Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:16

Oh dat zijn de leukere projecten, hebben wij ook gedaan :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:20

Robijntjah schreef:
Oh dat zijn de leukere projecten, hebben wij ook gedaan :D

Dat slopen vind ik ook best leuk,maar niet bij de slaapkamerplafonds. Ik weet zeker dat daar dooie muisjes liggen. Brrrr :(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:27

Sterkte Boemel, ik verwachte ook dode muizen op het plafond maar die lagen er niet. Strippen is fijn, lekker alles nieuw opbouwen.

Hier ook weinig kerst, mijn man is IC-er.......
Ik werk van huis uit omdat ik in teveel risicogroepen val en op kantoor in de ouderenzorg werk.. veel Corona besmettingsgevaar voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:29

Oh jeetje wat heftig voor je man Belker. Lijkt me een vreselijke tijd voor hem.

Wij hadden ook dode dieren verwacht, 0 tegen gekomen. Binnen dan :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:33

Belker schreef:
Sterkte Boemel, ik verwachte ook dode muizen op het plafond maar die lagen er niet. Strippen is fijn, lekker alles nieuw opbouwen.

Hier ook weinig kerst, mijn man is IC-er.......
Ik werk van huis uit omdat ik in teveel risicogroepen val en op kantoor in de ouderenzorg werk.. veel Corona besmettingsgevaar voor mij.

Ik hoop ook dat t meevalt.
We hebben net een flinke verbouwing achter de rug. Dat was echt onwijs smerig. Zoveel dooie beesten, poep, pies. Ik kon er met mn astma niet eens meer zijn.

Heftig.. je man op de IC. Lijkt me zwaar het van dichtbij mee te maken.

Ik werk sinds Maart ook thuis. Soms komen de muren op me af. Het lijkt me fijn straks even tussendoor naar de paarden te gaan. Even een knuffel tussendoor.
Of mn pauze vullen met stallen mesten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:35

Ik vind dat heerlijk, heb wel echt mijn ding moeten vinden en niet zo strak moeten vasthouden aan de werk tijden, dus nu werk ik blij slecht weer wat langer, of ik ga tussendoor uitmesten als mijn hoofd vol zit. Iets flexibeler, anders was het niet te doen. En dan mocht ik nog 3 dagen per week naar kantoor. Nu 1.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:43

Het is idd pittig. Hij werkt zowel in een regulier als academisch Dus hij maakt het breed mee. Daarnaast doet hij ook IC- transporten wereldwijd en ook daar kom je Corona patienten tegen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:48

Oef pittig hoor, nu op de ic.

Hier ook alles gestript, enkel in de meterkast een dode muis en verder vooral heel veel keutels. Na het strippen is het huis eerst behandeld ivm houtworm en boktor, na een week mag je naar binnen maar dat wil je dan echt niet.

Wel fijn dat alles wat je dan opbouwt ook gewoon nieuw en fris is en als t goed is ook echt goed!

Succes met de verbouwing.

Wat robijntje zegt, dat heb ik ook, merk ook dat ik productiever ben als ik tussendoor even wat anders doe en mn uren wat flexibeler indeel. Gelukkig kan dat ook qua werk. Hoop wel straks weer deels naar kantoor te kunnen, al is t maar 1 dag per week, meer mensen irl spreken is wel erg prettig.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:59

Ik werk in het lab in het ziekenhuis maar vanwege mijn enkelblessure zit ik nu ziek thuis. Ga om de dag ‘s ochtends een paar uurtjes. Maar het gaat mij te langzaam met het herstel. Straks naar de fysio, gelukkig mag dat nog.

Mijn vaste rijlocatie mag ik sowieso niet komen zolang de lockdown geldt en de vorige keer mocht ik de eerste tijd daarna aangepast komen dus ik ben benieuwd. Maar goed paardrijden gaat nu toch niet met die enkel. Paarden hebben wel nog nooit zoveel vakantie gehad als dit jaar.

Maar ook hier liggen genoeg dingen om mij mee bezig te houden zodra ik weer zonder mijn krukken kan.

Belker dat lijkt mij wel heftig met een man op de IC en zelf in een risicogroep vallen!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:18

Ik moest heel erg lachen om dat plaatje over owning a horse vs riding. Rijden gaat er voorlopig niet inzitten voor mij, dat doe ik altijd overdag als de kinders naar school zijn. En savonds naar een binnenbak met de trailer mag ook niet, dus noodgedwongen vakantie.

