Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:06

kvulden schreef:
Ach jeetje.... dat is niet echt fijn. Paarden wel op het erf gebleven?

Ja had er nog 2 draden hangen eventueel, maar deze buren zitten echt dichtbij (25 meter denk ik) dus was even schrikken. Vriend is er aan de deur gegaan en toen hoorde ik hem zijn herten bij elkaar roepen dus denk dat hij er niet helemaal bij stil had gestaan dat er vluchtdieren staan hier :z

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:23

Ja lekker dan. Hier is het vuur werk ook dicht bij. Het ging prima maar met het siervuurwerk werd vooral Marinka wat drukker. Heb maar geen risico genomen en ze even een uurtje op stal gezet. Gelukkig had die mogelijkheid. Verlichting aan. Muziekje erbij en ze waren rustig aan het eten. Om 1 uur heb ik ze er weer uitgehaald en dat vonden meer dan fijn haha. Ik wilde ook niet dat Marinka er voor zou zorgen dat Rosie ook druk werd. Vorig jaar was dat wel zo. Was toen Rosie's eerste keer. Maar nu leek het haar niet veel te doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:27

Dat is preciesde reden, dat ik tegenwoordig de paarden verhuis. Hier vlakbij is een café waar altijd heel veel vuurwerk afgestoken wordt. Er waten jaren bij de de latten van de vuurpijlen om mijn (en mijn paarden) oren vlogen. Dat vonden ze echt niet grappig. 'Maar vooral de leider van de groep vindt het niet leuk en die nasit de hele groep op. Meestal us de grond blubber of hard, of allebei, dus ik heb ze niet meer laten lopen. Het is wel een heel gedoe zo, maar echt veel beter voor mijn en hun (gemoeds)rust.

Inmiddels staat alles weer netjes thuis. Beetje onrustig nog wel, maar prima. Dus ik vind t even goed zo. Morgen weer een dag.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:06

Argh komen ze aan de deur met de mededeling dat ze nog 3 knallers hebben en war sier.
Dus nog even een half uur bij doodsbange paarden gestaan die hun hooi niet eens aan raken |(

Blij als dit gedoe weer weg is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:50

Gelukkig is het voor diegene die er last van hebben weer gedaan voor 364 dagen
Ik vind het altijd zo sneu die bange dieren

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:51

Beste wensen allemaal! Hier gelukkig ook heelhuids in 2017 aanbeland. De paarden zijn altijd nogal stresserig en eten ook niet meer. Ze komen hun uitloopstal niet in en staan wat te stressen op de buitenplaats.De combi met een ongelijke opgevroren grond is ook nooit zo fijn maar....ze hebben het weer overleefd. Onze jack russel was vroeger doodsbenauwd voor vuurwerk, maar inmiddels is hij redelijk doof dus die heeft in ieder geval nergens meer last van. Allemaal een fijn paardenjaar toegewenst!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:07

Haha Zoefie! Die arme hond! Wij waten gisteren eind van de middag nog even gaan wandelen in de Drunense duinen met de honden. Mijn ene hond en de hond van mijn vriendin hebben echt nergens last van. Maar mijn andere hond is vreselijk bang. Er werd al flink geknalt en op een gegeven moment wilde ze alleen nog plat op de grond liggen bibberen ennuet meer lopen. Srm ding. Snel naar het hotel gegaan. We zaten daar aan de achterksnt en daar was een meer en de snelweg. Dus aan die kant geen geknal. Dat was voor die hond wel fijn. Om 10 uur gauw nog even plassen en poepen (ook met moeite) en om 12 uur zijn man, dochter en vriendin vuurwerk gaan kijken en ben ik bijde honden gebleven. We zaten dus aan de goefe kant vh hotel, dus viel erg mee. Rond 2 uur laatste plasrondje en we hadden de boel weer gehad. Blij toe. Vanmorgen nog een x gaan wandelen in de Drunense Duinen en toen was ook Miep weer blij (de hond dus). Ben blij dat het weer voorbij is. Is me trouwens wel goed bevallen, in zo n hotel. Beetje duur wel... :D

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:12

iedereen de beste wensen! Fijn dat het weer achter de rug is. Ik zie dat er sommige door de draad zijn gegaan, hopelijk zonder verwondingen. Mijn weide is op 1,5 km afstand van huis, maar mijn man is even na 12 en langs gefietst. Overdag reageerde ze ook al nauwelijks op, maar zo kon ik toch wat fijner slapen.

