Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:29

Dat ziet er goed uit, daar gaan de paarden en jij veel plezier van hebben :)

Hier hebben ze zowat de hele dag in de tent gestaan, straks gaan ze naar binnen en kan alles even opdrogen (de dekens en de voeten :D )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:34

wow hard gewerkt zeg
En dat met dit zeik weer.

Maar wat een fijn plekje word dat zo

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:23

Dat ziet er heel goed uit Malenka. Ik benijd je niet met dit weer. Blij dat wij die klus geklaard hebben bij 22 graadjes en een zonnetje.

Mouse zn oor blijft een flapoor, dus ik denk niet dat het nog bij trekt. Hij ziet er wel lief uit. Hij wordt volgende maand alweer 1. De tijd vliegt echt.
Afbeelding

Ik had vandaag een pak stroopwafels gegeten onder werktijd. Voor straf moest ik rijden in de regen. :D

Bah, koude ijsregen, maar Diekke liep als een zonnetje.

Nu net mn bord eten op en tijd voor droge kleren :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 20:44

Grappig dat oortje, is het misschien een zogenaamd bloemkooloortje? Of heeft hij er geen verwonding aan gehad?

Hard gewerkt Malenka, het ziet er goed uit!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:16

Er is echt niets geks aan zijn oortje te ontdekken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:34

Hij blijft knap boemel
Malenka wat een werk! Goed bezig!

En t is echt poedersuiker weer zeg, hier nog nooit zo modderig geweest. Heb de paarden nu maar ff opgesloten voor een paar uurtjes met een hooinet in een hooinet _O- ze vermaken zich wel ff zo

Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:34

Die van mij waren ook zoooo zielig. Toen ik thuis kwam van werk heb ik ze maar gelijk binnen geslingerd en 2,5 uur later waren ze allebei weer lekker opgedroogd. Het is heel nat, maar koud vond ik het niet echt eigenijk.

Malenka, wat een werk. Petje af hoor!!

Boemel, een heel pak stroopwafels ook echt :') en Mouse alweer bijna 1! De tijd vliegt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 07:06

Groot gelijk. Hier kan ik ze hejaas niet binnen zetten.

Alles staat blank hier, zo nat is het niet geweest. Was begin vd week nog kurk droog.

Rondje hardgelopen, gemest, gevoerd, water gevuld. Snel douchen, kleine uit bed plukken en werken.
Productieve ochtend.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 07:59

Erg hè al dat water.
Ik heb het hier ook niet eerder zo nat meegemaakt.

Gelukkig is het zand op paddockrooster. Een paar uurtjes droog en al het water is weer weg.
En toch... als ik naar de rijbak kijk zonder plassen, dan wou ik dat we ook onder de paddock drainageslangen gelegd hadden :o

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:23

Malenka schreef:
Zo. Nu eerst maar weer opdrogen en opwarmen binnen. En dan morgen met meer zand gaan kruien. De paarden staan in ieder geval weer buiten. Wel met een deken om. Want wat een water!

[ [url=m/YkJY55.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, hard gewerkt!!
Hebben jullie ze gewoon zo erop gelegd of eerst een laag eraf gegraven? Gaat er nog zand oid overheen?
Ik denk dat ik ze dit jaar toch ook maar ga leggen in de paddock, wat een ellende qua natheid daar.

Zouden zulke dingen ook op een heuvel kunnen liggen? Ik heb een schuin aflopend stuk van de bestrating naar de rest van de heuvel, beetje kleine zandheuvel idee.
Weet iemand dit toevallig?

horsii schreef:
Groot gelijk. Hier kan ik ze hejaas niet binnen zetten.

Alles staat blank hier, zo nat is het niet geweest. Was begin vd week nog kurk droog.

Rondje hardgelopen, gemest, gevoerd, water gevuld. Snel douchen, kleine uit bed plukken en werken.
Productieve ochtend.

Wow hoe vroeg ben je wel niet opgestaan?! Knap hoor!

Hier kunnen de paarden wel droog staan maar doen ze amper. Ze zijn echt compleet verzopen maar hebben het niet koud gelukkig en lijken er wel chill onder. Tikje chagerijnig maar dat snap ik :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:34

Hier ook een fijn stukje droog maar verder ook plassen. Hoeveelheid valt mee, we hebben het erger gehad. Paar uur droog en alles is weer droog. Ook hier verzopen paarden en chagrijnige paarden. Ik ben ook chagrijnig van het weer. Straks naar de RV, even lessen in de binnenbak.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:48

Hier valt het ook mee.
En nu is het zelfs lekker buiten met zelfs stukjes blauwe lucht. Maar kijk ik naar buienradar duurt dat niet lang.
Snel vastleggen voordat het voorbij is ;)
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:20

Hier is het ondertussen ook wel erg nat geworden, dus maar in de tent gevoerd en ze hebben beide hun halsjes op.

Ik ben bang dat als ik een heel pak stroopwafels op eet dat ze me met een hyper af kunnen voeren. Ik kan tegenwoordig per dag 1 a 2 koekjes 'hebben' zonder meteen boven de 11 uit te komen.

