Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:09

wat fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:21

Fijn!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:48

@kvulden: je hoeft je dus ook niet te vervelen met de lockdown :)

Toen ik mijn wei net gehuurd had ben ik wéken bezig geweest om al het onkruid te verwijderen (struiken zuring van 2 m2), verrotte palen vervangen, nieuw lint etc.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:33

Mooi kvulden!! :D Gefeliciteerd :):)

En jullie stal is echt geweldig Prairy! :D Ik zie de disselbak van de vouwwagen er mooi onder staan :')

Het was hier echt prachtig vanochtend <3 En de hele dag verder ook mooi weer <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:46

Wauw dat is ook een mooi plekje utopia. Ligt er super netjes bij.

Dubbelfun ik hoop dat de schaapjes mij met het onkruid gaan helpen :D

En ik heb op deze wei gestaan tot juli dit jaar. Heb alles er uit en er afgehaald wat van mij was. Kan nu weer alles terug zetten 8)7. Voor de schapen moet er extra draad komen. Dus ben ik ook wel even druk mee de komende tijd.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:02

gefeliciteerd kvulden! klinkt alsof het je van de straat gaat houden :+

hier een zeer lokale ahum 'regenbui' gehad die toch wel enige modder heeft veroorzaakt nu.ik was vergeten de kraan uit te zetten bij het bijvullen van de drinkbak.
en ze zijn vanmorgen tegen westnijl geënt, ben benieuwd of ze er nog sloom van zijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:20

Thanks kvulden! Moet zeggen dat het zand zich ook echt wel goed houdt! Haha je blijft lekker bezig inderdaad! :P Maar hulp van schaapjes :+: :D

Haha het gebeurt ons ook nog regelmatig Jade :') Ik lach nu, maar op dat moment kan ik me wel voor m'n kop slaan! Heb er ook over zitten denken om ze tegen westnijl te laten enten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:33

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:43

Gaaf die zelf made schuilstal! Heel benieuwd naar t eindresultaat.

Wat betreft schaapjes, na uitbrekende lammeren de hele buitenkant ook van gaas voorzien en ze eten helaas lang niet al t onkruid op (of wij hebben kieskeurige eters). Zijn wel leuk, gezellig geblaat!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:03

xXutopiaXx schreef:
Mooi kvulden!! :D Gefeliciteerd :):)

En jullie stal is echt geweldig Prairy! :D Ik zie de disselbak van de vouwwagen er mooi onder staan :')

Het was hier echt prachtig vanochtend <3 En de hele dag verder ook mooi weer <3

[ [url=m/JcX18m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j4Gu11.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fd0gpS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wYRFg6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XuQzgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er bij jou ook mooi uit!

En ja de disselbak :') die heeft plaats gemaakt voor een fietsendrager en is nu in gebruik als droge opslagplaats voor gereedschap en schroeven enzo :+

Bedankt voor de complimenten allemaal :D Ik zal ze doorgeven aan mijn meester bouwer :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 04:59

Die stal met eigen hout is super leuk! Ben ook benieuwd naar het eindresultaat.

Utopia, super mooie foto’s, had ze op insta al gezien. <3

Nimmy, schaapjes zijn gezellig, hopelijk beginnen ze nog aan het onkruid!

DF, best jaloers op jouw bosritjes en omgeving. Hoop daar snel terug tijd voor te kunnen maken.

Ik was het bouwverlof uit het oog verloren, daarstraks (gisteren dus) allerijl nog beton en betonblokken geregeld. Vanavond komt het beton voor de mestopslag en pony/kippenstal.
Terwijl dat droogt, eindelijk werk maken van overdekte poets/wasplaats. Dat stuk moet nog geklinkerd worden, als ook de hooiopslag.
Uitlopen afschrapen en nieuw zand erin. Dan nog een stal beval/veulenproof maken. :list:
Hopelijk werkt het weer wat mee. :Y)

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 07:12

Super fijn kvulden! Lekker aan de klus nu dan.

Mooi plekje Utopia! Hartstikke gaaf!

Kirr, jouw plaatje is de spijker op de kop, :')

Gisterenavond nog even foto's gekeken van vorig jaar. Mijn paarden staan pas sinds 1e week januari hier. Wat zag het er een jaar geleden nog anders uit! :o

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 07:54

Wauw Prairy dat is ècht heel gaaf! En extra uitdagend omdat je met eigen hout werkt natuurlijk. Komen een paar droge dagen aan vanaf vanmiddag geloof ik/hoop ik :-)

Onze paarden zoeken het hogerop met dit weer
:D

Afbeelding

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 08:30

Wauw, er zijn mooie foto's langs gekomen! En als ik het zo lees, hebben de meesten nog een extra hobby: klussen en verbouwen!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik krijg nu vaak de vraag wat we gaan doen in de vakantie / in lockdown....
Nou, bij ons is gewoon altijd wat te doen! En dat zie ik bij jullie ook... Er is altijd wat te verbeteren, aan te passen, op te ruimen.. Het is nooit af en als het dat wel is, gaat er wel iets stuk, soms met wat hulp van een dierlijke erfgenoot....

