Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:42

Die paarden zijn de paddock van 200m2 nu ook meer dan spuugzat. Kunnen hun energie niet kwijt, zijn gefrustreerd en met onze 5000m2 kunnen we nu al weken helemaal niets! Er gaan ook steeds meer boompjes dood die de grond nog steeds niet in kunnen... En met die droogte is het nu een grote woestijn.
En maar wachten en niet weten waar we aan toe zijn. En dat terwijl we nu een andere loonwerker hebben. Bij de vorige was het precies zo! Ik snap het echt niet. Als je niet kunt, laat dat dan weten? Maar wij moeten er steeds achteraan bellen. Je wordt gewoon niet op de hoogte gehouden. Ben het gewoon zat nu dat wachten...
We weten niet wanneer hij terug komt. Deze week? Volgende week? Geen idee. Het frustreert me enorm. :(

Heb het geluk nog dat de beesten in de weide van de buren mogen...

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:48

Loonwerkers zijn altijd lastig. En wordt er nu van alles gemaaid en bemest. Dan ben je als lastste in de rij. Heb t hier met mest ophalen gehad. Wilde ze komen als ik op vakantie was. Denk t niet. Na de cajantie kon niet meer, want dan moest t al op t land liggen. Nou, prima, dan niet (anders gingen ze zelf wel even mijn paarden opzij zetten :roll: >;) Denk t niet. Komen ze een week na mijn vakantie, of ik mijn mest nog opgehasld wilde hebben. Ze waren er niet aan toe gekomen om de afspraken met de anderen na te komen, dus t kon alsnog wel. Ik snap dat ook niet van die loonwerkers hoor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:15

Beterschap voor Oscar.

Ahh lekker pootje baden!

Altijd fijn als de hooivoorraad van een jaar weer veilig ligt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:19

Kids hebben genoten op de Bixiewedstrijd.
Zo trots op hen...en Sky

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja...Dunya was zowel bij springen als de dressuur 1e geworden.
Goed voor haar zelfvertrouwen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:21

Wat leuk Anke :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 05:06

Nordic alweer een week oud :D
Afbeelding
Afbeelding

Wat vervelend Chasey! Hoop dat ze snel weer verder werken...

Gefeliciteerd Anke, idd goed voor het zelfvertrouwen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:44

Heerlijk pootjebaden Antheman.
Jeeje Chasey, klinkt als een heftig weekend. Beterschap voor Oscar.
Anke wat leuk voor de meiden. Knap van Dunya!
Het is echt zo’n mooie knul he Libera <3

Hier vooral niet paard gerelateerde dingen gedaan. Zoals de hornbach leeg kopen voor de tijdelijke badkamer. Vanavond nog een rondje gereserveerde spullen ophalen en dan gaan ze morgen aan de slag. Hopelijk kunnen we dan 9/6 verhuizen en dan zie ik na 2 1/2 maand eindelijk mijn lieve honden en kat weer. Ben het helemaal zat ze te missen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:45

Stralende dochter van Anke!

Veulen groeit goed. Het is alweer bloedheet. Ik had wat eerder aan mijn klussen willen beginnen, maar was nog moe van het weekeinde.

Werk ze!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:56

Veulen ziet er top uit!

Hornbach blij geweest met jou.

Het is hier nu al 23 graden.

3 stallen gemest en hooi gegeven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:18

Pfff, ik vind t ook walgelijk heet. Poot nog steeds niet goed, man gekneusde ribben, dus nu allebei kneus en zieken op t werk, dus ik sta er alleen voor. Ik kan slecht tegen hitte, de honden zijn depressief vanwege het niet veel wandelen. Wat een toestand. Ben blij als alles weer normaal is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:21

Maar de was droogt wel goed.Wollen dekens,winterjassen :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:45

Ik ben er ook weer :)
Was van donderdag tot zondag in Edinburgh met vriendinnen.
Melle heeft vorige week dinsdag mn vinger gebroken dus die zit nu in een spalk. Vet lastig :(
En mn oudste heeft vorige week zn arm gebroken op school. Gaat lekker hier.

Weide is een grote Sahara, sproeier draait overuren haha.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:51

Afbeelding
Pony is thuis! Niet bij mij, maar bij een vriendinnetje, het blijft immers haar pony :+
Ze gaan prima met zn 3'tjes, maar het is nog even wennen.
Voor nu staan ze even in de bak (die ondertussen meer op weiland lijkt :+ ), want de omheining is nog niet helemaal klaar, maar het was niet meer te doen op de oude stalling, dus even zo opgelost. Snachts gaan ze naar een ander stukje met de mogelijkheid de stal in de wandelen.

Stomme gedraaide foto :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:58

Jeetje breekbaar stel zijn jullie Fabster en Claudia ;)

PP, fijn dat het goed gaat.

