Kokos in de buitenbak??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:15

Heb ook een offerte aanvraag gedaan.
Ben zeer benieuwd.

Onze rijbak is opzich niet heel zwaar, maar zou graag de hele herfst en winter ook willen rijden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:30

Ik zal het wel graag willen proberen, zit alleen een beetje met de bodem hier.
De bodem bevat hier nogal veel stenen.
Het uitloopje wordt niet extreem groot, ongeveer 40 m2

Iemand bekent met een bedrijf omgeving Limburg?
Ik woon zelf in de Eifel, Limburg is dan nog te doen.

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:27

Op de stal waar ik rijd ligt er ook kokos in de rijbak :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:35

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, wellicht gaat dat nog wel gebeuren :) Ik ben me aan het orienteren op manieren om mijn kale wei/paddock begaanbaar te houden in de winter. Kokos spreekt me wel aan, maar hoe ziet het eruit na een paar jaar? Is het dan nog zo goed? Heeft iemand ervaring met kokos in een paddock (in de klei)?

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:07

Ik zou graag onze piste verbeteren met kokos.
Ik heb wel enkele vraagjes :

- de piste is vooral zwaar en stoffig als het een tijdje niet regent. Helpt kokos dan?
- hoeveel heb ik nodig om een piste van 20/40 aan te vullen.
- Weet iemand leveranciers in België? Hoeveel kost dit?
- wij hebben geen sproeiers,is dit een probleem?

Alvast bedankt! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:45

Is dit ook de prijs die jullie betaald hebben voor de baaltjes kokos, korte haren??

De afhaalprijs per baal is inclusief BTW en á contant € 30,25
De prijs voor 1000 kg. bezorgd, incl. BTW en á contant is € 1275,-

Vind het zo duur. Dan is het nog duurder dan geopad van Agterberg, dat kost 1,10 per kg.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:49

Ik zou zo graag 2 baaltjes willen proberen in het paddock.

Ik woon alleen in Duitsland dus het loont niet voor mij om twee baaltjes te laten bezorgen.

Ik er niet iemand in de omgeveing van Heerlen die wat gaat bestellen en er twee extra bij wilt doen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:01

Hoeveel m² kun je verbeteren met een baal dan?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:06

russel schreef:
Is dit ook de prijs die jullie betaald hebben voor de baaltjes kokos, korte haren??

De afhaalprijs per baal is inclusief BTW en á contant € 30,25
De prijs voor 1000 kg. bezorgd, incl. BTW en á contant is € 1275,-

Vind het zo duur. Dan is het nog duurder dan geopad van Agterberg, dat kost 1,10 per kg.

Ongeveer iets minder denk ik, maar bij mij ligt het ook al een jaar of 3 natuurlijk.
Wat geopad kost vond ik niet interessant, wil gewoon geen 'kunststof-spul' in de bak en geen houtsnippers (ivm de duurzaamheid).
Kokos was (en is) voor mij dus het enige alternatief.
Maar het is me die 1000,- euro meer dan waard geweest afgelopen jaren, nog nooit heb ik zoveel plezier van mijn bak gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:10

Ok, snap ik, maar kokos is eigenlijk heel erg goedkoop spul. De haren zijn het afval en ik vind het altijd weer tenenkrommend als in 2 jaar tijd iets kennelijk bij een paar mensen goed bevalt, ineens een belachelijke hoge prijs moet kosten.

Voor mij zou het nl een alternatief kunnen zijn voor geopad. Daar hoef ik geen loonwerker voor te laten komen om het door de bak te laten frezen....dat sleep je er zelf door heen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:51

russel schreef:
Ok, snap ik, maar kokos is eigenlijk heel erg goedkoop spul. De haren zijn het afval en ik vind het altijd weer tenenkrommend als in 2 jaar tijd iets kennelijk bij een paar mensen goed bevalt, ineens een belachelijke hoge prijs moet kosten.

Voor mij zou het nl een alternatief kunnen zijn voor geopad. Daar hoef ik geen loonwerker voor te laten komen om het door de bak te laten frezen....dat sleep je er zelf door heen.

Tja dat heet handel ;)
Ze nemen een risico door een zooitje van de spul in te kopen en als het dan aanslaat dan heb je mazzel en kun je cashen.
Heb je pech dan zit je met tonnen kokos in je achtertuin :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:00

Was voor mijn 20x60 baan ongeveer 650 incl kwijt voor 6 balen lange vezel.(Waarvan ik er bijna nog 1 hele baal langs de kant heb liggen als reserve.)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:17

Fortuna22 schreef:
Was voor mijn 20x60 baan ongeveer 650 incl kwijt voor 6 balen lange vezel.(Waarvan ik er bijna nog 1 hele baal langs de kant heb liggen als reserve.)

Je hebt dus 5 balen voor 20 bij 60 gebruikt? ik heb een 20 bij 40 en het advies is daarvoor 5 balen. Had zelf ook het idee om er eerst 4 in te doen. Heb niet zo'n heel erg zware bak, dus vandaar..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:21

Dan is 4 denk ik wel genoeg.Kan jou bodem natuurlijk niet beoordelen maar die van mij was aardig zwaar.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:42

Ah, gaat weer schelen in het pluiswerk. Heb nu net 4 balen los en moet nog voor de paddock...

