Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:30

Ik vind het heerlijk om zo af en toe eens ff een non-paard ding te doen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:52

Anke schreef:
Maaien met de hand. Dan zo een rolding die je moet duwen of met een bosmaaier?
Wei uitmaaien met de bosmaaier vind ik ook al zo lang duren.
In de toekomst toch maar een kleinere maaier voor achter de tractor.
Had er eentje 2e hands gekocht. Maar type 2 ipv 1 en net wat te groot/zwaar.
Voelde me wel ff blond

Wij hebben voor het gazon gewoon een elektrische grasmaaier.

Maar als het gras zo hoog staat als nu... is dat een hele klus :') (het is nog niet klaar)

Afbeelding

Morgen komt de loonwerker gelukkig kijken :j

Ik kreeg nog een lieve foto van mijn meisje <3 kan niet wachten tot ze naar huis komt, ik mis haar echt heel erg!

Afbeelding
Knock-out ♡

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:02

Oef dat is indd hoog voor een gazonmaaier.

Wij maaien de wei met de zitmaaier zodra die kaal is gegeten. Gooit de mest ook mooi uit elkaar. Kanten gaan met de bosmaaier als dat nodig is. Scheelt dat die paarden heel veel voor ons doen, helaas geen brandnetels.

Gisteren beide dames uit elkaar gehaald. Wilde op buitenrit en man was thuis om de ander in de gaten te houden. Helaas kwam ik het terrein niet af op het paard dus aan de hand meegenomen. We geven ons niet zomaar gewonnen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:57

Zo...bijgelezen :D
Hier wordt de wei helaas niet gemaaid. We hebben een robotmaaier voor onze tuin, maar die gaat het niet redden in de wei 8-)
Paar heerlijke paardendaagjes achter de rug. Maar weer eens fanatiek begonnen met rijden om toch wat grammetjes van mijn fjord af te krijgen :') en nog een wandelingetje gemaakt met Dirkje. Enige minpuntje......toch al aardig wat dazen gespot, ik denk dat die de komende dagen wel wat vriendjes gaan oproepen -O-

Djoena, ohw dat staat inderdaad best hoog....succes :D
Anke, leuk dat Caya zo fan is, goede smaak wel _/-\o_
chasey, rustig aan hoor.....sterkte migraine is ellendig
Lynn Nikita, wil je dat laminaat als een tussenoplossing of als een definitieve?
Libera, wat een mooi veulen :j Ik dacht ff bij de eerste foto dat het veulen echt megagroot was, maar zag toen dat het werd vastgehouden door een kind :o zag er zo grappig uit.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:33

Hier staat het gras *proest, onkruid* ook hoog. Er zitten alleen nog zo’n 50-60 boomstammen in dus dat wordt maaien met de bosmaaier vrees ik. Kreeg als tip van de buurman om Gif te spuiten... ben maar aan het overwegen om het te doen. Ik heb een ochtend geprobeerd onkruid te steken, maar daar zie je helemaal niets van :’)
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:59

zoefie schreef:
Lynn Nikita, wil je dat laminaat als een tussenoplossing of als een definitieve?
.

Voor nu voor toch wel een 10 jaar of zo. Moet ook doorsparen voor een nieuw dak.
Ik heb gisteren en eergisteren de vloer flink geschobt ( en nu dus pols is brace weer last van tintelingen) en het s schoner maar je ziet ook goed waar de voegen alweer gebarsten zijn. Moet nog 1/3e deel maar dat moet dan maar even wachten om geschrobt te worden

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:47

Dat hoge gras maaien met een elektrische maaier is niet te doen.
Zelfs met een zitmaaier is het misschien al wat te hoog.
Die van ons komt wel door het hoge gras, heeft nieuwe messen en 15 pk (jaja :P). Maar je krijgt er zo'n bende van ;)

Lieve slaapfoto!

Stephanie, ja daar staat aardig wat onkruid op. Zo ziet de weide bij ons aan de overkant er ook uit. Die hebben we 2 jaar gepacht, maar is nu niet meer in ons bezit en dan gaat het hard met het onkruid! Ziet er niet uit, maar ik doe er niets meer aan. Al kriebelt het wel...
Dat mag de nieuwe eigenaar doen. Wij moeten ons richten op onze eigen grondje.

