Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:13

azmay lieve foto maar pas wel op voor slokdarmverstoping, ze eten nu in een hele onnatuurlijke houding en als ze wat schrokken kan de kleel heel gemakkelijk vwerstopt raken.
Helaas zelf al meegemaakt.

Blue eet wel maar er zit nog steeds veel slijm in zijn mond.
Geen koorts maar dat zegt natuurlijk niet zoveel zolang hij op medicatie staat.
Had eigenlijk gehoopt dat het vandaag toch al wat beter zou gaan. ;(

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:16

Arme blue, zo lastig als je niet echt weet wat er aan de hand is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:00

Wondjes in de mond helen over het algemeen vrij snel. Balen dat het nog niet over is.
Idd kan de medicatie nu de koorts onderdrukken.

Waren het niet de Romeinen die ook liggend aten... aanliggen aan de maaltijd... :D

Hier wisselen de buien en de zon elkaar af... straks wel even droog graag want ik moet nog uitmesten :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:00

Azmay wat voor omheining heb jij, zijn dat gaaspanelen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:02

Lynn_Nikita schreef:

Links op de foto heb ik van dat heras hekwerk, is eigenlijk van de buren voor zijn herten dus zitten stroomdraadjes voor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:05

Azmay schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Links op de foto heb ik van dat heras hekwerk, is eigenlijk van de buren voor zijn herten dus zitten stroomdraadjes voor.

ok, ik ken het normaal als soort ruitvorm, leek nu vrij vierkant en ben aan twijfelen ( afhankelijk ook waar we komen te wonen) of wij voor zo`n hard gaaspaneel gaan( nu ook als konijnenren) of voor heras hekwerk

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:18

spatter schreef:
fabster rot plek om zo'n ontsteking te hebben :(:)

Inderdaad. Gebeurd toen ik 16 was en van een paard viel. Toen was ik natuurlijk stoer en zo weer op de been, maar kom je weer tegen als je ouder wordt.

Hele ochtend buiten gestaan. Cranio sacraal dame kwam 2 paarden behandelen. In de zon, uit de wind was het heerlijk. Maar zonnetje weg en het was echt koud. Ven echt tot op mijn bot verkleumd!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:23

Ik ent karev ook niet meer ivm steeds heftigere reactie. Verschillende merken gehad. Geeft geen verschil..

Dus dan maar niet. Mijn risico

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:24

Hier gelukkig geen reacties op het enten bij beide paarden, ook al staan ze aan huis en komen er hier geen andere paarden blijf ik ze wel enten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:24

Caily schreef:
Spatter, Lola vind het nooit leuk als ik aan haar hoofd zit, maar ik mocht er wel aankomen. Die proppen slijm duiden zonder twijfel op iets niet goed, hopelijk gaat het snel beter!

Tevreden zijn met wat je hebt geeft ook een fijn gevoel Anke!

Jemig, dat jullie zo bezig zijn met hoe oud worden van jezelf en van de paarden. Ik totaal niet, je weet immers nooit hoe het loopt, en je leeft maar een keer. Zou me geen leven zonder paarden voor kunnen stellen, wie weet tzt wel een kind of naaste die ze wilt erven.

Wat bizar kirr, steeds weer wat mankeren maar ook steeds zo weer weg. Gaat de ruin van stalling naar je eigen plekje?

Fabster, chronisch slijmbeurs, auw! Bij mij is hij nu twee keer weg gespoten, hopelijk komt hij niet weet. Helemaal op mijn brede Tonker rijden was toen hels. Kyra is gelukkig vrij smal, ik vrees alleen voor Lola. Maakt het bij jou verschil met wat voor zadel je rijdt?

Zapje, lastige vraag. Ieder paard is anders. Hoe ga je nu te werk als ze iets spannend vindt?

Wat fijn dat het meeviel met Rosie en wat onwijs tof van de fokster!

Enten doe ik gewoon standaard procedure en mijn paarden hebben nergens last van gelukkig.

Ik ga weer werken :evaw:

Ik rij dus op een hele brede fjord en ha, dat maakt wel verschil in zadel. Op haar kan ik echt niet zonder zadel rijden. Moet iets hebben wat meer een A lijn maakt. Spaanse zadels van Zaldi vond ik heel fijn, maar die paste zij dus niet. Zij heeft niet zo n makkelijke pasvorm. Heb nu dus een Ghost en dat gaat ook goed. Maakt de zit smaller.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:32

Wauw, dat was even bijlezen. Ga dat stuk over vulstoffen nog lezen.

