Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:04

Ik heb net ook nog even foto's gemaakt :)) , heb op stal een klein kastje in een afgezet stuk van mijn inloopstal. Omdat ik mijn wei/stal niet met andere deel en niet op een pensionstal sta heb ik alleen de "hoognodige" dingen op stal :) .
kastje:
Afbeelding

Totaalplaatje
Afbeelding

En mijn "zadelkamer" thuis.
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:11

Wat een ruime zadelkast ruimte heb jij toch ilse!

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:38

Ik zou het hooi/stro/kuil in een krat doen zo hou je dat ook netjes opgeruimd en heb je minder last van muizen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:38

Ik ga 1 maart verhuizen van stalling, waar ik niet meer de luxe heb van een gezamelijke zadelkamer die op slot zit. Naar wat discussiëren zijn we er eindelijk uit hoe we het willen hebben en gaan we van de week het hout halen en beginnen.

We kiezen voor een kast van betonplex, zodat hij stevig is en muis en vocht bestendig. Mijn paarden kijken uit op de merriewei die zichtbaar is door een groot raam. Geen idee of de dieren daar baat bij hebben, maar ik wil het raam dus niet geheel blokkeren door mijn kast(en) ervoor te zetten. Ik ga dus de breedte wat meer in. De hoofdkast wordt 1,25 bij 1,25 en dan 0,75 diep. Ik wil bovenaan twee lange planken. Deze gaan we op latjes leggen, zodat ik ze in hoogte kan verstellen en eventueel een plank uit kan laten. Planken in de kast wordt overigens gemaakt van gewoon hout. Onderin willen we een scheiding maken na 70 cm. Dus dan heb je een ruimte van 55 cm over. Aan de kant van 70 cm komt mijn zadel te hangen. Op het stuk van 55 cm kan ik dan mijn dekens/dekjes opgevouwen neer leggen op een stapel. Deze kast wordt mijn hoofdkast,dusdaar gaan voornamelijk bijna alle spullen van de twee paarden in. De kast komt overigens op wieltjes te staan en paps gaat gebruik maken van roosters die we in de kast maken. Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik hem diefstal vriendelijk maak. Iemand tips?

Kast twee wordt een stuk kleiner, deze wordt 0,80 bij 1,25 en 0,75 diep. Hierin wederom een plank bovenaan en onderaan mijn zadel. Waarom twee kasten? Nu staan mijn paarden naast elkaar, maar stel ik moet ooit weer verhuizen van box of stalling waarbij ze niet naast elkaar staan, dan kan hoef ik niet met zadels te zeulen. En wat extra ruimte is nooit verkeerd. :+

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:49

Slim bedacht ben benieuwd naar het resultaat

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:08

ik zal binnekort ook is een foto maken van mijn kast die is hier wel een keer al neer gezet geloof ik .
Een ijzeren kast :)

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:15

calise, wat een gave kamer thuis, wat metteen opvalt is dat roze halster met dat roze dekje!! supergaaf

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:30

Mijn lage zadelkast
Afbeelding
Met linker haak enkele van mijn touwhalsters, rechterhaak mijn 2 westernhoofdstellen(en op t moment ook mn bonthalster)
Op de grond ligt een witte (lege) opbergdoos met daarachter een voeremmer(met van die haken) clipteugels mijn poetskoffer en troep :=
Op de plank achter ligt nog een oud dekje, er staan 2 carrotsticks(een oranje verstopt achter de groene)
Mijn zadel met daaraan mn dressuurhoofdstel
Er komt aan de linkerkant nog 2 extra hoofdstelhaken zodat mn leadropes/clipteugels daar aan kunnen hangen ipv op de grond

Afbeelding
Mijn hoge ''van alles en nog wat'' kast
Bovenin aan de linkerkant halstertouwen en rechterkant(niet heel goed zichtbaar) de bijpassende halsters, in t midden mijn bruine leren halster, vliegenmasker, neckrope/cordeo's
Bovenste plank: Cap, oude handdoeken, kistje met feather/rythembeads, wat dingen apart in een mandje(schaar, handschoenen, reserve pennen, pleisters e.d.) en mn schrift waarin ik alles bijhoud
Tweede plank: Wat blauwe opbergdoosjes waarvan ik zo snel niet weet wat erin zit := lange leadropes en mn indian bosal hoofdstel
Derde plank: in de bruine doos zit een (jaar)voorraad gruisblokken, een hooizak(die ik echt nooit gebruik maar je weet maar nooit ;) ) en daarnaast in de schoenendoos mijn stalapotheek
Onderaan: In de gele snoepjesbak zitten vliegenfrontriemen en borstbeschermer, oude (reserve) cap, en shampoo, equishine, andere shampoo en nog een andere shampoo, en mijn leerbehandel spullen :)

