Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:17

lizy29 schreef:
Kittens liet/laat ik altijd pas los naar buiten nadat ze gecastreerd zijn. Voor die tijd mochten ze onder toezicht buiten spelen.

Ja hij wordt nog gecastreerd maar we wonen zo afgelegen.. of is dat meer vanwege het eventuele zwerfgedrag? Hij is op 7 maart geboren dus het is nog wat vroeg om te castreren.. hij gaat wel aan een tuigje naar buiten als wij buiten zijn, vindt ie helemaal leuk, brutaal en wild ding is het joh! En zooo mooi!

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:21

Ik zou hem lekker nog even aan een lijntje houden, eventueel de lijn vastmaken aan een hoge waslijn, dat je er niet de hele tijd bij hoeft te blijven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:22

Oh wat leuk Kristelhans. Ik zou nog even wachten als hij van maart is.

Geen idee waar je een dode vos meld. Gewoon de dierenambulance om hem op te halen?

Hebben jullie toevallig ook mollensterfte? Ik heb er nu al 5 in 3 weken tijd. Of we hebben een hele fanatiek kat of ze zijn ziek.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:25

Hier geen mollen, we zetten klemmen in de winter.. Eikels 'mollen' alles hier. :') Ik ben een grote dierenvriend en eet vega maar mollen en dazen en muggen mogen opzouten van mij. :P

Ik hou de kat idd mooi nog even aangelijnd. Hij groeit als kool momenteel en is zooo lomp! Echt entertainment.

Ik heb een mail naar de dierenambulance gestuurd. In mijn regio komen ze alleen voor wilde dieren in nood, geen huisdieren en aangereden wild weet ik ook niet. Ik dacht nog aan rijkswaterstaat misschien? De vos was nog helemaal intact!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:28

Hmm, ik lees nu dat je officieel de politie moet bellen als je een dier aanrijdt. Ik heb 'm dan wel niet zelf aangereden maar kan wel even een mail naar de politie doen denk ik.. voelt wat overdreven..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:33

Wij hebben ooit ook een wespennest gehad in huis. Die heb ik inderdaad wel laten spuiten. We komden echt ons hiis niet meer in.

Vorig jaar hadden we in maart een nieuwe kat gekregen en die mocht nog niet nasr buiten in de zomer. We hebben een drukke weg voor de deur en zijn al wat katten kwijt geraakt. Ze mogen hier dus pas voor t eerst nasr buiten als het pokkeweer is. Zijn ze meestal snel weer binnen. Dus meestal november begin ik daar mee. Bij kitten idd na castratie. Masr toen hadden we idd beduidend minder vliegen binnen. Nu is de kat naar buiten en heb ik meer vliegen (want de deur blijft open staan). Alhoewel ook niet zo vask, want we hebben ook een nieuwe hond en die durf ik nog niet helemaal zonder toezicht buiten te laten. Ze ligt nl graag inder het afdak, met uitzicht op de weg. Maar er zit alleen stroomlint voor, dus ze kan zo weg. Dus als ik binnen zit, is de deur hier dicht. Scheelt ook in de vliegen. Maar get zijn inderdaad gewoon rotbeesten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:35

kristelhans schreef:
Hmm, ik lees nu dat je officieel de politie moet bellen als je een dier aanrijdt. Ik heb 'm dan wel niet zelf aangereden maar kan wel even een mail naar de politie doen denk ik.. voelt wat overdreven..

Ik bel de gemeente voor doodgereden dieren. Hier meestal geen wild, maar vooral katten. Die meld ik altijd aan. Er is vast een baas die wil weten wasr zijn kat is. Maar bij de gemeente heb je een speciale afdeling die dode dieren op haalt.

O en tegen vliegen: airco! Voor jezelf ook fijn. Worden ze sloom van en mep je ze zo plat :D
Laatst bijgewerkt door Fabster op 29-05-18 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:39

Voor vliegen in huis gebruik ik Ardap spuitbussen.
Spuit je rond de kozijnen en werkt tot ongeveer 6 weken

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:39

Fabster, op de site van de gemeente staat alleen 'steenmarters'. :P Ik heb de politie via FB (hip man) een bericht prive gedaan. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit meldt..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:41

Hee, berichtje terug van de politie:

"Hoi Kristel, goed dat je dit doorgeeft! De jachtopziener is op de hoogte gebracht en haalt de vos op. ^Robert"

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:43

Goed geregeld, Kristelhans! Inderdaad hip, die politie :D

Airco tegen vliegen. Voor jezelf ook lekker :o . Worden ze sloom van.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:51

Prairy schreef:
Ik zou hem lekker nog even aan een lijntje houden, eventueel de lijn vastmaken aan een hoge waslijn, dat je er niet de hele tijd bij hoeft te blijven.