Op een nabij (3km) gelegen pensionstal hebben ze ratelbanden in de bak afgestoken en een groot vuur gemaakt. Stallen gebouw staat 10 meter van de bak vandaan en had natuurlijk heel naar kunnen aflopen. Wat een idioten lopen er toch rond, ongelooflijk. Iedereen weet dat daar paarden gestald worden en dan halen mensen het nog in hun hoofd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:27

Wat rot dat sommige door de draden zijn gegaan. Hier heeft vanmiddag waarschijnlijk veulen ergens aan stal zich gestoten buurman ging nog even wat afschieten ..

Nog totaal andere vraag, mijn twee veulens zijn nu een twee weken van de antibiotica af, kan ik ze alweer ontwormen?

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:15

Hier had niemand last van het vuurwerk terwijl de buren toch wel flink wat de lucht in gejaagd hebben. Ik had ze voor de zekereid toch maar een nachtje op stal gezet, en iets voor middernacht een emmertje wortelen in de bakken gemikt. De hond waren we enkele dagen al kalmerende druppels aan het geven, en die heeft de jaarwisseling ook een stuk beter doorstaan als vorig jaar. Gelukkig maar!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:50

Gelukkig nieuwjaar *\o/*

@ Solleke noah nee de stal ergens anders zetten zullen ze niet toe laten de buren hebben hem ook in die richting moeten zetten.

@ Wendy paddockmatten verzinkt dat dan niet een beetje als ze daarop staan en de ondergrond is nat ?

Fijn dat hier iedereen zijn paarden ok zijn, zag gisteren al ergens een artikel voorbij komen van eentje die uit een beek moest gered worden..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:17

Zo dan, nieuwe sport uitgevonden: de 150 vierkante meter sneeuwschuiven.
En nu hebben we wel weer genoeg sneeuw gezien dit jaar :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:23

Sneeuw? >;)
Hoewel ik het prachtig vind, hoeft het van mij even niet. Als de ondergrond goed bevroren en glad gesleept is, dan wil ik er wel over nadenken :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:47

Hilary schreef:
Sneeuw? >;)
Hoewel ik het prachtig vind, hoeft het van mij even niet. Als de ondergrond goed bevroren en glad gesleept is, dan wil ik er wel over nadenken :D

Sneeuw :j

Afbeelding

Wilde niet riskeren dat het half dooit en weer aan vriest dus toch maar alles weg geschoven zover mogelijk.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:29

Oké, ik geef toe: het ziet er wel mooi uit :j Maar jullie hebben dus weer mist en bij ons schijnt voor het eerst in een dag of 4 de zon.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:53

Yup, hier ook sneeuw. Hoop dat het weer weg is voor ik naar huis ga vanavond. Baggerzooi.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:09

Sneeuw?! :wow: Hier niks hoor! Heel mooi weer. Grond wel nat en aangevroren, maar heerlijk weer. Mijn paarden hebben er ook weer zin in, zo na zo n dag op stal. Waren flink aan het springen en bokken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:28

Gezond 2017 allemaal!!

Ik heb lang getwijfeld om de paarden een nacht buiten te laten met oud en nieuw, omdat het weiland een stuk verder van het bebouwde gebied ligt, maar ik heb ze toch maar op stal gezet, zodat ik ze in ieder geval kon zien. Het jonkie heb ik nog niet eerder mee gemaakt met oud en nieuw, dus toch maar op stal. Ze was wel onrustig en af en toe stond ze te springen als een knettergeval werd afgestoken, maar na een uur was alles weer oke.

Verder hebben we na lang wikken en wegen besloten dat er toch weer een hond komt. En het wordt een [***] [***]!! Als het allemaal goed gaat wordt hij/zij rond 12 januari geboren en 2 maanden later mogen wij hem/haar ophalen. Tussendoor gaan we natuurlijk nog een aantal maal kijken en een keus maken, maar ik vind het nu al spannend.......