Dan heb ik thuis nog een goed gevult dekenrek aan de muur en een aparte kast met mn oude dressuurzadel & dekjes, wat dingen die te koop heb en dingen die ik nog moet maken/schoonmaken, en mn laarzen(mn leren laarzen, oude&nieuwe jodpuhrs, thermolaarzen & thermo jodpuhrs)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:31

Wat een leuk topic is dit!!
Leuke en handige ideeën komen er voorbij.

Mijn zadelkamer bij mij thuis. S'winters heb ik ze thuis staan en zomers staan ze op land van ons gesamelijke stal. Die heb ik samen met meerdere meiden.

Als je binnenkomt, is ongeveer 2,20 x 3

Afbeelding
Boven op de plank allemaal kisten met dekens erin
In de kast heb ik allemaal klein spul staan, shampoo's, cap, snoepjes, poetsbak enz
Op de bovenste plank al mijn stroom spullen en plank eronder voer.
Onderste kist op de grond zit van alles in qua gereedschap en sluitwerk.
En 1 van de tassen strooizout

Linkerkant......
Afbeelding
Hier hangen de halsters en twee dekenrekken die we hebben gemaakt van ronde houten roedes.

Rechts......
Afbeelding
Hier hangen me hoofdstellen, tuig en longeerspullen. Heb dat hangen aan die kapstokken van de Action die over een deur moeten. Alleen waar ie over de deur gehangen wordt eraf gehaald en vast geschroefd aan de muur.

Naast de deur.....
Afbeelding
Hangen mijn zadels en eronder een grote tas van Ikea waar precies sjabrakken inpassen
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10056770/

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:53

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:44

Goeie tip! Ga morgen meteen kijken!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:54

Ik heb mijn halsters op een kledinghanger gehangen omdat ik een kleerkast op stal heb. Bitten heb ik aan het lusje gehangen.
Bij gebrek aan beters hè.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:43

Ik heb zondag 2 nieuwe bakken gehaald bij de Ikea voor mijn voer, even creatief geweest, vind ze wel geslaagd :D

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:57

Oh dat ziet er gaaf uit! Zijn die bakken eigenlijk gemakkelijk om uit te halen? dan bedoel ik vooral het laatste beetje als er nog boven op staan. Dus als je niet kan kantelen.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:07

Dit is zo'n leuk topic :D

Ik heb al doorgelezen tot pagina 15 en ga de andere ook nog bekijken, maar wou toch al even reageren :)

Ik huur op de manege 2 mini zadelkastjes voor 3zadels, hoofdstellen, longeerspullen, poets en verzorgingspullen en noem maar op, ze zijn echt veeeel te klein. Mijn man zei onlangs, ik ga eens vragen aan de eigenaar of we zelf een kast mogen kopen (maken) en die in de stal zetten. En ik heb hier al super veel ideeën opgedaan :D in de ruitershop een kast kopen is zooo duur! Maar ik denk dat ik eens in een kringwinkel ga neuzen :P en zelf een beetje knutselen en schilderen :D

Bij m'n ouders heb ik op de wei een oude vrachtwagencontainer staan waar het voer, hooi, stro, poets en verzorgingsspullen en halsters enz in liggen en in de garage hangen dan m'n zadels, dekjes, dekens, peesjes en bandages enz.

Thuis heb ik de helft van de zolder ingepalmd met opbergdozen met dekens, dekjes, peesjes, bandages en nog veel ander spul :P En dan op de manege waar m'n paard staat 2 kastjes propvol.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:31

Leen_ schreef:
Oh dat ziet er gaaf uit! Zijn die bakken eigenlijk gemakkelijk om uit te halen? dan bedoel ik vooral het laatste beetje als er nog boven op staan. Dus als je niet kan kantelen.