Dat is zeker een goede optie idd. En castreren kan met een half jaar dus daarna lekker los.
Afgelegen wonen is helaas geen garantie dat er geen katten rondzwerven of dat die van jou op zoek gaat naar een partner.

Oh en top van de politie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:02

ClaudiaHS schreef:
Voor vliegen in huis gebruik ik Ardap spuitbussen.
Spuit je rond de kozijnen en werkt tot ongeveer 6 weken

Spuit je dat aan de buitenkant van je huis of in huis?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:04

Jaa, we hebben ook geen haast.. onze Jos, de andere kat wil alleen niet meer naar binnen.. die is zooo bang voor Max (kitten).. en we hebben een aanloopkat, met van die platte rare oren (Scottish foldear heet dat?) en daar ligt ie samen mee op de tuinstoelen.. raar beest.. die aanloopkat zal ik zo eens bij Amivedi melden.. ziet er mooi uit, niet gecastreerd maar zo aanhankelijk en we hebben in de buurtapp (voor onraad haha) gevraagd of iemand zijn kat mist.. dat gaat dan om het hele buitengebied bij ons in een straal van zo'n 6 km.. niemand kent de kat behalve dat ie bij de buren ook wel eens in de tuin heeft gelopen en bij de buurvrouw is ie door het kattenluikje in een nacht de boel in huis op stelten komen zetten.. :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:07

He bah een wespennest binnen, lijkt me een nachtmerrie!

Wil ook zo min mogelijk met gif werken, zoiezo voor milieu maar ook omdat ik een peuter heb rondlopen, straks een baby en nog 3 katten.
Heb nu iig zo'n vliegenvanger voor buiten en voor binnen een spray op plantaardige basis om te proberen.

Die vliegenstrips doe ik liever niet, ziet er niet uit en als er een naar beneden valt zie ik mn katten al verstrengeld raken :=

Zelfde probleem met teken hier. Mn katten komen dagelijks thuis met teken (2 langharige en 1 kortharige).
Zo'n tekenband schijnt ideaal te zijn maarja dan zit je weer met peuter die aait en handjes in dr mond stopt e.d.

Het is even wennen dat buitenleven :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:10

HIhi, je hier geen vlooienbanden, heb ontvlooispul van de dierenarts dat 3 maanden werkt.. enige dat goed helpt hier want Jos is dus heeeelemaal kaal omdat ie allergisch is voor vlooienspuug.. en voer.. leuk joh, beesten. :') :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:11

Haha ik vind het ideaal politie via facebook! Ook al een paar keer gebruik van gemaakt en goed geholpen! En snel ook!

Onze katten zijn 11 jaar. Ik deed ze in de woonwijk niet los. Daar hadden we een kattenren. Pas nu buitaf mogen ze los.
Dus doe dat precies met kittens het beste is, geen idee!

Ik zit in de tuin, hoor de ene sirene na de andere. Ben benieuwd wat er is.

Oscar (hond) was gisteren slecht in orde van de klap op zijn hoofd. Wond ziet er wel mooi uit.
Vandaag is hij beter te pas. Maar vind het erg sneu zo met die plastic kap met dit weer. Hij ligt nu lekker voor mijn voeten in de schaduw.

Qua vliegen mep ik gewoon. En heb van die ranzige plak dingen hangen. Vieze dingen, maar het werkt wel. Heb ook nog niet overal horren. Alles is al duur genoeg, dus alles op zijn tijd.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:30

kristelhans schreef:
onze Jos, de andere kat [knip] bang voor Max (kitten)..

Verstappen? :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:31

Karin wij hebben seresto banden voor de katten en honden. Daarvoor namen ze regelmatig vlooien en teken mee naar huis maar sinds die banden eigenlijk niet meer. Gelukkig maar want een van onze honden was allergisch voor vlooien (en reageerde ook niet altijd even geweldig op vlooiendruppels) en een van onze katten is er ook gevoelig voor. Diezelfde kat laat trouwens haar bandje niet om dus die krijgt nu wel weer druppels.
Onze peuter zit eigenlijk zelden aan de bandjes dus dat scheelt. Alleen als hij los hangt met het uiteinde dus dan maken we hem weer even vast en kunnen we weer over op de orde van de dag.

Vliegen accepteren we hier maar gewoon. Met koeien, paarden en kippen voor de deur zijn die er gewoon.

Chasey hopelijk knapt Oscar snel op.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:36

Dat hoop ik ook, heb het met hem te doen. Normaal is hij de blijheid zelf. En mag graag in het water spelen. Dat zit er nu niet in.