Met een beetje geluk is bij ons de verbouwing dit weekend voor 95% af. De schilder is nu bezig met de bijkeuken en toilet. Vanaf volgende week hebben we vakantie, dus dan kunnen we zelf aan de slag. misschien nog een kleurtje op de muur, de ruimte inrichten, kasten neerzetten, raamdecoratie ophangen... de trap strippen... En buiten moet ik eigenlijk ook nog wat palen zetten, de schuur en zolder opruimen... naar de stort/de kringloopwinkel... Wij gaan ons echt niet vervelen in ieder geval...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 08:59

Wij krijgen deze kerstvakantie de sleutel van ons nieuwe huis.
We kunnen dus eindelijk los! :D .

Gisteren bericht gehad van het asbestinventarisatierapport dat in de wanden van de stal ook asbest zit.
Nu zien ze dit als binnenlocatie en hier gelden andere protocollen voor.
Het is maar een klein stukje, maar door de protocollen 1 dag meer werk en dus extra kosten.

Verder is onze aannemer ziek en zijn er familieomstandigheden, die waarschijnlijk maken dat we vertraging op gaan lopen.

Niet zo'n fijne start dus, maar we houden moed! Wellicht gaan we langer in de vakantiewoning en de paarden staan in ieder geval goed in pension.

Ik kijk graag naar jullie foto's. Geeft inspiratie en energie om er bij ons ook iets moois van te gaan maken :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:44

Gefeliciteerd Boemel, jammer van de start Beginnen jullie met het huis of de stallen en laten jullie alles doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:47

Ach zo raak je vast gewend aan gedoe rondom verbouwen :=

Hier ook nooit klaar, altijd ergens wel wat te doen maar dat is aan de andere kant dus ook waar wij gewoon voor gekozen hebben. Sowieso met de paarden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:56

Vervelende start boemel :(:)

Hier beide cruciaal beroep (zorg) dus ons "normale" leven gaat gewoon door en zelfs nog een beetje drukker haha.

Noodopvang van onze dochter is iig goedgekeurd, nu die van onze zoon nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:58

Fijn Karin. Hier ook essentiëel beroep dus nog een week druk aan de bak en dan vakantie, tenzij ik terug moet komen wegens zieke collega's (corona). Zaterdag klusochtend hier voor nieuwe pensionklant, zadelkamer terug op orde brengen en een paadje bij de track trekken en eventueel nog even aan de 'bak' :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:03

Balen van de eerste tegenslag Boemel!

Hier verandert ook weinig door de lockdown. Grootste last gaat zijn dat we niet "even gauw naar de praxis /wildkamp" om iets te halen kunnen.
Vriend heeft volgende week al vakantie. Hij gaat de poorten elektrisch maken :+:
En de stoepranden langs de klinkers leggen waar we hebben uitgegraven voor tuin. En een grote poort voor op het terrein tussen de schuren maken zodat we daar de hond kunnen afschermen als er bezoek is.
Én hij zal zich nog wel verstoppen in zijn schuur met 684 projecten waar hij blij van wordt :')
Ik mag gelukkig nog op het werk 3 dagen in de week. Zit alleen in een kantoor (En met 6 in een gebouw..) dus daar zit ik net zo safe als thuis.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:04

:') ondanks dat we hier nog geen paarden hebben, is het to do lijstje nog steeds 4 a4tjes met de huidige projecten haha. Dat wordt dus niet beter :P

Ik ga 1 dag in de week naar kantoor, de rest werk ik thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:06

Ja, dat doe ik ook, 1 dag naar kantoor. Verder wel vanuit hier huisbezoeken maar aangezien mijn cliënten 3 kwartier van mijn huis af wonen is dat strak plannen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:08

@boemel hier hanteren we planning maal pi, tot nu toe viel het dan altijd wel weer mee... maar geen leuke start zo. Hier gaan we begin volgend jaar eindelijk beginnen aan de slaapkamer die eigenlijk nu af had moeten zijn.

En ach of ze nu onkruid eten of niet, schaapjes zijn wel leuk en goed voor de wei. Zaterdag gaan we betonroosters leggen waar de karretjes in de winter op kunnen staan en de ruif, dan wordt dat ook alweer makkelijker qua onderhoud en verzorging.

Ik werk nu 100% thuis, opzich wel lekker, tussendoor even de stallen mesten enzo, binnen en buiten zetten met daglicht ipv lamplicht. Vriendlief is zzper in de bouw (erg handig met zo'n opknaphuis) gelukkig loopt dat werk nog door en zijn de leveranciers van hem nog open. Ook voor thuis komen we nog aan materialen. Nu nog 1 dag werken en dan vakantie, eindelijk tijd om eens knopen voor t huis door te hakken enzo (de plannen veranderen regelmatig)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:10

@Akshay: je kunt bestelling online doen en dan afhalen. Is wel anders dan 'even er naar toe rijden', maar je hoeft dus niet zonder te zitten.

Hier was de paddock helaas weer zompig, maar Boon had -aan de staart te zien- op stal geslapen.

@kirr: dat plaatje kan het niet treffender zeggen :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:15

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd Boemel, jammer van de start Beginnen jullie met het huis of de stallen en laten jullie alles doen?

We beginnen aan het huis.
Dat moet nml volledig gestript worden.
Vanaf eind Januari gaan dingen parallel lopen.
1 aannemer is dan buiten bezig met het dak, de andere aannemer is in huis bezig.

Veel klussen zijn te groot of te zwaar om zelf te doen, maar we gaan ook heel veel zelf doen.

Slopen, tegelen, schilderen, vloeren leggen, wei aanpassen, boxen plaatsen etc.

We verwachten al zo'n 5 weken aan t slopen te zijn. Het huis moet volledig gestript worden.