PaulineH schreef:Ik heb ergens gelezen dat jonge vogeltjes ook kunnen stikken in paardenhaar? Wel een mooi plaatje zo op het hek:)
Maar maken die twee maanden dan net het verschil monmaster?
Het uittrekken van zuring is mij afgelopen jaar vies tegengevallen vandaar dat ik dit jaar wil spuiten:) misschien enkele delen inderdaad nog uitsteken komende week.
Nu gauw yoghurt opeten en an die arbeit!
Ze jatten,roven en stelen het nog net niet uit mijn handen...voor staartharen moet je oppassen,daar heb ik ze wel eens uit moeten hengelen maar verder.Er komen zo'n 5/6 nesten in een goed jaar voor de mussen...er zullen er sneuvelen maar door het haar?Kan mij wel voorstellen als het over de 30gC is en ze zitten tegen de dakplaat aan maar dan is de algemene temp gewoon te hoog.
Tandarts kan best verschil maken in die korte periode als de paarden aan het wisselen zijn.
Zuring kun je het meest eenvoudig verwijderen met een spitvork...tenminste,zo doe ik het.Rondom steken,opwippen en eruit scheuren.Dan gat weer dicht,voorkeur voor droge periode maar hier zandgrond...voor klei fijner als het eerder zacht heeft geregend.
Succes met werk en zadels