Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:15

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:26

kvulden schreef:
Ik leg altijd ergens een hoopje vuilhooi neer. Zo kunnen je mooi zelf bepalen waar ze plassen en poepen. :D

Morgen komen ze weer mest halen yes. Ik ben in het najaar blijven zitten met de mest. Bij mij halen hobby boeren het op, maar er was 3x afgezegd. Dat was me nog niet eerder gebeurd. En bleef ik er dus mee zitten. Normaal begin ik dan opnieuw met oppotten. Nu word er een kiepwagen vol naar een moestuinen vereniging gebracht.

Sinds ik mijn mesthoop heb gemaakt is de boer hier nog niet geweest, ding is al maanden vol :x
Gooi het nu op een hoop in de wei die ik gebruik maar waar hij verantwoordelijk voor is, ik moet toch iets. Boer heeft wel net zijn eerste kindje gekregen dus snap het ergens wel.

Lori

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:50

Hier ook geen bodembedekking, matten en alles met de sneeuwschuiver in de hoek en dan de kruiwagen in.

Mest staat hier altijd op Kapaza af en toe komen er mensen halen. Zou eigenlijk eens moeten zoeken naar een boer die het wil.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:22

Hier brachten we eerst de mest zelf weg, maar wilde mijn man niet meer. Nu komt de boer het ophalen. Is pas geleden weer gebeurd.

Ik vind er echt geen zakaan met het weer. Word er zo depressief van. Ik wil graag wat met mijn paarden doen, maar het blijft maar regenen. Dat voorspellen ze nog tot na het weekend....pffff. Ik ben toe aan de lente.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:34

Ik zag net vloerbedekking voorbij komen; zijn er meer mensen die dit gebruiken?
En is het dan het beste om het al neer te leggen als de grond niet nat is? (Nu is het al modderig)
Lijkt mij wel interessant nl. Hoor graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:37

Heb hardop zitten lachen [***], maar lijkt mij wel een "mannen" dingetje eigenlijk, merries spelen over het algemeen toch niet zo graag?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:40

tapijt als ondergrond bij modder is een topic hier op bokt ;-)

Ik kom net van de paarden. Rosie loopt kreupel rechts achter. Als ze staat staat dat been op rust en als ze loopt dan zet de het puntje van de hoef op de grond. De voet is niet warm of dik. Ik kan er niet goed onder kijken. Ze kan de voet nog niet zo goed omhoog houden. Ik denk dat ik zo maar even iemand in de buurt vraag of ze even willen helpen om te kijken. Ik wilde haar deze maand nog wel naar de hoefsmid doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:53

[***] schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6997929 ... uwkip.html

Ik heb hier vreselijk om moeten lachen.......
Misschien hebben jullie al gezien, maar ik ga zeker zo'n kip voor mijn jonkie kopen.

Haha! Deze is echt leuk! Daar heb ik er ook wel een paar voor staan. Maar heb mijn hond dat ding toen ook afgepakt. Werd gek van dat gepiep. Deze houdt ook niet op! _O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:16

Valt me altijd op dat dieren die spelen met speeltjes altijd alleen staan.
Ik heb in de loop der jaren toch al behoorlijk wat paarden gehad en geen eentje speelde met speelgoed al waren er best speelvogels bij, liever klierden ze elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:21

spatter schreef:
Ik heb in de loop der jaren toch al behoorlijk wat paarden gehad en geen eentje speelde met speelgoed al waren er best speelvogels bij, liever klierden ze elkaar.

Oh dat was mij nog niet eens opgevallen :o . Mijn jonkie staat nooit alleen, maar die speelt wel met een bal o.i.d. en daarbij is ze ook nog merrie......

Heb vanmorgen mijn grote balansbal (lag al jaren in de kast) bij ze in de bak gegooid, maar ze speelt er echt mee. Als ik hem voorzichtig wegschop gaat ze er achteraan rennen en als ze er vlakbij is begint ze te bokken en te springen. Mijn pony speelt er ook mee, behalve mijn oude ruin. Die vindt het helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:21

Fabster schreef:
[***] schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6997929 ... uwkip.html

Ik heb hier vreselijk om moeten lachen.......
Misschien hebben jullie al gezien, maar ik ga zeker zo'n kip voor mijn jonkie kopen.

