Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:41

Sure_lee, ik zag een stuk grond met stal en bak erop te koop bij Laag Soeren. Staat sinds gisteren op funda. Niet goedkoop en dan heb je ook nog geen huis, maar ik dacht, laat ik het toch even melden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:54

Abby rustig aan doen hoor. Die migraine is een tik over je vingers. Denk eerst aan je zelf. Verder wel sneu allemaal zeg. Maar die even stapje voor stapje.

Die bakken van de ikea daar eten hier de muizen zo doorheen. Ik heb het voer in tonnen.

Hier ook sneeuw, maar een klein beetje en ik denk vanmiddag wel weer weg. Het ijzelt nu.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:04

Arme abbey :(:) van het voorjaar komen we je allemaal troosten.

Kliek is ook bang voor groot verkeer. Was hij niet maar na een paar keer bijna van zijn ijzers gereden te zijn door loonwerkers met meer testosteron dan hersens is hij er wel klaar mee. Wat bij hem helpt is afstand nemen. Als er iets aankomt parkeer ik hem dus bij iedereen in de voortuin of op het weiland. 2 of 3 keer zijn eigen lengte is genoeg, even aaien, koekje erbij en als het monster voorbij is gaan we weer verder.

Zit nu moed te verzamelen om naar de paarden te gaan. Geen zorgen ze hebben van mijn vriend eten gehad vanmorgen. Nu eens kijken of ik iets met ze kan doen of dat we er een beauty dagje van maken

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:52

Knuffel voor Abby.

Ik heb vanmorgen super sneeuwpret gehad, voelde me net een klein kind. Was dol blij dat er sneeuw lag :P En meer dan ik had verwacht. *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:59

Hier ligt niet super veel.. ik hoop dat ik nog wel kan sleeën vandaag.. maar ik had me verheugd op meer sneeuw.. en ik denk dat ik vandaag een leuke foto ga maken als kerstkaart voor volgend jaar {:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:10

Hier lag wel genoeg om te sleeën. Ik heb de kinderen even getrokken met de slee. Eerst had ik het idee om Bliksem voor de slee te doen. Maar dat vond ik zo'n gedoe. :P

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:14

Ja ik wil graag de shet ervoor zetten :D die loopt al braaf voor de sulky dus wil nu met hem sleeën. Een aantal jaar terug heb ik ook mijn draver ervoor gehad.. maar die loopt erg snel en is erg groot voor zo'n kleine slee := was overigens wel heel leuk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:18

@chasey: haha, jij kunt echt zo heerlijk blij zijn :D
@abby: je doet ook gewoon ontzettend veel! 3 honden, een paard en een pony, als ik het goed heb had je ook schapen.... en dan nog werken en een opleiding. Dat is gewoon verschrikkelijk veel in je eentje.
Na je opmerking over de uitlaatservice (die ik goed begrijp, ik zou ook witheet zijn, je vertrouwt je dieren toe aan iemand, dan moet diegene zich gewoon aan de afspraken houden!) is het geen mogelijkheid om je honden in de tuin te laten als jij er niet bent? Van het geld wat je bespaart op die uitlaatservice kun je (indien nodig) je tuin mooi laten afzetten. Sterkte met alles!
@nathalie: ik zit hier ook moed te verzamelen :j Heb ze vanmorgen gevoerd, maar ben daarna gewoon mijn bed weer in gegaan :')
@sure_lee: succes met zoeken! Ik was idd ook wat verbaasd dat je ex daar wil blijven, maar als hij gelukkig is hier, dan heeft hij gewoon groot gelijk :j
@kristel: super dat je het gewoon redt om 2 keer per week het bos in te gaan! En dat ook gewoon doet. Dat hoor je vaak anders.

