Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:03

Wat een rust hier.
Iedereen in orde?

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:45

Hier wel, net wel in de kou buiten een pony losgewerkt. Nu even ontdooien en zo mijn bed in met de electrische deken op standje 10. Pony was enorm ondeugend, maar heeft wel een goed gelopen weer.
Morgen de andere pony en zo door...

De bak begon wel beetje te bevriezen. net als mijn tenen.

Het is hier wel ongewoon rustig, inderdaad.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:01

Wat een geld 15000.
Groot gelijk dat je de stallen in een bestaande schuur doe.
Konden wij dat maar :')
Succes met klussen.

Nu wel fris ja. Vanmiddag in het zonnetje was het heerlijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:06

Vanmiddag in het zonnetje buiten koffie gedronken, uit de wind. Echt lekker. Hier ook de bodem aan het bevriezen….. zo de hond nog uitlaten en dan mijn bed in. Morgen weer werken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:16

Ik leef ook nog, druk gehad met werk en huis. Weinig gezien van het mooie weer helaas. Morgen halve dag werken en buiten boel aan kant maken. Vriendlief heeft Corona (voor t eerst) en hoop dat ik niks krijg :+

Stallen zijn idd duur.. had het er laatst nog met een klant over dat alles waar paard op staat ineens mega duur is. We hebben een verkeerde hobby uitgezocht.

Nu maar slapen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:40

Ik jade een buiten dagje vandaag. Eerst gesnoeid en 2 karren vol takken opgeruimd, toen de tandarts voor beide paarden en daarna alles wat kon gesleept.

Afbeelding
Uitgeblust na de tandarts.

Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:10

Goed gewerkt Belle boef, ziet er netjes uit.

Hoop geld voor een rijbak. Ik ben zo blij dat ik op zandgrond zit en behalve af en toe slepen er niks aan hoef te doen.

Ik krijg het geld wel op aan andere dingen.
Een kleine aanpassing van de deur en hergebruik van 2 wanden maar dan komt op korte termijn mijn aanbouwstal ( 2300,- ecl btw) . Dan heb ik 1 open stal van 6 x 3 en een dichte van 3 x 3
Ooit kan ik nog die dichte stal splitsen en 2 voorfronten erin ( weer 2500 euro extra)
Nu slapen de ruinen en de varkentjes samen en wil ik die nog niet splitsen en ivm gevoelige longen en een escape voor de pony n maar 1 wand volledig open.
Ik miste wel een afsluitbare stal dus de merrie krijgt die en dan kan het oude tuinhuis weg en heb ik zicht op de hele paddock en track vanuit huis ipv de helft die nu geblokkeerd wordt door dat tuinhuis

Het is allemaal ontzettend duur maar wel kunststof dus geen onderhoud eraan. Bijna 40 en dan is mijn droom als klein kind gerealiseerd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:47

Het is inderdaad rustig hier. Komt vast door het mooie weer :D

Ik zie een mooie rijbak en slaperige paarden.
Eur 15.000 voor een rijbak. Een hoop geld, maar ik schrik er niet van.
Dat was ook het minimale bedrag dat wij voorbij zagen komen in offertes.

We zijn hier uiteindelijk voor een eb en vloed baan gegaan. Dit was echt een volle week werk met per dag 2 tot 5 personen en een heleboel materiaal en heel veel zand. Dus ja, het is veel geld, maar ik begrijp de bedragen wel.

