Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:37

Kirrr schreef:
Ik val ook terug even binnen. Volg altijd wel een beetje mee, maar tijd om te reageren is er niet altijd.
Dit weekend wel eens wat tijd en vooral een hele hoop plannen om het paarden gedeelte op te ruimen en beter in te delen.
Ik heb nu 5 'vuil'bakken staan met voeder in. (Spelt, bietenpulp, mengeling, sportbrok, ponyvoeder).
Ik word er gek van, nemen zoveel plaats in en is absoluut niet handig.
Ik zou op voorhand al kunnen mengen, dan heb ik maar 3 bakken nodig ipv 5, maar dan zit ik steeds met overschot in de zakken, moet ik die weer ergens bewaren.

Ik denk nu aan een waterdichte geïsoleerde bak om buiten aan de buitenkant van de poort te zetten, met vakken/bakken in voor voeder. Maar echt een goed ontwerp, idee heb ik nog niet gevonden.
Iemand ideeën?

Oude koelkast/vriezer?
Roep maar wat.

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:38

Zo'n oude vriezer is wel een idee.
Ga even wat sites afschuimen.
Thanks!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:43

Wij doen ook een hoop in oude vrieskisten :) van voer tot dekens (al is het hier vooral dekens omdat we die niet gebruiken, maar zo blijven ze mooi muis vrij).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:49

Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Kan er voorlopig nog geen vinden op internet, maar blijf het even in het oog houden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:18

Ik heb ook 2 enorm grote vriezers , ooit overgenomen van een oude buurvrouw.
In de eene kunnen ruim 8 zakken voer en dan heb ik nog een zijvak, in de andere past nog meer.
Maar nu heb ik de zakken er gewoon in staan omdat ik veel verschillende heb.
Staan nu 5 zakken rechtop in.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:04

Bij ons is het ook de voorraad die er in staat. Het voer dat we op dat moment voeren zit in voertonnen verdeeld over de diverse plekken waar de beesten staan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:25

Hallo dames. Brrrr koud hier. Maar super blij met de gedraineerde bak. Ligt er ook met dit weer super bij.

Ik ga eens even google naar jullie lokatie voor een groepsafspraak. Ik heb er nog nooit van gehoord. Ben de naam nu ook al weer kwijt -O- dus even teruglezen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:30

Oh ik zie het al ruim 2 uur met de trailer denk ik. Ja het is me uiteindelijk al 1 keer gelukt. Dus zal een 2de keer ook lukken, maar wel weer een uithoek vind ik. Zal niet voor iedereen handig zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:39

Geen enkele plek is voor iedereen handig... er zitten veel mensen daar in de buurt blijkbaar. Dus voor hen is het wel handig :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:37

Ik wil jullie ook met liefde een keer bij ons uitnodigen, maar hier overnachten kan niet (paarden ook niet), dus dat zou dan bijv bij Leersumse Veld moeten. Maar nog leuker is dan denk ik om naar Ede te gaan (Ginkelse Hei etc). Overnachten kan daar bij stoeterij willemien en bij de kleine pol oid. Is misschien minder uithoek. En in beide gebieden weten wij redelijk gied de weg.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:53

Klinkt ook goed.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:52

Brrrrr en weer sneeuw.
niks aan.

Oude vriezer voor het voer, msrjtplaats in gaten houden . Zelf heb ik ikea bakken die ik kan stapelen. Zijn eigenlijk uitsorteerbakken voor vuilnis

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:21

Lunn welke bakken heb je van ikea? Ik heb vuilnisemmers (megano van sunware) maar moet er eigenlijk nog wat bij kopen
Kou en paarden brrrrr niets aan

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:34

Ik vermoed dat Lynn "Sortera" bedoeld. Die hebben wij ook, werkt prima

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:58

Hilary schreef:
Ik wil jullie ook met liefde een keer bij ons uitnodigen, maar hier overnachten kan niet (paarden ook niet), dus dat zou dan bijv bij Leersumse Veld moeten. Maar nog leuker is dan denk ik om naar Ede te gaan (Ginkelse Hei etc). Overnachten kan daar bij stoeterij willemien en bij de kleine pol oid. Is misschien minder uithoek. En in beide gebieden weten wij redelijk gied de weg.

Is ook leuk. Ik vind alles leuk, maar wel 1 tegelijk. Mijn man moet de paarden een weekend verzorgen, dan. En dat wil ik hem niet te vaak aan doen. Anders wil hij straks niet meer. *D

De afstand is voor mij trouwens ook prima te doen in een dag.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:55

Hier ijzelt hier aardig. De paarden zijn helemaal beijzelt. Gelukkig valt de gladheid in de paddock mee.

