Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:27

Klinkt als een plan!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:49

Ik lees nog steeds mee, maar even geen puf gehad om te reageren vanwege enorme drukte op het werk.

Inmiddels een beetje klaar met dit winterse weer en verlang enorm naar het voorjaar. Gelukkig heb ik mijn fjordenproject inmiddels zover dat hij lekker op stal kan. Dat is wel fijn.

Ik lees iets over een meinweg-meeting. Leuk!
Wil jullie graag meeten maar helaas zonder paard. Twee paarden maar geen die ik kan rijden.. dus misschien een kopje koffie dan maar?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 20:12

Ik wil mijn beide rijpaarden wel meenemen hoor Namiro, als je op een Tinker durft?! :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:13

Hoihoi iemand hier verstand van onkruid? Ben wel benieuwd naar dit kruid.. heb er zelf helaas weinig kennis van kwam wel wat distels tegen maar deze ken ik niet.

Iemand idee en of dit eventueel giftig is?
Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:34

O dat is een leuk aanbod Caily!! :j
Als je een brave in de aanbieding hebt zou ik dat superleuk vinden!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:37

Als jullie in een warmer jaargetijde dan nu gaan :brr: wil ik ook wel mee :j Twee uurtjes met de trailer, zo te zien.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:21

*\o/* we gaan weer een weekendje weg! Ik wil mee. Nu maar hopen dat twix tegen die tijd heeft besloten dat het best leuk is om een rijpaard te zijn.

Janine, volgens mij is dat zuring. Niet giftig maar je paard lust het ook niet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:53

Inderdaad zuring. Niet giftig, maar wordt ook niet gegeten.

Wordt t echt weer een weekendje? Als het vóór april is en er op weides weinig gras staat, is dat voor Caj nog te doen. Die staat nl niet op gras, vanwege eczeem. En die wil ik ook niet alleen maar op stal hebben. Dus altijd een gedoe met accomodatie.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:17

Strak plan ik ben voor (moet het wel wat warmer zijn en we moeten hier nog wat oefenen) we zitten nu midden in onze winterslaap/dip/weinig rijperiode ⛄️❄️

Zou wel heel leuk zijn! En een super motivatie om weer echt aan de slag te gaan!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:24

Mijn wei achter het huis zal tegen die tijd goed kaal zijn Fabster.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:42

Nou, dannodig ik mezelf alvast uit :P :):) <<)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:37

Oke bedankt! Dacht dat zuring groter was haha ben echt geen expert..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:54

Weer een mooi begin van de dag:

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:14

Hier ook een mooi begin van de dag, wel wat minder spectaculair met de lucht ;)

Bablo en Tývar heb ik vanmorgen bij elkaar gezet. Bablo was gisteren erg onrustig met het draadje ertussen, had zijn er net de dag ervoor onder geslagen ijzer er alweer vanaf getrapt. Ik heb tralies tussen de stallen heb zitten waar ze ook al regelmatig een beetje met elkaar hebben kunnen neuzen besloten ze maar gewoon bij elkaar te zetten aangezien er nog geen onvertogen woord tussen de twee is gevallen. Ze staan rustig. Bablo wilt wel duidelijk de baas zijn over de IJslander en die accepteert dat zo lijkt het.
Vandaag ben ik vrij dus ik kan het goed in de gaten houden :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:50

Goede morgen!

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:28

Het is duidelijk moeilijk wakker worden bij jou, Chasey! _O-

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:26

Welkom Marloes, ook een IJslander... leuk!

Leuke foto's zag ik

Net gereden.... als een marshmallow op mijn paard... zelfs mijn man lachte me uit!
Ook mijn nieuw aangeschafte oorwarmers op.... ik had t niet koud....

Mogelijk is mijn baby- IJslander drachtig....( ze was al fors toen ik haar kocht, maar nu lijk de achterkant van haar buik te groeien en haar borstjes ook.... ze liep toentertijd bij een hengstje van een jaar. (Ook IJslander, gelukkig)....nou ja... april/ mei weten we het....
Ik heb inmiddels aan twee mensen gevraagd wat zij dachten, zij vermoeden het nl ook. Van de week viel het me ineens op dat de achterkant van haar buik aan het uitdijen is.... maar niet haar middenbuik zeg maar. ( 2 voor de prijs van 1????)

Ik wacht t nog ff af, maar dan laat ik haar maar ff opvoelen denk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:30

Monmaster schreef:
Welkom Marloes, ook een IJslander... leuk!

Leuke foto's zag ik

Net gereden.... als een marshmallow op mijn paard... zelfs mijn man lachte me uit!
Ook mijn nieuw aangeschafte oorwarmers op.... ik had t niet koud....