Hier nog steeds veel last van mn sleutelbeen/schouder na mijn val vorige week woensdag. Ik heb dinsdag nog een dappere poging gedaan tot rijden, maar eigenlijk wou dat helemaal niet. Morgenochtend dus een afspraak met de huisarts.
En verder is het druk op het werk en doe ik overal extra lang over en ben moe omdat ik niet lekker slaap door mn schouder. Zo en weer uitgeklaagd :D

Het is weer een mooie dag en ik heb straks weekend. Mijn vriend gaat Diekke rijden, misschien kan ik nog wat fotootjes maken. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:09

Die bak ligt er mooi bij. Met deze nachtvorst ook wel zo fijn voor de paarden.
Hier is het zand in de paddock ook mooi los.
Volgens KNMI hebben we het wel even gehad met die hele koude nachten, ergens midden volgende week geven ze weer -4 aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:17

Ja volgende week ook kans op sneeuw en winterse buien.. jeuj :+

Mooi stom dat je nog steeds pijn hebt boemel!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:24

MarjanB schreef:
Ja volgende week ook kans op sneeuw en winterse buien.. jeuj :+

Mooi stom dat je nog steeds pijn hebt boemel!

Whuut -O- ik ben er wel een beetje klaar mee.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:26

Balen van je schouder boemel!

Ik zit nog even aan de koffie en dan ga ik 2x een bosritje maken. Hopelijk daarna nog tijd voor hardlopen.

Vanmorgen de kinderen op de fiets naar school gebracht maar was de rugzakken vergeten dus kon daarna nog een keer terug :Y)

Geld komt hier ook wel op.
Wij zijn nu iig van het gas af *\o/*
Er liggen nu 30 zonnepanelen maar we krijgen er nog 12 bij.

Dan gaan we nog een extra buitenbox plaatsen voor de paarden en we willen een extra parkeerplaats maken + schuurtje voor de fietsen en grasmaaier.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:10

Sterkte met de schouder, ik schrik trouwens ook niet van de bakofferte.

Hier voorspellen ze de komende week nog steeds gewoon nachtvorst. Nu de planning om zaterdag wat buiten aan de slag te gaan zodat de paarden eind maart/begin april omgeweid kunnen worden. Kan de wei achter gaan herstellen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:41

Ik had echt gehoopt dat het voorjaar er nu aan zou komen -O- Met die nachtvorst lukt het me niet om 's avonds nog te trainen en ik wil weer aan de slag

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:16

Nachtvorst is tot daar aan toe, maar die natte witte troep wordt ik helemaal niet blij van.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:35

Ik heb ook echt een hekel aan sneeuw. Dinsdag moet ik met mijn man op controle in Gent en ze strooien zo slecht in België. Hopelijk valt het mee.

Verder druk met werk, maar nu laptop problemen dus heel ff tijd om bij te lezen terwijl ict het aan het fixen is.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:30

Ik aan me voorstellen dat het even heel onverwacht en dubbel nieuws was over Kaatje Marjan. Heb je haar inmiddels alweer vaker gereden? En beterschap voor je vriend, hopelijk krijg je zelf geen corona!

Wat naar dat je nog steeds zoveel last hebt Boemel, even na laten kijken is inderdaad wel verstandig denk ik. Heb je uiteindelijk nog foto's gemaakt vandaag? *-:)

Fijn dat jullie niet meer afhankelijk van gas zijn Karin! En goed bezig, wat voor afstanden loop je op het moment?

belle_boef schreef:
Ik jade een buiten dagje vandaag. Eerst gesnoeid en 2 karren vol takken opgeruimd, toen de tandarts voor beide paarden en daarna alles wat kon gesleept.

[ [url=m/dK4qTN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uitgeblust na de tandarts.

Slaperige koppies! Maar wat een ontzettend leuke bordjes heb je op de stallen <3

Hier is het verder ook rustig, alhoewel, Jannie heeft weer energie voor tien :D

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:44

Mooi Lurie, de Ootimo stal deken, die is gaaf.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:18

@Laurie, mooie deken!
Ik heb nu het schema van 5km afgerond en dat gaat best aardig.
De max die ik tot nu toe heb gelopen is 6.4km.
Ik was er van overtuigd dat ik ook al eens de 7km heb aangetikt maar dat heb ik gedroomd :=
Volgende week zondag ga ik een 8km wedstrijd lopen met vriendinnen :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:24

Nu nog sneeuw? Hè bah , dat hoeft van mij helemaal niet. :D

Wat is Jannie toch ontzettend knap Laurie.
Mooie deken ook.