Bij ons groeit het gras bizar hard. Dat is dan een voordeel van kleigrond. Heb de tuin ook nog niet hoeven sproeien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:11

In Lelystad vannacht een flinke bui gehad :D dus grasjes hebben weer wat water gekregen, is goed voor de weide. Gisteren een deel opgehoogd wat altijd onder water stond. Eerst gespit en daarna opgehoogd en gefreesd. Nu hopen dat het water wegzakt als we weer in de herfst komen.

Stella_Fara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:23

Mooi veulentje, Libera!

Wat een gedoe lees ik hier, met loonwerkers... Gelukkig hebben we een buur die maar wat graag met z'n tractortje komt helpen. Binnenkort 'grote' werkzaamheden met het aanleggen van een zandpaddock. Hopelijk hebben we meer geluk.

Ik zit met m'n handen in het haar over Stella. We hebben hier zo'n mooie zomerweide, in drie stukken verdeeld. Het plan was om ze telkens een week op elk stuk te zetten. Maar onze dame weigert op de wei te gaan. Ze wordt panisch van de kriebelbeestjes die er zitten: muggen, dazen en nog iets dat ik niet kan thuisbrengen en fel zoemt (horzels?).

Ik heb al zo'n Rambo vliegendeken gekocht, een masker erbij en dan volledig insprayen, maar ze wil van die wei af en boeit zich enorm op. Het gekke is, als ik haar terug op de paddock zet, dan zitten die beestjes nog altijd rond haar en doet het haar niks?!? Ik kan dan zelfs het deken uitdoen, nog trekt ze zich er niks van aan. Dit weekend een les gevolgd op de paddock terwijl er rondom ons gezoemd werd: braaf paardje. Ik snap er niks van?

Kira alleen op de wei weigert ook gras te eten zonder haar grote zus. Wat moet ik hier nu mee? Voelt alsof we al die grond voor niets gekocht hebben ... Echt te belachelijk voor woorden! Jammer genoeg loopt onze oprit tussen de weide en de paddock. Anders konden we gewoon een poort openzetten en kon ze kiezen waarheen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:34

Wat een fijne zomerse plaatjes!

Balen van de loonwerker zeg.. wij zitten nu een beetje met een aannemer die heeeeeeeeel traag communiceert.. super irritant.. we willen verbouwen en de plannen liggen er en de architect wil graag een gesprek bij ons met de aannemer erbij maar dat lukt ook maar niet goed. Mijn wederhelft was er klaar mee en gaat vanmiddag bellen en een afspraak eisen.. hij wilde de verbouwing graag doen maar vervolgens lukt het maar niet om de volgende stappen te zetten dus dat komt echt heeeeeel slecht over bij ons.. als het begin al zo stroef gaat, hoe gaat dat dan straks??

Claudia, Edinburgh is zoooooo gaaf! Nog naar het kasteel geweest?

Ik heb met mijn bijna 2 jarige gekampeerd en het was zooo bijzonder en leuk! Man bleef thuis bij de beesten en had andere verplichtingen dus voor het eerst samen een weekendje weg, echt voor herhaling vatbaar. Wat genoot dan kleine ding! Kom ik terug; zijn de paarden, met name mijn ruin, wel 100 kilo gegroeid. :') Nah, vanavond maar weer longeren dan. Heb met dat warme weer niet zoveel zin in rijden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:36

Stella_Fara schreef:
Mooi veulentje, Libera!

Wat een gedoe lees ik hier, met loonwerkers... Gelukkig hebben we een buur die maar wat graag met z'n tractortje komt helpen. Binnenkort 'grote' werkzaamheden met het aanleggen van een zandpaddock. Hopelijk hebben we meer geluk.

Ik zit met m'n handen in het haar over Stella. We hebben hier zo'n mooie zomerweide, in drie stukken verdeeld. Het plan was om ze telkens een week op elk stuk te zetten. Maar onze dame weigert op de wei te gaan. Ze wordt panisch van de kriebelbeestjes die er zitten: muggen, dazen en nog iets dat ik niet kan thuisbrengen en fel zoemt (horzels?).

Ik heb al zo'n Rambo vliegendeken gekocht, een masker erbij en dan volledig insprayen, maar ze wil van die wei af en boeit zich enorm op. Het gekke is, als ik haar terug op de paddock zet, dan zitten die beestjes nog altijd rond haar en doet het haar niks?!? Ik kan dan zelfs het deken uitdoen, nog trekt ze zich er niks van aan. Dit weekend een les gevolgd op de paddock terwijl er rondom ons gezoemd werd: braaf paardje. Ik snap er niks van?

Kira alleen op de wei weigert ook gras te eten zonder haar grote zus. Wat moet ik hier nu mee? Voelt alsof we al die grond voor niets gekocht hebben ... Echt te belachelijk voor woorden! Jammer genoeg loopt onze oprit tussen de weide en de paddock. Anders konden we gewoon een poort openzetten en kon ze kiezen waarheen.

Oh wat gek en onhandig! Geen tips maar ben wel benieuwd of dit beter wordt.. misschien een eczeemdeken? of proppen in haar oren.. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:37

Kan je het gras niet kort maaien en haar dan op de wei.Misschien vindt ze dat lange gras eng(en weidekabouters,neefje van de bakkabouter)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:20

Hier gaan ze ook rennen op de wei als ik ze daar op sluit met steekbeesten. Op de paddock kiezen ze de inloopstal of andere schaduw of wind hoek en dan zijn ze veel rustiger.

