Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:15

Sure_lee succes met het zoeken van een plekje voor je paardjes (en jezelf!)

Ik weet dat niet veel mensen begrip(?) hebben voor paarden in het verkeer. Had het alleen even verdrongen of zo, hoe erg het was. Gelukkig waren de paarden prima te hanteren. Je wordt hier trouwens wel dood gegooid met worden met let op paardenbordjes. Is een behoorlijk paardrijke streek.

Aan de hand vind ik het allemaal niet zo erg, als ik er op had gezeten was ik een stuk minder relaxed geweest :=

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:39

Spannend monmaster!

Sure-lee ik zal mijn ogen en oren voor je open houden. Ik zit in Woudenberg dus lekker in de buurt van je werk. En bos genoeg hier!

Chasey, geweldige hoop! Daar ga ik ook eens op googelen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:43

Wat leuk die hooper, ik ken ze wel maar vind ze behoorlijk prijzig en denk dan altijd, dat kan ik zelf wel maken.

IJslander veulen <3

sure lee sterkte met zoeken :(:)

Ik heb een kleine Tika gehaakt.
Was mijn eerste haakwerkje, dus behoorlijk puzzelen hoe het moest en heb het patroon ook aangepast omdat het eigenlijk een paardje moest worden.
Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:02

Zó, Spatter! Aan het handwerken geslagen? := Hij is wel goed gelukt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:07

Dank je!
Ja dochterlief was begonnen met breien maar toen zag ik die haakknuffels en dat vond ik leuker.
Was wel moeilijk in hetbegin want ik heb heel vroeger wel eens een lapje gehaakt maar verder niks.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:08

Bedankt!
En fijn dat je je ogen en oren open wilt houden Nathalieba... altijd fijn!

Ah wat schattig. Ik vind het goed gelukt! Ik doe het je niet na...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:12

Nogmaals succes shirley.

En mooi gedaan Spatter, vind hem erg goed gelukt eigenlijk.

Ik lees tenslotte ook nog steeds mee en ik heb niet eens paarden meer, laat staan aan huis, maar heb mij hier altijd erg welkom gevoeld.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:48

Hier een stille meelezer die Sure-lee even sterkte wil wensen! Zit in hetzelfde schuitje, ook paarden aan huis en relatie uit, dus dat avontuur gaat ook z'n laatste fase in. Wij moeten alleen wel ons huis verkopen. Morgen eerste makelaar op bzo voor verkoopgesprek, zal mij benieuwen. Ik blijf wel gewoon meelezen hoor, vind het altijd erg gezellig hier :o
Vind het trouwens wel wat hoor, weer een pensionplek te moeten vinden voor je paardjes..... Pff, wordt van heel veel stallen toch echt een beetje verdrietig.... Ik hoop dat je gauw een superplekje vindt voor ze! Ik ken wel een aantal stallen in de omgeving van Renkum-Arnhem-Laag-Soeren, dus als je over die regio specifieke vragen hebt, stel ze gerust!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:22

Wat mooi gemaakt spatter, ik doe het je niet na!

Surelee, succes en sterkte. Hopelijk vindt je een mooi plekje.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:27

Gaaf die hooper..... ik ben bijna jarig.... haha.... ik weet een cadeau
Mooi gehaakt.... ook ik doe t je niet na
Ik weet een plekje in doorn..... maar weet niet of dat in jou richting is S.

Mijn ijsco is 3.5 dus erg jong.
Vanavond stond Ikja in de bak.... maar die is bokhard en glad..... ze durfde niet meer te lopen.... toen riep ze om hulp door te hinniken ..... mammie kwam direct helpen natuurlijk...... nu het bakhek maar afgesloten....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:41

Enhet is weer een prachtig begin van de dag!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de paarden zijn bevroren op hun rug.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:46

Brr wat een kou, de drinkbakken waren gesierd met meer dan een cm ijs :brr:
Denk dat ik lekker binnen blijf vandaag. Morgenochtend zou het gaan sneeuwen.
Gelukkig is de paddock wel egaal bevroren en zijn de tegels niet te glad.
De eerste winter aan huis moest ook echt een koude worden natuurlijk :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:48

Ikmoet nu nog naar buiten. Ben bang, dat het hier niet egaal is bevroren. Het was hier erg nat. Kan ik lastig mesten. Ben ik snel klaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:53

Goedemorgen!

SureLee succes met het vinden van een fijne plek.

Gingerale welkom en ook succes uiteraard!

MarloesHJ ook welkom!

Monmaster een veulen erbij?! Spannend hoor.

Hier vandaag de paarden voor het eerst in de bak. Het land is te hobbelig en bobbelig opgevroren. Als ik het weerbericht mag geloven is het morgen weer voorbij.

