betadine schreef:Olympia96 schreef:Aan de dunne? Niet van dit hooi hoor. Ik heb droger dan droog, langstellig hooi. Het zit alleen ingewikkeld omdat ik het gewone hooi onverpakt niet kan opslaan. Voor ons is dit best een goede oplossing, maar nu dus pech.
Maar goed, kleine schimmelplekjes zijn het punt niet. Deze baal lijkt gewoon in zijn geheel mislukt helaas.
Oh trouwens we hadden het laatst over spuitmest en vieze achterpootjes toch? Mijn merrie is schoon sinds ze thuis staat en ik haar Moorbalans voer. In de 9 jaar dat ze bestaat en dat ik haar heb nog nooit voorgekomen!
Ga ik ook kopen. Zitten goede bestanddelen in en veel goedkoper als de alternatieven zoals ekyguard. Eigenlijk heeft dit product alles van een maagzweer preventie/ondersteuning behandeling.
Ik zoek nog een product tegen hoesten. Mijn merrie heeft dampig gestaan vorig jaar en begint nu ook weer te hoesten. Staat op vlas en voordroog. Als jullie een goed product kennen hiervoor ?
@Namiro: Wees blij dat je niet op klei staat. Is nog zo veel duurder om daar een paardwaardige paddock van te maken. Wij zitten op vette klei en uitgraven heeft geen zin + dat je er als particulier ook geen vergunning voor krijgt. Deze gek heeft zich hier dus al blauw betaald aan paddockplaten. We zijn ze nu aan het leggen, enkel ontbrak ik halverwege 2 paletten en moeten ze nu nog geleverd wordenHet ziet er alvast veelbelovend uit. Zal de paddock hier showen als die volledig klaar is.
Ik ben mijn hooi dus gaan stomen. Tot nu tienden ik haar niet meer horen hoesten. Morgen wil ik weer rijden en dan zal ik het snel genoeg merken.
Door droogte van afgelopen jaren is het hooi gewoon stoffiger. En mogelijk toch meer schimmels oid.
Daarnaast geef ik nu nog wel effol hoestsiroop.
Maar dat was niet afdoende om het op te laten houden. Ze had gewoon teveel geïrriteerde luchtwegen