Stella_Fara schreef:Mooi veulentje, Libera!
Wat een gedoe lees ik hier, met loonwerkers... Gelukkig hebben we een buur die maar wat graag met z'n tractortje komt helpen. Binnenkort 'grote' werkzaamheden met het aanleggen van een zandpaddock. Hopelijk hebben we meer geluk.
Ik zit met m'n handen in het haar over Stella. We hebben hier zo'n mooie zomerweide, in drie stukken verdeeld. Het plan was om ze telkens een week op elk stuk te zetten. Maar onze dame weigert op de wei te gaan. Ze wordt panisch van de kriebelbeestjes die er zitten: muggen, dazen en nog iets dat ik niet kan thuisbrengen en fel zoemt (horzels?).
Ik heb al zo'n Rambo vliegendeken gekocht, een masker erbij en dan volledig insprayen, maar ze wil van die wei af en boeit zich enorm op. Het gekke is, als ik haar terug op de paddock zet, dan zitten die beestjes nog altijd rond haar en doet het haar niks?!? Ik kan dan zelfs het deken uitdoen, nog trekt ze zich er niks van aan. Dit weekend een les gevolgd op de paddock terwijl er rondom ons gezoemd werd: braaf paardje. Ik snap er niks van?
Kira alleen op de wei weigert ook gras te eten zonder haar grote zus. Wat moet ik hier nu mee? Voelt alsof we al die grond voor niets gekocht hebben ... Echt te belachelijk voor woorden! Jammer genoeg loopt onze oprit tussen de weide en de paddock. Anders konden we gewoon een poort openzetten en kon ze kiezen waarheen.
Oh wat gek en onhandig! Geen tips maar ben wel benieuwd of dit beter wordt.. misschien een eczeemdeken? of proppen in haar oren..