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:09

Sortera. In de grote past goed een zak bro. Bij mij zakken de deksels alleen in door t gewicht. Ik moet er eigenlijk een plankje tussenmaken

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:48

Sexy fabster! Heb jij daar bij het begin van je track een boog met schrikdraad erin? Hoe heb je dat gedaan?

Lynn, wij hebben idd een plankje tussen de onderste en de bovenste bakken. De onderste is een grote bak, zit een zak vitaminebrokjes in. De bovenste is een kleine bak, zitten de lijnzaadjes in (ook een hele zak).

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:02

Hilary schreef:

Ik kom regelmatig rijden in leersum.. slaap dan idd bij t leersumse veld.. is altijd super geregeld daar!
12 februari gaan we weer en met hemelvaart ook een kleine week

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:08

Hilary schreef:
Sexy fabster! Heb jij daar bij het begin van je track een boog met schrikdraad erin? Hoe heb je dat gedaan?

Lynn, wij hebben idd een plankje tussen de onderste en de bovenste bakken. De onderste is een grote bak, zit een zak vitaminebrokjes in. De bovenste is een kleine bak, zitten de lijnzaadjes in (ook een hele zak).

Nee, die boog heeft heel lang slingers gehad voor de schriktraining. Die zijn er nu af gewaaid. Moet er weer wat op hangen. Maar schrikdraad moet ook kunnen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:12

Zo een zware klote week gehad. Bah. Ene migraine na de andere. Krijg gewoon niks gedaan. Huis is een puinzooi. En als ik dan even een momentje heb dan gaat ook echt alles fout. Blijkt dat er alweer gezondheidsproblemen zijn opgedoken in mijn jongste hond, dus met haar kan ik óók alweer niet fokken Das appelflap de derde op rij! Daar gaat mijn droom van een eigen kennel, want meer dan drie honden wil ik echt niet.
Uitlaatservice is ook echt zwaar poedersuiker. Kom gister thuis blijkt dat ze vergeten was dat ik gewoon thuis zou zijn. Verteld ze vrolijk dat ze de honden een uur in de tuin heeft laten spelen. Hoezo een uur in de tuin spelen? Ik betaal je verdomme 20 euro om met ze te wandelen! Ik woon in het fiets buitengebied en jij gaat een balletje gooien in de tuin? **&%*&!!!!

School gaat poedersuiker, kan er gewoon de tijd en energie niet voor vinden. Ben helemaal op. Echt kapot. Het is tijd voor een winterslaap. Onder de dekens kruipen en de wereld vergeten. Maak me maar weer wakker als het beter gaat.

Gistermorgen wel nog een ritje met Stef kunnen doen. Had naar de Meinweg willen rijden om te kijken hoe lang dat rijden was, en het ging eigenlijk best aardig. Endomondo aangezet.
Ik was bijna Vlodrop door, hij deed het echt heel goed in het dorp met de autos en fietsers. Bleef af en toe staan om even te kijken (bij een container en een man die over de stoep liep). Maar verder heel netjes. Totdat we midden in het dorp een vrachtwagen tegen kwamen. Daar ging ie voor op de loop. Maar dan ook echt.
Hij is bij zijn vorige eigenaar met een tractor de stal ingejaagd als hij niet wilde. Dus hij is als de dood voor grote luidruchtige voertuigen. Echt zwaar poedersuiker in zon boerengemeenschap waar ik woon.
dus me maar omgedraaid en een rondje door de velden erachteraan geplakt.

Afbeelding

Nu weer met een lichte net niet migraine op de bank. ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:17

Gadver abbyblues wat enorm rot allemaal :(:)

Het weer valt hier nog reuze mee eigenlijk. Vanmorgen wel voor get eerst mijn eigen paard met een sneeuwdekentje gezien <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:32

Sure_lee schreef:
Ik zwaai ook weer even! Lees nog steeds braaf mee hoor. Maar niet veel energie om te posten.... er was ook veel onduidelijkheid rondom de scheiding.
Nu is het in ieder geval duidelijk dat mijn ex hier kan blijven wonen.
Nu is het grote zoeken begonnen... eerst een plekje voor mijn 4 paardjes en daarna voor mezelf.

Dus mocht iemand nog een plekje weten dan hoor ik het graag!
Ik ben een boshobbelaar dus ze moeten wel aan het bos staan. Bij de veluwe of Utrechtse Heuvelrug... en dan ook nog betaalbaar... jaja hele opgave hihi. Maar ga zaterdag bij een paar plekjes kijken. Ben heel benieuwd.
Maar mijn paarden aan huis avontuur is dus straks ten einde.....

Fijn dat je nu weer wat meer helderheid hebt en ook wel fijn voor je ex dat hij daar kan blijven. Hij wil dat ook echt? Veel land en huis in je uppie en zijn familie komt hier toch ook niet vandaan? Ik zal m'n ogen en oren ook voor je open houden iig! Ga je alle paarden houden?