Ik heb 1 van onze katten geschoren. Die had zo’n mega dikke vacht. En zat steeds onder de teken. En nam ook veel losse mee, die vielen er bij de kattenluikjes dan af. En zat er regelmatig wat in de woonkamer, bah!
En aangezien onze dochter al lyme heeft (echt een rot ziekte!) heb ik besloten de kat te scheren.
Schrok best wel hoeveel teken er nog verstopt waren! Terwijl ik hem elke dag goed bekeek.
Nu de vacht eraf is, is het een heel andere kat. Zit letterlijk en figuurlijk beter in zijn vel.
Hij is vrolijker, meer energie, heel erg knuffelig en nauwelijks nog teken!
En als hij nu savonds binnenkomt, doe ik even een washandje over hem heen voor het stof.
Kat voelt zicht beter en af en toe nog een teek. Ideaal!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:40

Hilary schreef:
kristelhans schreef:
onze Jos, de andere kat [knip] bang voor Max (kitten)..

Verstappen? :')

Hahha jaaa, dat zei een kennis van ons laatst maar wij hadden dat nooit zo bedacht.. :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:10

Bah, vliegen, sinds 2 weken word ik er ook gek van.
ook hier hangen lelijke plakstrips maar dat is het enige wat tot nu toe werkt

Kitten zou ik ook nog niet alleen buiten laten, nog erg jong

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:53

Kat scheren? En hij vond hij dat goed? Brave kat :)

Wat een vreselijk verhaal over die wespen :\ Gelukkig ben je er van af. Sterkte voor oscar! Helaas zelfde ervaring met loonwerkers Chasey, kwamen bij mij uiteindelijk zondagochtend en 's avonds om 10 uur. Anders geen tijd. Uiteindelijk goed gekomen maar moest wel veel geduld hebben. En bellen bellen bellen anders vergeten ze je.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:08

De langharige gaan meestal wel 2x per jaar naar de trimsalon.
Degene met de langste haren gaat 5 juni weer en gaat dan inderdaad compleet gemilimeterd worden.
Ziet er vast niet uit maar alleen maar pluspunten. Kan de teken beter vinden (want ze zitten vast niet alleen onder dr kin..), ze heeft minder klitten (niet zo'n goede poetser) en neemt minder vuil mee naar binnen. Madame sleept het halve bos mee in dr vacht :=
Als het bevalt ga ik voor die andere ook een afspraak maken.
De kortharige had gisteren voor het eerst een teek en vandaag weer 1.
Maar die poetst wel netjes en kan ik makkelijker checken dankzij die korte vacht dus die laat ik zo.

Hmm misschien toch de bandjes maar eens overwegen dan.
Vond pas een volgezogen teek op mn aanrecht en dat vond ik toch ook wel blegh..
En al 2x gehad dat we de teek er niet helemaal uitkregen dus die koppen moeten er nu uitzweren..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:07

Zapje, ja hoor. Maar die kat die spoort niet. Want die gaat ook rustig mee onder de douche en kan je ook in bad doen. En loopt mee aan een riem. Is net een hond :') Maar dan in een kattenjasje. Luistert als je hem roept, kan miauwen op commando :') Gek beest. Gaat mee fietsen. In zo'n mandje.

Ben voorzichtig positief, nieuwe afspraak, vrijdag middag en zaterdag de hele dag komt de loonwerker. Nou ja eerst zien natuurlijk!

Karin, haha Zorro (de kat) zag er net na het scheren ook niet uit. Zat geen vorm meer aan. WAt een lelijkerd. Maar hij voelde zich zooooooveel beter. Hij leefde helemaal op. Had ook een hele dikke vacht, dat terwijl het gewoon een HTK is. Nu de vacht weer wat gegroeid is, is hij veel knapper dan met die dikke vacht! Lijkt zowaar weer een jonge kat. Meneer is 11.

Heb net even met Nick en de tuinslang gespeeld. Met de Nickrope door de water straal. Niet zo'n mega harde straal maar meer zo'n vernevel stand.
Daarna rolde hij in de modder, man wat ziet dat beest er nu uit :') Laat die bui daar vanavond maar over heen gaan.
Ik snap echt niks van dat paard. Hij was zojuist weer de braafheid zelf. Luisterde keurig. Heel gehoorzaam.
Terwijl dat hij zaterdag nog compleet over de toeren ging, toen hij schrok van Oscar zijn kap. In blinde paniek kletterde hij over straat. Dan kan je gewoon niet meer tot hem doordringen.
Ze zijn nu in ieder geval wel gewend aan de kap. De ene dag kan je het niet zo gek bedenken en hij is nergens van onder de indruk. (opblaas krokodillen, zeil, vlaggetjes, plastic zakken... noem maar op).
En de andere dag schrikt ie van iedere scheet. Herkent iemand dit van zijn paard?
Waar zal dat aan liggen? Voer? Het weer? Mijn eigen gemoedstoestand terwijl ik dat niet door heb?