei verzet voor ik ze los liet, en het gras was belangrijker dan rollen. *\o/*
[ [url=m/eQLwto.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooral Olivia is altijd goed te zien dat ze vies is met haar blonde staart en manen.
[ [url=m/LxQuqY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tUDzNk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Olivia moet nog wat in haar deken groeien. Ik hoop nog steeds dat ze groot genoeg wordt zodat ze de dekens van mijn vorige paard past. :))
[ [url=m/scSXqG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb nog een poging gedaan tot vlechten in de manen, meestal zijn er binnen 1 dag alweer een aantal uit, ik gaf daar Puzzle de schuld van dus nu antibijt in de manen gedaan, echter begon ik na vanavond te twijfelen of Puzzle het wel is...
[ [url=m/BNhBic.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/29sMqt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit keer staart en manen met de zilvershampoo van de kruidvat gewassen, vind het niet echt super werken.
Dus volgende keer de tea tree shampoo is uitproberen.

Ze zijn weer mooi af. Toch vraag ik me af hè. Voor een enter en Twentse worden ze wel.vaak gewassen. Mijn rijpaard wordt hooguit 1x in de 2-3 jaar eens gewassen. Staarten snap ik nog wel, die moet je bijhouden...maar de rest?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 06:36

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:50

Ik zou hopeloos worden als ik die manen zou moeten onderhouden :')

Prachtige set op de palomino trouwens! Kan ff niet scrollen van wie die was, maar echt heel erg mooi.