Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anke schreef:Maaien met de hand. Dan zo een rolding die je moet duwen of met een bosmaaier?
Wei uitmaaien met de bosmaaier vind ik ook al zo lang duren.
In de toekomst toch maar een kleinere maaier voor achter de tractor.
Had er eentje 2e hands gekocht. Maar type 2 ipv 1 en net wat te groot/zwaar.
Voelde me wel ff blond
zoefie schreef:Lynn Nikita, wil je dat laminaat als een tussenoplossing of als een definitieve?
.
Lynn_Nikita schreef:Of een boer zoeken die het voor niks wil doen tegen de helft van de opbrengst van de pakken oid.
Ik ben vaak aan het meelezen vanaf de gsm maar reageer weinig. Zo lastig vanaf de gsm en thuis weinig tijd om terug te lezen en te reageren
welkom 2 nieuwelingen
Vandaag het gras naast de omheining gemaaid, zometeen nog wat struiken wegsnoeien en is dat ook weer netjes. Het is weer krukedroog. 2 van de 3 stukken heb ik een dikke week geleden bemest met npk en nog iets, kas + ..? ( gebaseerd op het grondonderzoek ) maar daar is nu wel wat meer regen voor nodig
Rondom de wei staat het gras in boei en echt hoog, zonde om het kapot te maaien is toch 200 meter x 3.5 meter breed maar ik heb ook geen tijd ( en zin) om dat af te zetten met prikpaaltjes en erbij te blijven zodat ze dit kort eten. Het is een gezamenlijk toegangspad dus ik kan dit ook niet vast afzetten.
Ondertussen de vloer binnen in etappes aan het schrobben met een emmer schrobber en dweil, pfff wat daar voor een rommel vanaf komt terwijl ik bijna dagelijks dweil.
Stomme diepe voegen.
Het zijn oude tegels met ongelijke voeg die ik erg graag vervangen heb. Helaas gaat dat tussen de 6000 en 8000 kosten omdat de hele beneden vedieping dezelfde vloer heeft zonder dorpels en de tegels die ik graag wil niet zelf gelegd kunnen worden en heb ik geen geduld om zo lang te sparen. Ik ben er erg hard aan het denken om er laminaat te leggen, Dat zou dan nu al kunnen financieel gezien.
Wel of niet doen? Ik heb 2 honden en kinderen dus wil wel echt voor commercieel gebruik laminaat kiezen zodat dit langer meegaat
Stephanie schreef:Hier staat het gras *proest, onkruid* ook hoog. Er zitten alleen nog zo’n 50-60 boomstammen in dus dat wordt maaien met de bosmaaier vrees ik. Kreeg als tip van de buurman om Gif te spuiten... ben maar aan het overwegen om het te doen. Ik heb een ochtend geprobeerd onkruid te steken, maar daar zie je helemaal niets van :’)
[ [url=m/tHbxd1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chasey schreef:Dat hoge gras maaien met een elektrische maaier is niet te doen.
Zelfs met een zitmaaier is het misschien al wat te hoog.
Die van ons komt wel door het hoge gras, heeft nieuwe messen en 15 pk (jaja). Maar je krijgt er zo'n bende van
Lieve slaapfoto!
Stephanie, ja daar staat aardig wat onkruid op. Zo ziet de weide bij ons aan de overkant er ook uit. Die hebben we 2 jaar gepacht, maar is nu niet meer in ons bezit en dan gaat het hard met het onkruid! Ziet er niet uit, maar ik doe er niets meer aan. Al kriebelt het wel...
Dat mag de nieuwe eigenaar doen. Wij moeten ons richten op onze eigen grondje.
Anke, wat een leuke/lieve rijfoto's! Leuk om te zien
Ik heb super veel stress van het geregel, al die mensen en machines om de deur, gewoon alles wat er bij komt kijken, de planning het gedoe.
We hebben van de provincie 440 planten/struiken en bomen gekregen om ons nieuw paardenparadijsje aan te kleden. Maar omdat de vorige loonwerker zich niet aan de afspraken heeft gehouden loopt alles uit! En die planten staan te verpieteren. De helft staat eindelijk in de grond, maar de andere helft nog steeds in bakken. Zo zonde! Want het had er al lang in kunnen staan als alles volgens plan was gegaan.
Zeker met deze temperaturen is het afzien voor die planten en bomen. We lopen elke avond met de tuinslang en emmer,s gieters te slepen over 5000m2. Wat een toestand.
En Daan heeft 4 weken geleden zijn hand verbrijzeld van binnen, dus dat kan er ook nog wel weer bij.(Was mijn schuld ook nog eens. Ik had het paardenblok achter de trailer gezet en daar is Daan in het donker over gestruikeld).
Ik hoop heel erg dat de loonwerker zo snel mogelijk terug komt. We hebben nog geen bericht van wanneer.
Begin is er in ieder geval.
De nieuwe paddock 15x30m.
[ [url=m/svX8b2.jpg]Afbeelding[/url] ]
edit. Dat witte tussen de bomen door is de paardentrailer (Onee ik zie dat het de camper van mijn pa is, maar die staat voor de deur). Daar is dus ons huis. Dat zwarte met oranje dak is onze schuur/stal.
Maar met de nieuwe paddock kunnen we de paarden nog steeds vanuit de woonkamer zien staan.
Libera schreef:Ahhh gefeliciteerd Azmay!! Alles goed gegaan met de bevalling?
En weet je al welke pup voor jullie word?