Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:33

welkom hafnap :wave:

gistermorgen was de bak nog droog maar gisteravond stonden er toch plassen
hoop dat het snel weer wegtrekt

baal van al die nattigheid want buiten loop ik nog met brace en nu met vuilniszak er om heen maar het blijft waardeloos in de prut.

caily moeilijk hoor met de verkoop, succes er mee!

ik wil heel graag een keer naar de Millranch vanwege hun muildieren maar eerst maar op mijn eigen paard beginnen en daar wacht ik mee tot de controle eind oktober.

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:36

@spatter: kom je gezellig buurten dan :D
Vuilniszak om je been lijkt me idd niet prettig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:44

DD Doe ik!

Hihi, kwam dit in een ander topic tegen en moest zo lachen.
Mijn man zucht altijd als weer een idiote term tegen komt hoe smeden zich noemen er verbaast zich er over dat mensen daar in trappen.

Cayenne schreef:
lailapri schreef:
Nee hij is geen natuurlijk bekapper heeft hij mij meer malen verteld. Hij is anatomisch bekapper.

Anatomisch bekapper... Is dat weer de nieuwste hype? :=

Ja. hierna komt de holografische bekapper :j

Tenslotte de metallurgische bekapper, die slaat er een ijzertje onder en het cirkeltje is rond :D

Wel opletten met de homeopatische bekapper, die hangt tijdens volle maan een hoefijzer in een emmer water, doet een paar druppels op de hoeven en zegt dat het paard rondom beslagen is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:45

Welkom hafnap! Van harte met jullie nieuwe huis *\o/* . Hebben jullie ook zo vaak dat de dag heel anders verloopt dan gepland, sinds je de paarden aan huis hebt????

Vandaag wilde ik lekker gaan rijden, maar kreeg vanmorgen een berichtje van de loonwerker dat ze de greppels zouden komen frezen en drainage in het land aanleggen. Het voordeel van "onze" loonwerker is, dat hij super meedenkt en scherp geprijsd is, maar het nadeel is soms dat hij nogal adhoc komt opdagen. Uiteraard logisch, want het is een ontzettend groot loonbedrijf en wij als ieniemienie hobbyisten komen altijd "even tussendoor", maar goed, de greppels zijn intussen gefreesd en we wachten nu op de minikraan die de drainage gaat aanleggen en het achterste deel van de greppels weer dicht gaat gooien. De paarden hebben vandaag voor het eerst paddock arrest. Vinden ze niet leuk.....

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:46

En de greppel:
Afbeelding
Het land was nog redelijk droog, maar door dit trekkergeweld, ziet het nu zwart :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-15 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:47

Toch fijn zo'n loonwerker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:50

spatter schreef:
Toch fijn zo'n loonwerker :j

Ja, wij zijn ook superblij en tevreden met hem en zijn personeel. Mijn man dacht eerst zelf een greppel te kunnen spitten, maar dit gaat toch een stuk sneller. :j

spatter ik kan mij heel goed voorstellen hoe jouw man daarop reageert.

Echter kon mijn toenmalige smid(overigens een zeer kundige man, die bij de paardenkliniek werkt) niets meer voor mijn Lompe Lolly doen, dan een aluminium ijzer onder zijn zere voeten slaan en mocht hij NOOIT meer op het gras, mijn da gaf hetzelfde advies (afspraak om Lompe Lolly in te laten slapen was al gemaakt) en mijn "anatomische verantwoord bekapper" :+ , heeft hem toch weer knap op zijn voetjes gekregen én hij staat 24/7 op het gras.

Daarmee wil ik ZEKER NIET zeggen dat traditionele smeden "fout" zijn en alle andere "tovenaars" goed, maar door mijn eigen ervaring heb ik mijn mening moeten bijstellen. Ik denk dat er heel veel kaf tussen het koren zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:52

Nu is het ff zwart, maar ik denk wel dat je straks blij bent met je greppeltje :)

Ik ben hier met de 2e greppel bezig met de hand idd, maar ik smeer het wel uit over meerdere dagen anders kan ik niet meer lopen na een volle dag.
Maar het is nog ff droog dus dat werkt wel fijn ipv dat ik in het water sta te spitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:52

Geniaal was die he spatter!

Ik zit hier een beetje als een klein kind te mokken; De boer hier had wat grond en zand nodig om over zijn nieuwe maisbult te gooien, begrijp ik volkomen hoor, maar toch stink ik er van dat nu precies mijn ene postzegeltje waar het gras weer zo mooi op was gegroeid, verrot gereden is en hij de rijbak niet meer goed krijgt, omdat het te nat is om weer recht te trekken. Had hij nog heel lief ook een driehoek gemaakt van pallets in de bak, omdat hij bang is dat ze daar wegzakken, maar ik ken mijn pappenheimers; die staan daar binnen no time met hun hoeven in te klootzakken, dus heb tot het weer droog is, geen paddock...

