Ja gewoon mee geploegd en gefreesd met het doen van de weide. Ligt idd nog altijd super goed! Paarden zijn er ook super blij mee, elke ochtend 10keer rollen.
Ben een beetje bang dat ik de tegels ermee afspuit DD... Heb het daar al eens over gehad hier, maar het is gelijk grof geschut ook wat ze hier aan materiaal hebben, ook de hogedrukreiniger. Maar volgend jaar, ga ik aan de grote schoonmaak op stal beginnen, denk ik... En ja dunne darm (grote is dikke darm en samen zijn ze nog wel eens het darmstelsel ) heeft dan ook echt niets te klagen, Royal Treatment heeft Madam hier. De boxen zijn hier 3x4 mtr. en zelfs grote heeft redelijk de ruimte, maar kleine kan er een galoppie in maken gewoon... (ik kom uit het Westland en daar bestaan geloof ik niet eens boxen van 3x4 mtr, ja voor merrie met veulen,dus ik vind het al heel wat)
Ben trouwens jaloers op hoe mooi dat het er bij jou bij ligt hoor Kirr, zo droog!!
Heb ff een uitloop gemaakt. Normaal kunnen ze uit stal via pad de bak in. Nu ff niet omdat mijn ouders anders niet uit hun woon keet kunnen. Maar toet ziet alleen muur en wand op stal, en Tis veel te warm voor dr.
Dus maar ff een tijdelijke oplossing voor de nacht. Zo kunnen ze naar buiten en binnen en ook droog liggen.
geen ervaring mee , ik gebruik dagelijks een krachtige bladblazer... werkt super
spatter
Geplaatst: 20-10-15 10:12
mini me heeft een geweldige stal
Wij hebben stallen van 4 x 4 en ons Atje had ook altijd ruimte genoeg Tika zwemt ook in haar stal maar juist daarom heb ik er geen moeite mee om ze savonds op stal te zetten ze hebben onderling contact over de muur en ze kunnen lekker naar buiten kijken Spatter ging altijd met zijn voorbenen in zijn gemetselde voerbak staan, kon hij over de haag van de buren kijken naar de weg Allemaal zelf gemetseld trouwens, alleen afdak stond er.
Tinky12
Geplaatst: 20-10-15 10:22
Die foto van Spatter kan ik mij herinneren ja Netjes die muren.
Ik heb mooie foto's voorbij zien komen...poepmuur probeer ik uit mijn gedachten te bannen
Hier de baan eindelijk droog genoeg...jongens snel naar achter gewandeld om daar vervolgens te gaan staan Nou ja...wat zij willen nietwaar.Hopelijk gaan ze zo even lekker spelen en een tukje doen daar
Mooie zelf gebouwde stallen. Ik hou ervan! Ben ook elke dag weer blij met onze eigen opgemetselde stal in de schuur zie.
De zelf gebouwde stal
Het uitzicht van Foek (de stal zie je rechts)
Mijn shetlander heeft een veel te grote stal tegenover haar De stal lijkt heel donker maar dat komt door de foto, er hangen namelijk diverse led tl lampen dus het lijkt altijd daglicht
PPPeet
Geplaatst: 20-10-15 16:25
Hier een nog wat duidelijkere foto. Zoals je aan de steiger ziet zijn we nog steeds aan het bouwen
Ik heb besloten dat ze 1 weide mogen vertrappen. Daar zijn ze nu ook druk mee bezig Als het echt veelste nat wordt dan zet ik ze overdag in de bak, maar liever niet. s nachts staan ze sowieso op stal bij mij. Vinden ze fijn. Zo rond 4 uur beginnen ze al te drammen bij het hek. Als het slecht weer is melden ze zich om 12 uur al
Anoniem
Geplaatst: 20-10-15 16:43
Mooie stal hoor Pppeet! Dat doen die drama Queens van mij trouwens ook, stipt om 5 uur staat grote vooral te miepmauwen aan het hek; Ik wil (nog meer) eten! Ik zet ze idd de nachten op box, omdat dan MiniMe wat rust krijgt van grote. Die laat haar anders echt niet met rust als ze dag en nacht vrije beweging hebben en dat hakt er bij pukkie dan goed in met haar ziek zijn...
Mijne trappen nu ook best wel een redelijk stuk kapot..... Maar goed, ze drammen nog niet. Hebben van de week 1 nachtje binnen gestaan, merk dat merrie dat toch wel fijn vindt want die ligt graag. Ze ligt ook nog wel op het land, maar dan ligt ze niet echt droog.
Ik stel het 's nachts op stal staan het liefst zo lang mogelijk uit.
Ik herinner me die leuke foto ook nog, echt zo grappig!
Hier gelukkig een hoog stuk weide en daar staat het echtpaar nu een paar uurtjes per dag, ben wel van 2 naar 3 uur gras gegaan, eens zien of ze dan weer zo snel vet worden. Voor de rest staan ze op de paddock en die was 2 dagen zeiknat maar de hoeken en randen drogen nu mooi weer, middenin nog wel nat maar geen wegzakblubber. Hier ook 's nachts op stal.
Stuur maar een beetje water hier heen hoor kan de wei goed gebruiken. De wei thuis gaat aardig gelukkig, maar de wei waar ze nu op staan begint snel kaal te worden.
Het is ook maar raar weer, vorige week hadden we ineens nachtvorst, en nu gaan de temperaturen weer naar de 8 graden snachts. Overdag loop het af en toe op tot 20 graden. Maar geen regen
Liseef
Geplaatst: 20-10-15 19:12
Mooie stallen komen er voorbij!
Hier staan ze nog steeds 24/7 op de wei Zowel wei als de bak zijn helemaal droog. Ik haal ze pas 's nachts binnen zodra dat voor de paarden comfortabeler wordt door de weersomstandigheden. Het land kan ze met gemak de hele winter ook aan. Lang leve zandgrond En de bak is daarbij ook gedraineerd, dus die blijft ook goed droog.
Wordt wel het weekend even het hoge stuk wat ik voor de winter heb opgespaard in tweeën delen, want er staat nu wel erg veel gras op
Vandaag toen ik thuiskwam stonden de paardjes alle 4 op een rijtje naast elkaar naar me te kijken en hinnikte er een ook