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:57

ik heb er 3 in en hij is super,
was ook erg mul strand zand!

wel goed gepluisd en door de buurman goed erdoor geegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:35

manie schreef:
russel schreef:

Tja dat heet handel ;)
Ze nemen een risico door een zooitje van de spul in te kopen en als het dan aanslaat dan heb je mazzel en kun je cashen.
Heb je pech dan zit je met tonnen kokos in je achtertuin :D

Nee dat is paardenhandel. Koop je in de supermarkt een liter appelazijn, ben je ongeveer een euro kwijt, ga je naar de ruitersportzaak ben je 6 keer zoveel kwijt en zo is het met alles.

Ga ik een hoeveelheid kokos kopen om mijn tuintje te versieren, kost het een x bedrag, noem ik het woord paardenbak, dan is het een andere afdeling en betaal je 6 x die prijs :D Dat is paardenhandel.....De kokos komt nl van de zelfde leverancier als je de website gaat bekijken.....het is het zelfde spul....en wellicht komt het zo wel binnen en worden er van die baaltjes de matjes gemaakt die je bij de tuincentra tegen komt als je een hangpotje wil....alleen omdat het paarden mag heten, mag het ineens tig keer duurder worden... en daar word ik wel eens moe van.

Zo gingen we een gebruikt minitraktor zoeken...altijd de vraag waar wordt het voor gebruikt....kregen we een keer het antwoord....oh paardenbak...dan mag het wel wat kosten... :D :D wij zijn toen meteen weggegaan..en komen er niet meer terug.

Een zooitje in je achtertuin, nou dat is het ook niet hoor, een verstandige handelaar zorgt dat hij net genoeg heeft en bij moet bestellen als er orders komen... Kan best zijn als ik er 40 wil komen halen, dat hij er maar 10 heeft liggen en dat ik over een paar dagen de rest kan komen halen, dat is handel, tenminste als je op safe speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:39

Ik vraag mij nl nog steeds af wat beter is de lange haren of de korte.

Sommige bakkenbouwers adviseren de lange omdat de korte haren snel verdwijnen, wellicht naar onderen gewerkt wordt en als ze op het doek liggen, kan je die niet lostrekken zonder gevaar je doek kapot te trekken....

Anderen zeggen weer dat de lange haren tussen de ijzers gaan zitten, in de bandages en wondjes creeren en natuurlijk is het slepen weer een probleem, met de korte haren kan je slepen met een weidesleep....maar om elke 2 jaar nieuwe kokos te kopen wordt ook kostbaar....

Volgens mij zitten in dit topic hoofdzakelijk de lange haren die het zelf hebben uitgeplozen....maar ik zit weer met 2 shetten die ook moeten kunnen rennen en best wel keihard plat door de bocht gaan en dan best wel sporen trekken en mijn paard kan ik niet meer los in de bak zetten want die ploegt alles om.......

Ben wel benieuwd naar de voordelen en nadelen van korte en lange haren van mensen die er een tijdje ervaring mee hebben...

Mursi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:35

ik lees niet of het ook werkt bij een teharde bak!!
onze bak wordt erg hard als het droog is we zitten op leem , met veel stenen
Wij wilenl er ook kokos door laten mengen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:45

Juist die gaten tijdens rennen verminderen duidelijk russel, heb ikzelf gezien bij 2 bakken. Heb beide gezien en heb inderdaad voor de lange gekozen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:47

Bij onze korte blijven ze mooi in de bovenlaag zitten, we slepen nu maar 1 x per maand of 6 weken o.i.d. en eerst elke week, en dan ook nog met de hand de kanten aanharken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:53

Zammie schreef:
Juist die gaten tijdens rennen verminderen duidelijk russel, heb ikzelf gezien bij 2 bakken. Heb beide gezien en heb inderdaad voor de lange gekozen.

Dat van die gaten is voor mij het allerbelangrijkste, ik moet nl de bak na elke keer rijden slepen, soms kan het na 3 keer rijden, maar dan moet hij erg goed nat zijn....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:19

Nou, we hebben de kokos in de bak, paddock komt nog, moeten eerst weer pluizen..
Gisteren met zo'n eg-geval erdoor gemengd. Heb de bodem nog niet helemaal egaal, maar heb vanmiddag voor het proberen even 1-tje gelongeerd en was zeer blij met het effect van de kokos. Geen gaten. Wat, je kunt amper zien dat er eentje in heeft gelopen...Ben er du heel blij mee, want normaal kon ik na eentje longeren de bak weer slepen en dat hoeft nu dus helemaal niet...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:15

Klinkt goed Zammie!Heb je hem daarna ook weer aangereden en nat gemaakt?

1jet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:48

lijkt me idd ook wel wat kokos in de bak wij zijn namelijk ook aan het kijken