Niet dat de meiden klagen hoor, want die staan nu dus te snoepen van het gras wat nog over is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:54

Zelfs een greppel graven... %) Voor 5 meter wil ik dat nog wel doen, maar langer komt er echt een loonwerker voor hoor :)

@spatter: hier in de buurt is een smid die geeft de paarden eerst een massage zodat ze ontspannen zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:58

palousa_boy schreef:
Nu is het ff zwart, maar ik denk wel dat je straks blij bent met je greppeltje :)

Ik ben hier met de 2e greppel bezig met de hand idd, maar ik smeer het wel uit over meerdere dagen anders kan ik niet meer lopen na een volle dag.
Maar het is nog ff droog dus dat werkt wel fijn ipv dat ik in het water sta te spitten.

Ik denk het ook *\o/* .

Oooh sta jij met de hand te spitten? Ik vind dat je een pluim verdiend! *\o/* . Mijn man dacht het eerst ook zelf te doen, maar is nu ook heel erg blij dat hij het niet hoeft te doen. Ik denk overigens dat mijn man het niet in een paar dagen zou hebben gered. Eerder weken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:06

[***] een frisse kijk op dingen is ook helemaal niet verkeerd en ik ben ook zeker niet tegen älternatieve" ideeen maar zogauw mensen hele l8lverhalen gaan ophangen hoe geweldig ze wel niet zijn , krijg ik al kromme tenen.
Een goed vakman bewijst zijn kunde door te doen maar tegenwoordig ben je bijna verplicht om al die penny's een mooi verhaal op te hangen want anders ben je geen goed smid.

Als ik een greppel in de rijbak wil moet ik 50 m graven tot aan het bos, tja helaas met het handje.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:06

Mijn paarden zijn zeer geïnteresseerd in een smid die ze ook nog masseert! Zien ze helemaal zitten.
Persoonlijk ben ik gewoon heel blij met mijn huidige smid die zeer goed bekapt en beslaat.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:07

Als hij mij dan ook masseert na uren in de kou te staan , touwtje vast houden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:11

spatter schreef:
[***] een frisse kijk op dingen is ook helemaal niet verkeerd en ik ben ook zeker niet tegen älternatieve" ideeen maar zogauw mensen hele l8lverhalen gaan ophangen hoe geweldig ze wel niet zijn , krijg ik al kromme tenen.
Een goed vakman bewijst zijn kunde door te doen maar tegenwoordig ben je bijna verplicht om al die penny's een mooi verhaal op te hangen want anders ben je geen goed smid.

Als ik een greppel in de rijbak wil moet ik 50 m graven tot aan het bos, tja helaas met het handje.

Ben ik helemaal met je eens hoor. Gelukkig is dit bij mijn huidige smid (oh nee, bekapper) niet het geval. Hij doet niets bijzonders, maar omdat ik niets te verliezen had met mijn Lompe Lolly heb ik als laatste redmiddel contact met hem opgenomen.

Heb zelf helemaal niets met alternatief :n .

En wat mij is opgevallen, is dat veel Penny's inderdaad voor een geweldig verhaal gaan, maar zelf niet op zoek gaan naar bepaalde zaken en achtergronden. De mens wil nu eenmaal graag voor de gek worden gehouden......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:11

>;) De figuur kennende... laat maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:13

DubbelDun schreef:
>;) De figuur kennende... laat maar :D

Nu ben ik wel heeeeeeel benieuwd!!! Ik ben best wel "in" voor een goede massage :D , heb je een naam per pb?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:14

DD je bedoelt jou smid? :D
De mijne mag dat wel doen :)) maar je moet niet zeuren over handen als schuurpapier _O-

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:16

Die schuurpapierhanden hoeven voor mij idd ook niet. Maar goed, ik ben geen paard.
OK dames ik ga uitloggen, zit op een bruiloft en het bruidspaar kan elk moment aankomen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:19

@spatter: het zou heel vreemd zijn als jouw smid je niet mocht masseren :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:11

:D <<)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:22

Overigens hoef ik ze niet eens vast te houden. Ik doe het halstertouw om een buis van de tent (zonder knoop) en blijf er vervolgens op 3 meter bij staan :D en dat is een hele vooruitgang bij een paard wat eerst door 2 man + verdoving nog niet fatsoenlijk te bekappen was :D

Het blijft hier maar regenen en het is alweer voertijd. Ik denk dat ik ze maar binnen ga zetten, want zo is er ook geen lol aan voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:42

Hier de hele dag dikke miezer..... Heb ze net terug gezet in het land. Loonwerker zei om 12:30 dat hij ging eten en dan terug zou komen met minikraan en drainage, maar omdat het al 16:00 was dacht ik dat hij ergens anders naar toe moest en heb de paarden in het gras gezet. Terwijl we de paddock aan het opruimen waren kwam er een trekker met minikraan aangereden.... Ze hadden nog even een "maisklussie" tussendoor.

Dus manlief staat nu samen met loonwerker drainagebuizen in de grond te duwen :D , ben eerlijk gezegd wel blij dat het vandaag dan ook meteen "af" is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:56

Het kan idd maar af zijn :)
Ik ben benieuwd wanneer hier het mais van het land gaat, het begint al flink bruin te worden. Nu kan ik niet zover kijken als anders én de vergeten kolven vind een grage aftrek bij cavia's :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:03

hier is de meeste mais er wel af, beetje korrelmais staat er her en der nog

[***] fijn dat alles vandaag gedaan is

hier trouwens vandaag redelijk droog, gelukkig