Hier lekker sneeuw! De weg naar de winterwei was alleen te glad dus een dagje paddock arrest met hooi maar dat overleven ze ook wel haha!

Verder lekker aan het boshobbelen en van kleine K aan het genieten. Heb ouderschapsverlof dus kan heerlijk rijden omdat m'n vriend veel thuis werkt en we tig oppas oma's hebben.. luxe! Twee keer in de week het bos in lukt goed en als het straks weer iets langer licht is heb ik ook wel weer zin om wat in de bak te doen maar nu eigenlijk altijd naar het bos. Dan ben ik zooooo blij dat ik paarden heb die je gerust een paar maanden weg kunt zetten en daarna op kunt zadelen en wegrijden alsof je de dag ervoor nog hebt gereden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:39

AbbyBlues schreef:
Zo een zware klote week gehad. Bah. Ene migraine na de andere. Krijg gewoon niks gedaan. Huis is een puinzooi. En als ik dan even een momentje heb dan gaat ook echt alles fout. Blijkt dat er alweer gezondheidsproblemen zijn opgedoken in mijn jongste hond, dus met haar kan ik óók alweer niet fokken Das appelflap de derde op rij! Daar gaat mijn droom van een eigen kennel, want meer dan drie honden wil ik echt niet.
Uitlaatservice is ook echt zwaar poedersuiker. Kom gister thuis blijkt dat ze vergeten was dat ik gewoon thuis zou zijn. Verteld ze vrolijk dat ze de honden een uur in de tuin heeft laten spelen. Hoezo een uur in de tuin spelen? Ik betaal je verdomme 20 euro om met ze te wandelen! Ik woon in het fiets buitengebied en jij gaat een balletje gooien in de tuin? **&%*&!!!!

School gaat poedersuiker, kan er gewoon de tijd en energie niet voor vinden. Ben helemaal op. Echt kapot. Het is tijd voor een winterslaap. Onder de dekens kruipen en de wereld vergeten. Maak me maar weer wakker als het beter gaat.

Gistermorgen wel nog een ritje met Stef kunnen doen. Had naar de Meinweg willen rijden om te kijken hoe lang dat rijden was, en het ging eigenlijk best aardig. Endomondo aangezet.
Ik was bijna Vlodrop door, hij deed het echt heel goed in het dorp met de autos en fietsers. Bleef af en toe staan om even te kijken (bij een container en een man die over de stoep liep). Maar verder heel netjes. Totdat we midden in het dorp een vrachtwagen tegen kwamen. Daar ging ie voor op de loop. Maar dan ook echt.
Hij is bij zijn vorige eigenaar met een tractor de stal ingejaagd als hij niet wilde. Dus hij is als de dood voor grote luidruchtige voertuigen. Echt zwaar poedersuiker in zon boerengemeenschap waar ik woon.
dus me maar omgedraaid en een rondje door de velden erachteraan geplakt.

[ [url=m/FIx1Cd.png]Afbeelding[/url] ]

Nu weer met een lichte net niet migraine op de bank. ;(

Jij wil/ doet nu ook wel erg veel waarom de opleiding niet even afkappen? Eerst ff prive op rust en op orde krijgen.

Die onderste lijn is erg dicht bij mij, leuk!
Klote weer, overal ijs en sneeuw dus rijden wordt weer niks
angst voor grote voertuigen is klote, kun je niet bij 1 van de buren gaan oefenen?

Ik vind t dorp ook vrij smal daar, zou ik eerder door de woonwijken gaan, vooral bij de markt is het en druk en erg krap allemaal
is via herkenbosch gaan geen optie voor je, dan kun je meer buitenom rijden, of kom je zo de brug niet over? Een paard in t dorp aan de kletter moet je niet willen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-01-17 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:40

Oh wat naar allemaal Abby! Sterkte.

@Kristel. Ja hij wil dat graag. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om hier te zitten met al dat onderhoud en land in mijn eentje. Maar goed, zijn keuze. Hij is hier gelukkig. Alleen maar prima!
Hij wil waarschijnlijk het paardendeel gaan verhuren. Dus mocht je nog iemand weten die een soort van eigen pensionstal wil beginnen hier... let me know!
Ik wil wel proberen om alle paarden te houden. Dat is in eerste instantie mijn doel. Lukt dat financieel of qua tijd echt niet dan kan ik altijd nog de keuze maken om voor een andere oplossing te kijken. Maar liever niet.

Lekker genieten zo dus! Fijn hoor al die oppas. En makkelijke paardjes zijn ook wel fijn!

Ik zou vandaag bij een aantal stallingen gaan kijken maar dat gaat door het weer niet door. De stallen liggen op minimaal 1,5 uur rijden van hier. En met die ijzel ga ik dat risico maar niet nemen. Wel jammer. Nu weer een weekje wachten voordat ik kan gaan kijken...