Haha! Deze is echt leuk! Daar heb ik er ook wel een paar voor staan. Maar heb mijn hond dat ding toen ook afgepakt. Werd gek van dat gepiep. Deze houdt ook niet op! _O-

Onze hond had er vroeger ook één. Wordt je inderdaad knettergek van!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:23

spatter schreef:

Helaas vaak wel ja -O-
Hoewel er ook wel paarden zijn die in de kudde staan en blijven klieren met alles wat los en vast zit :+

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:39

Licor is bang van al het speelgoed.. ook zo'n jollybal ofzo vind hij echt doodeng.. nu is hij ook niet echt speels met andere paarden ofzo..
de shet hier wel.. die speelt graag.. heeft alleen niet echt super speelmaatjes.. eerder speelde die met een van de merries die nu bij Claudia staan af en toe.. nu moet hij het met de haflinger doen en dan houdt het op bij halstertje trek (maar dan zonder de halsters haha)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:42

Ik heb paardjes die liever alles slopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:07

Welke dan Anne?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:07

Morena ;)
Echt heel leuk.. pico steigeren en elkaar achtervolgen en morena pico maar proberen te 'bijten'.. maar zodra ze door hadden dat iemand keek stopte ze gelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:15

Serieus?! Dan heeft ze het hier duidelijk niet naar haar zin. Is degene die zich voor alles en iedereen afsluit dus paard en mens en eigenlijk altijd met haar oren in haar nek rondloopt. Bij die kan nou echt alleen de oren er maar op als je ermee naar buiten gaat, dus rijden ook nog eens, want wandelen vind ze vaak ook geen donder aan, poetsbeurt moet ze niks van weten, die presteert het om een stukje brood van je aan te nemen en je gelijk erna in je handen te bijten, zo 1 had ik er nog niet meegemaakt eigenlijk.

Speelt dus nooit met de jollybal die in de wei ligt, ook nooit eens jolig doet met Roana of Umi het andere paard wat bij ze in de wei staat en ze hebben toch echt de ruimte zou je zeggen...

Is met rijden trouwens de perfecte kinderpony, zolang je Roana er voorop hebt lopen... :j

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:21

MiniMeLona schreef:
Serieus?! Dan heeft ze het hier duidelijk niet naar haar zin. Is degene die zich voor alles en iedereen afsluit dus paard en mens en eigenlijk altijd met haar oren in haar nek rondloopt. Bij die kan nou echt alleen de oren er maar op als je ermee naar buiten gaat, dus rijden ook nog eens, want wandelen vind ze vaak ook geen donder aan, poetsbeurt moet ze niks van weten, die presteert het om een stukje brood van je aan te nemen en je gelijk erna in je handen te bijten, zo 1 had ik er nog niet meegemaakt eigenlijk.

Is met rijden trouwens de perfecte kinderpony, zolang je Roana er voorop hebt lopen... :j

Het is inderdaad een bijzonder typje :') het duurde bij mij ook even voor ik de juiste handleiding gevonden had.. maar ik vind haar een fantastische pony! Mis die nog het meest haha had ik voooraf niet direct verwacht. En buitenrijden is idd echt haar ding!
Vrijheidsdressuur vond ze ook heel leuk.. alleen ze werd soms zo gefrustreerd als ze het niet begreep dat ik haar dan weer even weg moest sturen om af te koelen en dan kwam ze daarna zelf weer terug om het opnieuw te proberen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:33

Nah... ik heb de moed een beetje opgegeven met die eigenlijk.... Heb de eerste maanden echt serieus gedacht dat die ziek was, pijn had, noem het allemaal maar op, tot aan omeprazol proberen aan toe; werkte trouwens 1 week fantastisch, de omeprazol en toen begon het gesodemieter weer met willen bijten en trappen als je haar staat te poetsen en die oren maar in der nek leggen zodra je aan der komt. En ze doet het bij iedereen hier. Dus daar ben ik na 4 weken geven ook maar weer mee gestopt.