Geen foto's gemaakt vandaag. :o
De plannen liepen wat anders. Ik zat tot 17.30 in vergadering en toen kwam er nog een vrachtwagen hout lossen voor de te bouwen pergola. Mijn vriend heeft morgen les, dus morgen nieuwe kansen.
Die 2 gaan trouwens wel heel lekker samen. Echt leuk om te zien.

Tess durft al een week de wei niet in. Ja 10 meter en dan rent ze weer hard terug.
Ze is humeurig en staat letterlijk en figuurlijk stijf van de stress.
Ik heb de massagegun er een poos op gehouden en dat vond ze duidelijk erg fijn. Daarna moest ze erg gapen en was ze lekker zen. Ik vind het wel heel sneu dat ze de wei niet in durft te gaan. Ik kan dr nu ook niet zoveel mee. Durf nu even niet met haar te gaan stappen, wil mijn schouder niet forceren.

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:42

Hierom gewoon een beetje stil omdat we aan het wennen zijn aan het nieuwe huis, maar ondertussen het werkende leven gewoon doorgaat haha. Dus wel de hele tijd meegelezen, maar niet altijd de puf gehad om overal op te reageren :+

@Marjan, inderdaad wat dubbel nieuws over Kaatje, maar hopelijk blijft ze het nu dan goed doen! Het filmpje zag er iig fijn uit!

Verder over alle kosten: alles is gewoon al snel zo duur als je aan het verbouwen gaat, voor mijn gevoel maakt het dan niet echt uit of het over stallen, een bak of iets in het huis gaat helaas…

@boemel: hopelijk valt het mee met je schouder, snap ook dat je er nu even voorzichtig mee bent.

En hoewel ik het weer echt prachtig vind met die heldere luchten en mooie bevroren velden, ben ik inderdaad ook wel een beetje klaar met de kou, brrrr

Bij ons doen de paarden het goed! En tot nu toe gaat het gelukkig ook goed in onze inloopstal. Ze blijven ook van al het hout af en schuren er ook weinig tot niet aan :) *\o/*
Nog steeds elke dag genieten met de paarden aan huis <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:54

Oeh wat een mooie deken hierboven <3

Verder vooral heel druk, dus hou het hier maar moeizaam bij. Werk is mega druk en dan in de avonden alle stalklusjes. Verder weinig tijd over helaas.
Vanmiddag even bij Marjan geweest om zadel op te halen. Natuurlijk meteen even de paardjes en het mooie plekje bewonderd. Heel leuk!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:21

Manzano, leuk je in het echt gezien te hebben :D hoop dat t zadel past! Haha van de paarden heb je niet veel gezien want die beesten waren zo gefocust op hun hooi _O-

Laurie wat is ze toch knap! <3 Mooie deken ook!

Heb Kaatje gisteren weer ff gereden en was lastig opstarten maar uiteindelijk liep ze fijn. Dus maar ff een beetje proberen te blijven rijden.

Dacht gisteren ik hoest alleen maar wat. Toen ik na alle buiten activiteiten ging zitten stortte ik in en kreeg ik koorts. Nu nog steeds koorts hoesten en zeer lijf. Hoop dat t snel weer over is

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:52

Beterschap Marjan. Dat klinkt niet fijn.

Ik kom net van de huisarts.
Tussen het sleutelbeen en de schouder zit een klein gewrichtje. En de bandjes daarvan zijn gescheurd.

Moet vanzelf herstellen, maar kan even duren en eventueel starten met een fysiotherapeut.

Hopelijk komt mn traumeel bestelling vandaag binnen :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:56

Dank je!

Oh die bandjes die zijn ruk… m’n vader had ze allemaal afgescheurd en z’n sleutelbeen schoot elke keer omhoog :+ heeft heel lang geduurd. M’n moeder was er met een paar maanden vanaf met minder schade.. (m’n ouders mountainbiken fanatiek _O- dus die hebben nog wel eens wat)