Anke, wat een leuke/lieve rijfoto's! Leuk om te zien :)
Ik heb super veel stress van het geregel, al die mensen en machines om de deur, gewoon alles wat er bij komt kijken, de planning het gedoe.
We hebben van de provincie 440 planten/struiken en bomen gekregen om ons nieuw paardenparadijsje aan te kleden. Maar omdat de vorige loonwerker zich niet aan de afspraken heeft gehouden loopt alles uit! En die planten staan te verpieteren. De helft staat eindelijk in de grond, maar de andere helft nog steeds in bakken. Zo zonde! Want het had er al lang in kunnen staan als alles volgens plan was gegaan.
Zeker met deze temperaturen is het afzien voor die planten en bomen. We lopen elke avond met de tuinslang en emmer,s gieters te slepen over 5000m2. Wat een toestand.

En Daan heeft 4 weken geleden zijn hand verbrijzeld van binnen, dus dat kan er ook nog wel weer bij. -O- (Was mijn schuld ook nog eens. Ik had het paardenblok achter de trailer gezet en daar is Daan in het donker over gestruikeld).

Ik hoop heel erg dat de loonwerker zo snel mogelijk terug komt. We hebben nog geen bericht van wanneer.
Begin is er in ieder geval.

De nieuwe paddock 15x30m.
Afbeelding

edit. Dat witte tussen de bomen door is de paardentrailer (Onee ik zie dat het de camper van mijn pa is, maar die staat voor de deur). Daar is dus ons huis. Dat zwarte met oranje dak is onze schuur/stal.
Maar met de nieuwe paddock kunnen we de paarden nog steeds vanuit de woonkamer zien staan. :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:09

Het is wel een prachtig stuk Chasey! Inderdaad wel zonde van al die planten zeg.

Hier gisteren nog een stuk gemaaid op de kleine wei.
Tot de snaar brak.
Maaien ging dus niet meer.
Toen we de zitmaaier terug wilden zetten kwam er een "poef" en wolk zwarte rook.
Rijden gaat dus ook niet meer....

In de tussentijd was ik de hond aan het scheren. Het scheerapparaat hield er ook mee op.

Nu dus 1 half gemaaid weiland en 1 half geschoren hond ;-)

Soms is het gewoon zo'n dag....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:12

Pff fijn als alles er ineens mee op houd :roll:

Lees wel mee maar zit ondertussen de hond in de gaten te houden die vandaag of morgen moet gaan bevallen van mijn pup dus ben er niet helemaal bij met mijn hoofd :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:14

Lynn_Nikita schreef:
Of een boer zoeken die het voor niks wil doen tegen de helft van de opbrengst van de pakken oid.

Ik ben vaak aan het meelezen vanaf de gsm maar reageer weinig. Zo lastig vanaf de gsm en thuis weinig tijd om terug te lezen en te reageren

welkom 2 nieuwelingen

Vandaag het gras naast de omheining gemaaid, zometeen nog wat struiken wegsnoeien en is dat ook weer netjes. Het is weer krukedroog. 2 van de 3 stukken heb ik een dikke week geleden bemest met npk en nog iets, kas + ..? ( gebaseerd op het grondonderzoek ) maar daar is nu wel wat meer regen voor nodig
Rondom de wei staat het gras in boei en echt hoog, zonde om het kapot te maaien is toch 200 meter x 3.5 meter breed maar ik heb ook geen tijd ( en zin) om dat af te zetten met prikpaaltjes en erbij te blijven zodat ze dit kort eten. Het is een gezamenlijk toegangspad dus ik kan dit ook niet vast afzetten.

