Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:11

Zijn het boxpanelen? Of een stallingsmogelijkheid (pension) voor je paard?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:11

Nee nee echt een stal om te kopen .. en dan op onze weide te plaatsen in voorjaar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:29

Ah, zo. Tja, je kan altijd vragen om een optie. Als ik de verkoper was, zou ik dat niet doen. Maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:53

Beetje miezirig weertje hier vandaag.

Gisteren druk bezig geweest bij de paardjes door het ziek zijn en de sneeuw even wat achterstallig schoonmaak werk gedaan. Bij de hooi plaats even een stukje vloerbedekking gelegd. Ik denk dat ik dat wat makkelijker schoon kan houden. Zo mengt er niks met zand en kan ik het zo aanvegen. Ik kan ook bij de tegels voeren, maar vind dezer plek leuker dan zie ik de paarden meer vanuit huis.

Afbeelding

Als het vandaag lukt wil ik er nog een stukje naast leggen. En dan eerst eens bekijken of het goed bevalt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:34

Zou fijn zijn als het werkt Ik heb gelukkig tegels m,aar als ik soms zie in welke blub paarden staan bij hun voerplek is dit een goede oplossing.
Ik vraag mij alleen af hoe het er over aantal weken uitziet met moddervoeten en regen. ben benieuwd of dat nog netjes is dan.
Hoelang doen die van jou over een pak als je het zo opent?
Ik twijfel of ik dat ook doe, nu voer ik uit netten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:39

Ik ben bang dat ze aan het plastic gaan trekken en plastic binnen krijgen. Of dat het binnen regent en het hooi gaat schimmelen. Ik heb nu de hooibalen in de garage liggen en ik haal hier 2x per dag grote plakken af. Meestal ligt s'avonds nog een beetje een restje van wat ik s'ochtens heb gegeven, dus das voor mij een indicatie dat ze genoeg hebben. Ik leg het hooi ook telkens op een andere plek neer, net waar het nog niet stuk gelopen is zeg maar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:39

kvulden, krijg je niets last dat het hooi gaat rotten, als ze 2 balen tegelijk eten?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:13

Tapijt werkt hier wel fijn. Paard gaat alleen liever op de tegels liggen :roll:

Net het achterste stuk even open gedaan en een paar bokken later ziet het er uit als een maanlandschap. Dit is niet het beste weer voor klei geloof ik #)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:21

Hier is het ook nat en vies weer.
Ondanks dat, heb ik toch nog even wat met de pony's kunnen doen. :) Lekker even op het blok en met de hoepel. Ze hadden er wel zin in om even wat te doen. Staan nu lekker in de grote wei in het hoge gras.
Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:26

Chasey wat leuk!

Hier nu dooi maar de ondergronds is nog hard dus overal blijft water staan.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:30

ziet er leuk uit!

hier ook dooi (gelukkig).. maar komend weekend kan er wel weer eens sneeuw gaan vallen las ik op de limburgse nieuwssite.
hier is de grond ook nog bevroren dus idd veel water.. maar ik vind het wel fijn.. alle mest is iig ontdooit.. dus kan nu weer goed uitmesten en door de bevroren grond zakt de kruiwagen tenminste ook niet weg :D
vanmiddag staat dus zo ongeveer de hele middag uitmesten gepland :+ met de vorst heeft zich een mooie hoop verzameld :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:46

Ik ben aan het twijfelen over mijn stallen. Wat hebben jullie erin?
ik heb nu open stallen, beide paarden een eigen stal, met stoeptegels erin, geen stro.
Nu liggen ze wel vaker in het zand en twijfel ik of ik niet toch stro erin ga leggen.
Nu maakt mij die paar euro voor het stro niet uit maar meer het extra mest wat ik dan heb. nu eb ik mest zonder stro waar hobbyboeren gek op zijn. met stro moet ik een andere oplossing gaan zoeken
Rubber heb ik gehad maar dat vond ik persoonlijk niet erg fijn en is dus weer eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 09-01-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:49

Lynn_Nikita schreef:
ik heb nu open stallen, beide paarden een eigen stal, met stoeptegeld erin, geen stro.
Nu liggen ze wel vaker in het zand en twijfel ik of ik niet toch stro erin ga leggen.
Nu maakt mij die paar euro voor het stro niet uit maar meer het extra mest wat ik dan heb. nu eb ik mest zonder stro waar hobbyboeren gek op zijn. met stro moet ik een andere oplossing gaan zoeken
Rubber heb ik gehad maar dat vond ik persoonlijk niet erg fijn en is dus weer eruit gehaald

Wat voor rubber heb je gehad?
Glad of ruw en doorlatend?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:03

Azmay schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ik heb nu open stallen, beide paarden een eigen stal, met stoeptegeld erin, geen stro.

Wat voor rubber heb je gehad?
Glad of ruw en doorlatend?

Ik had anti slip rubber matten, ik heb geen roosters eronder of afvoer waardoor het nat bleef ( logisch)
Nu ligt dat in mijn hooihok, ideaal. Die matten komen uit een koeienstal.
Ik heb ook geen hoge druk of waterslang zodat ik ze schoon kan spoelen

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:40

Kirrr schreef:
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Kan er voorlopig nog geen vinden op internet, maar blijf het even in het oog houden.