Ik heb dus in deze periode liefst de wei open. Kunnen ze zelf kiezen waar ze wanneer willen staan.

Heb nu logees paarden dus lukt niet helemaal maar als die straks weer naar huis zijn hebben ze allemaal weer vrije keus. Mijn geblesseerde merrie wil ik ook weer vrij mee laten lopen op het pad. Vrijdag hopelijk de ijzers er af zodat ze daar geen onhandige acties mee doet en dan geven we het een kans. Ze vind het nu heerlijk, weer in de kudde. Meer keuzevrijheid van vrienden...

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:38

Citaat:
Jammer genoeg loopt onze oprit tussen de weide en de paddock. Anders konden we gewoon een poort openzetten en kon ze kiezen waarheen.

Kan je geen schrikdraad met poortgrepen plaatsen of moet je echt vaak over de oprit? Als het bij wijze van 2x per dag is, is dat toch goed te doen?

Ik heb binnenkort een stratenmaker nodig. Als ik hierboven al die ellende lees vrees ik het ergste :-(

Hier ook niets gedaan met de pony's ivm de warmte.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:56

Ik had me net toch even een WTF momentje %)

Ik was bij ons nieuwe huis en zat nog even in de auto. De paarden van de buurman staan in de wei. Hoor ik gehinnik, dus ik kijk maar eens, staan er ineens 2 mannen met een hengst bij het hek van de weide (die zijn dus gewoon de oprijlaan op gelopen).

Wat zijn jullie nou aan het doen? Ja ff kijken of ze al hengstig is. Geeft die ene merrie een mep tegen het hek aan. Nee, nog niet, moeten we van de week maar even terug komen.

Ik stond echt even met mijn oren te klapperen, was zo verbaasd dat ik ook niet echt gereageerd heb zoals ik normaal zou doen.

Vanavond maar even de buurman bellen, die is schijnbaar op vakantie een paar dagen en zijn hoefsmid zou komen.

Buurman heeft de sleutel van het hek in vertrouwen gekregen, maar zo zijn we niet getrouwd. Best als je je merrie weer wil laten dekken of weet ik wat, maar dan maar mooi in je eigen wei, niet op mijn erf!

Dat doen we dus ook niet meer, mensen vertrouwen en denken dat je elkaar een beetje leuk kunt helpen.

Word er steeds bozer over hoe meer ik erover nadenk. Staan hier ook allemaal dure dingen door de verbouwing, moet niet al dat volk over mijn terrein, zeker niet als ik er zelf niet eens ben.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:08

Lekker dan... Wat een mentaliteit. Jouw sleutel aan een ander (voor jou onbekend persoon nota bene!) geven.

Ik zou ook echt pissed zijn. Weet hoe het is als vreemde tussen je spullen neuzen. Niet koel.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:30

Wat doet Stella als je haar s nachts op de wei zet als alle irritante beestjes slapen?

Stella_Fara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:54

@Britta31: met hoog gras heeft het niks te maken. Eén deel van de weide is echt kort en daar heeft ze het ook. Een paar weken geleden liep ze nog wel lustig van hoog gras te eten.

@JoyceB: ik baal er ook van dat ik haar die keuze niet kan geven. We hebben al gedacht om eventueel een schuilstal te plaatsen op de weide, maar dat lukt momenteel niet meteen (we hebben aanvragen voor verbouwing van stallen lopen bij de gemeente). Ik weet ook niet zeker of het dan opgelost zou zijn.

@ClauH: poortgrepen plaatsen zou inderdaad een optie zijn. Zo vaak moeten we niet op de oprit. Wel jammer dat onze dure omheining dan gesloopt moet worden, dus eigenlijk wil ik dat liever niet. De omheining is nu hondproof, shetproof, schaapproof, kipproof ... Dat zou dus heel jammer zijn om dat voordeel te verliezen.

@ Natalie36: vorig jaar konden we het inderdaad zo oplossen, door haar 's nachts op de wei te zetten. Maar dit jaar blijkt zelfs dat niet te helpen. Ik vrees dat dat alleen zou lukken als we na zonsondergang hen naar de weide brengen en er voor zonsondergang er weer afhalen. Met alle respect, dan word ik een wrak ... Gisteren gaan slapen om 21u30 (dan doet ze dus nog zo hyper) en opgestaan om 6u (dan is het al licht).

Enige oplossing die eventueel nog zou kunnen, is om helemaal achterom een pad naar de weides te maken. Dat zou nog een leuke track zijn die ongeveer 150 m door het bos gaat. Maar ook dat zou hondproof moeten zijn én daar zitten we met erg lage grond die opgehoogd zou moeten worden, daar zijn momenteel geen centjes voor begroot ...

@Prairy: dat is schrikken zeg, zou ik ook niet mee gediend zijn!!!