Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:21

Ik ben helemaal uitgeteld maar ik voldoe eindelijk aan de eisen van dit topic, paarden aan huis! *\o/*
Afbeelding

Als ze gewend zijn mogen ze ook de grote wei op maar eerst hier maar eens een beetje rust vinden.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:24

@spatter: klinkt niet OK. Lijkt een ontsteking met troep er in.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:29

Oh niet fijn spatter.
Mooi Azmay! Is dat de wei met de boompjes? Zit daar nog iets omheen zodat ze er niet aan kunnen? Wij zitten ook te denken om bomen te gaan plaatsen in de wei. Maar ben bang dat ze ze opvreten haha

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:43

Valt mee met bomen eters. Heb een pruim en een appel op de wei staan maar van de bomen eten ze nauwelijks. Alleen als het fruit aan het rijpen is moet er een draadje om Y)(^)

Merrie hoest hier niet meer *\o/* . Mag ook wel we zijn halverwege de tweede pot sputolysin (vrij verkrijgbaar, zeer brede werking voor de geïnteresseerden) van het weekend training maar weer oppakken.

Sporten hier ook een issue. En ik ben dan ook nog zo'n trut die sporten heel erg leuk vind. Mits het een vorm van high impact aerobics is. Alle andere sporten vind ik stom en weiger ik te doen. Behalve paardrijden natuurlijk . Heb 5 jaar aan Zumba gedaan en genoten. En toen stopte mijn sportschool met Zumba _-:( dus ben ik maar met de sportschool gestopt. Zal ze leren.
En eerlijk gezegd, ik heb nu 3 paarden waarvan ik er 2 5x per week train en de ander 2 tot 4x. Plus een fulltime baan. Ik vind het dus eigenlijk voorlopig wel genoeg. Maar mocht ik minder gaan doen met de twee oudjes sluit ik niets uit! Hoop alleen stiekem dat dat nog heel lang duurt ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:44

Ik heb wel bomen in de wei. De wilgen moet je wel beschermen, ja. Maar als er genoeg gras is, pakken ze dat eerst.

Mooi, Azmay!

En bah, Spatter! Dat klinkt niet goed! -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:45

Sure_lee schreef:
Oh niet fijn spatter.
Mooi Azmay! Is dat de wei met de boompjes? Zit daar nog iets omheen zodat ze er niet aan kunnen? Wij zitten ook te denken om bomen te gaan plaatsen in de wei. Maar ben bang dat ze ze opvreten haha

Die boompjes zijn verplaatst, ze blijken de berken in de vorige wei ook kaal te plukken :+

Ze moeten hier het stuk tot het voorste schuurtje nog krijgen inclusief de ruimte waar de grote schuur staat maar dat is een leuk zomerprojectje :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:50

Azmay schreef:
Ze moeten hier het stuk tot het voorste schuurtje nog krijgen inclusief de ruimte waar de grote schuur staat maar dat is een leuk zomerprojectje :')

Zo te zien moet er ook nog wat asbest van die schuur af :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:51

Hilary schreef:
Azmay schreef:

Zo te zien moet er ook nog wat asbest van die schuur af :Y)

Yup -O-
Maar dat was bekend en komt ook wel weer goed :j

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:55

Mooi uitzicht azmay :)

De da adviseerde om wel te blijven rijden en dan de galop niet te doen. Dan gaan ze in het tempo van de galopsprongen ademen wat ervoor kan zorgen dat ze niet genoeg lucht krijgen en daardoor gaan kuchen. Uptempo stap en draf zou daarentegen juist bevorderend zijn voor de ademhaling.

Net de paarden hooi gegeven, dikke hoosbui op mn kop!.. Nu maar gauw onder de douche brr :brr:

Ps. Wat knap van de trap-als ik weer moet traploper lijkt het ook alsof ik een marathon heb gelopen. :* (Wij hebben geen trap)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:01

Azmay schreef:
Ik ben helemaal uitgeteld maar ik voldoe eindelijk aan de eisen van dit topic, paarden aan huis! *\o/*
[ Afbeelding ]

Als ze gewend zijn mogen ze ook de grote wei op maar eerst hier maar eens een beetje rust vinden.