Mijn eerste schooldag voor de kinders begon met de DA die kwam enten en de tanden kwam checken.Was goed dat ik dat deed want mn grote had een afgebroken én en losse kies :oo plukte ze er zo uit. Hij heeft nooit iets laten merken qua eten, bikkel. En de kinders stonden savonds fanatiek hun tanden te poetsen dat kan ik je zeggen :))

Dus wel lekker veel kosten, maar rijden ho maar. Ik geniet gelukkig wel van mn Zen momentjes savonds met voeren en opstrooien :+: heb ik nu ook iets harder nodig met die drukte om me heen hihi. Werk is er ook niet minder op, werk bij een supermarkt (thuis ipv hoofdkantoor dat wel)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:43

SillyB schreef:
Ik moest heel erg lachen om dat plaatje over owning a horse vs riding. Rijden gaat er voorlopig niet inzitten voor mij, dat doe ik altijd overdag als de kinders naar school zijn. En savonds naar een binnenbak met de trailer mag ook niet, dus noodgedwongen vakantie.

Mijn eerste schooldag voor de kinders begon met de DA die kwam enten en de tanden kwam checken.Was goed dat ik dat deed want mn grote had een afgebroken én en losse kies :oo plukte ze er zo uit. Hij heeft nooit iets laten merken qua eten, bikkel. En de kinders stonden savonds fanatiek hun tanden te poetsen dat kan ik je zeggen :))

Dus wel lekker veel kosten, maar rijden ho maar. Ik geniet gelukkig wel van mn Zen momentjes savonds met voeren en opstrooien :+: heb ik nu ook iets harder nodig met die drukte om me heen hihi. Werk is er ook niet minder op, werk bij een supermarkt (thuis ipv hoofdkantoor dat wel)

Toevallig gefilmd?? Misschien kan ik mijn kinderen ook motiveren zo :D

Wel sneu voor het paard :(:)

@Belker, heftig voor je man! Trekt hij het?
Je hoort zoveel ellende..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:26

Hier ook volledig thuiswerken, al maanden. Wel essentieel beroep ook. Heb een korte periode even ook 3 dagen naar kantoor gemoeten, daarvoor de eerste golf en toen zat ik ook elke dag thuis. Raar jaar.... Wel extra veel van de paarden kunnen zien en verzorging van hoefzweer gaat toch veel makkelijker als je de hele dag thuis bent bijv.! Dus ook wel veel gemak van gehad :)

Thanks voor de reacties op ons plekje! :+: Tis wat jij zegt Akshay, als je dan zo terug gaat kijken, blijkt dat je toch ineens wel een hoop hebt gedaan := Terwijl je dat in eerste instantie niet zo denkt :P En inderdaad: tis meer paarden verzorgen geworden, dan rijden :') Maar daar haal ik misschien nog wel meer voldoening uit dan 't rijden <3

Superleuk dat ze er ook zo gebruik van maken Olympia! :D

Wat een lastig begin zo boemel, maar inderdaad, wat Jolijn zegt: dan ben je er gelijk ook aan gewend :') Wel balen van de asbest 'binnen'.. En leuk om te horen dat je inspiratie haalt uit onze foto's kijken! :D Dat herken ik wel haha, gelijk ook motivatie om weer aan de slag te gaan, als je soms even in een klus-dipje zit :')

Leuke klusjes op de agenda Akshay!! :D

Inderdaad heftig Belker! Hoop voor jullie dat 't snel over is allemaal... :(:)

Nog niet veel beter je enkel dus Marloes? Da's ook balen zeg... is het nog wat geworden met dat meisje waar ik je mee in contact heb gebracht? Of eigenlijk andersom :P Of heb je sowieso wel hulp met de paarden?

Hahaha Silly, mooi dat kijken naar een paardentandarts zo'n effect heeft _O-

Ik heb hier ook een leuk meisje in de buurt gevonden die me komt helpen. Met name met Dije.. ik merk dat ik gewoon te weinig tijd in hem kan investeren, waardoor ie nu blijft hangen. Moeten echt ff doorpakken. Voor Jay en Tamme is het prima als ze 1-2x in de week gereden worden, maar Dije heeft meer aandacht nodig. En als 't klikt, wie weet wat er dan allemaal mogelijk is hier :D Is nog een jong meisje, met ballen en houdt van dezelfde dingen als ik :D Wie weet brengt ze de oude mij weer terug _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:32

Prachtig die stal van zelfgebouwd hout!
Kvulden, heel fijn dat de wei bijna weer van jou is!
Mooi utopia, echt jaloers op jullie mooie plekje <3
Die spreuk hierboven, zo waar :')
Hahah wat een goed idee, ik ga mn kind ook meenemen als de tandarts voor mn paard komt :')

Ik zit al 2 jaar ziek thuis helaas en zit nu in een spoor 2 traject, niet echt een fijne tijd om daar in te zitten moet ik zeggen!
En ik heb een longeersingeltje met handvat gekocht voor m'n mini :D Dan kan ik m'n zoontje er eens af en toe opzetten, lijkt mij superleuk haha! :D
(Zoontje is pas 2 dus past nog makkelijk, geen pony-geplet hier hoor :') )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:32

Dierensector is helaas niet aangemerkt als cruciaal dus ik moet werken maar heb geen recht op opvang. Manlief begin aan een nieuwe baan dus niks opgebouwd en proefperiode dus kan nu niet zeggen dat hij zijn eerste 3 weken niet komt werken.