Ik heb geen idee, ze zitten nu nog helemaal vol :P Maar denk dat ik het hier makkelijker uit krijg dan de tonnen die ik hiervoor had :)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:33

Wat een ontzettend gave zadelkasten en zadelkamers komen er hier voorbij zeg!
In de zomer wil ik mijn kast ook wat veranderen, is nu niet heel handig ingedeeld of ik heb teveel spullen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:05

Mijn zadelkamer:

Afbeelding

Afbeelding

en er liggen 2 motor helmen van ons... niet dat mijn paarden zo gevaarlijk zijn ofzo

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:15

Gaaf, Repelsteel.. Ziet er netjes uit..!!

Hoe bewaren jullie trouwens kalkoenen en andere kleine pieledingetjes..?

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:05

Ziet er super uit Repelsteel word er bijna jaloers op :)

Ik bewaar dat soort dingen in een tupperware doosje en liggen onderin de kast helemaal achterin. Ik heb ze niet meer nodig.

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:46

Na 47 pagina's te hebben zitten kwijlen bij alle mooie kasten, heb ik nu eindelijk ook een grote kast! Maar kunnen jullie mij helpen met de indeling? De kast is 2 m hoog, 1,22 breed en 45 cm diep. Er kunnen 4 planken in maa er kan ook totaal iets anders van gemaakt worden. Er hoeft geen zadel in! Die ligt in ee andere kast. Wel een schapenvachtpad dekjes dekens penen voer (luzerne) en verder al het andere;) wie oh wie wil mij helpen? Jullie zijn zoveel creatiever dan ik!

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:43

Ik zou de kast zo inrichten dan:
Op de bovenste plank: De dekens leggen die je bijna tot niet nodig hebt bv zomer dekens in de winter en winterdekens in de zomer. Indien mogelijk 2 stapels naast elkaar. Met zweetdekens is dit mogelijk.

Op de 2e plank van boven: Dekjes/pads kunnen naast elkaar 2 stapels of als je ze dubbel vouwt kunnen er nog meer. Moet je zelf even kijken wat je handig vind.

Op de 3e plank: Poets spullen, beenbeschermers eigenlijk het gene wat je dagelijks nodig hebt.

De onderste plank zou ik weg laten: Net onder de 3e plank zou ik 2 haken maken zowel links als rechts en daar je halsters/hoofdstellen neer hangen. Eventueel kun je daar een handdoekenrek maken (verkrijgbaar bij de ikea) en die er plaatsen zodat eventuele dekjes/singel daar kunnen drogen.

Dit is een idee hoe ik het zou doen maar uiteraard moet je het naar je eigen smaak toe passen en invullen.

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:52

Bedankt voor je ideeën! Ik ga het zeker meenemen in de indeling!:)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:37

Leen_ schreef:
@ fjordido
Heb maar snel een ideetje gemaakt. Ik vind het vooral fijn dat mijn dekjes, poestmateriaal, potjes, flesjes,... opgeborgen ligt in een kast. Dan is altijd alles netjes opgeruimd.
Ik heb dus aan 1 wand een kast gemaakt over de hele lengte, aan de tegenoverstaande wand 6 zadeldragers daarnaast hoofdstel haken en daaronder een kist waar wat dekens of iets dergelijks in kan met een kussen op zodat je even kan zitten om je laarzen aan te doen, of spoortjes aan te doen, ik zeg maar wat.
De kast is wel heel ruim, maar je kan er je zadels in principe ook inhangen. Nu is de kast 60 diep getekend. Dus er is nog ruimte genoeg dan. Voertonnen kunnen misschien ook in de kast, of op de plek van de zadels als je de zadels in de kast hangt.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Als kleurtjes heb ik alles licht gehouden, behalve de muur met de hoofdstellen en zadels tegen. Als je dat licht maakt wordt het toch snel vies, dus vandaar een donkerblauwe kleur, kan eender welke kleur zijn die je leuk vindt.
Ik hoop dat je er wat ideeën door hebt gekregen

met welk programma is dit gedaan :9

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:43

Met google sketchup, gratis te downloaden en heel gemakkelijk in gebruik. Op de website ervan staan zelf ook een hele hoop tutorials per niveau.
Dat modelletje had ik in een 5 min gemaakt. Dus heel handig en snel.

Download + tutorials