Op dit moment zit ik in een korte winterstop qua rijden, maar dat komt wel weer.
Ik zit een beetje in mijn maag met de EORTH van Lirina. De dierenarts wil alleen de aangetaste tanden trekken, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Ik wil dat ze alle snijtanden trekken, omdat het eigenlijk een kwestie van tijd is voordat de rest ook aangetast wordt. En een paard zich prima kan redden zonder snijtanden.
Utrecht doet dat ook op die manier, maar de dierenarts hier vindt dat ik dan maar naar een andere dierenarts moet, omdat zij dat niet willen.
En ik zie het dus niet zitten om meerdere keren zo'n ingreep te laten doen, waar het dan in feite wel op neer komt.
Ik zie het al helemaal voor me: ik laat de 4 aangetaste tanden trekken. Kosten: 600-1200 euro (snelle berekening van ons omdat de dierenarts geen prijs wilde noemen). Dan komen ze volgend jaar de tanden behandelen (DA is ook tandarts) en dan zien ze weer wat. Toch maar weer even foto's maken, etc etc.
De dierenarts stelde ook nog voor om dan niet te behandelen en gewoon af te wachten tot het niet meer gaat. Maar dat vind ik geen optie, ik heb gezien hoe het er uit ziet op de foto's, dat kan ik niet negeren :n

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:31

Groot gelijk Wendy, meteen alles eruit. Anders ben je wellicht weer enkele jaren verder, is ze ook alweer wat ouder, het blijft toch altijd een risico zo'n ingreep.

Kan ze dan nog goed hooi/gras wegkrijgen zonder snijtanden? Of moet je over op slobber.

Hier sneeuwt het ook.

_O-

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:37

Leuk Chasey! Hier weinig sneeuw. De hond werd wel meteen blij.

Abby, rustig aan meid. Het is inderdaad wel heel veel op je bord.

Caj had t eerst ook niet zo op groot verkeer. Zelfde gedaan als Nathalie: ergens parkeren met ruimte er tussen. Nu gaat het goed.

Ook raar, Wendy, dat ze het alleenin delen willen doen. Mss dan toch een andere DA?

Ik was net mijn zomervakantie aan het plannen. Ik denk dat het Denemarken wordt. Moest trouwens aan jou denken, Nathalie. Want bij 1 van de huisjes sliep je boven de paardenstal, waar je ook je paard mee kan nemen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:38

Stuur die sneeuw maar hierheen solleke :D Ik wil meer :D
Ik hou gewoon van de winter :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:59

Kijk naar buiten en zie de rede waarom ik normaal een net over het hooi heb :')
Afbeelding
brasserds :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:39

Abbey sterkte, rustig aan. Je kunt niet alles willen helaas. Of een paar dingen goed, of heel veel maar dan alles net niet teknste, dat is bij mij het geval
Wat goed dat je nog bent gaan rijden

Ik heb al sinds 2e kerstdag niet gereden....tja winterrijdipje, heb ik iedere winter last van, komt wel weer goed.

Venhof is voor mij wel te doen, bij andere adressen haak ik sl snel af. Mijn andere paard kan niet goed alleen staan, een paar uur of een dag is misschien nog wel te doen maar een nacht in ieder geval
niet. Meneer kwaakt de hele buurt wakker

Chasey, wat een lol het spat er gewoon vanaf winterpret (mijn winterpret bestaat uit een dekentje, mijn bank en een goed boek)

Wendy, wat wazig dat de tandarts geen prijs wil noemen.

Mmm muizen door die ikea bakken...das niet handig we hebben hier nogal fanatieke muizen en geen kat (wel een demente bijna dove blinde 16 jarige jack russell maar dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk

Ohw, ouderschapsverlof dat heb ik ook nog...zodra dat een beetje kan op mijn werk wil ik dat opnemen en een vaste paardendag inlassen

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:56

Klinkt als een goed adres fabster! Maandag over een week gaat twix naar de kliniek en daarna zal ik weer eens een goed gesprek met haar hebben over haar takenpakket en functioneren.

Beetje met de paarden gespeeld. Bak is bevroren maar niet keihard oprit is een ijsbaan. Vandaag maar chillen kijk morgen wel of we naar de club gaan of het bos.

