Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvulden schreef:Door een loonwerker zal misschien ook wel meevallen, maar ik wil me geld uitsparen zodat ik straks nog wat geelzand er op kan doen. En het geelzand is een grote post. En dat gaat niet echt goedkoper. De loonwerker kost toch zijn uurloon. Dus dat zal al met al ook een paar honderd zijn. En in de winter maanden ben ik niet zo druk dus dan kan ik er wel wat tijd in steken. Zal wel meer zijn dan een loonwerker haha
Liseef schreef:Safina: Ik neem aan dat je niet op zandgrond zit? Hier is de bak gewoon omgekeerd, lag heel mooi zand onder. Goedkope manier om aan te leggen en ook nog es een superfijne bak.
safina schreef:.. ik heb de indruk dat het zwarte grond eronder de waterafvoer tegenhoudt. Er staat bij hen heel snel water op. Ik denk erover om de zwarte grond eruit te gooien en zand erbij te storten.
DubbelDun schreef:safina schreef:.. ik heb de indruk dat het zwarte grond eronder de waterafvoer tegenhoudt. Er staat bij hen heel snel water op. Ik denk erover om de zwarte grond eruit te gooien en zand erbij te storten.
Mag je eerst wel eens boren hoe diep de zwarte grond zitwant als je 50+ cm moet afvoeren (+bijstorten) is dat ook een flinke kostenpost.
DubbelDun schreef:safina schreef:.. ik heb de indruk dat het zwarte grond eronder de waterafvoer tegenhoudt. Er staat bij hen heel snel water op. Ik denk erover om de zwarte grond eruit te gooien en zand erbij te storten.
Mag je eerst wel eens boren hoe diep de zwarte grond zitwant als je 50+ cm moet afvoeren (+bijstorten) is dat ook een flinke kostenpost.
DubbelDun schreef:Probeer een deal te maken met iemand uit de buurt ... hij jouw zwarte grond en jij krijgt geel zand van hem
Natalie36 schreef:Geeft niet hoor. Die stal komt er wel, zeker nu we met wat googelen ontdekt hebben dat je die dingen als kant en klaar bouwpakket kan kopen en dat de montage bij de bezorging in zit! Alleen het beton storten voor de verankering moeten we zelf doen. Heeft er iemand ervaring met deze stallen qua stevigheid en levensduur?
Kvulden heel veel succes! Hoop voor je dat we een warme winter hebben en de grond niet van december tot februari dichtgevroren is