Enten is bij mij gewoon de standaard van de dierenarts elk jaar. Ik wil met de paarden gewoon heen kunnen waar ik wil, dus ook clinics, trainingen, wedstrijd, keuring. Als er een ziek wordt niet hoeven denken `had ik maar`. Ik heb een hele toffe dierenarts voor alle dingen omtrent gezondheid en gebit, sinds kort is ze zelfstandig, kan haar altijd appen voor vragen en we combineren vaak meerdere dingen als ze hier komt. 15 km verderop zit een erg goede kliniek waar ze van ver voor komen. M´n buurman is hoefsmid dus kan mijn paarden gelukkig erg goede zorg bieden en hoef nooit te denken wie nu weer te bellen.
Wat betreft Rosie kvulden, zou ik je aanraden in het voorjaar, mei-juni te gaan enten. Een basisenting moet twee keer en voor die jonkies kán dat nogal een aanslag op de weerstand zijn. Ik ben veel met jonkies bezig en hoor dat toch wel geregeld. Mijn Lola vorig jaar had ik eigenlijk met mijn dierenarts overlegd dat ook tot het voorjaar uit te stellen, kon geen enkel kwaad (ook nog andere DA gevraagd voor zekerheid maar die zei hetzelfde), maar toen moest hier een ander paard ook voor de basisenting en hebben we het samen gedaan in januari - februari, want ze zag er zo goed uit en was kerngezond. Na de eerste enting niks aan de hand, maar na de tweede enting heeft ze luizen gekregen, dus had toen wel een beetje spijt en doe het dus een volgende keer (wie weet ooit

Hier harde wind en net even een waterval maar nu is het droog en dat blijft het voorlopig volgens de radar.