Vind het vooral zielig voor mijn 2 katten, die het nu zo ontzettend naar hun zin hebben. Eerst hebben we steeds gezegd te wachten tot de katten er niet meer zouden zijn, maar dat kan (hopelijk) nog jaaaaaaren duren. Maar goed, meestal komt het uiteindelijk wel goed tussen kat en hond en dat hoop ik in mijn geval ook.

Onze oude hond is nu 4 jaar dood en we missen het ontzettend. Hier is het gelukkig boven nul en eigenlijk best wel lekker weer. En ik ben zooooooooo blij dat het 2 januari is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:31

Oh wat heerlijk [***]! Niks zo mooi als uitkijken naar jong leven. <3

Ik zit er aan te denken om een topic te openen om rijmaatjes te zoeken of ritjes te organiseren. Gewoon een banketstaaf topic zoals dit, maar dan met de insteek om samen te gaan rijden. Denken jullie dat hier interesse voor is?
Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 02-01-17 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:33

Gelukkig nieuwjaar allemaal :)

Abbyblues: 'k heb zo'n groepje gestart op FB, met allemaal mensen van in de buurt. Denk dat er dus zeker interesse in is!

[***]: heerlijk weer een puppy in huis :)

Hier ook sneeuw :j (vind dat echt één van de voordelen van paard aan huis, je kan altijd snel met het fototoestel naar buiten voor leuke plaatjes :D )

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:52

Hier ook koud maar nog geen sneeuw, misschien over een paar dagen (volgens de voorspelling dan).

Abf weer aan de hond. Hier mengen de honden en katten gewoon dus het hoeft niet perse voor problemen te zorgen. Sterker nog, de honden staan netjes te wachten als er een kat staat te drinken en hun willen ook.

Abby geen idee hoe populair het bij jullie in de buurt is. Hier zijn er idd wel Facebook pagina's waar je dan een oproep kunt doen bij je in de buurt (maar ook als je een deken zoekt of stalling en dat soort zaken).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:08

Leuk [***]! Een puppy! Mijn hond is half Drent.Afbeelding

Abby, zoek je dat maatjes in de buurt, of 1x in de zoveel tijd met een clubje ergens afspreken? In dat laatste geval ben ik wel geïnteresseerd. Ik wil toch eens kijken of ik 1 x in de 4-6 weken eens ergens heen kan om te gaan rijden in nieuw gebied. Dan vind ik het zelf altijd wel fijn als er iemand mee is, die daar de weg kent. En het ligt er dan natuurlijk wel aan hoe ver en hoe lang rijden. 2 uur heen en 2 uur terug met de trailer voor een ritje van een uur vind ik zonde.

Deze week ga ik mijn nieuwe agenda inrichten en dan ga ik eens kijken wie ik wanneer kan strikken voor een rit :+

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:12

Als je een trailer hebt waar mijn kasteel in past dan wil ik graag met je de Meinweg op!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:15

Ik heb een trailer waar een Belg op past ja. Maar dan ligt het er wel aan hoe zwaar hij is, of die van mij er dan nog bij past. Ik zou mijn paarden eens bij de kliniek op de weegschaal moeten zetten. Er mag 1100 in de trailer geladen worden. Mijn fjord is ong 450, dus dat zal krap worden. Als het niet al te ver weg is, dan kunnen we het er wel op gokken. Was al eens naar de dealer van de trailer geweest om te vragen naar versteviging. Hij zei dat 200 kilo eroverheen niet zo n probleem is voor de trailer. Maar dan wil ik er toch geen uren mee rijden.

Stom genoeg heb ik bij de aankoop van mijn trailer wel gelet op de afmeting (want er moest een Belg in passen), maar niet op het gewicht aan laadvermogen. Dezelfde trailer heb je ook met 2700 kg laadvermogen (dan kun je nog ong 1800 kilo laden). Die hadden we natuurlijk moeten nemen. Maar duidelijk slecht over na gedacht. Mijn auto trekt dat makkelijk. Die mag 3500.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 02-01-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:16

Dat gaat hem dan niet worden, mijn merrie was al 800 kg en Stef is vele malen groter en breder. Die zal tegen de 1000 kilo zitten.