Nu alleen nog de stalgegevens van Jennyk en Vonnie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imker schreef:Goedemorgen (nog net). Ik heb besloten om me niet meer verder uit te laten over trubbels met leveranciers e.d.. M.i. is daar al genoeg over gezegd. Ik laat het er bij.
Over de vraag of er werkelijk verschil zit tussen koolzaadstro/tarwestro:
Dat is moeilijk te beantwoorden nu. Ik heb dus Strovan = 100% tarwestrokorrel en dat is steeds van eenzelfde kwaliteit geweest.
Bij Ecobodem heb ik de eerste levering koolzaad gehad en nu tarwe. De stal is nu dus een mengelmoesje van tarwe en koolzaad en derhalve kan ik je niet vertellen of koolzaad nu beter is of niet.
Wat mij echter wel opvalt is dat de koolzaadkorrel m.i. fijner in gebruik was als de tarwestrokorrel van Eco, dit omdat het geheel lichter oogt (prettig om te zien) en volgens mij beter vocht opnam als de huidige tarwestrokorrel. Maar pin me daar aub niet op vast, omdat ik nu een mengsel heb, kan ik dat gewoonweg niet zien. Voor mijn gevoel was het iig zo.
De stallen zijn hier weer gedaan, 4 stallen en 1 kruiwagen zonder kop eruit geschept. Een goede zaak, weer.
Dinsdag mest wegbrengen en dan is mijn mesthoop hopelijk helemaal weg. Kan ik weer eens helemaal van 0 af aan beginnen.
Onze mesthoop ligt overigens op de grond. Niet eens op onze grond, maar die van de buurman... *met zijn goedvinden, welteverstaan.*
jennyk schreef:Nou had ik nog een vraag.
Zouden strokorrels ook geschikt zijn in een kraamstal of blijven (of de mot) erg aan het natte veulen plakken?
Het voordeel is wel dat het enorm vocht opneemt!
Judje schreef:TER INFO:
Ik kreeg net een PB van Zeolite Products dat zij vanaf één maart ook weer strokorrels op voorraad hebben, dus die informatie staat ook weer in de beginpost.
Citaat:van JP @ Karin: maar jij hebt toch Ecobodem liggen? En dat is toch een mengeling van koolzaad en tarwe?
Flosje446 schreef:Maar is Ecobodem nu de enige die van tijd tot tijd koolzaadpellets kan leveren? Tenminste ik zie nergens in het lijstje van diana1 koolzaadstro staan.
Diosa heeft 17 dagen met 7,5 zak gedaan. De stal was vandaag zo ranzig dat ik de stal helemaal heb leeggeschept en er 4,5 zak heb ingegooid. De vorige keer ben ik begonnen met 7 zakken, alleen deze laag werd zo ontzettend dik en koekerig, dat ik nu wil kijken hoe het met wat minder zakken gaat.