Enten doe ik standaard 1 x per jaar. Gelukkig heeft hier niemand last van die prikken.

Heel netjes van de fokker, Kvulden! Goed dat je het zo op hebt kunnen lossen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:15

Verdorie Blue :(:)

Zit ghost smaller dan barefoot? Ik heb vanwege die A vorm nu een gewoon dressuurzadel met bontje over de zitting, maar iets boomloos vind ik eigenlijk mooier.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:07

Barefoot zit echt enorm breed!! Ghost ligt alleen op je paard en niet om je paard. Dat maakt ze zit heel smal. Wereld van verschil!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:09

Ik vind mijn BM ook niet breed zitten mede doordat de 'pad' war hoger in de pommel getrokken is.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:15

BM, is daar ook een model van zonder fork? Western vind ik erg mooi en fijne manier van rijden. Zou heel graag Lola de reining kant op laten gaan. Maar zadels met fork ben ik wel van genezen haha.

Gohst is wel iets om te gaan proberen dan. Heb jij wel eens op een torsion gereden? Vond je daarvan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:28

Wat is een BM? Nee, nooit op een Torsion gereden. Maar als het weekendje door gaat, kun je mijn Ghost wel proberen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:49

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:57

Hier is de smid geweest. Roosje en Bubbles weer ijzers eronder. Ze vonden die rook wel spannend/eng. Bubbles had de voorhoeven al erg kort. Nu voorijzers met twee lippen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:58

Boomloos zit idd erg rond. Vind het zelf heel anders dan een "gewoon" zadel.
Een Ghost heb ik nog nooit opgezeten. Lijkt me wel anders omdat het geen 'heel' zadel is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:07

Anke schreef:
Boomloos zit idd erg rond. Vind het zelf heel anders dan een "gewoon" zadel.
Een Ghost heb ik nog nooit opgezeten. Lijkt me wel anders omdat het geen 'heel' zadel is.

Ghost zit bijna als een boomzadel vind ik, geen moment spijt gehad dat ik hem gebruikt heb om Kim in te rijden :j

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:27

Ik heb een Torsion voor erbij en twee dressuurzadels. Een Tekna voor jack en een Kieffer voor malibu. Daarnaast nog meerdere zadels te koop O:)

Vandaag mee met Bry, altijd leuk!

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:30

Ik vind een Ghost niet als een boomzadel zitten. Heb nog een wintec dressuur waar ik wel een op rij. Maar die is echt hard! En dan zit er nog wel een gelpadje op de zetel. Zit mijn Ghost toch echt veel lekkerder. Nadeel is dat je weinig steun hebt. En hoeveel een ander zadel dat wel geeft, zo stiekem. Maar ja, goed voor de balans, zullen we maar zeggen... :+

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:31

Wij enten net als kristelhans standaard vanwege de wedstrijden.
ontwormen ook niet echt een ritme zo van oh kan wel weer eens.

Mijn oudje hoest ook wel. Ook door stof, nu wat natter kuil en nu wel goed.
Ik heb er ook wel eens een tijdje een hoestpoeder over de brok heen gedaan. Hielp toen wel.

Zijn jullie paarden ook al weer aan het verharen. Mijne vorige week echt helemaal kaal. Je kon gewoon het met stroken er af vegen.

Riri is tegen de 1.80 en Felice de tuiger.. zal 1.65 zijn.. misschien wat groter.

Ik heb een kentaur op Riri en eem Rosner zadel op Felice en van der wiel (?)tuig, maar tuig ben ik niet zo in thuis.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:47

Enten heb ik ook standaard tijdens de jaarlijkse controle van de tanden. Ontworming doe ik zo'n 3/4x per jaar. Afwisselend gebruik van de werkzame stoffen. Pramox in het najaar gegeven. Ivermectine heb ik klaarliggen. Geef ik als de ventipulmin niet meer hoeft. Anders dubbelop rommel in zijn lijf.

Doen jullie bij het spuiten van onkruid (zuring in dit geval) het gehele land? En wat gebruiken jullie hiertegen? Ik was bij een boer geweest met spuitlicentie en die gaf aan dat het spuiten van mcpa/mcpp vanaf dit jaar verboden is in grasland. Op graanland is deze stof nog wel toegestaan. Maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet gebruiken..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:49

De boer bij ons kijkt niet zo nauw hoor. Wordt nog gewoon gebruikt.