Ondertussen de vloer binnen in etappes aan het schrobben met een emmer schrobber en dweil, pfff wat daar voor een rommel vanaf komt terwijl ik bijna dagelijks dweil.
Stomme diepe voegen.
Het zijn oude tegels met ongelijke voeg die ik erg graag vervangen heb. Helaas gaat dat tussen de 6000 en 8000 kosten omdat de hele beneden vedieping dezelfde vloer heeft zonder dorpels en de tegels die ik graag wil niet zelf gelegd kunnen worden en heb ik geen geduld om zo lang te sparen. Ik ben er erg hard aan het denken om er laminaat te leggen, Dat zou dan nu al kunnen financieel gezien.
Wel of niet doen? Ik heb 2 honden en kinderen dus wil wel echt voor commercieel gebruik laminaat kiezen zodat dit langer meegaat

Is egalisatie / dik betonverf niet iets voor je als tussenoplossing? Die investering is niet al te groot en het is supermakkelijk schoon te houden. Gewoon over de huidige tegelvloer heen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:19

Spannend Azmay, wat voor pups? Edit, ik zie het al in je onderschrift ;-)

Ik heb hier trouwens keihard laminaat liggen thuis. Het lag er al in dus geen idee welk merk. Maar de hond maakt er iedere dag flinke sliding stops op met zijn nagels en geen kras te zien.

In de badkamer heb ik pvc. Ook erg mooi maar naar mijn idee wel kwetsbaarder?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:13

Mooie deur Karin! Nu maar hopen dat ze er niet tegelijk doorheen willen haha :+
Leuk SVRL. Deze haarkleur staat je goed.
Ohhh Libera <3 Wat een leuk dier. Gave naam ook. En die moeders met 1x persen. Top fokmerrie.
Hoi Djoena en Turtlelito.
Anke weer heerlijk actief bezig met de dames. Leuke foto’s.
Maartje als het niet best is zou je ook kunnen overwegen het mee te geven aan een schapen/koeienboer. Heb je er geen kosten aan.
He dat is balen Fabster. Beterschap.
Djoena dat is balen. Onze zitmaaier vind die hoogte ook echt niet leuk.
Gaaf Chasey, het begint ergens op te lijken! Wat sneu van Daan. Hopelijk geneest het voorspoedig.
ClauH, dus je bent maar veilig in de tuin gaan zitten met een boekje? Half geschoren hond lijkt mij wel hilarisch om te zien.

Wij hebben heel het weekend schoongemaakt en poging 4 gedaan om het hekwerk te plaatsen bij de honden. Ook deze poging is mislukt dus nu huren we er maar iemand voor in. Wij gaan tijdelijk boven de garage en stallen wonen en daar is volgens mij nog nooit schoongemaakt. Bah wat waren wij vies. Maar nu is het schoon en kan de laminaatvloer er in. Toch handig in de toekomst een hooizolder met laminaat :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:10

Nog best een klus, paarden met een mank poot :') Gelukkig wou mijn man wel even mesten, vanochtend. Het gaat allemaal wel, maar het duurt echt eeuwen...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:55

Stephanie schreef:
Hier staat het gras *proest, onkruid* ook hoog. Er zitten alleen nog zo’n 50-60 boomstammen in dus dat wordt maaien met de bosmaaier vrees ik. Kreeg als tip van de buurman om Gif te spuiten... ben maar aan het overwegen om het te doen. Ik heb een ochtend geprobeerd onkruid te steken, maar daar zie je helemaal niets van :’)
[ [url=m/tHbxd1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi, ik ging even op je Instagram kijken, wat wordt je veeeeel gevolgd, wat een leuk account! :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:56

Chasey schreef:
Dat hoge gras maaien met een elektrische maaier is niet te doen.
Zelfs met een zitmaaier is het misschien al wat te hoog.
Die van ons komt wel door het hoge gras, heeft nieuwe messen en 15 pk (jaja :P). Maar je krijgt er zo'n bende van ;)

Lieve slaapfoto!

Stephanie, ja daar staat aardig wat onkruid op. Zo ziet de weide bij ons aan de overkant er ook uit. Die hebben we 2 jaar gepacht, maar is nu niet meer in ons bezit en dan gaat het hard met het onkruid! Ziet er niet uit, maar ik doe er niets meer aan. Al kriebelt het wel...
Dat mag de nieuwe eigenaar doen. Wij moeten ons richten op onze eigen grondje.