Opa en oma kunnen ook niet bijspringen aangezien opa recent een hersenbloeding heeft gehd en volop aan het herstellen is en nog geen half uur alleen kan zijn en kinderen om hem heen is veel te druk

Belabberd die regeling met opvang als je wel moet werken maar geen rechten hebt en het uit mag zoeken
herkenbaar plaatje met paarden houden en rijden . Ik had de ochtend vrij en heb net de rijbak bladgeblazen, uur werk en nog niet klaar, stal 1 is uitgemest, stal 2 komt wel een andere keer aangezien ik bijna naar werk moet vertrekken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:48

Thanks Tarzan! :D :+: Maar wat heftig zeg: 2 jaar al ziek! :oo Sterkte met het zware spoor 2 traject dan.. :(:)

Pff lekker lastig LN! Kind mee naar je werk dan maar :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:51

Die regelingen zijn idd raar. Sterkte L-N.

Ik vind de zelf bouw sloophout stal echt gaaf, mooi gemaakt.

Die angst met IC en Corona hebben wij ook. In de eerste golf had hij vrijstelling voor die groep, maar met golf 2 zijn alle privileges ingetrokken. We hadden aparte slaapkamers, maar die is ook weg door de verbouwing........ En nu, nu komt golf 3....... Verder is het niet fijn om een man met veel kennis te hebben.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:55

LN, ohnee dat is helemaal vervelend dat je geen opvang hebt maar toch moet werken.
Sterkte met je vader!

Utopia, ja vreselijk, helaas wil m'n koppie wel maar m'n lijf niet ;(
(Horror bevalling gehad waardoor ik nu nogal beperkt ben helaas)

Belker, op de IC zou ik nu ook liever niet werken :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:57

Ach, meestal liggen er ook hart/long transplantatie patienten en dat is zijn expertise, dus dan vermaakt hij zich daar wel mee.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:01

Werken op de IC lijkt mij sowieso al heftig, laat staan in deze tijd.

Ik werk al sinds maart dit jaar thuis. Ben sinds die tijd twee keer even op kantoor geweest om een laptop in ontvangst te nemen/ een laptop om te ruilen. Ik vind het op zich wel prettig. Mijn werkdagen zijn vrij lang en normaal gesproken zie ik mijn paarden in de winter doordeweeks niet bij daglicht. Nu wel, want ik begin om 6u met werken en ben dan rond half 4 klaar. Heb ik nog net even wat licht en in de lunchpauze mest ik vaak even uit en vul ik de waterbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:16

Ik rijd juist hetzelfde en soms misschien wel meer dan toen ik nog op pension stond.
Dat heb ik ook echt nodig om leuk te blijven voor mijn omgeving en de hele reden dat ik paarden heb is toch uiteindelijk om lekker mee naar buiten te gaan.

Heb er toevallig net een rondje met mijn 4 jarige op zitten, die was boos en ik kreeg een mini steiger _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:31

Robijntjah schreef:
Ik rijd juist hetzelfde en soms misschien wel meer dan toen ik nog op pension stond.
Dat heb ik ook echt nodig om leuk te blijven voor mijn omgeving en de hele reden dat ik paarden heb is toch uiteindelijk om lekker mee naar buiten te gaan.

Heb er toevallig net een rondje met mijn 4 jarige op zitten, die was boos en ik kreeg een mini steiger _O-

Ha ha dat leuk blijven voor je omgeving herken ik wel.

Toen mijn paard 3 jaar geleden overleed, zei mn vriend "schat" ik vond je echt leuker met paard". Al rijden we heel Nederland af... er gaat weer een paard komen ".

Dat was dan ook de reden dat er heel snel een paard bijkwam toen mn andere paard langdurig geblesseerd raakte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:32

Nouja, dat dus :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:35

Utopia, nee nog niet veel beter met mijn enkel en ik heb niets gehoord van haar. Wel leuk dat je iemand hebt gevonden die je kan helpen met Dije.

Ik heb inderdaad het rijden ook nodig om leuk te blijven. Ik leg daar ook wel echt prioriteit normaal gesproken bij.

Net wel even geholpen met de mest wegbrengen, ik heb de auto bestuurd, met zijn tweeën aankoppelen gaat toch sneller. (Ik heb last van links dus een automaat besturen gaat gelukkig wel)
Nu weer braaf met mijn enkel omhoog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:36

@Robijntjah: waarom was ze boos ?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:37

We zijn er sindskort wat meer aan aan het komen en ze wou rechts niet aan nemen. Ik wou dat wel _O-