Voer heb ik in tonnen van agradi. Voorraad staat in de schuur gewoon in zakken. Heb 3 eigen katten en er loopt momenteel weer een project rond. Muizen in overvloed hier maar ik heb er nooit last van. Hoewel ik ze in stukjes tegen de keukendeur geplakt niet heel smakelijk vind.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:05

Natalie36 schreef:
Klinkt als een goed adres fabster! Maandag over een week gaat twix naar de kliniek en daarna zal ik weer eens een goed gesprek met haar hebben over haar takenpakket en functioneren.

Beetje met de paarden gespeeld. Bak is bevroren maar niet keihard oprit is een ijsbaan. Vandaag maar chillen kijk morgen wel of we naar de club gaan of het bos.

Voer heb ik in tonnen van agradi. Voorraad staat in de schuur gewoon in zakken. Heb 3 eigen katten en er loopt momenteel weer een project rond. Muizen in overvloed hier maar ik heb er nooit last van. Hoewel ik ze in stukjes tegen de keukendeur geplakt niet heel smakelijk vind.

_O- . Eens kijken wat Twix van zijn functioneringsgesprek vindt!

Wij hebben ook muizen, maar nu niet hinderlijk. We hebben een periode gehad, dat ze 's nachts gewoon over je bed liepen. Vond ik toch minder...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:26

Ze is hier nu iets meer dan een jaar dus het wordt wel tijd ;)

2 van de katten slapen op bed (we hebben serieus een groter bed moeten kopen). Je moet als muis wel echt ballen hebben om daar tussendoor te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:28

Dat is serieus het enige voordeel in mijn ogen van weer in een woonwijk wonen: geen rat of muis te bekennen in mijn woning...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:46

Sinds we weer katten hebben, heb ik er nog niet weer 1 in huis gezien wel gehoord. Boven hoor ik ze nog wel eens. Maar we hebben een waterbed en durf de katten er niet bij te laten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:55

Hier gelukkig ook geen last van muziek met alle katten hier. 3 van ons en 3 van de buren.

edit. *zucht...* ik heb een nieuwe telefoon. En ben er nog niet achter hoe die autocorrect uit moet. Last van muizen natuurlijk. :') :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:59

Ik heb 2 stalkatten en geen muizen in mijn ikea bakken . Ook 2 in huis die boven wonen sinds wij de hond hebben dus daar ook geen last van muizen.
Hier is het spiegelglad net flink zout gestrooid voor de stallen het is en ijsbaan

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:56

Ik kan over een deel van de tegels schaatsen maar daar waar de paarden hebben gelopen is het ruw en valt wel te lopen. Ik heb de katten van de buren in de tuin en sinds het oud ijzer weg is heb ik geen rat of muis meer gezien. Hopen dat het zo blijft maar helemaal weg zullen ze niet gaan gezien er veel te veel te eten is in de straat..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:07

Dagje naar noord holland geweest, was gladjes moet ik zeggen en veel ongelukken gezien.
Terug weg ging beter maar ook langzaam aan.
Hier thuis was vanmorgen alles wit en nu spekglad.

abby :(:) je loopt jezelf voorbij, rustig aan en sterkte :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:12

Dat is wel dapper, Spatter, met dit weer naar Noord Holland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 07:24

Oh dan was je bij mij in de buurt spatter. Spannend met dit weer. Fijn dat je weer veilig terug bent.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:22

@ Abby ik herken je gevoel, even verdwijnen zou fijn zijn. Maar is helaas niet mogelijk..hopelijk voel je je snel wat vrolijker :(:)

Ik had een stal gevonden op 2dehands die me erg aansprak maar kan pas volgende zondag gaan kijken is het een optie denken jullie dat ik vraag voor reservering ofzo iets ben zo bang dat ie verkocht zal zijn intussen. Maar om nu plots te zeggen ' ik neem em' vind ik ook geen doen foto is toch altijd nog wat anders als in het echt he.