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:40

Afbeelding
Hier sneeuwt het de hele ochtend al

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:51

Wat een water is er vannacht inderdaad gevallen. :oo Ik ben echt heel blij dat we gisteren al klaar waren met de platen want vandaag had ik het echt niet willen doen.

We hebben vorig jaar een deel platen gelegd op enkeldiepe modder. Die liggen nog steeds prima. Vandaar ook dat ik er meer heb besteld. Inmiddels ligt er 150m2 op een glooiend pad en dat gaat prima. Ik denk dat het op een flinke heuvel minder goed werkt omdat de platen behoorlijk rigide zijn en ik denk dat de aansluiting niet goed blijft in dat geval. Lichte glooiing en kan het in ieder geval goed hebben. Voor echte heuvels zou ik eerder kiezen voor G4 roosters. Die hebben wij ook op de heuvel en daar bevalt dat heel goed.

We hebben ze nu ook gewoon op de bestaande ondergrond gelegd. Die heb ik wel wat gevlakt het eerste stuk. Maar mijn man besloot op een gegeven moment dat hij het onzin vond. := Dus ik ben benieuwd hoe veel verschil we over een jaar tussen de verschillende delen van het pad gaan merken.

Op de brede stukken komt nog zand zodat ze daar lekker kunnen liggen (nu hebben ze achterin een bult hooi waar ze graag op liggen) en op de smallere paden komt lava. Dat vind ik mooier, is super voor de hoeven en stuift veel minder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:10

Wow dolce
En hier is het 10 graden

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:17

Pfff, ik ben nu wel helemaal klaar met dit weer. Kom maar op met de lente! Kan niet wachten tot alles weer droog is...

Zo Dolce! Wel een mooi uitzicht zo!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:03

Hier is t gelukkig droog, ze zijn het terras aan het leggen _O- zodat we ooit kunnen bbqen als de zon schijnt

Afbeelding

Kan ik mooi gras inzaaien als het wat warmer wordt en dan hebben we weer een tuin

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:14

@marjan: gaat mooi worden!

Ik ga maar weer eens in de tent voeren...

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:33

Ik wil ook 10 graden en droog weer.
Het is nu net even gestopt het sneeuwen, volgens buienradar gaat het straks weer vrolijk verder. Bah bah bah!!!!!

De bak was zo mooi droog. Door de natte sneeuw zal ik nu tot de enkels weg, janken dit!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 13:38

Dolce_pony schreef:
Het is nu net even gestopt het sneeuwen, volgens buienradar gaat het straks weer vrolijk verder. Bah bah bah!!!!!

De bak was zo mooi droog. Door de natte sneeuw zal ik nu tot de enkels weg, janken dit!

Hier ook, paddock was mooi droog, de paarden lagen er weer languit in te slapen vorige week, zo'n leuk zicht. Maar nu één groot waterballet -O- zelfs in de weides staan alle grachtjes vol en liggen er overal plassen..

Jouw wei ziet er nog mooi droog uit DP!

@Marjan: netjes terras!

@Karin: als ik het me goed herinner, heeft Malenka ook een soort heuvel op haar perceel, waar ze ook mudcontrol platen heeft liggen :j

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:52

Solleke_Noah schreef:
Dolce_pony schreef:

Hier ook, paddock was mooi droog, de paarden lagen er weer languit in te slapen vorige week, zo'n leuk zicht. Maar nu één groot waterballet -O- zelfs in de weides staan alle grachtjes vol en liggen er overal plassen..

:j

Pfffff! Baal er zo van.
Vorig jaar waren ze rond dit tijdstip al aan het genieten van de wei.
De grassprietjes zijn nauwelijks gegroeid :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:43

Wat ben ik blij dat op hooi voeren en hond uitlaten buiten alles klaar is vandaag. Wat een zeikweer. Dolce…. Witte wei.
Marjan wordt mooi, fijn dat dat afgevinkt kan worden. Gras zaaien is komende week goed idee, warm en nat. Ondanks het weer zie ik hier het graszaad mooi kiemen. Volgende week krijgt het denk ik wel een spurtje. Of hoop ik.

DF, stroopwafels mag ik alleen met een hypo. Ik krijg ze niet voldoende gecorrigeerd zonder extreem veel insuline en bewegen, dat is het me niet waard.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 16:19

Voor de mensen die zelf hooien of laten hooien:

wat zou ik ongeveer kunnen verwachten qua aantal baaltjes van een wei van 40 are, droog gelegen en met standaard productiegras op?

Of wat hebben jullie zelf qua opbrengst op hoeveel are?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:46

Ik heb ze net op stal gezet. Het sneeuwt hier nu wel zichtbaar, net was het een vieze slurry regen en ze staan de hele dag al in de schuiltent, dus dan kunnen ze net zo goed op stal staan.

@solleke: ik heb van een halve hectare (zandgrond) eens 60 baaltjes gehaald, maar dat was heel erg doorgeschoten hooi en is naar een bevriende schapenhouder gegaan.