Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben me aan het orienteren op manieren om mijn kale wei/paddock begaanbaar te houden in de winter. Kokos spreekt me wel aan, maar hoe ziet het eruit na een paar jaar? Is het dan nog zo goed? Heeft iemand ervaring met kokos in een paddock (in de klei)?
russel schreef:Is dit ook de prijs die jullie betaald hebben voor de baaltjes kokos, korte haren??
De afhaalprijs per baal is inclusief BTW en á contant € 30,25
De prijs voor 1000 kg. bezorgd, incl. BTW en á contant is € 1275,-
Vind het zo duur. Dan is het nog duurder dan geopad van Agterberg, dat kost 1,10 per kg.
russel schreef:Ok, snap ik, maar kokos is eigenlijk heel erg goedkoop spul. De haren zijn het afval en ik vind het altijd weer tenenkrommend als in 2 jaar tijd iets kennelijk bij een paar mensen goed bevalt, ineens een belachelijke hoge prijs moet kosten.
Voor mij zou het nl een alternatief kunnen zijn voor geopad. Daar hoef ik geen loonwerker voor te laten komen om het door de bak te laten frezen....dat sleep je er zelf door heen.

Fortuna22 schreef:Was voor mijn 20x60 baan ongeveer 650 incl kwijt voor 6 balen lange vezel.(Waarvan ik er bijna nog 1 hele baal langs de kant heb liggen als reserve.)
manie schreef:russel schreef:Ok, snap ik, maar kokos is eigenlijk heel erg goedkoop spul. De haren zijn het afval en ik vind het altijd weer tenenkrommend als in 2 jaar tijd iets kennelijk bij een paar mensen goed bevalt, ineens een belachelijke hoge prijs moet kosten.
Voor mij zou het nl een alternatief kunnen zijn voor geopad. Daar hoef ik geen loonwerker voor te laten komen om het door de bak te laten frezen....dat sleep je er zelf door heen.
Tja dat heet handel
Ze nemen een risico door een zooitje van de spul in te kopen en als het dan aanslaat dan heb je mazzel en kun je cashen.
Heb je pech dan zit je met tonnen kokos in je achtertuin
Dat is paardenhandel.....De kokos komt nl van de zelfde leverancier als je de website gaat bekijken.....het is het zelfde spul....en wellicht komt het zo wel binnen en worden er van die baaltjes de matjes gemaakt die je bij de tuincentra tegen komt als je een hangpotje wil....alleen omdat het paarden mag heten, mag het ineens tig keer duurder worden... en daar word ik wel eens moe van.
wij zijn toen meteen weggegaan..en komen er niet meer terug.Zammie schreef:Juist die gaten tijdens rennen verminderen duidelijk russel, heb ikzelf gezien bij 2 bakken. Heb beide gezien en heb inderdaad voor de lange gekozen.