Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
-Namiro- schreef:Hallo dames,
Ik lees nog steeds braaf met jullie mee maar reageren blijft lastig.. iets met tijd..
Ik baal enorm van mijn paddock/bak en zou die graag willen aanpakken. De ondergrond is knetterhard en de paarden lopen in de modder en gladde zand.
Idee was om 20 cm af te laten voeren, drainage te leggen en dan aan te vullen met geschikt zand.
Ik kom dan uit op dat m3c zand, maar kanonne zeg..![]()
![]()
Heeft een van jullie goede ervaringen met ander (lees: goedkoper) zand??
DubbelFun schreef:@Olympia96: handig gedaan. Ik hop dat het (toch wel wat dunne) elastiek het goed houdt.
Ik heb hier elastiek van 8 mm dik en dat gaat aardig lang mee.
@lorette: balen van de baal. En dan heb je nog een nette leverancier dat ie het weer op komt halen ook.
@Akshay: dat stukje zand ziet er super uit!
Hier is het een natte bende al zijn er ook nog wel 'droge' stukken (a.i. geen plassen). Boon heeft lekker op stal gelegen, maar Peppy heeft er alleen doorheen gelopen.
xXutopiaXx schreef:Nou inderdaad, als er producten zijn waar ik vertrouwen in heb, zijn het zeilproducten![]()
Ziet er netjes uit Olympia!!
Akshay en KarinAls jullie een datum hebben, kan 't maar zo zijn dat ik dan ook toevallig een rondje in de Pannenhoef ga rijden
![]()
![]()
Inderdaad ruk van die baal Lorette, dat moet dan echt een smerige baal zijn...Hier ook altijd wat baaltjes van eigen land nog achter de hand.. toch wel er fijn!
Malenka schreef:Over zeil spullen. Ik heb 20 jaar geleden lijn gekocht bij een zeil winkel en er leadropes van gemaakt. Die gebruik ik nog steeds. Ik kwam er alleen afgelopen zondag achter dat mijn stiksels nu toch door zijn... Mag ook wel na 20 jaar.
fokfanaat schreef:ik heb mijn eigen hooi voor het grootse gedeelte en dat gaat zo droog als hooi het plastic in (midi) balen, daar eten ze met zijn 4-en een week van en heb eigenlijk weinig problemen, af en toe een klein plekje erin.
heb trouwens een overdekt hooihuisje wat al jaren echt super functioneert
[ [url=m/tk13kB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Akshay schreef:xXutopiaXx schreef:Nou inderdaad, als er producten zijn waar ik vertrouwen in heb, zijn het zeilproducten![]()
Ziet er netjes uit Olympia!!
Akshay en KarinAls jullie een datum hebben, kan 't maar zo zijn dat ik dan ook toevallig een rondje in de Pannenhoef ga rijden
![]()
![]()
Inderdaad ruk van die baal Lorette, dat moet dan echt een smerige baal zijn...Hier ook altijd wat baaltjes van eigen land nog achter de hand.. toch wel er fijn!
Hahaaaa, die ijsco van mij weet niet wat hem overkomt :p
Lijkt me heel leuk! Ik wil tussen kerst en oud en nieuw sowieso het bos in. Verdikke niet voor niks trailer en rijbewijs geregeld.
En pannenhoef is me zó bekend dat dat ook de enige plek is waar ik dit " voor t eerst" durf te proberen
Moet alleen echt eerst labeltjes regelen,voor t geval ze losbreken, zodat er een telefoonnummer aan hangt.
Voordroog wat keihard tegenvalt is wel echt balen..
fokfanaat schreef:ik kan ze net met echt heeeel veel moeite met zijn 2-en flippen (zijn rechthoekige)
gewicht weet ik niet
Olympia96 schreef:Aan de dunne? Niet van dit hooi hoor. Ik heb droger dan droog, langstellig hooi. Het zit alleen ingewikkeld omdat ik het gewone hooi onverpakt niet kan opslaan. Voor ons is dit best een goede oplossing, maar nu dus pech.
Maar goed, kleine schimmelplekjes zijn het punt niet. Deze baal lijkt gewoon in zijn geheel mislukt helaas.
Oh trouwens we hadden het laatst over spuitmest en vieze achterpootjes toch? Mijn merrie is schoon sinds ze thuis staat en ik haar Moorbalans voer. In de 9 jaar dat ze bestaat en dat ik haar heb nog nooit voorgekomen!
betadine schreef:Olympia96 schreef:Aan de dunne? Niet van dit hooi hoor. Ik heb droger dan droog, langstellig hooi. Het zit alleen ingewikkeld omdat ik het gewone hooi onverpakt niet kan opslaan. Voor ons is dit best een goede oplossing, maar nu dus pech.
Maar goed, kleine schimmelplekjes zijn het punt niet. Deze baal lijkt gewoon in zijn geheel mislukt helaas.
Oh trouwens we hadden het laatst over spuitmest en vieze achterpootjes toch? Mijn merrie is schoon sinds ze thuis staat en ik haar Moorbalans voer. In de 9 jaar dat ze bestaat en dat ik haar heb nog nooit voorgekomen!
Ga ik ook kopen. Zitten goede bestanddelen in en veel goedkoper als de alternatieven zoals ekyguard. Eigenlijk heeft dit product alles van een maagzweer preventie/ondersteuning behandeling.
Ik zoek nog een product tegen hoesten. Mijn merrie heeft dampig gestaan vorig jaar en begint nu ook weer te hoesten. Staat op vlas en voordroog. Als jullie een goed product kennen hiervoor ?
@Namiro: Wees blij dat je niet op klei staat. Is nog zo veel duurder om daar een paardwaardige paddock van te maken. Wij zitten op vette klei en uitgraven heeft geen zin + dat je er als particulier ook geen vergunning voor krijgt. Deze gek heeft zich dier dus al blauw betaald aan paddockplaten. We zijn ze nu aan het leggen, enkel ontbrak ik halverwege 2 paletten en moeten ze nu nog geleverd wordenHet ziet er alvast veelbelovend uit. Zal de paddock hier showen als die volledig klaar is.