Diepvriezers zijn echt Super handig. Kan veel eten in en de muizen geraken er echt niet aan
[/[img]
Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:53

Ik merk dat, zeker Melody, graag gaat liggen in het hooi dat ik neerleg. Ik zit er dus ook aan te denken om stro in de stal te gooien.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:03

Lynn_Nikita schreef:
Zou fijn zijn als het werkt Ik heb gelukkig tegels m,aar als ik soms zie in welke blub paarden staan bij hun voerplek is dit een goede oplossing.
Ik vraag mij alleen af hoe het er over aantal weken uitziet met moddervoeten en regen. ben benieuwd of dat nog netjes is dan.
Hoelang doen die van jou over een pak als je het zo opent?
Ik twijfel of ik dat ook doe, nu voer ik uit netten

Het gebruiken van vloerbedekking is niet nieuw voor mij. De vloerbedekking zal niet schoonblijven haha maar verder houdt het prima. Ik heb ook wel tegels, maar dan zie ik ze de hele dag niet. Omdat de stal er dan voor staat en dat vind ik erg jammer. Ik weet ook nog niet of ik het zo laat. Er komt straks een nieuwe stal en dan ga ik toch weer herinrichten.

Ik heb 2 balen tegelijk staan. Daar die ik dan 3 weken mee. Als ik in netten voor doe ik er ook 3 weken mee, maar dan heb ik veel meer werk.

Op dit moment staat de balen zo buiten. Wel onder de bomen. Dat scheelt een beetje. De planning is dat er een afdak komt. Maar dat word denk ik pas in de zomer. Ik maak 1 groot gat in de baal en ze trekken verder niks meer veroer open. Met 1 baal deden ze dat wel. Maar nu kunnen ze rustig samen eten. De overkant blijft dicht. Er komt vrijwel geen water op het hooi. En omdat het hooi nog verpakt zit en dus heel dicht op elkaar kan het water ook bijna niet binnendringen en komt er dus ook geen schimmel. Ze eten de baal helemaal op.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:54

-O- mijn buitenrit date morgen heeft afgezegd. -O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:30

Jammer dat je buitenrit date heeft afgezegd. Ik krijg mijn instructrice niet te pakken om les af te spreken en die heb ik wel nodig om de eerste keer op vreemd terrein te gaan rijden. Paarden staan dus inmiddels al zo'n anderhalve week met vakantie. Niet dat die het erg vinden maar ik wel :+

Ik ben wel weer klaar met 's avonds voor de TV op de bank hangen :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:01

Wat een leuke foto's Chasey. Vooral die eerste!

Ik heb geen bodembedekking in mijn inloopstal. Heb het wel geprobeerd maar met het gevolg dat ze daar gingen poepen en plassen en er vervolgens naast gingen liggen... dus die van mij liggen gewoon op de betonnen vloer. Of in het zand in de paddock. Maar bodembedekking vind ik dus zonde in mijn geval.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:00

HAndig zo'n vriezer met voer!

Ik heb ook geen bodembedekking in de inloop stal, alleen grindtegels. Werkt prima.
Ze liggen in de weide of in de paddock in het zand.

Marloesje en Nick van het weekend.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:06

Sure_lee schreef:
Wat een leuke foto's Chasey. Vooral die eerste!

Ik heb geen bodembedekking in mijn inloopstal. Heb het wel geprobeerd maar met het gevolg dat ze daar gingen poepen en plassen en er vervolgens naast gingen liggen... dus die van mij liggen gewoon op de betonnen vloer. Of in het zand in de paddock. Maar bodembedekking vind ik dus zonde in mijn geval.

Hier hetzelfde. Bodembedekking werd gezien als toiletruimte.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:03

Hier wordt de schuilstal sws gezien als openbaar toilet :=
Ik heb er rubbere matten in.. ben er zeer tevreden over.. ook ideaal met uitmesten.. sneeuwschuif erdoor heen en ik ben klaar :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:02

Ik leg altijd ergens een hoopje vuilhooi neer. Zo kunnen je mooi zelf bepalen waar ze plassen en poepen. :D

Morgen komen ze weer mest halen yes. Ik ben in het najaar blijven zitten met de mest. Bij mij halen hobby boeren het op, maar er was 3x afgezegd. Dat was me nog niet eerder gebeurd. En bleef ik er dus mee zitten. Normaal begin ik dan opnieuw met oppotten. Nu word er een kiepwagen vol naar een moestuinen vereniging gebracht.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:04

Licor schreef:
Hier wordt de schuilstal sws gezien als openbaar toilet :=
Ik heb er rubbere matten in.. ben er zeer tevreden over.. ook ideaal met uitmesten.. sneeuwschuif erdoor heen en ik ben klaar :D

Dat was nou ook mijn idee bij de nieuwe stal... ideaal, wegschuiven en klaar. Niks geen gedoe met paddocks uitmesten oid.