*\o/*

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:11

Citaat:
Ik doe trouwens steeds 30 dagen challenge via ,mijn mobiel.
welke heb je dan? Ik heb er net één gedownload maar daar moet je overal voor betalen. Ik zocht een gratis versie, of heb jij ook de betaalde

azmay, wat fijn dat je paarden er nu staan /3

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:18

Ik heb vanmiddag wel af en toe wat meegelezen stiekum op werk, maar echt reageren lukt niet dus nu maar even een bijleespost :)

Solleke, wat fijn dat je dat stuk mag gebruiken van de buurman, zeker omdat het hoger ligt.

Welkom Alja en Evelien! zit hier zelf ook pas een dag... :o

Wat een vervelende situatie Nikita, ik weet niet precies wat er speelt, maar het is nooit leuk als er geroddeld wordt en helemaal als een kind er de dupe van wordt. Hopelijk helpt het als je het bespreekt bij de school.

Spatter, dat klinkt toch niet zo lekker van Blue. Misschien inderdaad iets van een ontsteking, hij had toch ook verhoging?

Mooie foto Sure Lee, en absoluut respect dat ze zo veel is afgevallen!
Ik heb hier ook de skates al weken klaar staan en net zoals alle andere goede voornemens om meer te gaan bewegen staan ze lekker te verstoffen...

Mooi plekje hoor Azmay!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:11

Hier ook ff zeikenat geregend.
Hoefsmid zou komen. Had wat pech. Komt nu morgenavond.

Gaaf ze bij huis. Zal wel ff wennen zijn.

Hier vroeger ook echte boomknagers gehad. Afkloppen..deze allemaal niet. Dus hoef geen boom meer af te zetten. Hopelijk blijft dat zo!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:36

Hier knagen ze de schors eraf.

Ik train voor sterke spieren niet zo zeer voor de conditie. Ik heb eigenlijk al mijn pesen wat te lang en dat leverd pijn bij de gewrichten op de spieren moeten dat compenseren.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:54

Ik kom *schaam schaam* ook maar weer eens binnenvallen.
Grote veranderingen hier. We hebben ons plan doorgezet en zijn van 13 paarden naar 6 gegaan en daar zijn er twee pony's van die bij elkaar in de box staan. Dus maar 5 boxen meer.. ideaal.. en zijn zomaar klaar.
Naast beide fulltime werk en 5 kids een stuk beter.
We komen meer aan rijden toe. Hij dus mennen, ik rijden én ik men af toe met de tuiger.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:58

Wauw elan_gv dat is wel heel iets anders. Heb je de anderen allemaal verkocht? Wel super dat jullie nu meer toekomen aan de leuke dingen :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:10

Ja, anderen allemaal verkocht. Gewoon wel naar vertrouwde plekken, dat is wel heel fijn. En ik heb dus al lekker een oefenmarathon met de tuiger gedaan. Ik heb er al op gereden. Planning is dus om de week paard mee naar les.
Ene week tuiger en dan mijn kwpner.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:22

Phoe kan me voorstellen dat het niet te doen is met 13 paarden en een heel gezin. Het is zonde als je dan niet meer toe komt aan de leuke dingen. En dan te bedenken dat ik al moeite heb om er 3 te doen en dan heb ik nog niet eens kinderen :o

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:22

Zal ff spammen:
Mijn vriend even op de bok met 'mijn' tuiger. Hij rijdt normaal dubbelspan in de marathon.
Afbeelding
Mijn dressuur paardje met beentje en tuigerbeentje.
(Al is mijn dressuurder een indoctro)
Afbeelding

De tuiger is niet klein, Riri is gewoon een kasteel.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:29

We hebben nu alles op stal waar wat mee gedaan word. Twee voor mijn vriend zijn dubbelspan, ik tuiger en kwpner en twee pony's van de dames.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:31

Oh wat een heerlijke stap!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:41

Hoe groot zijn je paarden?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:44

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:45

Elan_GV dat is dan best nog snel gegaan. Wat fijn dat het dan ook. Het resultaat geeft waar je op gehoopt had. Weer lekker de dingen doen waarom je paarden bent gaan houden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:49

Anke leuk maar deze is nog kleiner als Tika wordt, Tika zit nu met 1.5 jaar al rond de 1.30.

Elan fijn dat het nu prettiger is met minder

Azmay mooi plekje :j

Hier knagen ze wel aan bomen en ik heb er dus gaas om heen.