Mogelijk is mijn baby- IJslander drachtig....( ze was al fors toen ik haar kocht, maar nu lijk de achterkant van haar buik te groeien en haar borstjes ook.... ze liep toentertijd bij een hengstje van een jaar. (Ook IJslander, gelukkig)....nou ja... april/ mei weten we het....
Ik heb inmiddels aan twee mensen gevraagd wat zij dachten, zij vermoeden het nl ook. Van de week viel het me ineens op dat de achterkant van haar buik aan het uitdijen is.... maar niet haar middenbuik zeg maar. ( 2 voor de prijs van 1????)

Ik wacht t nog ff af, maar dan laat ik haar maar ff opvoelen denk.

Oeh Ijslander veulie <3
Ooit komt er een enorme kudde van vanalles geloof ik, wil nog een Ijslander en een Fjord :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:31

Ohhh dat is wel spannend zeg! Hoe oud is je ijslander?

Ik heb vandaag een horse hoop gekregen, ben er super blij mee! Echt leuk! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:40

O lachen, zo n hoop! Ik wou nog een blok, maar dat komt er ook niet zo van.

Woeps, nog een veulen erbij! := wel leuk, toch. Ik wil ook nog wel een ijslander. 2 fjorden heb ik al. En een draver. Maar eerst maar eens inkrimpen. Vind 5 paarden al veel te veel werk.

Ik ga nog even gauw een rondje poepscheppen, voor alles morgen vastgevroren zit.

Ben vandaag ook gaan rijden. Heerlijk was t. Niet koud gehad en ook niet extra warm aangekleed. Gisteren had ik een dikkere jas aan, maar met mijn airbagvest erover kan ik dan echt niet meer bewegen. Maar had t vandaag ook niet koud.

Hier de paardjes vanmiddag lekker in get zonnetje gedut:

Afbeelding

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:51

Oeh, een IJslander veulen lijkt mij wel leuk! Spannend om af te wachten of ze drachtig is. Hier ruinen dus veulens zouden hier normaal gesproken niet zo snel tevoorschijn moeten komen :P

Vanmiddag samen met mijn zusje een stukje gewandeld met ze. Alles is hier bevroren maar aan de hand durfde ik het wel aan. Bablo had ook braaf zijn ijzers er vandaag onder laten zitten maar ik ben wel blij dat ik ze er onder heb laten slaan weer. Ik had hier nooit met hem dit rondje kunnen wandelen zonder. Hij bleef gevoelig op grind/scherpe stenen vanwege zijn korte voetjes. Nu heerlijk gelopen zonder ook maar een voorzichtig au pasje.
We wonen hier vlakbij een ruiterroute maar ik geloof dat we toch maar even moeten uitzoeken hoe dat werkt :+

Een stukje over een route gelopen maar we wisten niet hoe hij liep dus zijn na een tijdje doorgestoken en terug over de weg gelopen om te voorkomen dat we in de schemering terecht kwamen. Wat wel betekende dat we even over een druk kruispunt moeten (op dat tijdstip druk). Tývar schrok van een brommer maar was verder prima te begeleiden door mijn niet zo ervaren zusje. Top paardje! Bablo was ook heel braaf op een klein schrikmomentje na en dat na meer dan een jaar niet echt meer in het verkeer te zijn geweest!

Ben wel weer geschrokken hoe slecht mensen met paarden in het verkeer omgaan. Maar ja, gelukkig waren de paarden braaf :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:45

Ik zwaai ook weer even! Lees nog steeds braaf mee hoor. Maar niet veel energie om te posten.... er was ook veel onduidelijkheid rondom de scheiding.
Nu is het in ieder geval duidelijk dat mijn ex hier kan blijven wonen.
Nu is het grote zoeken begonnen... eerst een plekje voor mijn 4 paardjes en daarna voor mezelf.

Dus mocht iemand nog een plekje weten dan hoor ik het graag!
Ik ben een boshobbelaar dus ze moeten wel aan het bos staan. Bij de veluwe of Utrechtse Heuvelrug... en dan ook nog betaalbaar... jaja hele opgave hihi. Maar ga zaterdag bij een paar plekjes kijken. Ben heel benieuwd.
Maar mijn paarden aan huis avontuur is dus straks ten einde.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:50

Weet je nooit, Sure-Lee. Wie weet kun je ergens iets huren.

Marloes, fijn dat je paarden zo braaf zijn. Veel mensen in het verkeer hebben niet veel kaas gegeten van paarden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:00

Sure lee ik hoop dat je een fijn plekje voor jezelf vind. paarden aan huis heb ik ook nog steeds niet en betwijfel of het er ooit nog van gaat komen en ik klets ook gewoon mee, lekker hier blijven dus

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:12

Zo is t