Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/715
Dit schijnt (ook) tegen dotterbloem te werken. Weet niet hoe het voor je paarden is en hie lang je moet wachten tot ze weer op de wei kunnen.
felineepino schreef:Solleke_Noah schreef:Is boterbloem denk ik (scherpe boterbloem of kruipende boterbloem, ik denk scherpe). Boterbloemen groeien vooral op zure grond en houden niet van kalk. Er bestaan ook bestrijdingsmiddelen die je gras gerust laten en wel op de boterbloemen werken.
Wij bestrijden boterbloem door kalken en heel regelmatig de boterbloemplekken te maaien (zeis/bosmaaier)
Ik was dus idd van plan te kalken, omdat dat het onkruid ook tegen gaat vanwege de ph waarde of zo. Maar naast mij woont een boer die graan groeit, en die zei dat het volkomen nutteloos was om te doen, omdat ik op zandgrond sta en de grond heel kalkrijk is?? Eigenlijk zou je dan een grond onderzoek moeten doen. Maar voor nu dacht ik dat spuiten een snelle oplossing zou zijn voor het land..
MightyMike schreef:Das hier niet eens ver vandaan. Ik denk daar nog wel over, of toch wellicht de sportschool, maar ben het eigenlijk al een tijdje aan het vooruitschuiven. Het is natuurlijk omgekeerde wereld, maar ben dan weer zo'n type wat pas mee wil doen, wanneer mijn conditie er al zou zijn.. Ik snap dat het niet zo werkt, maar zie er wel erg tegenop om zo openbaar te gaan sporten