Anke, wat een leuke/lieve rijfoto's! Leuk om te zien :)
Ik heb super veel stress van het geregel, al die mensen en machines om de deur, gewoon alles wat er bij komt kijken, de planning het gedoe.
We hebben van de provincie 440 planten/struiken en bomen gekregen om ons nieuw paardenparadijsje aan te kleden. Maar omdat de vorige loonwerker zich niet aan de afspraken heeft gehouden loopt alles uit! En die planten staan te verpieteren. De helft staat eindelijk in de grond, maar de andere helft nog steeds in bakken. Zo zonde! Want het had er al lang in kunnen staan als alles volgens plan was gegaan.
Zeker met deze temperaturen is het afzien voor die planten en bomen. We lopen elke avond met de tuinslang en emmer,s gieters te slepen over 5000m2. Wat een toestand.

En Daan heeft 4 weken geleden zijn hand verbrijzeld van binnen, dus dat kan er ook nog wel weer bij. -O- (Was mijn schuld ook nog eens. Ik had het paardenblok achter de trailer gezet en daar is Daan in het donker over gestruikeld).

Ik hoop heel erg dat de loonwerker zo snel mogelijk terug komt. We hebben nog geen bericht van wanneer.
Begin is er in ieder geval.

De nieuwe paddock 15x30m.
[ [url=m/svX8b2.jpg]Afbeelding[/url] ]

edit. Dat witte tussen de bomen door is de paardentrailer (Onee ik zie dat het de camper van mijn pa is, maar die staat voor de deur). Daar is dus ons huis. Dat zwarte met oranje dak is onze schuur/stal.
Maar met de nieuwe paddock kunnen we de paarden nog steeds vanuit de woonkamer zien staan. :D

Schiet mooi op! Lijkt veeeeel groter! Onze paddock/bakje is ook zoiets maar lijkt lang niet zo groot haha!

Wat erg van de hand van je vriend zeg! Verbrijzeld klinkt wel alsof het heeeel lang gaat duren.. beterschap.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:49

Ik denk dat het komt doordat het met een groothoeklens is gemaakt. Daardoor lijkt het groter ;).
Ja Daan liep er al een paar weken me rond, met enorm veel pijn in de hand na de val. En mega, mega dikke hand! 2 keer contact opgenomen met huisarts. Hij moest maar rustig aan doen, want het was vast flink gekneusd.
Afgelopen vrijdag toch maar weer terug gegaan en dit keer stond hij erop dat er een foto gemaakt werd. Hij was goed kapot van binnen, maar het lichaam pakte de genezing al wel goed op. Dus rustig aan blijven doen, je kunt er nu niets meer mee. Hopelijk komt het uiteindelijk wel weer helemaal goed.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:50

Oh balen voor Daan zeg.

Straks als het allemaal af is, lekker genieten!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:18

Oh jemig wat balen van Daan zijn hand...
ik dacht trouwens ook dat de paddock groter was.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:52

Lijlt inderdaad best groot zo op de foto! Wat vervelend van zn hand zeg, hoop dat het snel weer opknapt.
Wat voor bomen en struiken gaan jullie planten?

Fabster voorzichtig met he manke pootje!

Selka, laminaat lijkt me best handig voor hooizolder, veegt lekker makkelijk! :D

Vandaag mocht Nordic voor het eerst naar buiten, echt genoten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:55

Jeetje wat naar ook als de huisarts je niet serieus neemt.
Nordic is een leuk ding hoor.

Hier zit ik inmiddels te genieten van een hoopje vlekjes.
Afbeelding
Mijn pup zit er zeker bij :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:56

Ahhh gefeliciteerd Azmay!! Alles goed gegaan met de bevalling?
En weet je al welke pup voor jullie word?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:58

Lekker Liberia, genieten zo.

Ah Azmay, schattig is dat. Gefeliciteerd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:59

Libera schreef:
Ahhh gefeliciteerd Azmay!! Alles goed gegaan met de bevalling?
En weet je al welke pup voor jullie word?

Bevalling was zoals altijd wel mega spannend maar alles is zo te zien gezond.
Zitten 4 teefjes bij en die ik wil ik een, heb eerste keuze dus mag de komende 5 weken keuzestress hebben :')

In mijn onderschrift staan en komen meer foto's :Y)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:00

Wat een knappe vent is het toch Libera! Mooi uitzicht.

Ahh schattig Azmay. Hoopje vlekken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:16

Proficiat met de pups.

Beterschap voor Daan.

En wat een bloedmooi veulen zeg.