Verder geen nieuws, behalve een hoofd vol met snot :D , maar daar ben ik niet de enige in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:00

Fabster schreef:
Ikmoet nu nog naar buiten. Ben bang, dat het hier niet egaal is bevroren. Het was hier erg nat. Kan ik lastig mesten. Ben ik snel klaar :D

Hier is het aan de tegels gevroren, was ook heel snel klaar vanmorgen want ik ga echt niet kunnen bikken :')

Moet de hond nog wel uit laten maar die wacht nog maar eventjes.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:13

Zelfs in de Randstad -6 vanmorgen...... Maar weinig wind, dat scheelt een hoop. Gisteren nog snel de paddock geharkt na het rijden, en kruiken in de drinkbak voor de nacht. Vanmorgen maar dun laagje ijs. Met emmer warm water en nieuwe kruik kunnen ze even vooruit.
De minitrack met de grasroosters werkt perfect, mooi vlak en droog. Taar wordt steeds vrolijker en maakt en samen met de kleine Lot soms een feestje van. In draf over de roosters, en een paar flinke wappers in de paddock. +:)+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:17

Goedemorgen.... ik heb de zadelmaker gehad.... voor mijn jonkie een zadel .... ben zo blij, massimo trail paste.... moet nu ff wachten tot ie besteld is.... max 5 werkdagen.
Ik wilde een tweede hansie, maar mijn man drong aan op een nieuwe, met tegenzin toegestemd :=

Ik had verwacht dat het nog moeilijk zou worden ivm haar korte rug, maar dat viel mee!
Shirley.... ben benieuwd of het wat wordt ( zie PB) ... laat t ff weten.

Tja wat toch weer een mooie foto's .... ik heb mijn pyamabroek snel verruild voor mijn thermobroek..... brrrr.....

Ik sluit ze vannacht maar op denk, met de te verwachtte ijzel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:19

Goede morgen :)
(Foto van zojuist.)
Afbeelding

Onze paardjes staan ook in de paddock. Is inderdaad net wat egaler. En noodgedwongen eigenlijk ook. Moet vandaag even het lintje weer verplaatsen in de weide. Want als de weide te kaal is, dan gaat Bliksem er van door. Er staat nog geen stroom op die weide. De omheining moet in zijn geheel vervangen worden, nog niet aan toe gekomen. Maarja, dat weet Bliksem dus goed.
Gisteren avond gewapend met een zaklamp het land door. En dan is 6000m2 best veel om een shetlander in terug te vinden. :+ :+ Zag hem nergens! Maar uiteindelijk zag ik - uiteraard - heeelemaal achter in een hoekje een wit vlekje. :+ :+ (Zijn neus).
En hij keek me ook echt zo aan 'hoi, ik hier?'. Kon hem zo pakken, dat is geen probleem. Maar had hem daarna toch maar even in de paddock gedaan. Want tot nu toe bleef Nick nog steeds rustig, maarja wil ook niet dat hij 'door het lint' gaat :=
Dat viel me trouwens niks van tegen, hoe rustig Nick er onder blijft dat Bliksem dan in de andere weide staat.

Gisteren middag had ie het ook al gedaan. Dat stuk is echt nog zo'n wildernis. :+ Zo stond ie er gisteren middag bij.
Afbeelding

Ik zit nog in de badjas, net ook in de badjas bij de paarden geweest :')

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:22

Mijn reuze Taar (niet zo groot als Stef van Abbyblues, maar toch....... 1.69 m en een dikke 600 kg)

Afbeelding

En samen met Lotje:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Taar_tje op 06-01-17 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:33

hihi, kleine foto's..... hoe krijg je dit groter?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:35

Taar_tje schreef:
hihi, kleine foto's..... hoe krijg je dit groter?

Ik vraag me altijd af hoe je ze zo klein krijgt :')
Bij het voeg fotos toe menutje gewoon op de foto klikken, niets kopieren of doen. Komt vanzelf in je bericht.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:57

Gelukt, zie boven.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:00

Je hebt een verkleinmenu op bokt staan bij vragen over bokt. Zo kun je ze kleiner maken.

Mesten viel nog mee. Paddock ook nog wel, maar laat Beau toch op zijn eigen paddock staan. Die is egaler. Beter voor zijn been. Daar heb ik ook roosters liggen. Echt ideaal.

Het is echt heerlijk weer. Ik had t gewoon warm. Heb ook wel een thermobroek aan.

Hallo Taar. Heb ik jou nou als nieuweling gemist? Welkom hier.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:04

Ha Fabster, meestal meelezer, soms een post :o Sinds februari 2015 paarden aan huis. In zomer diverse foto's van plaatsen ecorasters gepost.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:15

Ik val ook terug even binnen. Volg altijd wel een beetje mee, maar tijd om te reageren is er niet altijd.
Dit weekend wel eens wat tijd en vooral een hele hoop plannen om het paarden gedeelte op te ruimen en beter in te delen.
Ik heb nu 5 'vuil'bakken staan met voeder in. (Spelt, bietenpulp, mengeling, sportbrok, ponyvoeder).
Ik word er gek van, nemen zoveel plaats in en is absoluut niet handig.
Ik zou op voorhand al kunnen mengen, dan heb ik maar 3 bakken nodig ipv 5, maar dan zit ik steeds met overschot in de zakken, moet ik die weer ergens bewaren.

Ik denk nu aan een waterdichte geïsoleerde bak om buiten aan de buitenkant van de poort te zetten, met vakken/bakken in voor voeder. Maar echt een goed ontwerp, idee heb ik nog niet gevonden.
Iemand ideeën?