Roana drijft mijn vriendin en stalhoudster tot waanzin; :(:) Dat is de enige van geloof 12 paarden en pony's in totaal die elke avond weer een paar rondjes van de zaak maakt door de stallen en weiland, voordat ze haar eigen box eens in wilt duiken. :')
Met die kan ik trouwens prima door de bocht, is wel een dooie diender en nergens van onder de indruk, totdat je daar dus een zadel op legt en een bit in doet, dan wordt dat 1 opgepompt zooitje :7 (blijft jammer dat zadel niet meer past, anders was die serieus van mij geweest, had er anders graag mee aan de slag gegaan).
Maar die neem je dus zo aan het halster mee op de fiets naar buiten en is ze over het algemeen hartstikke braaf.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:39

Haha nou als we hier speelgoed voor de paarden in de wei zouden leggen dan gaan de honden er mee vandoor denk ik. We hebben al eens een skippybal gehad maar daar is 2 weken niets mee gedaan tot ik ermee ging voetballen en de honden mee gingen spelen :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:50

Mijn ruin speelt ook wel met dingen. Vooral ook veel met de shetlander; ze hebben samen een prachtig riedeltje waarin mijn ruin de Shet in haar manenkam grijpt en de shet hem in z'n voorbenen. Dan zakt hij een beetje door z'n benen, laten ze allebei los en wordt er meestal nog wat naar elkaars hoofd gehapt voordat ze weer van voor af aan beginnen.
Maar mijn ruin speelt met z'n voetbal (gewoon van de Action); de ene heeft hij gesloopt, maar kun je nog steeds mee wapperen, en de andere bal leidt zo'n beetje z'n eigen leven. Ik kan tegenwoordig ook niet meer m'n sjaal over het hek laten hangen. Vroeger was ruin van een strenge "uhhh!" wel onder de indruk als hij iets stouts deed, tegenwoordig kijkt ie nogal >;) en gaat dan gewoon door.
In onze hooibakken hebben we stukken vijverfolie liggen; zo vallen de kruimels niet door de gaatjes onderin de bak. Maar meneer ruin heeft bedacht dat het leuk is om de kleedjes onder de hooinetten uit te trekken en naast de bak te leggen :roll:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:02

Dar gaat mijn ochtend rijden. Ga ik finaal dit mijn rug na een simpele beweging. Nog nooit eerder gehad. Gisteren had ik al ontzettende lage rugpijn en nu net schiet het tussen mijn schouders erin
iemand tips?

Mijn jonge ruin speelt ook veel. Heeft al pionnen, eeen Lick it , ballen en tijdens het mesten gaat hij er met de mest boy vandoor.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:08

2 Paracetamol en een ibu in 1 x erin. Scheelt enorm. En even naar laten kijken. Meestal zeggen ze dat je moet blijven bewegen, maar dat kun je beter zeker weten. Met die pijnstillers erin gaan bewegen wel goed. Was toen tip van mijn arts. Ik had een klemzittende tussenwervelschijf. Dan miet je dus wel blijven bewegen, maar dat gaat echt niet zonder pijnstillers. Met die bom aan oijnstillers liep ik weer als een kievit. ;)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:58

kvulden schreef:
tapijt als ondergrond bij modder is een topic hier op bokt ;-)

Ik kom net van de paarden. Rosie loopt kreupel rechts achter. Als ze staat staat dat been op rust en als ze loopt dan zet de het puntje van de hoef op de grond. De voet is niet warm of dik. Ik kan er niet goed onder kijken. Ze kan de voet nog niet zo goed omhoog houden. Ik denk dat ik zo maar even iemand in de buurt vraag of ze even willen helpen om te kijken. Ik wilde haar deze maand nog wel naar de hoefsmid doen.

Hoefzweer eventueel ?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:34

Tijdje weg geweest :D

@fokfanaat: wow wat is je schuur mooi opgeknapt zeg en inderdaad die goten maken het heel mooi af.

@chasey: dat is nog eens leuk longeren met hindernissen. Ik wil ook wat natuurlijke hindernissen in de wei gaan zetten

@spatter: knap hoor dat je dat gehaakt hebt. Ziet er ook netjes uit! Kun je leuk cadeau geven

@ilora: dat heb je handig in elkaar gezet in die vriezer. Ga ik ook maar eens naar kijken

Bouwnieuws hier:
Helaas de gemeente is lang geweest en ik moet toch een vergunning aanvragen voor mijn 'paddock'
Verder gaan ze starten met bestraten zo'n 400m2 zodat wij kunnen beginnen met de stallen opbouwen en zijn we af van de modderpoel op het pad naar achter. Ik heb via marktplaat 40m2 rubberen tegels op de kop getikt voor 10 euro per m2 voor in de stallen, heel blij mee.